Even netjes voorstellen

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
Autofreak

Een hele goede middag allemaal.

Mijn naam is Johan en op dit moment nog woonachtig in Noord-Scharwoude (dorpje in de buurt van Alkmaar).
Ondanks mijn leeftijd van 52 jaar ben en blijf ik gek op auto's en dan met name kleine auto's die vooral snel zijn.
Ooit in een ver verleden :grin: heb ik een Renault 5 tl gehad en daar heel veel plezier aan beleefd.
Destijds kon je voor de Renault 5 een ombouwkit kopen zodat hij qua uiterlijk op de Renault 5 turbo2 leek.
Deze klus heb ik destijds dan ook gedaan.
Helaas heb ik er daarna weinig plezier meer van kunnen hebben doordat ik hem op een ochtend voor de deur zag staan met een total los gereden achterzijde.
De dader had geen gegevens achtergelaten dus einde verhaal.
Nadien vrijwel altijd BMW 3-serie en BMW 5 serie gereden met als "bijwagen" een simca 1000 rally 2 waarin een Renault 8 rallymotor was geplaatst.

Nu jaren later rijdt ik in een Mazda 323 (4 deurs) van 1998 en ben op zich tevreden over deze wagen.
Toch blijft het gevoel spelen weer een Renault 5 te bezitten en hier lekker mee aan de gang te gaan.

Wanneer ik iemand zou treffen die een Renault 5 te (in)ruil heeft is dat helemaal gauw geregeld want dan gaat de Mazda er direct uit (scheelt weer wegenbelasting en verzekering).

De afgelopen week heb ik al aardig deze site doorgelezen om toch weer wat meer op de hoogte te zijn wat de mogelijkheden zijn met betrekking tot de Renault 5 zoals het overzetten van "zwaardere" blokken en andere aanpassingen.

Zelf heb ik jaren in diverse garage's gewerkt dus enige kennis is zeker aanwezig.

Nu alleen nog de Renault 5, maar die gaat er 100% zeker komen.
Abel
Über-Spammer

jij hebt het over de oer5 volgens mij, super 5 is die ook zo leuk?
tja een Mazda van voor het millenium rijd je niet vanwege emotie lijkt me, meer om degelijkheid ;-)
Ik heb wel eens gezegd, en renault 5 is pure emotie, je blijft huilen :D

maar wil je zelf een super 5 gaan ombouwen, dan moet je mijn projectje ook maar gaan volgen.

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 42&t=28697

Dat is ook van een TL naar een GT Turbo (motor 120PK voor in ipv 40PK)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Welkom op het forum Johan!

Kun je wat foto's plaatsen van je oude 5je?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Adrian
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Contacteer:

Welkom :beer:
Autofreak

Dank jullie voor het welkom op dit forum.

Helaas heb ik geen foto's meer uit de jaren dat ik een oer 5 je heb gehad (jaren 70 model)

Mijn bedoeling is in eerste instantie mijn Mazda in/om te ruilen voor een Renault 5 welke technisch gezien in een redelijke staat is.
Doordat ik volledig arbeidsongeschikt ben is mijn financiele draagkracht niet al te groot en zal het aanpassen dus ook langzamer vorderen.
Neemt niet weg dat het wel degelijk gaat gebeuren.

Na aanschaf van een Renault 5 wil ik in deze volgorde dingen gaan verzamelen en restaureren alvorens alles te plaatsen.

-Zwaardere motor (Clio 1600 16v)
-Aangepaste achteras zodat deze later dienst kan doen om het uiterlijk van een R5 turbo2 te verkrijgen.
-Nieuwe schijfremmen en klauwen voor en achter.
-Aangepast RVS uitlaatsysteem met dubbele pijpen en een zogeheten cross exhaust system en spagettispruitstuk.
-Nieuwe schokbrekers voor en achter.
-Alle leidingen (remmen, brandstof etc.) vervangen voor nieuw.
-"Nieuwe" schermen voor en achter zoals de r5 turbo:
[img]http://www.jotin.nl/Renault_5turbo2.jpg[/img]
Na volledig leeghalen van de koets alles opnieuw spuiten in mijn favoriete kleur zoals op de bovenstaande foto.

Al met al een aardige klus maar heel leuk om te doen.
Mochten dit soort schermen niet meer te krijgen zijn zal ik op zoek moeten gaan naar een donorauto en van de schermen mallen maken.
PaulM

Welkom! :) leuk dat we van alle leeftijden nog steeds mensen hier op het forum treffen!
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Welkom hoor (Y)
Abel
Über-Spammer

clio 1.8 16V zal een betere keuze zijn denk ik qua montage.
derbimarcel
Car: Clio 16V 2.0

welkom en denk ook dat een 1.8/2.0 16v F7P/F7R makkelijker is, dan heb je geen last van startonderbreking en andere narigheid.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Is hier al een update te melden? :D
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Plaats reactie