[Basjan] Clio 16v Ombouw

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
bassyyyy
Berichten: 311
Lid geworden op: ma 9 apr 2012 22:02
Car: Clio 16V, R19 16v
Locatie: Almelo

16v
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Is een achteras van een 16v niet breder dan een normale as??
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
bassyyyy
Berichten: 311
Lid geworden op: ma 9 apr 2012 22:02
Car: Clio 16V, R19 16v
Locatie: Almelo

ja daar heb je helemaal gelijk in, echter niet zo veel breder dat het problemen oplevert
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

met rsi remmerij (remschijf spacers) valt het allemaal wel mee denk ik. Dat scheelt 1cm per kant.

http://www.cliosport.net/forum/showthre ... ost4729580
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

rsi is het zelfde als gt :smile:
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

mijn linkje suggereert anders.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Hmm lijkt idd dat de rsi een clio achteras heeft met aangepaste rem brackets :(
bassyyyy
Berichten: 311
Lid geworden op: ma 9 apr 2012 22:02
Car: Clio 16V, R19 16v
Locatie: Almelo

je bedoeld een 16v achteras want deze is dubbel getordeerd, een 1.2/1.4 is enkel getordeerd met starre staaf als versteviging.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

uiteraard ;-)
bassyyyy
Berichten: 311
Lid geworden op: ma 9 apr 2012 22:02
Car: Clio 16V, R19 16v
Locatie: Almelo

16v breedte op non-16v (verlaagd)
banden en velgenmaat :
7JX15H ET38 brotec , 175/55/15 Falken Eurowinter
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Past makkelijk toch :grin:
bassyyyy
Berichten: 311
Lid geworden op: ma 9 apr 2012 22:02
Car: Clio 16V, R19 16v
Locatie: Almelo

ofc ! meten is weten :P
Marcel.S
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 27 dec 2013 13:12
Car: Clio II
Locatie: Sintmaartensvlotbrug

blijft mooi zo'n donkerblauw monster .
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Mooi dat alles gelukt is! Is dat een beetje te doen, die maat op 7j?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
bassyyyy
Berichten: 311
Lid geworden op: ma 9 apr 2012 22:02
Car: Clio 16V, R19 16v
Locatie: Almelo

in welk opzicht bedoel je dat daniël ?

hoe de band/velg zich verhoudt ten opzichte van de cas òf dat ze makkelijk om te leggen zijn en lekker rijden ?

mijn zomermaat is namelijk 165-50-15 op 7j en dat is op 3,0 BAR Formidabel !
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Winterbanden breder dan zomerbanden? :P Leek me zo smal voor die maat...heb zelf nog een waardeloos setje lm 15inch....misschien dat ik daar idd volgend jaar jouw maat ga uitproberen. .
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
bassyyyy
Berichten: 311
Lid geworden op: ma 9 apr 2012 22:02
Car: Clio 16V, R19 16v
Locatie: Almelo

Haha ja die zijn inderdaad breder maar dat komt omdat ie dan en hoger licht en comfortabeler rijdt. Zomers wat stugger
In de winter moet en wil je niet hard en ook geen sneeuwschuiver zijn. Vandaar deze keuze


Verder is de zomer set up echt een goede keuze, verschillende scheve gezichten als ik vertel dat de auto op de standaard schokbrekers rijdt icm -50 verlaging en achter std dempers en torsie verlaagd is.
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

(Y)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
bassyyyy
Berichten: 311
Lid geworden op: ma 9 apr 2012 22:02
Car: Clio 16V, R19 16v
Locatie: Almelo

Als je toch het setje hebt liggen, is het zeker het proberen waard !
bassyyyy
Berichten: 311
Lid geworden op: ma 9 apr 2012 22:02
Car: Clio 16V, R19 16v
Locatie: Almelo

tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Bekende schokdempers :D

Heb je al gevonden hoe je ze af kunt stellen?
bassyyyy
Berichten: 311
Lid geworden op: ma 9 apr 2012 22:02
Car: Clio 16V, R19 16v
Locatie: Almelo

heb ze er gewoon onder geknalt, maar volgens mij kun je ze stellen door helemaal in te drukken en dan te draaien.

weet je nog hoe ze stonden ?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik heb geen idee hoe ze stonden, je moet die stofkap verwijderen, dan zit er een zwart knopje.

Bovenkant van de schokdemper loshalen, knopje indrukken en dan draaien...
bassyyyy
Berichten: 311
Lid geworden op: ma 9 apr 2012 22:02
Car: Clio 16V, R19 16v
Locatie: Almelo

vind ze zoals ze staan nu best prima, maar ga er zeker een keer mee spelen.
bassyyyy
Berichten: 311
Lid geworden op: ma 9 apr 2012 22:02
Car: Clio 16V, R19 16v
Locatie: Almelo

vandaag een passende plek gezocht voor de OCC.

nu nog in dubio om er bovenop een tap bij te maken voor het filter en dus beide slangen erop aan te sluiten ipv enkel de slang welke rechtstreeks op de wokkel gaat.


Afbeelding
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

occ? is dat die catch tank?

die moet toch niet op de wokkel maar op de carther ontluchting op de kleppendeksel?
bassyyyy
Berichten: 311
Lid geworden op: ma 9 apr 2012 22:02
Car: Clio 16V, R19 16v
Locatie: Almelo

Jup Oil Catch Can , je hebt er 2 op het kleppendeksel, 1 welke naar de wokkel gaat en dus op de occ moet en een welke naar het luchtfilter gaat waar ik nog over in twijfel zit om ook op de Can te zetten en het filter dus bovenop te plaatsen
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

die occ heb je dus om al je aansluitingen uit je inlaatcircuit te halen. Dus niets meer op de wokkel en inlaat :D
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Gewoon allemaal op de catchcan aansluiten, anders heeft ie ook weinig zin...
bassyyyy
Berichten: 311
Lid geworden op: ma 9 apr 2012 22:02
Car: Clio 16V, R19 16v
Locatie: Almelo

vandaag groot onderhoud gedaan :

- Inloop olie eraf en nieuwe 5w40 erop, met natuurlijk een origineel oliefilter van de renault. wat een druk verschil, koud 5,5 warm 3,5 bar bij 2800 tpm.
- verder heb ik het spruitstuk voorzien van een nieuwe konische pakking, met koude motor lekte hij erg. wat een gepriegel ! op de 2e foto boven oud, onder nieuw.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-HVCIJNLC.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-YWULNOY8.jpg[/img]
- de dogbone vervangen door eentje met ingegoten polyurethaan.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-IDCLYLFE.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-RAISXYFB.jpg[/img]
- de achterremkabels vervangen en goed gesteld.
- ook kwam ik tot de conclusie dat de koelvloeistof die "verdween", komt door een klein lek in mn radiateur.......
We blijven aan de gang !
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Goed bezig bas je pakt het goed aan.
bassyyyy
Berichten: 311
Lid geworden op: ma 9 apr 2012 22:02
Car: Clio 16V, R19 16v
Locatie: Almelo

binnenkort :

- koelleiding circuit slangen vervangen voor nieuwe silicone slangen
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-XHNNAKUS.jpg[/img]

- polyurethaan rubbers voor de stabilisator stang.
[img]http://www.motorsport-tools.com/media/c ... /pb073.jpg[/img]

- nieuw expansievat
[img]http://i.ebayimg.com/t/RENAULT-5-11-19- ... HJ!0E7)yGO(LjBO+grUtyS!~~60_12.JPG[/img]

- radiator vervangen icm grotere koelfan

- katvervanger


en ik zit nog steeds met het probleem dat elke keer de kachel ventilator er mee stopt, temperatuurzekering die doorsmelt
- ventilator loopt zo soepel als maar kan
- bedrading is goed en doorgemeten
- 3 kachelweerstanden, en 1 nieuwe temperatuurzekering heb nog 3 temperatuurzekeringen liggen (104graden 240v 10Ampere)
het gekke is dat ik m altijd werkend wegzet en de volgende dag er mee is gekapt.....
kan het er iets mee te maken hebben dat ik een PH2 bedieningspaneel heb en een PH1 Kabelboom ?
wie helpt me uit de brand, ben een beetje ten einde raad en heb de neiging een secundaire fan aan te leggen.
bassyyyy
Berichten: 311
Lid geworden op: ma 9 apr 2012 22:02
Car: Clio 16V, R19 16v
Locatie: Almelo

niemand een idee ?
Frank V.
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 16 nov 2001 0:00
Locatie: Den Haag, Nederland

Meestal zijn het de stekkers die te wijd staan en daar door de weerstand kapot gaat
bassyyyy
Berichten: 311
Lid geworden op: ma 9 apr 2012 22:02
Car: Clio 16V, R19 16v
Locatie: Almelo

Maar dan zul je toch ook smeltplekken moeten zien ? Ik zat er ook aan te denken dat het nog wel is de oudheid van de verbinding kan zijn in de weerstand zelf, corosie roest e.d. waardoor deze dan heel heet wordt.
Maar vind t zonder om een nieuwe bij de dealer te bestellen als deze er na een dag ook weer mee zou kappen .... zijn namelijk best aan de prijs.
Plaats reactie