Dennis' Mégane RS 225 --- Ook verkocht :)

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Maarten-Jan
Car: R19.R

Hoe zou zo iets nou ontstaan? Zo'n kabelboom ligt in principe stil natuurlijk, mischien dat een keer de accu heel lomp vervangen is door de vorige eigenaar?
(gezien de boom voor de accu langs loopt?)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Jochem de Haas schreef:Dit soort info ff ergens bewaren ....zal vast vaker voor gaan komen.
Maar beter dat ie weer rijd...
Tips & Tricks/FAQ Megane II RS? :)
DennisT
Moderator

Zal 'm erbij zetten (Y)

Heeft niks te maken met lomp gebruik, er zitten 50 kabeltjes ofzo in die kabelboom, dit is een dun draadje en wil wel eens vaker kapot gaan. Misschien gewoon slechte serie geweest met deze draad of een klein productiefoutje.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Beter man!!
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Beter dat ie het weer doet!!
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
derbimarcel
Car: Clio 16V 2.0

(Y) Draadbreuken in de kabelboom komen heel vaak voor.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
DennisT
Moderator

En sinds gisteren ook weer een verse APK erbij, was natuurlijk ook in 1x goed ;-) :beer:
DennisT
Moderator

Hier afgelopen vrijdag ook maar eens winterbanden op de auto gemonteerd. Toch wel een lekker gevoel, vorig jaar was het echt glibberen en glijden op de zomerbanden, al waren ze hageltje nieuw. Had gehoopt een setje Continental's TS 810/830 te krijgen, maar het zijn uiteindelijk Toyo Snowprox S 953 geworden. Mja, ze kosten mij niks, dus ik ben er toch wel blij mee :beer:

Merk wel dat ze bij droog wegdek toch ff wat minder grip hebben als de Michelin PS2 zomerbanden, ESP lampje knippert nu ook al in de 2e versnelling bij rechtdoor accelereren :~

Iemand nog een Forge/K-tec intercooler of ITG indusctie set in de aanbieding?
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Hmm.. ik had ook snowprox op de R26 liggen in de winter alleen de S952. Was er niet bepaald tevreden over. Vooral op natwegdek weinig grip. Laat staan op een natte rotonde...
Rechtdoor kon ik tot bijna 100 het ESPlampje laten flikkeren. :lol:

De S953 zou al wel een stuk beter moeten zijn volgens iemand bij Toyo.
Al met al, het is inderdaad altijd beter dan op zomerbandjes rondglibberen. :p
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
DennisT
Moderator

Sommige hadden misschien al gelezen dat de Twingo te koop stond omdat we wat anders gevonden hadden. Gelukkig was de Twingo na een weekje al verkocht voor het bedrag wat we voor ogen hadden. De nieuwe eigenaar belde me later nog terug om te vertellen dat ze erg blij waren met de auto, ze hadden 'm niet zo netjes verwacht (Y)

Het volgende is er voor in de plaats gekomen: Een Clio III Estate 1.2 TCE Dynamique uit 2008. Het is destijds een demo auto geweest bij de dealer waar ik op zaterdag werkte, dus voorzien van alle opties op 16 inch velgen na (helaas). Mijn pa heeft op mijn advies destijds de auto gekocht toen deze een half jaar oud was. Helaas is mijn vader enkele maanden geleden overleden, vandaar dat de auto nu bij ons uitgekomen is.

Wat er al aan gedaan is:
- APK
- Olie en filter vervangen
- Luchtfilter vervangen
- Pollenfilter vervangen
- Bougies vervangen
- Remvloeistof vervangen
- Bumperhoekjes gespoten

Wat er nog gaat gebeuren:
- 2 nieuwe banden
- Distributieriem, multiriem en waterpomp (vrijdag)
- Polijsten, shamporallen, OZON, Waxoil, etc. door professioneel bedrijf (volgend weekend)
- Winterbandensetje

Auto heeft pas 38.000 km gereden, alleen daarvan zijn er ongeveer 25.000 gemaakt van en naar het bos met natte honden erin (U) Het poetsen is dus de grootste uitdaging hierin, zowel van buiten als van binnen, dus dat gaan we lekker laten doen :beer: Als dit allemaal gedaan is moet de auto weer als nieuw zijn (Y)

Even nog een fotootje :foto:

[img]http://i61.tinypic.com/9rk5c7.jpg[/img]
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

De reden dat je de auto nu hebt is niet zo leuk, ondanks dat toch veel plezier met de clio.
Was ff bang dat je de RS weg had gedaan...
DennisT
Moderator

Bij deze is je angst bevestigd Jochem, de auto is vanochtend gewisseld van eigenaar :)

Nieuwe eigenaar is hier bekend en zal zich vanzelf wel melden met zijn nieuwe speeltje :beer:
Rik Hamberg
Car: Clio IV R.S. (JS)

Ok dan Dennis, wat is de reden en wat komt er voor terug?
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
DennisT
Moderator

De reden is dat mijn vriendin ander werk heeft waardoor er 1 auto (de RS dus) al en paar maanden stil stond. Ik pak de laatste tijd ook vaker de motor naar mijn werk toe.

Een opvolger gaat er nog wel komen, maar dan in plaats van de Clio Estate, we hebben op het moment voldoende aan 1 auto. Ik zit de denken aan een Megane III Estate GT(line), maar daar gaan we de komende tijd even rustig over na denken.
Adinsx

Gefeliciteerd met de verkoop dan en ik ben benieuwd wie de nieuwe eigenaar is geworden. (Y)
GTline kan ik aanraden. I.c.m. 18" komt dat nog best aardig in de buurt qua wegligging van een RS en de ruimte is bijzonder prettig voor de toekomst moet ik zeggen.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Je word gewoon oud Dennis....al dat snelle leuke spul gaat de deur uit......

:grin:
DennisT
Moderator

Waarom koop jij er dan alleen maar auto's bij Jochem? ;)

Prioriteiten zijn wel zeker veranderd de afgelopen jaren, dat is ook reden van deze keuze.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Ik word er alleen maar jonger op....
Wat denk jij nou..?

Tja soms twijfel ik ook wel eens.

Iemand iets kopen ...? :smile:
DennisT
Moderator

Van die ouwe meuk die jij hebt staan kan je een aardig huis kopen denk ik, om het nog maar niet te hebben over de vaste lasten van verzekering en wegenbelasting... ;-)
Adinsx

Ik lust wel een biertje Jochem :beer:
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Vergeet niet dat Jochem één groot voordeel heeft......geen vrouwelijk figuur in zijn buurt

Dat scheelt een hele hoop, dat weet ik zeker :smile: (gezeik en geld!)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
DennisT
Moderator

Is dat een voordeel? Dan moet je jouwe een beetje opvoeden, mijne zorg heel goed voor me! :smile:
Adinsx

:p Die van mij wil toch wel graag meepraten over bepaalde dingen hoor. Maar ze is wel lief verder (0)
Nog even en dan heb ik er twee in huis. Tijd om mijn topic'je weer eens te updaten volgens mij.
DennisT
Moderator

Wat dan, is het verbruik toegenomen? (0)
Adinsx

:lol: Dat ook maar dat boeit me inmiddels minder. Behalve dan dat het verrekte metertje volgens Leaseplan niet meer in het groen staat. (0)
Nee, het gezinshok wordt een echt gezinshok over enkele maandjes. Eerste beurt is geweest en wat Twingo issues.

Genoeg gespamd hier. Even gemist, maar de RS is ook al opgehaald?
DennisT
Moderator

Nice, nog gefeliciteerd dan (Y)

Ja, opgehaald met winterset en wel. Het plan was de auto in de loop van het jaar te gaan verkopen, maar de nieuwe eigenaar was al een bekende, dus zover is het niet gekomen :)

Enige probleempje wat we nu nog op moeten lossen is onze vakantie, de Clio is (nog) niet geschikt voor de caravan. Een trekhaak zit er zo onder, maar zelfs met een beetje "Henk-magie" zal het behelpen blijven (zal uitkomen rond de 120 pk en 180 Nm).
Tom
Moderator
Car: MB

Dat wordt met spollende wielen jankend de berg op dan. Heerlijk, die caravans (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gesloten