[GTT] choke + stationair = uitvallen

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

Tijd geleden alweer...
Hoog tijd voor een probleem/vraag!

Het volgende:
Motor starten (koud) met choke: start/loopt prima, maar blijft niet stationair draaien. Valt gewoon helemaal terug in toeren en valt dan uit.
Zonder choke blijft hij wel stationair lopen.

Heb er al een tijdje last van. Maar nu het weer kouder begint te worden begint het echt vervelend te worden.
Zonder choke is stationair prima, maar dan is wegrijden met koude motor weer een ramp (stotter stotter pruttel afslaan etc...).
Dus..met choke aan en constant wat gas blijven geven dus...
Wat resulteert in een hoop heel-and-toe-kunst-en-vliegwerk vroeg in de ochtend op weg naar werk..... niet ideaal allemaal.

Iemand een idee wat hier aan de hand is?
Iets mis met de choke? (ik zie niks... behalve een choke-klep die zn werk prima lijkt te doen...)
Carb/stationair afstelling?
...???
Abel
Über-Spammer

ehm hoe zijn je bougies?

voor de rest wegrijden en uitvallen is ook een probleem met valse lucht onder de gasklep. Dus dat kun je proberen te vinden met remreiniger. (Y)
Joost van der Hammen
Contacteer:

Vuil in je carb. Sproeiers ff schoon maken....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
m1n1 (Jasper)
Car: R5 GT Turbo PH1
Contacteer:

Zit de CO schroef nog in je carburateur? die wil er wel eens graag uit trillen.
Wat die valse lucht onder de gasklep betreft, ook aansluitingen op je spruitstuk van de carterventilatie en remdruk controleren.
Dat heeft bij mij ook wel eens problemen gegeven (ik had toen het vacuum voor de rembekrachtiger vergeten aan te sluiten, loopt beroerd en remt nog minder :D )
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Controleer anders ook de O-ring van de stationair sproeier (grote schroef op de zijkant van de carburateur). Heb ik ook al eens gescheurd/vergaan gehad en liep ook bagger. Bij mij kwam de O-ring er in 5 delen uitvallen.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

Valse lucht e.d. denk ik zelf niet aan.
Even voor de duidelijkheid: hij loopt alleen niet stationair MET choke! (valt dan uit)
Als de motor eenmaal een beetje warm is (en de choke dus uit kan) dan loopt-ie verder prima. Ook stationair.
Het stotteren met koude motor ZONDER choke lijkt mij niet meer dan normaal gezien de dalende buitentemperatuur. (toch? Daarom zit er toch een choke op...)

Ik zal alle suggesties nog eens goed nalopen.
Maar heb het idee dat er iets niet helemaal lekker met de carb/choke zit.
Plaats reactie