Cleaned_Clio_16v schreef:Een maat van mij gaat binnenkort voor langere tijd naar het buitenland.
Nu heeft hij wat rs onderdelen aan mij toe vertrouwt om te verkopen.
Wat zijn normale verkoop prijzen hiervoor:
Ik ben in de markt voor een Clio 2 RS Phase 3. Weet iemand misschien iets van de historie van de auto's die bij Van Ramshorst te koop staan?
Weet iemand nog andere Ph3's die op dit moment te koop staan, of misschien binnenkort te koop komen?
Ik zag er bij Veban nog 1 staan met tuning en snelle stickers, maar dat ga ik graag uit de weg. Bovendien zie ik die nu niet meer op de website staan.
En nog een gekke vraag misschien, maar hoeveel werk zou het zijn om verwarmde stoelen te plaatsen in een RS die ze nu niet heeft?
Is dat plug-and-play, of zit daar geen voorbereiding voor aan de kabelboom?
Ik heb geen ervaring met alcantara, maar in mijn Clio 16v vond ik dat leer altijd maar koud in de winter. Wat dat betreft ben ik zeer te spreken over de velours bekleding in mijn Safrane. Eigenlijk fijner dan leer.
Nu moet ik wel zeggen dat mijn auto tegenwoordig binnen staat, dus dat scheelt al, maar je komt toch nog wel eens ergens waar hij buiten moet staan...
Wat is het distributie interval van een Clio 2 RS?
En weet iemand die toevallig ook van een Megane 2 RS?
5 jaar/120.000 km wat als eerste komt.
Let bij de clio ook op dat de multieriem die elke 50.000 km aan de beurt is.
Bij +-200.000 nokkenas steller en multieriem spanner ook vervangen.
Goedenavond, ik ben de trotse bezitter van een Clio RS Phase 1 uit 2000. Weet iemand of er 16 inch 7,5j velgen met et waarde 37 onder mijn auto passen? Waarschijnlijk komen daar 205/45 banden omheen.
Op dit moment liggen de standaard velgen eronder met de maat 15 inch, 7j, et waarde 43. De bandenmaat is: 195/50.
Clioracing schreef:Goedenavond, ik ben de trotse bezitter van een Clio RS Phase 1 uit 2000. Weet iemand of er 16 inch 7,5j velgen met et waarde 37 onder mijn auto passen? Waarschijnlijk komen daar 205/45 banden omheen.
Op dit moment liggen de standaard velgen eronder met de maat 15 inch, 7j, et waarde 43. De bandenmaat is: 195/50.
Na een jaartje of 8 gaan de RS-X bumpers van mijn Clio af en de originele bumpers er weer op. Nu hebben ze de mistlampen echter vast gezet met een dikke laag kit. Weet iemand of er verschil is tussen de mistlampen van een Clio RS (2002) en de mistlampen van de andere modellen Clio uit 2002?
Jeroen RS schreef:Na een jaartje of 8 gaan de RS-X bumpers van mijn Clio af en de originele bumpers er weer op. Nu hebben ze de mistlampen echter vast gezet met een dikke laag kit. Weet iemand of er verschil is tussen de mistlampen van een Clio RS (2002) en de mistlampen van de andere modellen Clio uit 2002?
Kijk even naar het onderdeelnummer voor de mistlampen en vergelijk dat met een standaard Clio phase 2 (mijn oude kenteken was 50-JJ-PR). Ik ben er bijna zeker van dat ze hetzelfde zijn.
Well the time has finally come for the modified hubs to be made available for everyone. Extensive testing has been done with these by myself and James (BIGASH) and the results are extremely pleasing to say the least.
The testing involved real world everyday driving both on and off circuits which included the Nurburgring Nordschliefe - quite possibly THE most demanding racetrack in the world on both car and driver. The results really do speak for themselves. James managed to get a 1:59.44 in his qualifying session at the French Trophy race at Oulton, and if it wasn't for his unfortunate coming together in the race with Tony, a definite 1:58 was on the cards. I managed to get an 8min 31 lap time of the Nordschliefe in my Cup, which again is a very fast time for that circuit on a touristenfahrten day.
The kit is designed to correct wishbone (roll centre) and steering arm (bump steer) angles. As soon as you lower a car these angles are immediately compromised, resulting in the complete suspension package not working correctly or effectively. I'm not going to go into the full details of this, as i'm sure if your in here looking at the kit, you already have a good background knowledge of this anyway.
The components are made from the correct grade of steel for strength and reliability. This is one area where you cannot cut corners and neither myself or James was prepared to do this. The kit is designed to allow you to lower your car by 40mm before the angles/geometry becomes compromised. It comprises of custom made uniball holders, r/c pins, bump steer correctors and a custom made steering arm adapter and increases the overall front track width by 10mm (5mm per wheel). They come complete with all you see in the pictures (minus the wishbones) below ready to be fitted to your car. This kit is universal and will work with either 172 or 182 hubs. The cost of this kit is £625 delivered to your door. Unfortunately quality costs, but this kit allows you to run with off the shelf adjustable suspension kits without the need to go to cup racer bilsteins and the rest of the cup racer suspension setup required to fit them. Trust me, it's £££££££'s even buying it all secondhand!
The end result of this is a car that hits the apex every time with a very pointy front end. My car now reacts the same way as a car fitted with a quaife diff fitted - which it hasn't got - and pulls into the corner following a nice and tight line. James' car is just phenominal combined with the hubs and the gripper fitted, with his cornering speeds being significantly higher than they were before.
Here's the video of my 'Ring lap. So much more time left on the table here, and trust me, this is not the end!
James' Oulton qualifying lap:
If you want a set of the hubs for your car, I need you to send your original hubs to me for the work/modifications to be carried out and they need to have any abs sensors removed. This is to ensure that they aren't damaged during machining/postage. The drive flanges/wheel bearings can be left in. Once the work is completed these will then be posted back to you. You will recieve back the hubs you send as well so there's no risk of you recieving 172 hubs if you sent 182 cup hubs for instance. These can be shipped outside the UK too, but obviously there will be a slight increase in price to cover the extra shipping costs.
This is a group buy so we will need 10 people minimum to sign up before any work is undertaken, but it's not a problem if we get more than that. We physically can't do this without a minimum of 10 people either i'm afraid as it's just not viable. Please remember this is a precision engineered kit and involves a lot of setup time as well as cnc work and utilises high spec materials. Once we have the minimum numbers myself or James will require £200 deposit paid via paypal (or bank transfer if you wish) with the rest of the payment to be made before the hubs are posted out. If you want to pay the full amount up front this is fine. If anyone would like a passenger ride in my car to see the kit in action, i'm sure something can be arranged.
Grote kans dat ik binnen nu en enkele weken eigenaar ben van een Clio 3 RS en ik was alvast vooruit aan het kijken winterbanden + velgen. Op Engelse fora wordt regelmatig gepraat over het monteren van Laguna 2 velgen(silverstone) welke er goed uit zien en relatief eenvoudig 2e hands te krijgen zijn. Deze zouden gewoon eenvoudig geplaatst moeten kunnen worden zonder aanpassingen.
Alleen nu was ik het een en ander eens even na aan het rekenen omdat die engelse toch misschien niet helemaal zo 100% gelijk hebben. Ik kom er met mijn berekening niet echt aan uit dat het binnen de veilige 5 mm ET waarde afwijking blijft.
Standaard wielen van de Clio:
7,5 J ET 68
Laguna wielen:
7 J ET 50
Het schil in totale breedte is 12,7 mm dus 6,35 mm aan iedere kant. Nu wil ik de laguna wielen gelijk hebben met de Clio wielen maar ik kom maar op: 68 - 6,35 = 61,65 mm ET waarde. Dit is alsnog een afwijking van zo'n 11 mm wat de wielen meer naar buiten staan dan met de Clio wielen.
Met deze berekening is het dus niet zo 1-2-3 passend als ze mij doen geloven. Of mis ik iets in mijn berekening? Of valt het allemaal wel mee? In dit topic nog wat foto's waarbij je niet direct ziet of het wel/niet goed zit: http://www.clio197.net/forum/showthread ... una-Wheels
Velgen verhaal weet ik niet of het past, maar we zijn hier wel benieuwd welke clio 3 rs je op het oog hebt.
Op de site is ook een handig register en er zijn nog mensen die achter de schermen van alles bij houden. Wellicht kunnen die je al meer over een potentiole rs vertellen dan mp of autoscout oid
Racing is the best way to convert money into noise
Velg is 6.35mm smaller per kant en dat terwijl de ET de velg 9mm per kant verder naar buiten brengt. Dus de velg komt 2.65mm verder naar buiten te staan, wat je met het blote ook amper zult zien dus.
Daan2D schreef:Velgen verhaal weet ik niet of het past, maar we zijn hier wel benieuwd welke clio 3 rs je op het oog hebt.
Op de site is ook een handig register en er zijn nog mensen die achter de schermen van alles bij houden. Wellicht kunnen die je al meer over een potentiole rs vertellen dan mp of autoscout oid
Het gaat om de Clio 3 RS die van Kesteren te koop staat(39-TB-VL), AnthonyR van het register wist er in ieder geval niet veel meer vanaf.
MartijnG schreef:Velg is 6.35mm smaller per kant en dat terwijl de ET de velg 9mm per kant verder naar buiten brengt. Dus de velg komt 2.65mm verder naar buiten te staan, wat je met het blote ook amper zult zien dus.
Oke maar in hoeverre heeft dit een negatief effect op de auto en het rijgedrag? Als dit allemaal niet zoveel uitmaakt ga ik eens even shoppen voor Laguna velgen Of valt dit dan binnen de veilige 5 mm?
Ik heb met velgen gereden die 23mm per kant verder naar buiten stonden. Zolang het niet aanloopt op je zijscherm bij inveren of dat je remklauw gaat aanlopen tegen je velg (alleen bij hogere ET waardes en kleine inchmaten) is het toch prima. Die 3mm per kant ga je niet merken hoor.
Het enige wat veranderd is hoe de wiellagers belast worden, als de velgen iets meer naar buiten komen worden de wiellagers iets meer belast.
Ze zullen dan iets sneller slijten maar voor de rest kan het echt geen kwaad, wat Martijn zegt
Heeft iemand hier ervaring met de onderste fuseekogel te vervangen van een Clio III RS?
Als ik hem opzoek op dialogys kom ik uit op een complete naaf van €307.
Nu kwam ik op Clio197.net tegen dat er wel losse kogels aan te komen zijn van een cup Clio. Onderdeel nummer 8200438088
Alleen moet je dan het aluminium fusee stuk heet stoken om hem te demonteren. Heeft toevallig iemand dit al ooit gedaan hier?
Vraag me af of het wel verstandig is om het alu fueestuk heet te stoken en daar vervolgens met een hamer op te moeten rammen
ik heb die kogel niet vervangen maar het is wel heel simpel.
Kogel is alleen los te krijgen bij Renault Sport. (R-sport in engeland levert ze ook)
Fussee warm maken en de stalen koude kogel valt er gewoon uit door het uitzetten van het alluminium.
nieuwe kogel ff in de vriezer en fussee weer warmstoken en de ijskoude kogel zo in het fussee laten vallen.
Komt echt geen hamer aan te pas hoor als je het warmstoken maar snel doet zodat de kogel koud blijft.
Doe dit dagelijks alleen dan met Pompen compressoren en turbines
Dankje Marcel!
Via m'n werk kon ik de kogel wel bestellen maar de levertijd was onbekend.
Nu heb ik via Madeno een kogel besteld. De hadden hem gewoon liggen! Ben nu €48 ex kwijt.. Dus dat is geen geld.
Ff warm stoken en dan zal het wel goed komen had niet gedacht dat ie er echt zomaar uit zal vallen bij het verwarmen. Maar het scheelt natuurlijk dat het aluminium is