Lambo Orange - Black GTT
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Lengte is niet veel anders. Maar zoals eerder gezegd is het gatenpatronn aan de onderkant van je schokdemper anders...
Phase 1 dempers hebben gaten recht boven elkaar, Phase 2 heeft de gaten schuin onder elkaar (zoals jij lijkt te hebben).
Ombouw naar Phase 2 moet met de goede topschotels die inderdaad niet meer te krijgen zijn.
Wat ik me vaag ergens kan herinneren is dat je misschien wel de Phase 2 poten kan gebruiken in combinatie met Phase 1 topschotels alleen heb je dan wel camberbouten nodig? Misschien dat DennisT eens kan reageren. Die heeft volgens mij ook Phase 2 poten en Phase 1 topschotels.
Phase 1 dempers hebben gaten recht boven elkaar, Phase 2 heeft de gaten schuin onder elkaar (zoals jij lijkt te hebben).
Ombouw naar Phase 2 moet met de goede topschotels die inderdaad niet meer te krijgen zijn.
Wat ik me vaag ergens kan herinneren is dat je misschien wel de Phase 2 poten kan gebruiken in combinatie met Phase 1 topschotels alleen heb je dan wel camberbouten nodig? Misschien dat DennisT eens kan reageren. Die heeft volgens mij ook Phase 2 poten en Phase 1 topschotels.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
MartijnG schreef:Lengte is niet veel anders. Maar zoals eerder gezegd is het gatenpatronn aan de onderkant van je schokdemper anders...
Phase 1 dempers hebben gaten recht boven elkaar, Phase 2 heeft de gaten schuin onder elkaar (zoals jij lijkt te hebben).
.
Bij mijn dempers is het onderste gat een sleufga, zodat de gaten zowel recht onder elkaar staan als schuin... Volgens fk daarom ook geschikt voor fase 1 en 2? Zie ook foto van de set een pagina terug. Dan moet het toch eigenlijk gewoon passen onder fase 1 met fase 1 topschotel?
Phase 2 topschotels zijn te bestellen bij CGB toch? Niet nieuw maar wel nieuw gecoat ed... 
http://www.cgbmotorsport.net/phase-2-to ... -327-p.asp

http://www.cgbmotorsport.net/phase-2-to ... -327-p.asp
5 GT Turbo '88 GT5
Phase 2 veerpoten met phase 1 schotels werkt prima, maar dan moet je idd wel camberbouten gebruiken. Ik heb zelf een phase 2 set van GAZ met de phase 1 schotels, camberbouten op de bovenste gaten en die maximaal naar buiten gezet. Zelfs dan heb ik nog ietsje negatief camber over. Als ik ze helemaal naar binnen zet gaan de boel ook vreselijk aanlopen op de veerpoot
Succes, moet allemaal makkelijk op te lossen zijn

Succes, moet allemaal makkelijk op te lossen zijn

-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
Ok thanx. Gaat dit ook voor mij op? Aangezien mijn onderste gaten sleufgaten zijn? Heo werken camberbouten precies? Zijn daar fotos van? Waar haal je die dingen?DennisT schreef:Phase 2 veerpoten met phase 1 schotels werkt prima, maar dan moet je idd wel camberbouten gebruiken. Ik heb zelf een phase 2 set van GAZ met de phase 1 schotels, camberbouten op de bovenste gaten en die maximaal naar buiten gezet. Zelfs dan heb ik nog ietsje negatief camber over. Als ik ze helemaal naar binnen zet gaan de boel ook vreselijk aanlopen op de veerpoot![]()
Succes, moet allemaal makkelijk op te lossen zijn
Alsmik topschotels kan bestellen bij cgb, is dat dan beter? Wat is verschil of voordeel? Heb ik dan geen camberbouten nodig?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
of gewoon van je bovenste gaten ook sleufgaten vijlen.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Of je monteert TR fusee's en je bent van het hele probleem af, is iedereen dat nu alweer vergeten?
Het voordeel van phase 2 veerpoten met phase 1 schotels is dat je ongeveer 3-4 cm meer verlaging hebt dan met phase 2 schotels.
Google even op camberbouten, het is niet meer dan een bout met een nokje erop waardoor je ze kan afstellen door ze te draaien. Je kan deze bij de meeste automaterialen zaken halen, ik denk dat ze 20-25 euro kosten voor de 2.
Ik voel persoonlijk meer voor camberbouten dan het uitvijlen van de sleuven, dat kan je namelijk niet meer ongedaan maken. Fusees wisselen is weer een hoop extra werk (en geld misschien), ik neem aan dat je ook nieuwe lagers in je fusees geperst hebt?
Google even op camberbouten, het is niet meer dan een bout met een nokje erop waardoor je ze kan afstellen door ze te draaien. Je kan deze bij de meeste automaterialen zaken halen, ik denk dat ze 20-25 euro kosten voor de 2.
Ik voel persoonlijk meer voor camberbouten dan het uitvijlen van de sleuven, dat kan je namelijk niet meer ongedaan maken. Fusees wisselen is weer een hoop extra werk (en geld misschien), ik neem aan dat je ook nieuwe lagers in je fusees geperst hebt?
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
Weet iemand welke draden ik aan moet sluiten van een cv setje van autostyle? Er komen zes draden uit die allemaal richting de 2 motortjes zouden moeten, maar daar zitten loischerwijs slechts 2 draden aan. Welke moet ik nu hebben?
Moeten de motrotjes op een bepaalde stand gezet worden voordatbik ze vastzet? Heb ze nu uitgetrokken en dan aangesloten aan slot 'open'
Heeft iemand een schema of foto van de vaccumslangen hoe deze lopen alsmede van de olieslangen? En tensloote van benzineslangen?
Thanx.
Moeten de motrotjes op een bepaalde stand gezet worden voordatbik ze vastzet? Heb ze nu uitgetrokken en dan aangesloten aan slot 'open'
Heeft iemand een schema of foto van de vaccumslangen hoe deze lopen alsmede van de olieslangen? En tensloote van benzineslangen?
Thanx.
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
Volgens mij is het toch een ander merk, maar ik dacht dat de draden hetzelfde zijn 6 stuks. Mar kan uit de handleiding nog steeds niet opmaken welke ik nou moet pakken van de 6..?
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
Zal wel aan mij liggen dan. Maar moet ik optie 3 hebben? Ik weet niet wat negatief of positief gestuurd is..
Nu is ook duidelijk wat het probleem is 
Positief of negatief gestuurd moet je weten indien de auto origineel al centrale vergrendeling heeft en je dus alleen een afstandsbediening in wilt bouwen.
Optie 3 heb je nodig als je ook de losse motortjes inbouwt, wat dus in jouw geval zo is

Positief of negatief gestuurd moet je weten indien de auto origineel al centrale vergrendeling heeft en je dus alleen een afstandsbediening in wilt bouwen.
Optie 3 heb je nodig als je ook de losse motortjes inbouwt, wat dus in jouw geval zo is

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
Eindelijk weer een update en het zal een flinke worden ook
Met name veel foto's. Er is in de tussentijd namelijk veel gebeurd:
De auto is door mij afgemaakt tot op het punt dat het motorblok voor de eerste keer gestart kon gaan worden, laatste aansluitzaken moesten nog gebeuren: benzineleidingen, olieleidingen, vacuüm enzo. Voor deze laatste werkzaamheden, inclusief keuring etc heb ik de auto naar de specialisten van Artvo gebracht. Zij hebben uiteindelijk een heleboel goed vakwerk voor mij verricht zodat ik zeker weet dat de auto de finishing touch kreeg die hij verdiend nadat alles vernieuwd, gerenoveerd, gerestaureerd, gerepareerd, gespoten en gereviseerd was en ik zeker wist dat alles veilig en goed is gedaan in de afgelopen 3,5 jaar door mij. Artvo heeft oa het volgende onder handen genomen:
*Olie-, benzine- en vacuümleidingen aangesloten;
*Motor gestart en afgesteld;
*Achteras verlaagd en voor nieuwe dempers met verlagingsveren geplaatst;
*Remsysteem helemaal nagelopen;
*Volledig uitgelijnd;
*Nieuwe koppeling en drukgroep;
*Nieuwe dynamo;
*APK gekeurd;
*Etc etc etc te veel om op te noemen, THANX voor het goede werk Artvo!
Tevens is er een volledig RVS uitlaatsysteem opgekomen van PM Performance, 2,5 inch van voor naar achter vanaf de (eveneens 2,5 inch) RVS donwpipe. Wel tussendemper maar uiteraard een mooi klinkende einddemper erop (na wat luisterwerk met verschillende einddempers, echt super!)
De auto heb ik 2 weken geleden opgehaald, klaar voor de eerste 1.000 inrijd kilometers. Hiervan reeds 500 achter de kiezen. De auto rijdt heerlijk, stuurt strak, motor loopt mooi rustig en vlak, turbodruk van de nieuwe T25 staat nog erg laag rond de 0,6 (spoelt bij 3.700 op en komt tot 1/3-1/2 meter bij volledig doortrekken), dus na de 1.000 km wordt het natuurlijk pas echt leuk. Nadat hij eerst weer even nagekeken is uiteraard, olie vervangen etc en afgesteld bij Dynojet in Goes.
Afgelopen weekend is de auto volledig overgespoten. De effectlak (originele Lamborghini Orange) gaf namelijk kleurverschil omdat de auto eerst in delen was gespoten. Nu is hij in 1 geheel gespoten waarbij meteen de allerlaatste plekjes en deukjes aangepakt zijn. Een uni oranje kleur eronder zodat het zeker egaal zou worden, vervolgens 4 lagen kleur en 4 lagen blanke lak (die nog gepoetst gaat worden voor maximale glans) en de auto ziet er BIZAR mooi en strak uit (al zeg ik het zelf…). THANX Emil uit Zeewolde (bij velen hier ook wel bekend van zijn gifgroene 5 GTT) voor het ontzettende vakwerk!!!
Volgende week maandag wordt de auto getaxeerd en voor die tijd moet het interieur er nog in (grotendeels overtrokken met zwarte soort van leren bekleding (wat je tegenwoordig vaak in de wat duurdere auto’s ziet als BMW, is geen echt leer maar als je t ziet weet je meteen wat ik bedoel). Ziet er erg gaaf uit, de hele binnenkant wordt zwart, inclusief zwartgemaakte hemel en tapijt. Achterin komt geen achterbank (is origineel ook een bestel) maar een vloertje van teakhout met zwarte naden. En dan is ie toch echt uiteindelijk, na 3,5 jaar klussen echt klaaarrrrrrr…….. (uiteraard totdat ik daar weer anders over denk )
Nou, tijd voor foto’s:

De auto is door mij afgemaakt tot op het punt dat het motorblok voor de eerste keer gestart kon gaan worden, laatste aansluitzaken moesten nog gebeuren: benzineleidingen, olieleidingen, vacuüm enzo. Voor deze laatste werkzaamheden, inclusief keuring etc heb ik de auto naar de specialisten van Artvo gebracht. Zij hebben uiteindelijk een heleboel goed vakwerk voor mij verricht zodat ik zeker weet dat de auto de finishing touch kreeg die hij verdiend nadat alles vernieuwd, gerenoveerd, gerestaureerd, gerepareerd, gespoten en gereviseerd was en ik zeker wist dat alles veilig en goed is gedaan in de afgelopen 3,5 jaar door mij. Artvo heeft oa het volgende onder handen genomen:
*Olie-, benzine- en vacuümleidingen aangesloten;
*Motor gestart en afgesteld;
*Achteras verlaagd en voor nieuwe dempers met verlagingsveren geplaatst;
*Remsysteem helemaal nagelopen;
*Volledig uitgelijnd;
*Nieuwe koppeling en drukgroep;
*Nieuwe dynamo;
*APK gekeurd;
*Etc etc etc te veel om op te noemen, THANX voor het goede werk Artvo!
Tevens is er een volledig RVS uitlaatsysteem opgekomen van PM Performance, 2,5 inch van voor naar achter vanaf de (eveneens 2,5 inch) RVS donwpipe. Wel tussendemper maar uiteraard een mooi klinkende einddemper erop (na wat luisterwerk met verschillende einddempers, echt super!)
De auto heb ik 2 weken geleden opgehaald, klaar voor de eerste 1.000 inrijd kilometers. Hiervan reeds 500 achter de kiezen. De auto rijdt heerlijk, stuurt strak, motor loopt mooi rustig en vlak, turbodruk van de nieuwe T25 staat nog erg laag rond de 0,6 (spoelt bij 3.700 op en komt tot 1/3-1/2 meter bij volledig doortrekken), dus na de 1.000 km wordt het natuurlijk pas echt leuk. Nadat hij eerst weer even nagekeken is uiteraard, olie vervangen etc en afgesteld bij Dynojet in Goes.
Afgelopen weekend is de auto volledig overgespoten. De effectlak (originele Lamborghini Orange) gaf namelijk kleurverschil omdat de auto eerst in delen was gespoten. Nu is hij in 1 geheel gespoten waarbij meteen de allerlaatste plekjes en deukjes aangepakt zijn. Een uni oranje kleur eronder zodat het zeker egaal zou worden, vervolgens 4 lagen kleur en 4 lagen blanke lak (die nog gepoetst gaat worden voor maximale glans) en de auto ziet er BIZAR mooi en strak uit (al zeg ik het zelf…). THANX Emil uit Zeewolde (bij velen hier ook wel bekend van zijn gifgroene 5 GTT) voor het ontzettende vakwerk!!!
Volgende week maandag wordt de auto getaxeerd en voor die tijd moet het interieur er nog in (grotendeels overtrokken met zwarte soort van leren bekleding (wat je tegenwoordig vaak in de wat duurdere auto’s ziet als BMW, is geen echt leer maar als je t ziet weet je meteen wat ik bedoel). Ziet er erg gaaf uit, de hele binnenkant wordt zwart, inclusief zwartgemaakte hemel en tapijt. Achterin komt geen achterbank (is origineel ook een bestel) maar een vloertje van teakhout met zwarte naden. En dan is ie toch echt uiteindelijk, na 3,5 jaar klussen echt klaaarrrrrrr…….. (uiteraard totdat ik daar weer anders over denk )
Nou, tijd voor foto’s:
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
[img][img]http://imageshack.us/scaled/large/692/v9sb.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/547/du6h.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/593/h5vj.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/46/855s.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/534/cu5l.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/824/oxvo.jpg[/img]
[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/547/du6h.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/593/h5vj.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/46/855s.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/534/cu5l.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/824/oxvo.jpg[/img]
[/img]
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
voor de respray:
[img][img]http://imageshack.us/scaled/large/39/np42.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/713/23v7.jpg[/img]
[/img]
[img][img]http://imageshack.us/scaled/large/39/np42.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/713/23v7.jpg[/img]
[/img]
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
Schuren, plamuren, gronden, afwerken, 4 lagen kleur, 4 lagen blanke lak...
[img][img]http://imageshack.us/scaled/large/832/3o4u.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/42/fxgc.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/196/yvy7.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/826/ehj5.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/838/lb3r.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/194/v92y.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/20/jki3.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/837/g325.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/7/tcus.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/24/74o6.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/14/zsj9.jpg[/img]
[/img]
[img][img]http://imageshack.us/scaled/large/832/3o4u.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/42/fxgc.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/196/yvy7.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/826/ehj5.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/838/lb3r.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/194/v92y.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/20/jki3.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/837/g325.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/7/tcus.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/24/74o6.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/14/zsj9.jpg[/img]
[/img]
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
en nog een paar, echt super mooi gewroden, nogmalas THANX TO EMIL voor het spuitwerk!
de komende weken dus interieur afmaken, als daar foto's van zijn zal ik ze wel ff posten.
Grtz Joost
[img][img]http://imageshack.us/scaled/large/203/6wa3.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/856/w7bx.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/834/b7m7.jpg[/img]
[/img]
de komende weken dus interieur afmaken, als daar foto's van zijn zal ik ze wel ff posten.
Grtz Joost
[img][img]http://imageshack.us/scaled/large/203/6wa3.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/856/w7bx.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/scaled/large/834/b7m7.jpg[/img]
[/img]
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
Welk plastic bedoel je? Als je grille bedoelt, heb ik bewust gedaan als tegenhanger voor alles wat gespoten is. Net als de spiegels. Heb nog wel wat gespoten grilletjes maar vind ik minder mooi als de originele fase 1.


zogenaamde Engelse achterlamp
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:


Wat ik me eigenlijk niet kan voorstellen met alle energie tijd en geld wat er in zit...
Ziet er echt top uit ben benieuwd waar we hem in het echt kunnen bewonder.....
4 Augustus Franse auto dag?
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Ik had hem een tijdje geleden al zien staan bij Artvo, Wat tutuur zegt, wat een kleur 

-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Zo bedoel ik het niet
Nu zit waarschijnlijk de skirt met verf aan het voorscherm geplakt.....
Omdat er zoveel lagen nodig zijn voor deze SUPER kleur.
Als het gaat werken dat de schilvers vanaf springen.
Nu zit waarschijnlijk de skirt met verf aan het voorscherm geplakt.....
Omdat er zoveel lagen nodig zijn voor deze SUPER kleur.
Als het gaat werken dat de schilvers vanaf springen.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
ERG gave auto zo in deze kleur
Heerlijk om na zo'n lang traject eindelijk het eindresultaat voor de deur te hebben staan lijkt me
@Emil: Wanneer komt er weer een update van jou groene monster? Je bent ooit een topic begonnen toch, alleen heb daarna nooit meer het eindresultaat gezien?


Heerlijk om na zo'n lang traject eindelijk het eindresultaat voor de deur te hebben staan lijkt me

@Emil: Wanneer komt er weer een update van jou groene monster? Je bent ooit een topic begonnen toch, alleen heb daarna nooit meer het eindresultaat gezien?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi