Jackels GTT Phase 2 1989
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Preecies, het is puur een koppelings verhaal.
Kun je niet wat ringen tussen de koppelingskabel en de hevel om te kijken of je dan een grotere slag kan maken?
Koppelingskabel toch te lang? Ik heb hier nog een nieuwe liggen volgens mij, kan hem wel eens opmeten?
Kun je niet wat ringen tussen de koppelingskabel en de hevel om te kijken of je dan een grotere slag kan maken?
Koppelingskabel toch te lang? Ik heb hier nog een nieuwe liggen volgens mij, kan hem wel eens opmeten?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
@Martijn, ik heb met de oude koppelingsset (met de huidige kabel) een zooitje ringen ertussen gedaan maar dat hielp niet.
Ik heb de kabel eruit gehaald en het pedaal. Die tandjes zien er eigenlijk nog goed uit! Heb de Brezankabel opgemeten, die is 109cm lang. Heb jij een originele liggen voor een GTT? (of kan je iig de lengte checken?)
@Roald, de schakelstang is ok volgens mij, deed het altijd goed. Problemen begonnen nadat de oude koppelingskabel gebroken was.
Weet iemand wat de lengte van een originele kabel moet zijn en gebruikt iedereen originele Renaultkabels?
[img]http://imageshack.us/a/img23/1793/z3fm.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img191/6577/ex6d.jpg[/img]
Ik heb de kabel eruit gehaald en het pedaal. Die tandjes zien er eigenlijk nog goed uit! Heb de Brezankabel opgemeten, die is 109cm lang. Heb jij een originele liggen voor een GTT? (of kan je iig de lengte checken?)
@Roald, de schakelstang is ok volgens mij, deed het altijd goed. Problemen begonnen nadat de oude koppelingskabel gebroken was.
Weet iemand wat de lengte van een originele kabel moet zijn en gebruikt iedereen originele Renaultkabels?
[img]http://imageshack.us/a/img23/1793/z3fm.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img191/6577/ex6d.jpg[/img]
nou die ziet er niet echt nieuw uit.
hoe is het met de speling op de as waar je hem overheen schuift?
denk nog steeds dat je een te lange kabel hebt met bijbehorend slecht pedaal.
hoe is het met de speling op de as waar je hem overheen schuift?
denk nog steeds dat je een te lange kabel hebt met bijbehorend slecht pedaal.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Speling valt erg mee. Heb nou eens naar de lengte gekeken op carparts site. Daar staan voor de GTT 3 type kabels op, 2 van 109cm en 1 van 105cm. Die ik heb is 109cm. Weet iemand wat de goeie lengte is? Nieuwe bij de dealer is prijzig, als dat het niet is ben ik 70e lichter.
-
- Über-Spammer
Ja, ik heb hier ook een 109cm liggen...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ja, dat is wel zo ja..., heb het geprobeerd met de oude koppelingsset en dat gaf geen resultaat. Kan het nu nog eens proberen maar heb er een hard hoofd in., weet het ook niet meer, ga nu maar dingen vernieuwen in de hoop dat het lukt 

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Ik zou ook eerst kijken of die ontkoppelt zonder kabel.
Of een kabel nu 3 meter is of 1 meter, het verschil in de lengte van de binnenkabel tov de buitenkabel is volgens mij het belangrijkste.
Of een kabel nu 3 meter is of 1 meter, het verschil in de lengte van de binnenkabel tov de buitenkabel is volgens mij het belangrijkste.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik heb t al vaker gehoord dat die aftermarket kabels net te lang zijn.
Maar als degene die eruit komt ook een 109cm en daar heb jij eerder prima mee geschakeld is het wel vreemd.
Maar als degene die eruit komt ook een 109cm en daar heb jij eerder prima mee geschakeld is het wel vreemd.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Waar staat je hevel als je begint ?
Dus als je nog niets doet, staat de hevel dan tegen je bakhuis aan ? Aan de zijde van je koppeling...
Heb je dat witte halve "ballentje" waar je hevel in het midden op schaniert/ draait terug geplaats of zat er überhaupt niets meer, ze willen nog weleens breken.
Dan werkt t ook niet perfect...
Dus als je nog niets doet, staat de hevel dan tegen je bakhuis aan ? Aan de zijde van je koppeling...
Heb je dat witte halve "ballentje" waar je hevel in het midden op schaniert/ draait terug geplaats of zat er überhaupt niets meer, ze willen nog weleens breken.
Dan werkt t ook niet perfect...
-
- Über-Spammer
Aan dat nylon busje zat ik ook te denken ja...maar dat maakt het scharnieren van de hevel alleen lastiger? Of zou het zoveel uitmaken dat de hevel niet meer genoeg slag krijgt...
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nou de pen waar dat bollentje op zit valt nu verder de hevel in, daar zit namelijk een sparing in ten grote van dat bollentje. En je mist net ff wat dikte van dat bollentje....
Uiteindelijk kom je waarschijnlijk net ff wat te kort 3mm hier is 1cm daar
Uiteindelijk kom je waarschijnlijk net ff wat te kort 3mm hier is 1cm daar
Dat witte bolletje zag er nog prima uit. Ik heb dus met een draadeind de hevel aangetrokken. Auto stond in zn 1 en begon toen te rollen, dus hij was ontkoppelt!!
Kabel en pedaal weer teruggezet, paar keer hard op het pedaal getrapt en toen kon ik ineens koppelen
(nog niet met met draaiende motor gedaan maar was allang blij dat hij het droog deed) Morgen de zooi terugbouwen en dan de sleutel om.
Het is dus of de kabel of het pedaal, we zullen zien. Ik laat het ff weten morgen
Kabel en pedaal weer teruggezet, paar keer hard op het pedaal getrapt en toen kon ik ineens koppelen

Het is dus of de kabel of het pedaal, we zullen zien. Ik laat het ff weten morgen

Nou idd Roald, klote-klus om dit in de voortuin te doen, kreeg elk uur te horen of hij het al deed whaaaaaa, gek wordt je ervan. Geen garage helaas..
Morgen testen en hopen dat het werk allemaal
. Er zit iig een verse koppeling in nu 
Morgen testen en hopen dat het werk allemaal

mooi dat ie weer rijdt maar mag je nog wel effe vertellen wat het nu precies was.
Om eerlijk te zijn weet ik het niet Mark! Ik dacht dat het aan de lengte van de kabel lag maar het werkt dus ook gewoon met 109cm.
Misschien toch het pedaal, ik ga er gewoon mee rijden en als er weer koppelingsproblemen zijn weet ik iig dat het niet aan de koppelingset ligt
.
Eerst maar eens een flink stuk ermee rijden van de week
Misschien toch het pedaal, ik ga er gewoon mee rijden en als er weer koppelingsproblemen zijn weet ik iig dat het niet aan de koppelingset ligt

Eerst maar eens een flink stuk ermee rijden van de week

Laatst gewijzigd door jackel op zo 1 sep 2013 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
vreemd ik verdenk toch je pedaal.
Nog even een vraagje over de olie van de versnellingsbak.
Het gat waar je de bak mee moet vullen wordt afgedicht met een grote bout. Ik kan me herinneren dat bij een vorige GTT deze bout was uitgevoerd met een klein pieliegie waar je het oliepeil mee kon afzien. Bij deze auto zat dat er niet op. Ik heb hem volgeblubberd met olie tot het eruitkwam lopen zeg maar..
Ik moest er bijna een liter extra bij doen! (had de oude olie opgevangen en weer gebruikt omdat deze er nog mooi schoon uitzag).
Ik schrijf dit omdat ik nu af en toe een druppeltje olie lekt wat hij voorheen niet deed..
Heb ik hem op de juiste manier afgevuld of moet dit anders?
Het gat waar je de bak mee moet vullen wordt afgedicht met een grote bout. Ik kan me herinneren dat bij een vorige GTT deze bout was uitgevoerd met een klein pieliegie waar je het oliepeil mee kon afzien. Bij deze auto zat dat er niet op. Ik heb hem volgeblubberd met olie tot het eruitkwam lopen zeg maar..
Ik moest er bijna een liter extra bij doen! (had de oude olie opgevangen en weer gebruikt omdat deze er nog mooi schoon uitzag).
Ik schrijf dit omdat ik nu af en toe een druppeltje olie lekt wat hij voorheen niet deed..
Heb ik hem op de juiste manier afgevuld of moet dit anders?
-
- Moderator
- Car: MB
Horizontaal vullen tot het uit het gat stroomt is goed. origineel zit daar geen kijkglaasje in maar ik meen zo'n plastic "vleugelbout". As hij nu lukt heb je best kans dat hij dat blijft doen tot hij weer op je oude peil staat.
Ik snap overigens niet waarom je die olie er weer in gooit. zoveel gaat er nou ook weer niet in.
Ik snap overigens niet waarom je die olie er weer in gooit. zoveel gaat er nou ook weer niet in.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
90 euro voor een paar liter bakolie, dan ben je mooi getild.
-
- Moderator
- Car: MB
Dat is idd niet best. Ik denk dat je voor max een tientje of 3 wel 3 a 4 liter kan kopen via de normale weg. Olie die er volgens jou nog "schoon" uitziet wil dat niet altijd zijn.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
motorolie - 1 liter Elf Excellium 5W-50 12,95
Artikel nummer: ELMC 003/1
Omschrijving:
Elf Excellium 5W-50 is een op Elf synthesetechnologie gebaseerde motorolie met optimale bescherming..
oplichters
Artikel nummer: ELMC 003/1
Omschrijving:
Elf Excellium 5W-50 is een op Elf synthesetechnologie gebaseerde motorolie met optimale bescherming..
oplichters
ik haal altijd 4 liter 5w50 eurol voor 25 euro. En dat zonder speciale kortingen.
Bakolie is toch wat duurder denk ik?! Zal volgende keer es wat meer rondzoeken! Sprak mn buurman (oud ANWBer) en vertelde over het koppelingspedaal dat je dan een compleet pedaal moet bestellen. Hij begon te lachen en zei, daar heb je gewoon setjes voor, kan je zo bestellen bij dn dealert!!! (dus de kunstofstel-onderdelen) . Is dit zo?
Koppelingspendaal: Ik heb net bij Roald wat neergezet. Winparts verkoopt voor ca 20 euro een setje om het pendaal te repareren.
Bakolie: Ik betaal 8,75 euro per liter (Ton van Rijsbergen) en er gaat ca 4L in.
Bakolie: Ik betaal 8,75 euro per liter (Ton van Rijsbergen) en er gaat ca 4L in.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak