Weer een stapje verder gekomen de afgelopen paar weekenden.
Heb besloten om de motor zo snel mogelijk op te tuigen om de eerste start mogelijk te gaan maken (heb ik tenminste nog het gevel dat ik dit jaar iets bereikt heb). Niet alles komt uiteindelijk ook definitief op de auto, maar dat is puur afwerking voor later.
Zo gezegd, zo gedaan. Alles luchtdicht gemaakt en alle vloeistoffen er nieuw in (bakolie/motorolie/kvs). En toen maar eens de sleutel om gedraaid...
Eerst zonder bougies en gewoon puur ronddraaien zonder compressie om alle kanalen vol olie te krijgen. Duurder wel lang, maarja het is dan ook een compleet lege motor geweest dus er zat geen drup olie meer in. Oliedrukmeter helaas verkeerd aangesloten dus was wel ff spannend. De aanvoer van de turbo maar even losgehaald om te kijken of er zeker weten olie zou worden rondgepompt, wat dus uiteindelijk het geval was (altijd fijn om te zien). Brandstofpomp hoorde ik ook zoemen dus dat was ook een goed teken
Bougies erin en nog maar eens wat rond gestart. Uiteindelijk de bobinekabel aangesloten en een poging gedaan om alles tot leven te wekken.
Echter, zonder resultaat

Hij gaf gelukkig af en toe wel een plofje alsof ie
bijna aan zou slaan, maar echt van harte ging het niet. Hij heeft misschien 2 tellen gelopen maar viel weer vrij hard uit. Hij heeft dus in elk geval benzine en een vonk, alleen zit er toch ergens wat mis in de ontsteking denk ik.
Heb het rondsel van de verdeler al geprobeerd 180 graden te draaien maar toen deed ie helemaal niks meer dus die had ik toch de eerste keer al goed

Heb nog eens naar de bougiekabels gekeken en aan de hand van mijn oude verdelen en kabels kwam ik erachter dan 1 en 4 verkeerd om aangesloten zaten, maar daarna wilde hij nog steeds niet starten...
Heeft iemand een duidelijk plaatje van de verdeler met daarbij de aansluitpositie van de bougieskabels. Misschien dat ik daar toch nog een aansluit foutje heb gemaakt...
Al met al een redelijk positief weekend. Nog een aantal RTC-ers op bezoek gehad (Gerald, JP en Daniël) en nog een aantal hulptroepen uit het Westen

Hopelijk krijg ik het zooitje nog aan de gang voor het eind van het jaar...maar April 2014 de auto af krijgen ga ik niet halen ben ik bang