Lambo Orange - Black GTT

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
DennisT
Moderator

Gave kleur zeg (Y) Moet ie voor niet wat lager/achter wat hoger zodat de dorpel niet meer horizontaal staat?
emil

Ik zal binnenkort wel weer veder gaan met mijn topic.
Wandt bij mij is ook weer veel gedaan en gaat nog veel gebeuren met mijn gtt
emil

Maak je over schilveren maar niet druk hoor gaat niet geburen
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Schitterend! :worship:

Hoop hem snel eens op een meeting tegen te komen! (Y)

Geniet ervan! 8)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
joostmeijers

Thanx (Y) voor alle positieve reacties, egr leuk om t elezen. Kom zeker gauw naar een meeting, wat is eigenlijk de eerstvolgende?
joostmeijers

Oh, wat betreft het spuiten met alle skirts etc aan de auto: dit is in de eerste plaats bewust gedaan om geen kleurverschil te krijgen tussen de verschillende delen. De auto is namelijk eerder al helemala in deze kleur gespoten (motroruimte, binnenzijde, alles) in delen en daarbij ontstaat een klein kleurverschil (doordat bijvoorbeeld de deuren liggend gespoten zijn en de zijpanelen staand). Komt door het vele effect in de kleur. Nu is hij helemaal egaal. Alle naden tussen verbreders en panelen zijn netjes open en dus niet dichtgespoten, juist doordat meerdere dunne lagen gespoten zijn en dus niet ineens een te dikke laag (dan kun je wel krijgen dat naden vollopen). Kitten is zeker niet gebeurd, vind ik niet mooi en daarnaast gaat dat voor zover ik weet altijd scheuren.
joostmeijers

De auto staat inderdaad horizontaal, exact gelijk aan voor en achterzijde. Is t gebruikelijk dat hij achter wat hoger staat?

Nog een andere vraag: rechtsachter hoor ik bij hobbels wel eens een vervelend bonkend geluid. Nu zit er nog niets van demping en binnenkappen etc in, maar het klinkt alsof het niet zo hoort. Lijkt uit ophanging te komen, maar daar zou niets mee mis moeten zijn, helemaal nagekeken toen hij verlaagd is en met rijden zit alles super strak. Het lijkt eeerder alsof er iets los hangt onder de auto ofzo. Benzinepomp in ieder geval niet maar wellicht heeft iemand enig idee?

Als jullie suggetsies hebben hoe de achterklep nu eens en voor altijd te monteren dta je geen rammel mee rhoort, alles geprobeerd maar blijft af en toe rammelen. Of hoort dat erbij als hij verlaagd is..:)

Tenslotte de achterruitjes, deze zijn niet meer strak en gaan ook wat rammelen, moet ik dan de uitzetters of de rubbertjes vervangen?
DennisT
Moderator

Uitzettertjes en rubbers gewoon helemaal vervangen via CGB motorsport, kost maar een paar euro. Rammels horen er verder wel bij, het blijven oude dingen (en al helemaal als ze verlaagd/stugger zijn :beer: ). Voor hoort lager te zijn als achteren ja, anders lijkt het net alsof hij op zijn gat ligt. Het is maar iets van 1,5 - 2 cm ofzo, moet je maar even bij mijn topic door de foto's scrollen, bij de eerste verlagingsfoto's staat ie ook nog horizontaal.
Daniël W.
Car: 5TL-T

Het lijkt erger omdat de daklijn naar achteren omlaag afloopt; Gtt spoiler helpt dat ook een beetje tegen te gaan. Die raam rubbertjes zijn volgens mij nog wel bij de dealer te verkrijgen. Wat voor gerammel heb je dan? Gekraak in het dashboard als je over een drempel gaat hoort er wel bij. .. maar rammeltjes zijn gewoon irritant :P
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
joostmeijers

ik HAAATTT rammels inderdaad. Valt nog redleijk mee gelukkig, met name achterklep en uitzetraampjes, die ribbers ga ik dus vervangen dus dna moet het goedkomen. Maar ik hoor dus ook een soort gebonk en gerammel bij rechter achterwiel... Enig idee? Klinkt ook beetje als de achterklep maar is t niet.

Wat betreft verlagen, kun je achter met kleine stapjes wel weer hoger zetten dan vanwege de torsieas?
DennisT
Moderator

Volgens mij rammelt daar bij mij ook wel wat, maar geen idee of dat hetzelfde is :) Wel de scharniertjes mee bestellen voor dat geld!

Torsie as is vrijwel traploos in te stellen inderdaad (Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

joostmeijers schreef:ik HAAATTT rammels inderdaad. Valt nog redleijk mee gelukkig, met name achterklep en uitzetraampjes, die ribbers ga ik dus vervangen dus dna moet het goedkomen. Maar ik hoor dus ook een soort gebonk en gerammel bij rechter achterwiel... Enig idee? Klinkt ook beetje als de achterklep maar is t niet.

Wat betreft verlagen, kun je achter met kleine stapjes wel weer hoger zetten dan vanwege de torsieas?
Gebonk bij achterwiel had ik ook, kon niks vinden.
Maar kijk maar eens naar de bevestiging bovenzijde schokbreker, wedden dat je die een kwartslag kan geven, en dan denk je daar kan die toch niet door bonken, wel dus.

Achterraampjes gewoon vervangen voor vaste.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Luco/Alpine-racer schreef: Achterraampjes gewoon vervangen voor vaste.
Dat kan niet ivm je interieurpanelen. Je interieurpanelen vallen namelijk normaal in het raamrubber van de uitzetraampjes en dat past dan niet meer ;-)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Het begint hoog tijd te worden voor een vrijdagavondmeeting voor 5jes! :P
joostmeijers

Op zich zou het een optie zijn om die te vervangen, aangezien de achterpanelen bij mij wellicht niet terugkomen. Zijn raampjes nieuw te koop en zo ja enig idee van prijs?
DennisT
Moderator

Merijn schreef:Het begint hoog tijd te worden voor een vrijdagavondmeeting voor 5jes! :P
Hoezo? Goed plan hoor, daar niet van :beer: Waar?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Start eens een leuk topicje! :)

Ik heb er effe te weinig tijd voor om te organiseren, maar als ik kan ben ik zeker aanwezig. Komt ie ook eens buiten. ;)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

MartijnG schreef:
Luco/Alpine-racer schreef: Achterraampjes gewoon vervangen voor vaste.
Dat kan niet ivm je interieurpanelen. Je interieurpanelen vallen namelijk normaal in het raamrubber van de uitzetraampjes en dat past dan niet meer ;-)
Kan wel, zitten bij mij gewoon vaste in, alleen het stukje interieur waar het scharniertje zit is dan niet zo strak als bij een interieur wat bij vaste raampjes hoort, maar liever een raar bultje in het interieur dan elke keer die kutraampjes die opengaan en overigens ook vaak lekken.

Maar ieder zijn keus (Y)
MartijnG
Über-Spammer

Doe eens een foto dan Luco :smile:

Ik dacht altijd namelijk dat je de randen van de interieurdelen blijft zien van buiten af en dat ze voor geen meter meer passen omdat ze niet in het raamrubber vallen. Daarom wilde ik nu toch maar de klapraampjes gaan gebruiken, maar als jij zegt dat het past :p :foto:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Je blijft het iets zien, maar is minimaal, zal ff fototje maken.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

joostmeijers

Ik heb een dubbele capaciteit alu IC, die maakt wel een wat apart geluid, beetje brommend. Is dat normaal bij een dergelijke IC?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Nee, zit er geen vloeistof in, dan gaat die wel raar doen
joostmeijers

mensen met tips om d eauto goed geluid te isoleren? Dus schuim/plaat in de deuren? thanx!
DennisT
Moderator

joostmeijers schreef:mensen met tips om d eauto goed geluid te isoleren?
Geen Renault 5 kopen :beer:
mark 5t
Contacteer:

Vaste ruiten vindt je op de sloop voor een scheet en 2 knikkers
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Joost van der Hammen
Contacteer:

Merijn schreef:Het begint hoog tijd te worden voor een vrijdagavondmeeting voor 5jes! :P
vrijdag a.s vakgarage Bodegraven of een ouderwetse Mac meeting?
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
MartijnG
Über-Spammer

joostmeijers schreef:mensen met tips om d eauto goed geluid te isoleren? Dus schuim/plaat in de deuren? thanx!
Ik heb het gedaan op de volgende manier;

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=420

Tenminste, ik ga er even van uit dat je geen originele bitumen meer in de auto hebt zitten?

@Luco;
Thanks voor de foto, persoonlijk vind ik het té zichtbaar dat het niet mooi past. Maar ben het wel met je eens dat vaste ramen beter/mooier kan zijn.
MartijnG
Über-Spammer

Joost van der Hammen schreef:
Toevallig zijn er aankomende vrijdag wel een aantal RTCers @ Mac Bodegraven :smile:
Joost van der Hammen
Contacteer:

MartijnG schreef:
Toevallig zijn er aankomende vrijdag wel een aantal RTCers @ Mac Bodegraven :smile:

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 16#2342816

Scheeld weer vervuiling in dit topic
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Tom
Moderator
Car: MB

MartijnG schreef:
Voor een poets/meeting/show 5 zijn die klapraampjes juist fijn. Een nette gtt zetten de meesten toch binnen en komen vooral met mooi(er) weer buiten. Met weer zoals nu zijn die klapdingen juist ideaal (nou ja, beter dan niets :smoke: )
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
joostmeijers

Hi allemaal,

Ik heb een vraagje over uitlaatlucht in de auto. Met name bij gas los na optrekken en helemaal bij raam open. Hij lijkt het van achter aan te trekken (heb geen achterbank), maar ook na alle gaten afgeplakt te hebben nog steeds te ruiken. Maak me hier enigszins zorgen over vanwege gezondheids redenen en daarnaast geen idee waar t nu vandaan komt en hoe dit te voorkomen?

Hebben meer hier last van?
Abel
Über-Spammer

dat heb ik alleen met achterklep open, heb je in je schutbord gezaagd trouwens?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Stap eens in je kofferbak , achter klep dicht...wedden dat je naar buiten kijkt.
Redelijk standaard bij een 5 .
DennisT
Moderator

Uiltaatpakking tussen turbo en elbow lekt ook vaak meen ik. Als je je raam open zet wordt de lucht uit de auto gezogen, via je kachelmotor zuigt hij dan ook gelijk lucht uit je paravan/motorruimte weg.
Plaats reactie