maar als je in een gebied woont waar niet zo gek veel ruimte is dan kan schorsen natuurlijk wel een leuke duit kosten. Dan schiet je er letterlijk geen knaak mee op.Xabre schreef:Je kunt een oldtimer toch gewoon schorsen in de koude maanden? Mijn 19 rijdt ook enkel zomers...
krokodille tranen van die zogenaamde 'liefhebbers' van oldtimers my ass
Oldtimer MRB overgangsregeling 2015 ?
-
- Moderator
- Car: MB
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ik rijd in de winter ook regelmatig met mn oldtimers. Zolang er geen pekel ligt gaat dat prima, net als motorrijden, dat doe ik ook het hele jaar door als "liefhebber" Ik heb geen geld voor een 2e garage en daarom gaat de Golf cabrio ook de deur uit. Ik heb ook geen eigen grond waar de auto op zou moeten staan als deze geschorst is.Xabre schreef:Je kunt een oldtimer toch gewoon schorsen in de koude maanden? Mijn 19 rijdt ook enkel zomers...
krokodille tranen van die zogenaamde 'liefhebbers' van oldtimers my ass
http://www.nu.nl/economie/3518408/oldti ... -land.html

Uiteraard was dit te verwachtten. Liefhebbers.
Kwam bij Antwerpen vorige week de eerste trailers alweer tegen...

Uiteraard was dit te verwachtten. Liefhebbers.

Kwam bij Antwerpen vorige week de eerste trailers alweer tegen...

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Die paar tientjes maken bij een echte liefhebber, naar mijn mening, niks uit.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ach, ik heb er ook drie staan 
Maar stel dat het je 500 per jaar kost, als je die structureel niet kan betalen kan je ook de oldtimer niet in goede conditie houden.

Maar stel dat het je 500 per jaar kost, als je die structureel niet kan betalen kan je ook de oldtimer niet in goede conditie houden.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
eentje
Maar ook geschorst kosten ze gewoon geld, en die mrb is daar maar een schijntje van.
Maar ook geschorst kosten ze gewoon geld, en die mrb is daar maar een schijntje van.
Toch grappig ik dat ik van de week een brief kreeg dat mijn 88er GTTurbo in januari belastingvrij wordt.
We zien wel hoe het allemaal gaat lopen in de toekomst, maar deze brief had ik niet meer verwacht.

We zien wel hoe het allemaal gaat lopen in de toekomst, maar deze brief had ik niet meer verwacht.

-
Ik heb een paar weken geleden de brief ontvangen van mijn 87 er GTT in januari belastingvrij wordt
Stond overigens wel bij : "deze vrijstelling geldt niet voor een eventueel verschuldigde brandstoftoeslag".

Stond overigens wel bij : "deze vrijstelling geldt niet voor een eventueel verschuldigde brandstoftoeslag".
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Dat komt omdat er nog niets is besloten. Als 't gewoon doorgaat heb je niets meer aan die brief.. Nog 2,5 jaar en dan is de Dodge 40jaar oud en 23,5jaar op Nederlands kenteken. 

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Nee.. Ligt nog in onderdelen in de hoek. Wacht eerst de regeling af.. Qua dagwaarde heeft het me al een paar duizend euro gekost nu.. Dus ik wacht even af voor ik er nog meer geld achteraan gooi. Dus eerst met de 19 verder.Tom schreef:en zit hij weer in elkaar?
-
- Car: R19.R
Laatste berekening is trouwens dat het gehele plan 20 miljoen gaat kosten (!) ipv dat het geld oplevert

Bron? Dit is toch te triest voor woorden!
Heb overigens nog niks ontvangen wat mij in kennis stelt dat ik vanaf volgende maand mag gaan betalen...
Heb overigens nog niks ontvangen wat mij in kennis stelt dat ik vanaf volgende maand mag gaan betalen...
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Ik heb ook één brief ontvangen, denk dat de andere vandaag of morgen wel door de bus valt.tutuur schreef:Bron? Dit is toch te triest voor woorden!
maar wat een prutsbriefje is het. staat alleen in dat je moet gaan betalen behoudens het accoord van de 1e kamer, en meer niet.... Niets nieuws wat mij betreft.

Project: GTT Blue Sport
-
@tutuur, was in het journaal, kwam uit een onderzoeksrapport van ik geloof stichting autobelangen. Weekers heeft in zijn berekening gedragseffecten niet meegenomen, zij wel.
Het is natuurlijk uitermate triest dat zulke brieven al verstuurd worden terwijl de 1e kamer nog niet eens gestemd heeft, laat staan dat ze akkoord zijn(!).
Geen idee wat ze hiermee willen bereiken maar geld verdienen zit er in elk geval niet in, kapot maken van de klassieke automobiel cultuur in NL in elk geval wel.
Het is natuurlijk uitermate triest dat zulke brieven al verstuurd worden terwijl de 1e kamer nog niet eens gestemd heeft, laat staan dat ze akkoord zijn(!).
Geen idee wat ze hiermee willen bereiken maar geld verdienen zit er in elk geval niet in, kapot maken van de klassieke automobiel cultuur in NL in elk geval wel.
Sja, welkom in nederland....
je hobby mag toch geld kosten. en wees nou eerlijk de echte klassiekers rijden op benzine niet op diesel en lpg. dus wij worden er toch niet minder van met de auto's van voor 1987? we rijden er meestal toch niet mee in de winter.
-
Tuurlijk Abel, en als je een oer vijfje of een simca 1000 rally of whatever hebt van 700/800 kg valt het allemaal wel mee.
Heb je een land rover of een ik noem maar wat chevrolet corvette met 7,2 liter V8 wat 1 op 3/4/5 loopt dan kan ik me voorstellen
dat je behoefte hebt aan LPG
Heb je een land rover of een ik noem maar wat chevrolet corvette met 7,2 liter V8 wat 1 op 3/4/5 loopt dan kan ik me voorstellen
dat je behoefte hebt aan LPG

-
In de nieuwe Autoweek Classic stond een artikel hierover. Even uit het hoofd gezegd : de brieven met daarin de keuze "vol tarief" (en dus rijden in december / januari en februari) of "kwart tarief" zouden volgen voor medio februari. Exacte datum stond in het artikel, maar weet ik zo niet.
De huidige maanden januari en februari zijn overgangsmaanden, wij hebben tenslotte nog geen keuze kunnen maken. De regeling gaat dus eigenlijk in per 1 maart volgend jaar.
De huidige maanden januari en februari zijn overgangsmaanden, wij hebben tenslotte nog geen keuze kunnen maken. De regeling gaat dus eigenlijk in per 1 maart volgend jaar.
Wij rijden hooguit 2-litertjes. Als je een dikke V8 rijdt uit de VS, dan is een LPG-installatie toch wel erg fijn en al snel rendabel. Ook als je er alleen maar wat zondagsritjes mee maakt.
Ze moeten het probleem aanpakken en niet de liefhebbers laten bloeden. Het doel van de vrijstelling van MRB voor oldtimers is om cultureel rijdend erfgoed te behouden. Dat wordt met deze nieuwe regelgeving volledig onderuit getrokken. Pak daarom de dikke, oude diesels aan die voor dagelijks verkeer worden gebruikt en laat de échte oldtimers hun voordelen behouden.
Je ziet nu al dat oldtimers massaal naar het buitenland verkassen. Dat is toch zonde?!
Ze moeten het probleem aanpakken en niet de liefhebbers laten bloeden. Het doel van de vrijstelling van MRB voor oldtimers is om cultureel rijdend erfgoed te behouden. Dat wordt met deze nieuwe regelgeving volledig onderuit getrokken. Pak daarom de dikke, oude diesels aan die voor dagelijks verkeer worden gebruikt en laat de échte oldtimers hun voordelen behouden.
Je ziet nu al dat oldtimers massaal naar het buitenland verkassen. Dat is toch zonde?!

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Inderdaad heel snel rendabel met de huidige regeling, dus wat doen de "liefhebbers" juist gas erin en zoveel mogelijk kachelen met dat ding.Merijn schreef:Wij rijden hooguit 2-litertjes. Als je een dikke V8 rijdt uit de VS, dan is een LPG-installatie toch wel erg fijn en al snel rendabel. Ook als je er alleen maar wat zondagsritjes mee maakt.
Dat wordt nu dus voorkomen, want als je ineens mrb moet gaan betalen voor gas en 2400 kilo zijn het ineens geen "liefhebbers" meer.
Op benzine en die paar km die je als "liefhebber" maakt dan zijn de mrb en paar liter benzine goed te doen en een schijntje van bv de stalling en onderhoudskosten.
De meeste klagers zijn diegene die zich liefhebber noemen en er dagelijks op gas of diesel mee rijden.
Laat ze dan bepalen wat cultureel erfgoed is, we zitten hier in europa, ik vind een dikke V8 pickup of welke dikke amerikaanse V8 dus geen cultureel erfgoed, van die meuk rijden er aan de andere kant van de oceaan voldoende van rond

Laten die zelf hun cultureel erfgoed bewaren.
Wanneer zie jij dikke amerikaanse V8's in de winter rijden of als dagelijkse auto worden gebruikt? Zelden tot nooit... Het zijn meestal de Mercedes diesels uit 82-85. Die zijn aangeschaft met als doel voordelig naar het werk te rijden. Daar moeten ze wat aan doen... Nu pak je iedereen. Al zou er geen gastank in je Amerikaan liggen, dan nog ga je een enorme bak belasting betalen...
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Daarom zeg ik laat ze bepalen wat nou precies cultureel erfgoed is, wat mij betreft horen gas en diesel auto's daar niet bij.
gas is gewoon hier populair omdat het lekker goedkoop is, heeft niks met dat culturele erfgoed te maken.
gas is gewoon hier populair omdat het lekker goedkoop is, heeft niks met dat culturele erfgoed te maken.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Mooie oude vrachtwagen bijvoorbeeld. Die dingen zijn er eigenlijk niet eens op wat anders als diesel.Merijn schreef:Dus een diesel uit de jaren 70 is wat jou betreft nooit cultureel erfgoed?
Project: GTT Blue Sport
Voor de mensen met 1 auto maakt het inderdaad niet zoveel uit, een hobby mag geld kosten. Maar voor de mensen met een grotere collectie was dat belastingvrij rijden toch wel een prettige bijkomstigheid...Abel schreef: dus wij worden er toch niet minder van met de auto's van voor 1987? we rijden er meestal toch niet mee in de winter.
En vergeet niet dat een Alpine nét ff zwaarder is dan aan 5je...
Luco, jij bent wel erg zwart-wit bezig... Ga ik veder maar niet op in.