Oldtimer MRB overgangsregeling 2015 ?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Xabre schreef:Je kunt een oldtimer toch gewoon schorsen in de koude maanden? Mijn 19 rijdt ook enkel zomers...

krokodille tranen van die zogenaamde 'liefhebbers' van oldtimers my ass
maar als je in een gebied woont waar niet zo gek veel ruimte is dan kan schorsen natuurlijk wel een leuke duit kosten. Dan schiet je er letterlijk geen knaak mee op.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Xabre schreef:Je kunt een oldtimer toch gewoon schorsen in de koude maanden? Mijn 19 rijdt ook enkel zomers...

krokodille tranen van die zogenaamde 'liefhebbers' van oldtimers my ass
Ik rijd in de winter ook regelmatig met mn oldtimers. Zolang er geen pekel ligt gaat dat prima, net als motorrijden, dat doe ik ook het hele jaar door als "liefhebber" Ik heb geen geld voor een 2e garage en daarom gaat de Golf cabrio ook de deur uit. Ik heb ook geen eigen grond waar de auto op zou moeten staan als deze geschorst is.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

sja, het was natuurlijk onvermijdelijk. jammer dat ze er geen berekening op los gelaten hebben hoeveel van de berekende staatskasspekking waar dit voor ingevoerd wordt er nu nog maar over blijft
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

http://www.nu.nl/economie/3518408/oldti ... -land.html

:bye:

Uiteraard was dit te verwachtten. Liefhebbers. (S)

Kwam bij Antwerpen vorige week de eerste trailers alweer tegen... (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het vervelende is alleen dat juist de liefhebbers ermee worden gepakt. :( Je lost het probleem wel op, maar met een hoop 'collateral damage'. (N)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Die paar tientjes maken bij een echte liefhebber, naar mijn mening, niks uit.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Luco/Alpine-racer schreef:Die paar tientjes maken bij een echte liefhebber, naar mijn mening, niks uit.
Als je één "oldtimer" hebt niet nee.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ach, ik heb er ook drie staan :D

Maar stel dat het je 500 per jaar kost, als je die structureel niet kan betalen kan je ook de oldtimer niet in goede conditie houden.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Hoeveel daarvan zijn er geschorst?!

Zo doet/rekent iedereen op het op zijn eigen manier.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

eentje

Maar ook geschorst kosten ze gewoon geld, en die mrb is daar maar een schijntje van.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Toch grappig ik dat ik van de week een brief kreeg dat mijn 88er GTTurbo in januari belastingvrij wordt. (D)

We zien wel hoe het allemaal gaat lopen in de toekomst, maar deze brief had ik niet meer verwacht. :)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Ik heb een paar weken geleden de brief ontvangen van mijn 87 er GTT in januari belastingvrij wordt :D

Stond overigens wel bij : "deze vrijstelling geldt niet voor een eventueel verschuldigde brandstoftoeslag".
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Dat komt omdat er nog niets is besloten. Als 't gewoon doorgaat heb je niets meer aan die brief.. Nog 2,5 jaar en dan is de Dodge 40jaar oud en 23,5jaar op Nederlands kenteken. :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

en zit hij weer in elkaar? :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Dat snap ik Ronald. Ik ga nergens meer van uit, maar vond het toch grappig dat ik die brief kreeg. Dat had ik namelijk niet meer verwacht.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Tom schreef:en zit hij weer in elkaar? :D
Nee.. Ligt nog in onderdelen in de hoek. Wacht eerst de regeling af.. Qua dagwaarde heeft het me al een paar duizend euro gekost nu.. Dus ik wacht even af voor ik er nog meer geld achteraan gooi. Dus eerst met de 19 verder.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

En vandaag kreeg ik twee brieven dat de mededeling vrijstelling ten onrechte is verzonden... We moeten nog een paar jaartjes betalen...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Stelletje prutsers daar bij de belastingdienst.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Laatste berekening is trouwens dat het gehele plan 20 miljoen gaat kosten (!) ipv dat het geld oplevert :worship: |:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Bron? Dit is toch te triest voor woorden!

Heb overigens nog niks ontvangen wat mij in kennis stelt dat ik vanaf volgende maand mag gaan betalen...
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

tutuur schreef:Bron? Dit is toch te triest voor woorden!

Heb overigens nog niks ontvangen wat mij in kennis stelt dat ik vanaf volgende maand mag gaan betalen...
Ik heb ook één brief ontvangen, denk dat de andere vandaag of morgen wel door de bus valt.

maar wat een prutsbriefje is het. staat alleen in dat je moet gaan betalen behoudens het accoord van de 1e kamer, en meer niet.... Niets nieuws wat mij betreft. (N)
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

@tutuur, was in het journaal, kwam uit een onderzoeksrapport van ik geloof stichting autobelangen. Weekers heeft in zijn berekening gedragseffecten niet meegenomen, zij wel.

Het is natuurlijk uitermate triest dat zulke brieven al verstuurd worden terwijl de 1e kamer nog niet eens gestemd heeft, laat staan dat ze akkoord zijn(!).

Geen idee wat ze hiermee willen bereiken maar geld verdienen zit er in elk geval niet in, kapot maken van de klassieke automobiel cultuur in NL in elk geval wel.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Sja, welkom in nederland....
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Van dat eerder genoemde kwart-tarief lees ik overigens ook niets... Zal wel een brief van volgen... (0)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

je hobby mag toch geld kosten. en wees nou eerlijk de echte klassiekers rijden op benzine niet op diesel en lpg. dus wij worden er toch niet minder van met de auto's van voor 1987? we rijden er meestal toch niet mee in de winter.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Tuurlijk Abel, en als je een oer vijfje of een simca 1000 rally of whatever hebt van 700/800 kg valt het allemaal wel mee.
Heb je een land rover of een ik noem maar wat chevrolet corvette met 7,2 liter V8 wat 1 op 3/4/5 loopt dan kan ik me voorstellen
dat je behoefte hebt aan LPG :smile:
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

In de nieuwe Autoweek Classic stond een artikel hierover. Even uit het hoofd gezegd : de brieven met daarin de keuze "vol tarief" (en dus rijden in december / januari en februari) of "kwart tarief" zouden volgen voor medio februari. Exacte datum stond in het artikel, maar weet ik zo niet.

De huidige maanden januari en februari zijn overgangsmaanden, wij hebben tenslotte nog geen keuze kunnen maken. De regeling gaat dus eigenlijk in per 1 maart volgend jaar.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Wij rijden hooguit 2-litertjes. Als je een dikke V8 rijdt uit de VS, dan is een LPG-installatie toch wel erg fijn en al snel rendabel. Ook als je er alleen maar wat zondagsritjes mee maakt.

Ze moeten het probleem aanpakken en niet de liefhebbers laten bloeden. Het doel van de vrijstelling van MRB voor oldtimers is om cultureel rijdend erfgoed te behouden. Dat wordt met deze nieuwe regelgeving volledig onderuit getrokken. Pak daarom de dikke, oude diesels aan die voor dagelijks verkeer worden gebruikt en laat de échte oldtimers hun voordelen behouden.

Je ziet nu al dat oldtimers massaal naar het buitenland verkassen. Dat is toch zonde?! (N)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Merijn schreef:Wij rijden hooguit 2-litertjes. Als je een dikke V8 rijdt uit de VS, dan is een LPG-installatie toch wel erg fijn en al snel rendabel. Ook als je er alleen maar wat zondagsritjes mee maakt.
Inderdaad heel snel rendabel met de huidige regeling, dus wat doen de "liefhebbers" juist gas erin en zoveel mogelijk kachelen met dat ding.
Dat wordt nu dus voorkomen, want als je ineens mrb moet gaan betalen voor gas en 2400 kilo zijn het ineens geen "liefhebbers" meer.
Op benzine en die paar km die je als "liefhebber" maakt dan zijn de mrb en paar liter benzine goed te doen en een schijntje van bv de stalling en onderhoudskosten.

De meeste klagers zijn diegene die zich liefhebber noemen en er dagelijks op gas of diesel mee rijden.


Laat ze dan bepalen wat cultureel erfgoed is, we zitten hier in europa, ik vind een dikke V8 pickup of welke dikke amerikaanse V8 dus geen cultureel erfgoed, van die meuk rijden er aan de andere kant van de oceaan voldoende van rond :D
Laten die zelf hun cultureel erfgoed bewaren.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Wanneer zie jij dikke amerikaanse V8's in de winter rijden of als dagelijkse auto worden gebruikt? Zelden tot nooit... Het zijn meestal de Mercedes diesels uit 82-85. Die zijn aangeschaft met als doel voordelig naar het werk te rijden. Daar moeten ze wat aan doen... Nu pak je iedereen. Al zou er geen gastank in je Amerikaan liggen, dan nog ga je een enorme bak belasting betalen...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Daarom zeg ik laat ze bepalen wat nou precies cultureel erfgoed is, wat mij betreft horen gas en diesel auto's daar niet bij.
gas is gewoon hier populair omdat het lekker goedkoop is, heeft niks met dat culturele erfgoed te maken.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dus een diesel uit de jaren 70 is wat jou betreft nooit cultureel erfgoed? :)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Merijn schreef:Dus een diesel uit de jaren 70 is wat jou betreft nooit cultureel erfgoed? :)
Mooie oude vrachtwagen bijvoorbeeld. Die dingen zijn er eigenlijk niet eens op wat anders als diesel.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Abel schreef: dus wij worden er toch niet minder van met de auto's van voor 1987? we rijden er meestal toch niet mee in de winter.
Voor de mensen met 1 auto maakt het inderdaad niet zoveel uit, een hobby mag geld kosten. Maar voor de mensen met een grotere collectie was dat belastingvrij rijden toch wel een prettige bijkomstigheid...

En vergeet niet dat een Alpine nét ff zwaarder is dan aan 5je...

Luco, jij bent wel erg zwart-wit bezig... Ga ik veder maar niet op in. :)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Plaats reactie