Lambo Orange - Black GTT

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Lengte is niet veel anders. Maar zoals eerder gezegd is het gatenpatronn aan de onderkant van je schokdemper anders...

Phase 1 dempers hebben gaten recht boven elkaar, Phase 2 heeft de gaten schuin onder elkaar (zoals jij lijkt te hebben).

Ombouw naar Phase 2 moet met de goede topschotels die inderdaad niet meer te krijgen zijn.

Wat ik me vaag ergens kan herinneren is dat je misschien wel de Phase 2 poten kan gebruiken in combinatie met Phase 1 topschotels alleen heb je dan wel camberbouten nodig? Misschien dat DennisT eens kan reageren. Die heeft volgens mij ook Phase 2 poten en Phase 1 topschotels.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

MartijnG schreef:Lengte is niet veel anders. Maar zoals eerder gezegd is het gatenpatronn aan de onderkant van je schokdemper anders...

Phase 1 dempers hebben gaten recht boven elkaar, Phase 2 heeft de gaten schuin onder elkaar (zoals jij lijkt te hebben).
.

Bij mijn dempers is het onderste gat een sleufga, zodat de gaten zowel recht onder elkaar staan als schuin... Volgens fk daarom ook geschikt voor fase 1 en 2? Zie ook foto van de set een pagina terug. Dan moet het toch eigenlijk gewoon passen onder fase 1 met fase 1 topschotel?
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Phase 2 topschotels zijn te bestellen bij CGB toch? Niet nieuw maar wel nieuw gecoat ed... :)

http://www.cgbmotorsport.net/phase-2-to ... -327-p.asp
5 GT Turbo '88 GT5
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Phase 2 veerpoten met phase 1 schotels werkt prima, maar dan moet je idd wel camberbouten gebruiken. Ik heb zelf een phase 2 set van GAZ met de phase 1 schotels, camberbouten op de bovenste gaten en die maximaal naar buiten gezet. Zelfs dan heb ik nog ietsje negatief camber over. Als ik ze helemaal naar binnen zet gaan de boel ook vreselijk aanlopen op de veerpoot :)

Succes, moet allemaal makkelijk op te lossen zijn :)
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

DennisT schreef:Phase 2 veerpoten met phase 1 schotels werkt prima, maar dan moet je idd wel camberbouten gebruiken. Ik heb zelf een phase 2 set van GAZ met de phase 1 schotels, camberbouten op de bovenste gaten en die maximaal naar buiten gezet. Zelfs dan heb ik nog ietsje negatief camber over. Als ik ze helemaal naar binnen zet gaan de boel ook vreselijk aanlopen op de veerpoot :)

Succes, moet allemaal makkelijk op te lossen zijn :)
Ok thanx. Gaat dit ook voor mij op? Aangezien mijn onderste gaten sleufgaten zijn? Heo werken camberbouten precies? Zijn daar fotos van? Waar haal je die dingen?

Alsmik topschotels kan bestellen bij cgb, is dat dan beter? Wat is verschil of voordeel? Heb ik dan geen camberbouten nodig?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

of gewoon van je bovenste gaten ook sleufgaten vijlen.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Of je monteert TR fusee's en je bent van het hele probleem af, is iedereen dat nu alweer vergeten?
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Het voordeel van phase 2 veerpoten met phase 1 schotels is dat je ongeveer 3-4 cm meer verlaging hebt dan met phase 2 schotels.

Google even op camberbouten, het is niet meer dan een bout met een nokje erop waardoor je ze kan afstellen door ze te draaien. Je kan deze bij de meeste automaterialen zaken halen, ik denk dat ze 20-25 euro kosten voor de 2.

Ik voel persoonlijk meer voor camberbouten dan het uitvijlen van de sleuven, dat kan je namelijk niet meer ongedaan maken. Fusees wisselen is weer een hoop extra werk (en geld misschien), ik neem aan dat je ook nieuwe lagers in je fusees geperst hebt?
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Weet iemand welke draden ik aan moet sluiten van een cv setje van autostyle? Er komen zes draden uit die allemaal richting de 2 motortjes zouden moeten, maar daar zitten loischerwijs slechts 2 draden aan. Welke moet ik nu hebben?

Moeten de motrotjes op een bepaalde stand gezet worden voordatbik ze vastzet? Heb ze nu uitgetrokken en dan aangesloten aan slot 'open'

Heeft iemand een schema of foto van de vaccumslangen hoe deze lopen alsmede van de olieslangen? En tensloote van benzineslangen?


Thanx.
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Welk setje heb je?

TE 166F neem ik aan? :)


Linkje naar de handleiding
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Volgens mij is het toch een ander merk, maar ik dacht dat de draden hetzelfde zijn 6 stuks. Mar kan uit de handleiding nog steeds niet opmaken welke ik nou moet pakken van de 6..?
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Mja, veel duidelijker als deze handleiding kan toch bijna niet? :)

Kleurtjes bij elkaar knopen en het werkt (Y)


"Gewoon de rooie dropveter bij de rooie" :D
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Zal wel aan mij liggen dan. Maar moet ik optie 3 hebben? Ik weet niet wat negatief of positief gestuurd is..
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Nu is ook duidelijk wat het probleem is ;)

Positief of negatief gestuurd moet je weten indien de auto origineel al centrale vergrendeling heeft en je dus alleen een afstandsbediening in wilt bouwen.

Optie 3 heb je nodig als je ook de losse motortjes inbouwt, wat dus in jouw geval zo is :)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Hoe staat het met dit project?? :)
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Eindelijk weer een update en het zal een flinke worden ook :) Met name veel foto's. Er is in de tussentijd namelijk veel gebeurd:

De auto is door mij afgemaakt tot op het punt dat het motorblok voor de eerste keer gestart kon gaan worden, laatste aansluitzaken moesten nog gebeuren: benzineleidingen, olieleidingen, vacuüm enzo. Voor deze laatste werkzaamheden, inclusief keuring etc heb ik de auto naar de specialisten van Artvo gebracht. Zij hebben uiteindelijk een heleboel goed vakwerk voor mij verricht zodat ik zeker weet dat de auto de finishing touch kreeg die hij verdiend nadat alles vernieuwd, gerenoveerd, gerestaureerd, gerepareerd, gespoten en gereviseerd was en ik zeker wist dat alles veilig en goed is gedaan in de afgelopen 3,5 jaar door mij. Artvo heeft oa het volgende onder handen genomen:

*Olie-, benzine- en vacuümleidingen aangesloten;
*Motor gestart en afgesteld;
*Achteras verlaagd en voor nieuwe dempers met verlagingsveren geplaatst;
*Remsysteem helemaal nagelopen;
*Volledig uitgelijnd;
*Nieuwe koppeling en drukgroep;
*Nieuwe dynamo;
*APK gekeurd;
*Etc etc etc te veel om op te noemen, THANX voor het goede werk Artvo!

Tevens is er een volledig RVS uitlaatsysteem opgekomen van PM Performance, 2,5 inch van voor naar achter vanaf de (eveneens 2,5 inch) RVS donwpipe. Wel tussendemper maar uiteraard een mooi klinkende einddemper erop (na wat luisterwerk met verschillende einddempers, echt super!)

De auto heb ik 2 weken geleden opgehaald, klaar voor de eerste 1.000 inrijd kilometers. Hiervan reeds 500 achter de kiezen. De auto rijdt heerlijk, stuurt strak, motor loopt mooi rustig en vlak, turbodruk van de nieuwe T25 staat nog erg laag rond de 0,6 (spoelt bij 3.700 op en komt tot 1/3-1/2 meter bij volledig doortrekken), dus na de 1.000 km wordt het natuurlijk pas echt leuk. Nadat hij eerst weer even nagekeken is uiteraard, olie vervangen etc en afgesteld bij Dynojet in Goes.

Afgelopen weekend is de auto volledig overgespoten. De effectlak (originele Lamborghini Orange) gaf namelijk kleurverschil omdat de auto eerst in delen was gespoten. Nu is hij in 1 geheel gespoten waarbij meteen de allerlaatste plekjes en deukjes aangepakt zijn. Een uni oranje kleur eronder zodat het zeker egaal zou worden, vervolgens 4 lagen kleur en 4 lagen blanke lak (die nog gepoetst gaat worden voor maximale glans) en de auto ziet er BIZAR mooi en strak uit (al zeg ik het zelf…). THANX Emil uit Zeewolde (bij velen hier ook wel bekend van zijn gifgroene 5 GTT) voor het ontzettende vakwerk!!!

Volgende week maandag wordt de auto getaxeerd en voor die tijd moet het interieur er nog in (grotendeels overtrokken met zwarte soort van leren bekleding (wat je tegenwoordig vaak in de wat duurdere auto’s ziet als BMW, is geen echt leer maar als je t ziet weet je meteen wat ik bedoel). Ziet er erg gaaf uit, de hele binnenkant wordt zwart, inclusief zwartgemaakte hemel en tapijt. Achterin komt geen achterbank (is origineel ook een bestel) maar een vloertje van teakhout met zwarte naden. En dan is ie toch echt uiteindelijk, na 3,5 jaar klussen echt klaaarrrrrrr…….. (uiteraard totdat ik daar weer anders over denk )

Nou, tijd voor foto’s:
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

en nog een paar, echt super mooi gewroden, nogmalas THANX TO EMIL voor het spuitwerk!

de komende weken dus interieur afmaken, als daar foto's van zijn zal ik ze wel ff posten.

Grtz Joost

[img][img]http://imageshack.us/scaled/large/203/6wa3.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/856/w7bx.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/834/b7m7.jpg[/img]
[/img]
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Hij glimt als een malle 8). Mooi!

Maar waarom het plastic laten zitten?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Welk plastic bedoel je? Als je grille bedoelt, heb ik bewust gedaan als tegenhanger voor alles wat gespoten is. Net als de spiegels. Heb nog wel wat gespoten grilletjes maar vind ik minder mooi als de originele fase 1.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

(Y) (Y) enkel zou ik persoonlijk voor een originele motorkap gaan en
zogenaamde Engelse achterlamp
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

(Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ik bedoelde bumpers, dorpelverbreders, spatbordranden.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

:worship: (Y) Denk dat Tom bedoeld dat je niet bang bent dat alle randen gaan werken/scheuren of zijn alle skirts voorzien van een nette kitrand?

Wat ik me eigenlijk niet kan voorstellen met alle energie tijd en geld wat er in zit...

Ziet er echt top uit ben benieuwd waar we hem in het echt kunnen bewonder.....

4 Augustus Franse auto dag?
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

wat een ongelovelijk dikke kleur zeg! chapeau!
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Ik had hem een tijdje geleden al zien staan bij Artvo, Wat tutuur zegt, wat een kleur :worship:
emil
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 17 jan 2010 19:50
Locatie: zeewolde flevoland

Als je gaat kitten wordt het er echt niet beeter op hoor is even mooi maar na en tijdje laat de verf los op kit en krijg je scheuren in de verf.bij de dorpels gewoon de standaard rubbers tussen zetten
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Zo bedoel ik het niet

Nu zit waarschijnlijk de skirt met verf aan het voorscherm geplakt.....
Omdat er zoveel lagen nodig zijn voor deze SUPER kleur.

Als het gaat werken dat de schilvers vanaf springen.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

super dikke kleur :worship: (Y)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

ERG gave auto zo in deze kleur (Y) (Y)

Heerlijk om na zo'n lang traject eindelijk het eindresultaat voor de deur te hebben staan lijkt me :smile:

@Emil: Wanneer komt er weer een update van jou groene monster? Je bent ooit een topic begonnen toch, alleen heb daarna nooit meer het eindresultaat gezien?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Plaats reactie