Maartenlientje - 5 GT Turbo

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
maartenlientje

Allen,

Na lange tijd Renault-loos te zijn geweest, heb ik weer een 5 GTT aangeschaft. Het is een 5 uit 1989 met 179.000 km. De auto is geheel origineel, op de uitlaat na, deze is van RVS. In de volksmond 'een buitenkansje'! :)

Afbeelding

Nu het volgende: de auto heeft beschadigde bumpers, en ik wil hem weer 100% hebben. nu zie ik dat ze van polyester zijn... In mijn ogen zijn de bumpers toch alleen in plastic variant gekomen?

De achterbumper wijkt ook iets af na mijn idee. Deze heeft op de hoeken een klein 'vleugeltje' zitten, net onder de strip. Ik ben dit eerder tegen gekomen, alleen vraag ik mijn af, hoe zit dit? (ik heb nog geen foto). De vorige eigenaar heeft de auto 20 jaar gehad en geen schade gehad...

Wie heeft hier een antwoord op?

Grtz Maarten
Laatst gewijzigd door maartenlientje op vr 30 jan 2015 9:26, 15 keer totaal gewijzigd.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Welcome back!

Graag wat meer foto's van dit mooie 5je!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
maartenlientje

Eerst gaat de restyler er morgen omheen. Eens ff kijken wat hij van dat pisbakkenstaal kan maken! :)
mark 5t
Contacteer:

wel effe de fotos aanpassen

verder mooi 5ie (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Willeon de Zoete

Ah! Hier is 'ie dus naartoe gegaan! :)

Mooi origineel, gefeliciteerd!!
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Mooi ding! (Y)

Op het oog lijkt ie volledig origineel. De bumpers zijn wel 'niet-origineel'. Althans, de stootrubbers zitten er niet meer in. Standaard zijn ze van hard plastic en nogal aan de zware kant. Dat is bij jou anders, begrijp ik?

Succes met de puntjes-op-de-i! :)
maartenlientje

Willeon de Zoete schreef:Ah! Hier is 'ie dus naartoe gegaan! :)

Mooi origineel, gefeliciteerd!!
Dank je! Ik wil hem geheel origineel houden, alleen moet hij omlaag. Nu op zoek naar een schroefset voorzijde of veren?

Gr Maarten
maartenlientje

Merijn schreef:Mooi ding! (Y)

Op het oog lijkt ie volledig origineel. De bumpers zijn wel 'niet-origineel'. Althans, de stootrubbers zitten er niet meer in. Standaard zijn ze van hard plastic en nogal aan de zware kant. Dat is bij jou anders, begrijp ik?

Succes met de puntjes-op-de-i! :)
Ja, bij mij zijn ze van polyester. Ze zijn licht beschadigd, waardoor de bumpers er lelijk uit zien, vooral dat polyester draad-spul. Dus deze worden vervangen voor originele bumpers.

Grtz
Merijn
Über-Spammer

Zijn ze niet te repareren??

Ze moeten toch opnieuw gespoten worden en nieuwe bumpers niet goedkoop en er moet nog flink aan gewerkt worden, om ze helemaal netjes te krijgen. Er zit standaard een flinke 'korrel' in, die je eruit zult moeten schuren, om het echt mooi te krijgen.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Zijn ze gewoon niet al een keer gereapreerd ?
Ik heb namelijk nog nooit een ander bumper van een gt gezien die het zelfde qua vorm is maar van een ander materiaal..
Merijn
Über-Spammer

Ik ook niet... :)
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Origineel heb je ook dat 'polyester draad-spul' als je schade hebt aan je bumper. Dus standaard zijn ze ook al van een soort polyester. Tenminste, ik heb zat schade bumpers gehad waar van die polyester structuur overal naar buiten stak.

Maar misschien zullen detail foto's van jou bumpers wat anders zeggen (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
maartenlientje

Ik heb ff snel een foto van mijn tel afgeplukt, hier zie je dat vleugeltje op de hoeken, echter de schade is slecht zichtbaar (om de uitlaat en in de ribbels). Opzich prima te repareren, maar het liefst heb ik hem origineel. Ik erger me er aan... |:

[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/462 ... 3904-1.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door maartenlientje op do 12 sep 2013 9:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

maartenlientje schreef:Ik heb ff snel een foto van mijn tel afgeplukt, hier zie je dat vleugeltje op de hoeken, echter de schade is slecht zichtbaar (om de uitlaat en in de ribbels). Opzich prima te repareren, maar het liefst heb ik hem origineel. Ik erger me er aan... |:
Wat ik zie is een originele fase 2 achterbumper, waar ze alleen de strip uit hebben getrokken. Welke vleugel bedoel je? Links op de hoek? Dat hoort zo ;-)
maartenlientje

Gerald schreef:
maartenlientje schreef:Ik heb ff snel een foto van mijn tel afgeplukt, hier zie je dat vleugeltje op de hoeken, echter de schade is slecht zichtbaar (om de uitlaat en in de ribbels). Opzich prima te repareren, maar het liefst heb ik hem origineel. Ik erger me er aan... |:
Wat ik zie is een originele fase 2 achterbumper, waar ze alleen de strip uit hebben getrokken. Welke vleugel bedoel je? Links op de hoek? Dat hoort zo ;-)
Ja, die op de hoek ;-) Maar het vreemde is, de voorbumper heeft ook geen Renault logo in het midden op de 'lip'. Ik kan mij herinneren dat vorige 5'jes van mij dit wel hadden...
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Wat Frits zegt ...dat vleugeltje is origineel.
Misschien heeft de vorige spuitert dat logo er wel uit moeten schuren.

Geloof me maar dit zijn originele bumpers....
Misschien niet in de beste staat maar....
maartenlientje

Jochem de Haas schreef:Wat Frits zegt ...dat vleugeltje is origineel.
Misschien heeft de vorige spuitert dat logo er wel uit moeten schuren.

Geloof me maar dit zijn originele bumpers....
Misschien niet in de beste staat maar....
Ok, dat zou alleen maar mooi zijn natuurlijk! Ik zal vanavond even een macro foto schieten van de voorbumper.

Greetz :grin:
Chris
Erelid - Moderator - RvT

maartenlientje, zou je wat meer foto's van het 5je willen plaatsen?! (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
maartenlientje

Chris schreef:maartenlientje, zou je wat meer foto's van het 5je willen plaatsen?! (Y)
Uiteraard, de restyler gaat er as we speak om heen. Ik ben nu op mijn werk, dus ik kan nu geen foto's nemen. 5 uur ben ik vrij en haal ik hem weer op!

Grtz
maartenlientje

Helaas was ik gister te laat van men werk en kon ik men 5je niet meer ophalen... Dus wordt vandaag, eind van de dag!

Ik heb gisteravond een splinternieuwe originele achterbumper gekocht, dan hoef ik de mijne niet te repareren! Het kost mij meer tijd en geld om de bumper te repareren dan ik voor de nieuwe heb betaald... :D

Iemand ervaring met verlagingsveren aan de voorzijde? Ik wil de originele schokbrekers het liefst behouden, maar wil zo laag mogelijk...

Gr.
MartijnG
Über-Spammer

Meer als -35mm lager op originele schokdempers is niet aan te raden.

Optie daarna is een Apex setje met -60mm veren en kortere dempers en daarna ga je al snel naar een schroefset.

P.S.
Maak een project topic aan voor je auto, dan kun je al je vragen daar centraal in stellen en kun je mooi je vorderingen bijhouden (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
maartenlientje

Zal ik doen! Eerst verder met de bumpers... Mijn broer heeft onderweg naar zijn werk de nieuwe achterbumper opgehaald... Wat weer een mazzeltje! Hij is wit en heeft een strip (dat wist ik niet... was in de veronderstelling dat hij nog gespoten moest worden en dat er geen strip bij zat)!!! Bedank Christian!

[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/462 ... WA0000.jpg[/img]

Hopen dat de kleur exact hetzelfde is... :bang:
Laatst gewijzigd door maartenlientje op do 12 sep 2013 9:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer

We kunnen dit topic ook wel omdopen tot projecttopic, als je wil... :-)
maartenlientje

Merijn schreef:We kunnen dit topic ook wel omdopen tot projecttopic, als je wil... :-)
Dat kan... Alleen ben ik niet een hele actieve poster... Maar we kunnen het proberen! :)

grtz
Merijn
Über-Spammer

Ik heb je topic verplaatst naar nl.techniek.projecten en de topictitel aangepast, zoals je kunt zien. :)
paratroeper

Gave GTT! :beer:
Willeon de Zoete

Succes met de spullen Maarten! Was ff gezellig zo een beetje babbelen over 5-jes haha! (Y) Binnenkort maar een noordelijke 5 GT meeting doen! :)
maartenlientje

Willeon de Zoete schreef:Succes met de spullen Maarten! Was ff gezellig zo een beetje babbelen over 5-jes haha! (Y) Binnenkort maar een noordelijke 5 GT meeting doen! :)
Ja! vond ik ook! Zal vast nog wel een keer wat nodig hebben... kon het gisteravond niet laten, de strip nog even netjes te maken, en ja, het is dezelfde kleur!

[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/462 ... 231928.jpg[/img]

P.S. De nieuwe bumper heeft helaas een iets andere kleur, dus deze moet ik nog ff laten overspuiten...

Gr Maarten
maartenlientje

paratroeper schreef:Gave GTT! :beer:
Bedankt!
jackel

Super mooi wagentje, niet verzieken zou ik zeggen ;-)
maartenlientje

Zo, zaterdag een rally gereden met mijn vrouw in de 5.

Kheb de auto goed gebruikt, en dat heeft zijn vruchten afgeworpen!
We zijn 2e geworden van de 91 auto's! Renaultje heeft het super gedaan!

Verder geen otwikkelingen, maar ik houd jullie op de hoogte!

Gr maarten
Willeon de Zoete

Leuk Maarten! Wat voor rally was het?

En waar?
maartenlientje

Willeon de Zoete schreef:Leuk Maarten! Wat voor rally was het?

En waar?
Een netwerkrally door Groningen met 90 auto's, van jong tot oud, super leuk! We hadden opdrachten etc. Men vijfje trok een hoops bekijk hahaha.

http://www.netwerkrally.nl Dit is een onderneming van een vriend van mij.

Gr Maarten
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Welkom bij de RTC Maarten! Mooi om zo'n nette GTT te zien en nog in de buurt ook :smile:

Goed idee van Willeon om binnenkort eens een meeting in het Noorden te doen (Y)
maartenlientje

Willem-Jan schreef:Welkom bij de RTC Maarten! Mooi om zo'n nette GTT te zien en nog in de buurt ook :smile:

Goed idee van Willeon om binnenkort eens een meeting in het Noorden te doen (Y)
Dank je! Inderdaad erg leuk zo'n rally! Ik ben erbij! (I)
Hoezo haat - liefde verhouding?!
Plaats reactie