Geert - Clio Williams

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Menno schreef: Waarom draaien ze daar eigenlijk zonder koeling, of komt dat ergens uit de muur of de vloer ofzo?
Ventilator staat er toch echt recht voor.
Of die aan staat kan ik niet zien, maar de keren dat ik er was werkte die nog (0)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Vandaag de clio maar eens als second opinion laten uitlijnen en uitwegen bij Jan Steverink. Perfecte toko met aandacht voor klant en detail en veel kennis van zaken.

Tot onze grote verbazing was eigenlijk alles al perfect. Het gewicht verschil tussen links en rechts voor was 2 kilo.... Ruim binnen de marge dus, helemaal als je beseft dat ik de schroefset gewoon op de gok in hoogte gesteld heb.

Aan de uitlijning een paar kleine veranderingen doorgevoerd om slijtage aan de binnenkant van de band wat te verminderen. Ik had blijkbaar iets teveel uitspoor. Normaal slijten mijn banden alleen aan de buitenkant :p
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Geert schreef:Vandaag de clio maar eens als second opinion laten uitlijnen en uitwegen bij Jan Steverink. Perfecte toko met aandacht voor klant en detail en veel kennis van zaken.

Tot onze grote verbazing was eigenlijk alles al perfect. Het gewicht verschil tussen links en rechts voor was 2 kilo.... Ruim binnen de marge dus, helemaal als je beseft dat ik de schroefset gewoon op de gok in hoogte gesteld heb.

Aan de uitlijning een paar kleine veranderingen doorgevoerd om slijtage aan de binnenkant van de band wat te verminderen. Ik had blijkbaar iets teveel uitspoor. Normaal slijten mijn banden alleen aan de buitenkant :p
Dank voor de complimenten Geert, zal ik doorgeven (Y)
Wat stuurt dat Williamsgebakje heerlijk met het gaspedaal, lekker geluidje ook 8)
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

pardon , een submitje te veel
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Start post maar eens geupdate. Gelijk even een overzicht van alle upgrades. Zijn er inmiddels ook al meer dan gedacht.
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Geert schreef:Start post maar eens geupdate. Gelijk even een overzicht van alle upgrades. Zijn er inmiddels ook al meer dan gedacht.
Goed plan (Y) Wanneer gaat ie in de lucht?

8)
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Iemand deze al eens tegen gekomen?

http://www.ebay.nl/itm/141014712245?ssP ... 500wt_1180

Lijken best interessant, en volgens mij moet dit dan ook passen op een williams.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zie net je resultaat Geert, dikke chapeau!

Neem me even mee uit rijden, ben benieuwd hoe dat loopt tov dat barrel van mij.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

AFR metertje er in. Toch wel zo fijn om het live te kunnen zien zonder laptop. En netjes in het asbakje.

Afbeelding

Afbeelding

http://www.ebay.com/itm/LAMBDA-MONITOR- ... 3382dffb18
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Is dit een narrowband of wide band? Heeft die nog een 0,1- 1 V uitgang voor je ECU? Of moet je een extra Lambda sonde plaatsen

Edit: Volgens de text van de adv. is het narrowband.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

klopt. wideband zit al op de ecu.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Welke wideband gebruik je als ik vragen mag Geert? Is dat een compleet setje of alleen de sensor die je gebruikt. Zit zelf nog te twijfelen wat ik wil hebben, een Innovate LC-1 setje of TechEdge oid.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

MartijnG schreef:Welke wideband gebruik je als ik vragen mag Geert? Is dat een compleet setje of alleen de sensor die je gebruikt. Zit zelf nog te twijfelen wat ik wil hebben, een Innovate LC-1 setje of TechEdge oid.
Ik gebruik een Spartan Lambda van 14point7. Kost een kleine 120 euro en is controller en sensor in één.

[img]http://www.14point7.com/Spartan.jpg[/img][/url]
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

MartijnG schreef:Welke wideband gebruik je als ik vragen mag Geert? Is dat een compleet setje of alleen de sensor die je gebruikt. Zit zelf nog te twijfelen wat ik wil hebben, een Innovate LC-1 setje of TechEdge oid.

alles bij elkaar....
http://www.bs-autotune.nl/shop/index.php/cPath/57
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Joost van der Hammen schreef:
MartijnG schreef:Welke wideband gebruik je als ik vragen mag Geert? Is dat een compleet setje of alleen de sensor die je gebruikt. Zit zelf nog te twijfelen wat ik wil hebben, een Innovate LC-1 setje of TechEdge oid.

alles bij elkaar....
http://www.bs-autotune.nl/shop/index.php/cPath/57
ah bs autotune levert ze ook weer (Y) . Ik heb hem uit canada moeten halen.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Moet er alleen nog een meter bij, die zit ook zo op €60 denk ik? Zal binnenkort eens gaan zoeken (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

als je alleen een meter wil kan het ook makkelijker. Meeste meters worden geleverd met zn eigen sensor. Mijn meter werkt zelfs met een narrowband sensor.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Mtx-l of aem uego hebben de controller in het metertje gebouwd zitten (Y)

Heb de uego al een aardige tijd in de 9 zitten en werkt nogsteeds perfect.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Vanavond aangesloten op de narrowband uitgang van de spantan lambda sonde.

Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Was alweer een tijdje geleden dat ik met deze Williams gereden heb maar vanmiddag op de meeting nog even een rondje gedaan. Fantastisch! Beter als dit kun je niet krijgen! Fantastisch mooi koppelverloop, geweldig onderstel en heerlijke remmen!

Ik ben weer gemotiveerd! Morgenavond de 19 uit 't stof trekken. :D
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik moet de spartan ook maar ff gaan uit proberen. Volgens de meting op de bank klopte mijn lambda niet helemaal dus ben benieuwd of de spartan hetzelfde gaat geven als de huidige of hetzelfde als de zeitronix van de bank...
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

volgende upgrade

Megane cup draagarmen met uniballs en verstevigings plaat. Spul even laten lassen, stralen, coaten en fusees laten aanpassen. En misschien wat brede zijschermen halen uit frankrijk. Die zijn 2cm breder. Ook moet ik bredere assen zoeken. Weet iemand hoeveel 2.0 8v megane coupe assen breder zijn als williams?

Afbeelding
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Zijn die gaten at random geboord? Apart patroon.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Tom schreef:Zijn die gaten at random geboord? Apart patroon.
De platen zijn bedoeld voor standaard draagarmen. Door de kleinere gaten kan je de fuseekogels vast zetten. Voor mij inderdaad niet meer nodig.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik zit me nog af te vragen in hoeverre die platen nu echt wat brengen aan extra stijfheid.

Enige wat het echt brengt is extra torsiestijfheid, maar gezien de fuseekogel al een joint is, heb je daar geen klap aan.

Stijfheid in dwarsrichting zal 't wel iets brengen, maar uiteindelijk nog steeds niet veel.

Ik denk dat dit meer extra staal toevoegen is dan dat het echt een functie gaat hebben, net zoals die veerpootbruggen in je 5-jes/Clios etc die ook geen reet doen :)


Wat de spoorbreedte betreft, das wel goed! Al ben ik benieuwd hoe je alles passend gaat krijgen, want dat hebben 'r nu al 2 geprobeerd, maar is nognie makkelijk als je het bumpsteer ook functioneel wil compenseren.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

als je de uniballs helemaal naar binnen draait is het helemaal niet zoveel breder als standaard. Passend krijgen moet ook geen probleem zijn, er zijn bredere schermen te krijgen. En de aanpassing op de standaard williams fusee lijkt ook niet zo moeilijk. De juiste assen vinden is alleen nog even lastig. Ik heb een setje megane 1.6 16v en megane 2.0 8v assen liggen.
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Gewoon even in het renault schap kijken, zijn altijd wel assen met de juiste lengtes.
Mocht je geen assen vinden met 21spies voor de naaf kun je altijd nog zoeken naar modellen die 23spies hebben en clio rs naven op je fusees doen.
Racing is the best way to convert money into noise
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Er is toch ook een bedrijf die assen op maat maakt?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Kan je toch ook gewoon zelf doen?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ik heb nog wel nieuwe rs naven liggen geert, en dan voor de straatversie.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Langere assen moet bij renault geen probleem zijn, gewoon even in het dikke assenboek kijken.
Kortere assen is een groter probleem.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

het dikke assenboek??

wie heeft dat?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ik weet dat erwin een heel dik boek heeft met bijna alle asmaten van het merk wat ook onder renault zit, merk weet ik ff niet uit mijn hoofd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Boeken? Beetje in de tijd blijven hangen (F)
Staat toch allemaal al op het www (Y)
Geert vind dat ongetwijfeld aangezien hij ook veel onderdelen via wwwpunt koopt ;-)
Racing is the best way to convert money into noise
Plaats reactie