Marcel's Ring Clio 16v

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Wim en ik zijn er over uit dat er gewoon fout is gemeten.
Assen neemt hij netjes terug en ik krijg me geld terug en daarmee is het klaar (Y)
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Just chill (F) (Y)
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

(Y)
Mooi lekker verder met de 16v marcel.
Wat was er nou miss met je tapeinders laatst op de ring?
Vraag had ik elders al ergens in een topic gesteld maar denk dat je hem nog niet gelezen hebt ;-)
Racing is the best way to convert money into noise
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Daan2D schreef:(Y)
Mooi lekker verder met de 16v marcel.
Wat was er nou miss met je tapeinders laatst op de ring?
Vraag had ik elders al ergens in een topic gesteld maar denk dat je hem nog niet gelezen hebt ;-)
Er stond een man van de TüV die al een tijdje mijn auto in de gaten hield (denk door het onregelmatige lopen van de 286 nokkenassen) na 25,5 rondje had hij me eindelijk te pakken. Heel de auto binnenste buiten gekeerd en niks gevonden veder alleen dat ik voor op draadeindes reed en achter gewoon met bouten.
Nu staken de draadeinden +- 12 mm uit de moer en 2mm buiten de velg.
Dat viel op en vertelde dat ik gewoon met bouten moest rijden en niet veder mocht (U)
Nu steken ze niet meer uit en heb ik achter gewoon de clio cup naven erop met draadeinden.
Nu hopen dat er geen probleem van maken want de TüV man heeft het wel netjes in 1 of ander mapje geschreven.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Aah op die fiets ;-)
Achternaven zitten op diverse renault modellen alleen dan zonder draad eindes, lagers kun je niet los vervangen dus word altijd een complete naaf dan.

Hoop dat die kerel zijn mapje kwijt is geraakt ergens.
Op naar de volgende (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Marcel, koop een paar mooie passende dopmoeren, zien ze het tapeind niet meer :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Daan2D schreef:Aah op die fiets ;-)
Achternaven zitten op diverse renault modellen alleen dan zonder draad eindes, lagers kun je niet los vervangen dus word altijd een complete naaf dan.

Hoop dat die kerel zijn mapje kwijt is geraakt ergens.
Op naar de volgende (Y)
Weet jij welke modellen en/of onderdeel nummer?

@Luco, als ze weer zeuren doe ik dat inderdaad (Y)
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Afgelopen weekend weer op de ring geweest met de 16v.
Wat was die camberaanpassing op de achteras een super upgrade!!
Achterkant voelt nu zo stabiel dat ik nu weer meer onderstuur begin te krijgen.
Ook mijn persoonlijk record op de ring gebroken met een 8 min 47 :grin:

In totaal 21,5 ronde gereden en toen :grin: begon alweer de elende :-(
De nieuwe preventief vervangen dynamo heeft de geest gegeven. Gelukkig kwam ik er op tijd achter en kon ik de ring nog afkomen.
Al met al toch heerlijk weekend gehad en de Clio wordt steeds beter.
[img]http://img4.imageshack.us/img4/704/kxr8.jpg[/img]

[img]http://img707.imageshack.us/img707/9094/9fij.jpg[/img]

Ook nog wat filmpjes gemaakt. (niet de snelste maar wel 1 van de lekkerste rondes van het weekend)


(2 personen kost gewoon 1sec per kilometer aan tijdverlies (N) )
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Haha wat een rechtuitbrander die pordche.

respect man je gaat echt hard
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Mooi filmpje, alleen al omdat er een 911 aan de kant gaat voor een Clio!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die dynamo komt mede doordat deze teveel toeren draait en bij warme dagen is dat gewoon funest., ik heb met een kleinere poelie tot nog toe geen problemen,

Zou nog eens uitzoeken welke poelie en riem 't nu is, komt er iig op neer dat ie 30% minder toeren draait als normaal.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Steven schreef:Die dynamo komt mede doordat deze teveel toeren draait en bij warme dagen is dat gewoon funest., ik heb met een kleinere poelie tot nog toe geen problemen,

Zou nog eens uitzoeken welke poelie en riem 't nu is, komt er iig op neer dat ie 30% minder toeren draait als normaal.
Als je dat wil doen graag!
Wel raar oude dynamo heeft 250 rondes overleeft en is nog niet stuk en deze had al kuren na 2 weekenden terwijl ik met de f7r gemiddeld 1000 toeren minder draai. Van het weekend de oude er weer opschroeven. En dan ook maar een nieuwe met een andere poulie proberen.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Je zou ook nog de dynamo van de megane 2.0 16V zonder airco 1996 - 1998 (F7R 710/714) kunnen proberen. Deze dynamo komt ook voor in de megane 2.0 8V (F3R) Die heeft dezelfde maten maar een volledig andere opbouw.
Plaatje:
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 4klein.jpg[/img]
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Een megane dynamo past helaas niet op de montage punten van een clio. Ik vindt de mini dynamo die jo laatst gebruikte ook een mooie optie. Deze kwam volgens mij van een motorfiets en lijkt mij dan beter bestand tegen de hoge toerentallen.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Er wordt ook vaak een dynamo van een kleine suzuki of kleine daihatsu gebruik in de racerij
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

kubota graafmachine ! :p
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

-jo- schreef:kubota graafmachine ! :p
En dat is een Isuzu 3 cilinder?
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Dat zijn volgens mij vergelijkbare dynamos
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Sareno
Berichten: 226
Lid geworden op: ma 30 jul 2012 19:43
Contacteer:

Heb je ook foto's van de camber aanpassing? Ik vind dat juist leuke info om bij projecten te zien (F)
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Sareno schreef:Heb je ook foto's van de camber aanpassing? Ik vind dat juist leuke info om bij projecten te zien (F)
Ja staan 1 of 2 pagina's terug ;-)
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

derbimarcel schreef:
-jo- schreef:kubota graafmachine ! :p
En dat is een Isuzu 3 cilinder?
[img]http://i1268.photobucket.com/albums/jj5 ... 03f997.jpg[/img]

[img]http://i1268.photobucket.com/albums/jj5 ... a0b822.jpg[/img]

[img]http://i1268.photobucket.com/albums/jj5 ... 7940d9.jpg[/img]
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

[img]http://i1268.photobucket.com/albums/jj5 ... 03f997.jpg[/img]

Waarom zou je dan zo'n oud ding van een F7P gebruiken? Er zijn tegenwoordig zeer betaalbare nieuwe Throttle position sensoren, zelfs indien gewenst met hoge nauwleurigheid 0,1°. Je moet hem toch pas maken op je ITB, dus het moet geen probleem zijn dat het niet 1 op 1 meteen past.
Laatst gewijzigd door jacques op vr 19 jul 2013 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

@ jaques zet die link hier ook effe neer.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Je kunt tegenwoordig voor een normaal bedrag (25 euro) TPS sensoren voor 120° hoekverdraaiing kopen bij Conrad. Ze hebben ze ook die contactlooswerken (geen koolbaan en loper meer) voor 107 euro.
Zeker omdat ITB's erg gevoelig zijn voor de TPS waarde, een aanrader.

Zelf gebruik ik 182857-89
voor ITB lijkt me 182870-89 een goede. 0.1° nauwkeurig en geen sleepcontact meer. Uitgang 1 - 5V (even programeren in je MS of wat je ook gebruikt)
zie http://www.conrad.nl/ce/nl/overview/023 ... en#?page=2
Verzenden boven 25 euro = gratis
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Waarom ? Daarom !...omdat deze auto op een compleet std managment loopt. Dit was een bewuste keuze en de TPS doet gewoon wat hij moet doen.

edit: en als je goed kijkt dan zie je dat er geen "aanpassingen" gebeurd zijn aan de itb set. Pat heeft een adapter gemaakt om een std tps te voorzien. Deze auto draaid, ondanks itb's, beter stationair dan menig andere Clio's.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Mooi. Draait deze clio op de standaard ECU van Renault?
De reden van commentaar was: Ik heb al vele TPSen in mijn handen gehad en de meesten zijn in het lage deel defect en kosten nieuw ca 300 euro. Verder alle respect voor deze ITB creatie.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

jacques schreef:Mooi. Draait deze clio op de standaard ECU van Renault?
compleet OEM !
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Erg nette ronde weer Marcel kan ik echt een hoop van opsteken :worship:
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

[img]http://img850.imageshack.us/img850/705/m22z.png[/img]

Weer een vers apk-tje op de 16v :grin:


Ook ik moet maar eens aan een dikkere stabistang gaan denken want hij gaat naar me idee steeds meer overhellen.
[img]http://img14.imageshack.us/img14/4298/bprp.jpg[/img]
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

3/4 augustus weer op de ring geweest met de 16v en oude "nieuwe" dynamo. Clio loopt perfect en op 21,5 rondje geen druppel olie verbruikt :worship:

10/11 Augustus weer geweest alleen met de RS 197.
heerlijk rustig en gelijk maar 7 rondes gedaan.
s'avonds moesten we wel gaan stappen want we waren verplicht om uit te slapen ivm de late openingstijd. met de auto naar Bad-Neuenahr om in een lege kroeg te stappen (N) na een paar biertjes toch maar even wat contact gezocht met wat dames welke zo enthousiast reageerden dat de avond ineens heel anders verliep (L) rond 3 uur weg gegaan met 2 dames erbij op naar een discotheek een paar dorpen veder en om 05:00 terug naar haar huis.
Zondagmiddag met me brakke hoofd toch nog 8 rondes kunnen rijden.

Een zeer geslaagd weekend met een lege nordschleife en de teller staat dit jaar al op 116,5 (Y)

[img]http://img819.imageshack.us/img819/6640/7ebi.jpg[/img]
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ghehe toch als ik dit zo lees krijg ik een beetje flashbacks naar het jaar 2009 dat we met EJ en GJ van NBR en uiteraard nog een zooitje RTC'ers in de partyzelt van de jugendverein Altenahr terecht kwamen, vlak naast Victoria Station.

Het mooiste was nog wel dat we die avond rond 12u in onze tentjes lagen en met die herrie van die partyzelttent er met 5 mins later weer naast stonden in het kader if you can't beat them, join them, hup die partytent in!

Was ook een aparte avond, ook de avond erna dat we oa Martijn Baccara in 't daargelegen hotelletje zaten met ook een aparte dames-avond :lol:


Goodlife in the Eifel :smile:
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Ik vond wel het wel druk op de Ring Zaterdag.. of ligt dat aan mij? :p
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Steven schreef:Ghehe toch als ik dit zo lees krijg ik een beetje flashbacks naar het jaar 2009 dat we met EJ en GJ van NBR en uiteraard nog een zooitje RTC'ers in de partyzelt van de jugendverein Altenahr terecht kwamen, vlak naast Victoria Station.

Het mooiste was nog wel dat we die avond rond 12u in onze tentjes lagen en met die herrie van die partyzelttent er met 5 mins later weer naast stonden in het kader if you can't beat them, join them, hup die partytent in!

Was ook een aparte avond, ook de avond erna dat we oa Martijn Baccara in 't daargelegen hotelletje zaten met ook een aparte dames-avond :lol:


Goodlife in the Eifel :smile:
Goeie herinneringen (L)
krickie_11turbo
Berichten: 161
Lid geworden op: vr 10 feb 2006 17:29

derbimarcel schreef:
Daan2D schreef:Aah op die fiets ;-)
Achternaven zitten op diverse renault modellen alleen dan zonder draad eindes, lagers kun je niet los vervangen dus word altijd een complete naaf dan.

Hoop dat die kerel zijn mapje kwijt is geraakt ergens.
Op naar de volgende (Y)
Weet jij welke modellen en/of onderdeel nummer?

@Luco, als ze weer zeuren doe ik dat inderdaad (Y)
die lagers met naaf zitten volgens mij op een scenic 1 en megane 1 break
zonder abs:
77 01 204 667
77 04 002 263
skf- vkba968
met abs:
77 01 205 170
skf-vkba3491

opgezocht via cartall rijsbergen (aldoc)
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

paratroeper schreef:Ik vond wel het wel druk op de Ring Zaterdag.. of ligt dat aan mij? :p
Ik vond het wel meevallen. Was gezellig druk, was veel te zien. Ik moest telkens ongeveer 5 min wachten totdat ik de baan op kon omdat de parkeerplaats druk was.
Plaats reactie