Dus ik ben er al even, voornamelijk een lezer ipv een poster.
Ik ben Marcel, 35 jaar en woon met mn gezinnetje in Soest.
Eigenaar van een universeel garage in Baarn.
En ik ben al heeeeeel wat jaren gek op die franse gebakjes... hoe achterlijk het ook klinkt..
Ik heb al vele auto's versleten en de loop der tijd (ook heel veel wat niet uit frankrijk kwam).... maar blijf steeds weer bij mn oude renault passie terug komen.
Ooit begonnen met een 85er gtt, en blijf terugkomen op deze auto... ondertussen 12 gtt's, 5 clio 16v's en 2x een clio Williams verder.. Waaronder
de bloedsnelle achterberg willie, die ooit van Merijn. V was... wat een spijt dat ik die auto ooit verkocht heb... (voor een impreza nog wel...


Maar ik ben er weer, heb op het ogenblik 2x een gtt en een Williams.. (en een 51er Chevrolet pickup, compleet verbouwd)
De Williams is degene die laatst nog te koop stond als streetrace uitvoering. de LX-TJ-26
Hier moet veel aan gelast worden, strak gemaakt en voor net opnieuw gespoten.
De motor gaat eerdaags ook uit elkaar, aangezien de distributieriem gebroken is.. dus nog wat te doen.
Verder zal hij waarschijnlijk weer origineel opgebouwd worden zonder kooi, kuipstoelen ed.(en niet te vergeten, alle lelijke stikkers verwijderen)
[img]http://imageshack.com/a/img96/8955/dwcp.jpg[/img]
[img]http://imageshack.com/a/img571/2940/q5lm.jpg[/img]
[img]http://imageshack.com/a/img401/3328/zivj.jpg[/img]
De 1e GTT is een 86er witte, deze is nu al voor het 12e jaar geschorst. deze behoeft ook enige aandacht. dit is de PX-89-PY
Men is ooit begonnen met restaureren, redelijk gedaan, maar niet top.. motorisch aangepakt is mij verteld, maar wat daar van klopt weet ik niet.
De motorruimte moet compleet afgemonteerd worden, motor is erin gehangen en meer niet. onderstel mag ook wat aan gedaan worden, zoals alle remmen
en alle leidingen en alles wat er nog meer onder de auto hangt....
interieur ook weer met kuipstoelen, 4 punts gordels ed. (ook niet klaar)
Verder is de auto redelijk strak gemaakt en gespoten in de kleur wit( aangezien deze gtt op vliegbasis Soesterberg is aangepakt, schijnt er grondverf van een apache
helikopter op te zitten, en is over gespoten met vliegtuigverf.. wel aardig goed gelukt allemaal
[img]http://imageshack.com/a/img7/3482/8q2b.jpg[/img]
[img]http://imageshack.com/a/img163/223/6zxp.jpg[/img]
[img]http://imageshack.com/a/img834/8927/bu8f.jpg[/img]
En als laatste, nog een GTT, en eindelijk 1 waar niet 5119 jaar in gaat zitten om hem rijdbaar te krijgen. Dit is de JR-XR-74
Een blauwe 87er, die een paar jaar geleden is gerestaureerd. maar hier begint de roestduivel ook alweer tevoorschijn te komen, maar dit is goed te overzien.
Verder een leuke 5 waar een hoop leuke dingen aan veranderd zijn. fase 2 motorblokje.
Strakke achterklep, kentekenplaat mooi verwerkt in de bumper, bumpers strak gemaakt, booskijkers aan de motorkap gelast, deursloten verwijderd etc etc..
Leder/skai interieur in blauw/zwart. en verder wat nog wat aanpassingen hier en daar (samco slangen, dumpvalve, engelse achterlichten en noem maar op.
Hier moeten alleen nog een paar knappe wielen onder, nu fase 2 gtt wielen..
En ga ik op zoek naar een knap beetje extra vermogen, en nog een persoonlijk wensenlijstje afwerken in de loop der tijd.
[img]http://imageshack.com/a/img42/2352/hd4n.jpg[/img]
[img]http://imageshack.com/a/img593/892/v3ys.jpg[/img]
Maar dat gaat goedkomen, eerst weer wachten tot mn geldboom gaat groeien, en dan gaan we verder.
Helaas wel door ruimtegebrek, wel aan het overwegen om de witte Gtt weg te doen.
Zoals verderop in het topic te zien is, ook nog een chevrolet 3100 van 51..
Aangezien de reacties aardig waren op een niet fransoos, zet ik hem hier maar even bij.
Gekocht in onderdelen, maar compleet nieuw opgebouwd en in ratlook style laten spuiten incl deurlogo's.
5,7 liter v8 opgebouwd met edelbockspullen en aluminium corvette koppen tot 400pk
Automaat erachter gehangen, standaard was 6 cilinder lijn met handbak.
Verder complete voorfront van een 78er camaro aan het chassis gezet, dit ivm onafhankelijke vering
,de schijfremmen en stuur en rembekachtiging. verder camaro sper achteras eronder om een beetje het
vermogen op de weg te krijgen.... en 2 zwarte strepen ipv 1..
Verder een compleet geüpgraded BSS airride systeem en 20 inch spaakwielen met 235-30-20 (je vind het super, of walgelijk)
Maar ook dit is weer een project dat al menig jaren stilstaat.. maar ooit komt het goed met al mn projecten...
Let niet op de slangentroep onder de kap, dit was om te testen of de motor liep, en of het airride systeem goed werkte.
En dat stof.... is van 4 jaar lang niks ermee doen... in een garagebedrijf waar de hele dag gewerkt wordt,..
[img]http://imageshack.com/a/img31/7319/9vht.jpg[/img]
[img]http://imageshack.com/a/img812/464/ue4i.jpg[/img]
[img]http://imageshack.com/a/img27/9181/t65e.jpg[/img]
[img]http://imageshack.com/a/img51/2650/fhje.jpg[/img]
Maar dit was het wel zo'n beetje, ik lees weer rustig verder... en post misschien ook eens wat... heb je vragen, stel gerust.