ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

MartijnG schreef:Toch even delen, omdat het heel handig is;

Solex 32 DIS Manual:
http://s149.photobucket.com/user/wicked ... 2032%20DIS
dees ook martijn:
http://rdasoft.chez-alice.fr/gtt/tuto_joint_32dis.pdf

Heeft iemand ervaring met de revisiesetjes van BCCP? Deze dus:
http://www.bccp.nl/shop2/contents/nl/p2417.html
Laatst gewijzigd door Johan op wo 11 dec 2013 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Bedankt, mannen! (Y) (Y)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Arco schreef:Iemand die toevallig een onderdeelnummer heeft van de 12,9 cilinderkopbouten voor een 5 GT Turbo ?

Ik vermoed dat ik de standaardbouten (10,9) heb gekregen ... :-(
voordat ie ondersneeuwt ... :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Johan schreef:
MartijnG schreef:Toch even delen, omdat het heel handig is;

Solex 32 DIS Manual:
http://s149.photobucket.com/user/wicked ... 2032%20DIS
dees ook martijn:
http://rdasoft.chez-alice.fr/gtt/tuto_joint_32dis.pdf
Arco, kun jij 1 en ander misschien effe vertalen? :D
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Google Translate :smile:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Heb je in Leeuwarden geen fabory ofzo? Die verkoopt je de goede bouten voor een fractie van het geld, en daarbij kun je de orginele gewoon weer gebruiken. Dit zijn geen rekbouten zo als in een clio 16V (Y)
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Rekbouten?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Had online al ff gekeken, maar mag er dan meteen 50 afnemen :p Kan wel ff bellen morgen (Y)
Kan dan meteen een handeltje beginnen. Heb nog 2 nieuwe oliepompen en 2 nieuwe koplampen liggen. Daarnaast nog 2 complete blokken. (I)

Ik heb wel gebruikte 12,9 liggen, maar wil liever nieuwe aangezien zelfs het handboek aangeeft nieuwe te gebruiken.
Ik vermoed dus ook dat het rekbouten zijn ja.

Nu ik zo overal kijk, zie ik nergens een doosje met nummers en vermoed dat deze leveranciers (CGB, GT Turbo spares, AX Auto parts) ze per 100 bestellen en per 10 verkopen :smoke:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Zijn geen rekbouten. Zelfs die van een 16v niet
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Maar hergebruiken doe je ook niet lijkt mij ... (F)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

gt, kun je echt gewoon weer gebruiken. je zet ze ook maar met max 65Nm vast en geen hoek verdraaiingen
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Abel schreef:
spir@l schreef:niet TE harde klappen!....
Heb bij mij de laatste keer de voorruit gebarsten met dat geintje... |:
En vergeet vooral niet veel te vloeken.... :D

hij is los op de bediening van de kachel na. ik krijg dat paneel er niet uit.. dus ik heb de kabels naar de kachel los gemaakt en nu probeer ik de bedrading los te krijger achter de paneel.

de beugels los krijgen viel me reuze mee. geen gekap en gevloek. goed kijken en ff porren met een schroeven draaier en 1 klein tikkje en hij was los.

de stuurhuis was en ander verhaal. wat een K*t ding.

:D

Aaarrggghh! Dat bedieningspaneel van de kachel! |: :@
Wat een nachtmerrie. Onmogelijk om alle kanten in te drukken en hem eruit te wippen. Effe goed kijken hoe/waar hij vastgeklemd zit. En vooral niet (te) gefrustreerd raken en de boel slopen...
Dat plastic breekt soms echt al als je er naar kijkt.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Je hebt echt niet alles losgehaald, Krijn... Dat ding moet er echt supermakkelijk uit te halen zijn, als je voldoende ruimte hebt gemaakt. Ik heb 'm bij mij binnen een kwartiertje vervangen voor een nieuwe, een tijd geleden.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Arco schreef:Maar hergebruiken doe je ook niet lijkt mij ... (F)
Ik heb ze met mijn vorige turbo blok 3x hergebruikt....
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Kachel paneel eruit halen gaat goed door er wat plamuurmesjes tussen te douwen, dan schuift 't er zo uit!
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Bedieningspaneel moet je naar binnen duwen.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Heb mn dash twee keer los getrokken.
En elke keer heb ik lopen worstelen met dat bedieningspaneeltje.
Of dat nou aan mij ligt, ja... dat zou goed kunnen. :D
Maar dat paneeltje is telkens het enige echt rottige stukje.
En ja, alles is toch echt losgehaald (alle losse panelen/asbak/klok/etc). Weet ook dattie naar binnengedrukt moet worden (kan ook niet anders).
Maar elke keer zit ik te worstelen om alle kanten los te drukken en hem ondertussen naar binnen te drukken.
Het lukt uiteindelijk ook wel. Maar het viel me gewoon op dat Abel er kennelijk ook moeite mee heeft.
Dacht dus dat het een bekend probleem was.
Maar kennelijk hebben wij gewoon nare paneeltjes ofzo...
Of ik doe gewoon echt iets verkeerd...
Als je het niet heel erg vind ga ik het niet meteen nog een keer proberen om te kijken of het me nu wel lukt, Merijn... :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Hahah... Het is mijn hobby ook niet! :lol:
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

vandaag had ik hem er in 1 minuut uit :(

ik moest ff aan de onderzijde een dunne schroevendraaier er tussen steken en hij klikte meteen los

nog wat stekkertjes en hij ging er uit!

nu heb ik een net interieur (op de voor stoelen na, die ga ik zsm op knappen)
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

JA WRIJF HET ER ALLEMAAL EFFE LEKKER IN!
OKE. ik snap het! Jullie wippen dat ding er zo uit met jullie magische handjes......
:b

Nee, top Abel. Mooi dat het gelukt is. :D
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

ik ga binnenkort mijn helix koppeling vervangen .
maar wat voor druklager heb ik dan nodig,kan er zo niks over vinden .
kom bij biesheuvel alleen drukgroep en plaat tegen

of is er een goed alternatief voor de helix set.
gtti heeft 260Nm
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Biesheuvel heeft wel het druklager van helix..... zit er bij mij ook tussen
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Abel schreef:Heb je in Leeuwarden geen fabory ofzo? Die verkoopt je de goede bouten voor een fractie van het geld, en daarbij kun je de orginele gewoon weer gebruiken. Dit zijn geen rekbouten zo als in een clio 16V (Y)
Moest toch nog ff in L'warden zijn vandaag en meteen ff langs geweest & meegenomen. Lagen op voorraad (Y) Meteen 2 setjes voor eventueel een 2de blok :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

quanta kosta? 10 euro per set oid? ik heb ook al een setje liggen en dunne ringen voor onder de klep veren. 8 euro dacht ik ofzo jaar of 6 geleden
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Joost van der Hammen schreef:Biesheuvel heeft wel het druklager van helix..... zit er bij mij ook tussen
mooi zal ik die eens vlug bellen en kijken of ze alles op voorraaad hebben .
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

rijdt er hier iemand met de soft pedal clutch conversie rond toevallig .
zo ja welke delen heb je daar voor gebruikt .???
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Koppelingshevel en extender van een clio rs/volvo 440,480 etc.

Druklager voor een helix set is dunner dan een gewone dus die moet anders idd.
Wat heb je nu?

Ik heb evt. Nog wel wat upgrade koppeling spul liggen, jong gebruikt
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Oldskool, je hebt PM. Ik heb nog de vork en extender van de Megane JC5 bak over.

Hier staat alles wat je nodig hebt zie 8 maart 2011 http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... r&start=35
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

tutuur schreef:Koppelingshevel en extender van een clio rs/volvo 440,480 etc.

Druklager voor een helix set is dunner dan een gewone dus die moet anders idd.
Wat heb je nu?

Ik heb evt. Nog wel wat upgrade koppeling spul liggen, jong gebruikt
en wat maakt dat verschil in lagerdikte nu prcies uit .
dit is wat ik weet wat ik nu heb .
een helix (geveerde sinter)plaat en helix drukgroep in zit en welk lager geen idee.
heb vorige week de kabel kapot gehad deze toen vervangen wat bleek een express kabel te zijn die korter was .
de kabel was 2/3 cm korter dus met een koevoet de gaffel bewogen totdat de kabel erop ging .
.daarna nog wel gewoon 80 km kunnen rijden en toen ineens geen druk meer op de kabel.
dus denk ik de drukgroep of lager heb gesloopt
heb er nu weer de orginele gtt kabel inzitten .
nu ff alles vervangen en dan denk ik de conversie doen met de renault onderdelen van de clio ipv het volvo spul ga doen .
zal alles maar bestellen behalve de release bearing denk ik van de onderstaande delen
Part numbers were:

77 00 112 818 Clutch fork (Clio II 172)
77 00 875 163 Pivot bush (Clio II 172)
77 00 868 962 Cable plate (Clio II 172)
77 03 002 491 Special (Fat headed) Bolt (Clio II 172)
77 01 422 013 Nut (Clio II 172)
77 00 102 781 Release bearing (Clio II 172)
77 00 840 640 Pedal stop (Megane coupe)sieger everts

Posts: 1671
Joined: Tue Mar 29, 2005 3:42 pm
Location: Assen
Private messageWebsite
Laatst gewijzigd door oldskool op zo 15 dec 2013 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Die van mij komt van een willekeurige scenic af.
Ik heb zelf de kabel aangepast om met het zelfstellende mechanisme van een gt te werken.
Werkt perfect met een dubbelplaats koppeling (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Spul voor een volvo is identiek aan dat van een 172.

Het diafragma van de helix drukgroep komt hoger dus zodoende moet er een dunner lager tussen ondat ie anders continu bediend word...
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

tutuur schreef:Spul voor een volvo is identiek aan dat van een 172.

Het diafragma van de helix drukgroep komt hoger dus zodoende moet er een dunner lager tussen ondat ie anders continu bediend word...
kijk dat is info waar ik wat mee kan .
morgen ff bij de dealer langs en biesheuvel bellen des te eerder kan die weer rijden bedankt heren voor de antwoorden . (D)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Zoals eerder gezegd heb ik het spul miss nog wel over, jong gebruikt...
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Weet iemand of het mogelijk is om de originele gordels te monteren icm een rolkooi? Ivm de bevestigingen op de B-stijl.
Plaats reactie