
ACT: Mégane I
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
enige wat je kan hebben met de 1.6 16v is dat de penbobines
kapot kunnen gaan,maar verder is het een goed blok.
kapot kunnen gaan,maar verder is het een goed blok.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:


zullen we dan ook maar even aan WillemJan vragen of hij het woordt '' Van Nierop Banden '' weghaalt uit één van zijn laatste update's van zijn 25 projectentopic.......
Kom op zeg, waar zijn we hier mee bezig he.

je moest eens weten wat Van Nierop Banden allemaal betekend heeft voor de club zonder dat daar ooit echt reclame voor gemaakt is,
Oja ik ben zelfs nog sponser, volgens het getekende sponsorcontract die ik van de RTC heb gekregen.....
Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Wat je voor een club doet om wat voor reden dan ook moet je zelf weten. En doe je dit ongevraagd / uit eigen initiatief / vrijwillig dan is dat leuk en gul maar meer kun je er ook niet van verwachten (tenzij de club anders besluit).
Merijn zijn opmerking is naar mijn mening helemaal niet "verkeerd". Maar blijkbaar schiet hij nogal in het verkeerde keelgat (toch niet zo belangeloos in het verleden?) want er wordt nogal fel op gereageerd.
Merijn zijn opmerking is naar mijn mening helemaal niet "verkeerd". Maar blijkbaar schiet hij nogal in het verkeerde keelgat (toch niet zo belangeloos in het verleden?) want er wordt nogal fel op gereageerd.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
@ Tom,
wat er int verleden gedaan is was zeker niet ''ongevraagd / uit eigen initiatief / vrijwillig ''
Er waren zelf hele meeting's van afhankelijk
wat er int verleden gedaan is was zeker niet ''ongevraagd / uit eigen initiatief / vrijwillig ''
Er waren zelf hele meeting's van afhankelijk
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Is Merijn sowieso nog wel Moddereter? Of alleen "uber spammer" en een beetje het agentje willen uithangen?
@Tom: (toch niet zo belangeloos in het verleden?) want er wordt nogal fel op gereageerd. -> of moeten we de jaarcijfers nu naar je toe gaan mailen
@Tom: (toch niet zo belangeloos in het verleden?) want er wordt nogal fel op gereageerd. -> of moeten we de jaarcijfers nu naar je toe gaan mailen

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Kun je als niet lid zijnde niet zien of iemand moderator is?
Wanneer een meeting afhankelijk is van iets of iemand zijn inzet wil dat niet meteen zeggen dat zoiets niet belangeloos / vrijwillig gedaan is volgens mij. Dat staat kompleet los van elkaar.

Wanneer een meeting afhankelijk is van iets of iemand zijn inzet wil dat niet meteen zeggen dat zoiets niet belangeloos / vrijwillig gedaan is volgens mij. Dat staat kompleet los van elkaar.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Bij jou wel te zien Tom, net zoals je uber spam titel ( blijf dat maar een rare titel vinden) maar bij merijn niet.Tom schreef:Kun je als niet lid zijnde niet zien of iemand moderator is?![]()
Wanneer een meeting afhankelijk is van iets of iemand zijn inzet wil dat niet meteen zeggen dat zoiets niet belangeloos / vrijwillig gedaan is volgens mij. Dat staat kompleet los van elkaar.
Is er overigens nog wel een sponsor coördinator?
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ik zie idd dat Merijn de enige is in de groep waar ik geen moderator titel zie staan. Apart. Een sponsor coördinator is er volgens mij niet met die titel. Jammer, daar zou best wat meer aandacht voor mogen zijn.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
En nu word er dus door jullie achter de schermen druk gezocht naar het contract van van Nierop banden Staphorst?Tom schreef:Ik zie idd dat Merijn de enige is in de groep waar ik geen moderator titel zie staan. Apart. Een sponsor coördinator is er volgens mij niet met die titel. Jammer, daar zou best wat meer aandacht voor mogen zijn.

Ik zie het zeker van Merijn als een persoonlijke aanval, en ik denk dat ik ook voor Mark kan spreken.
Wees dan een vent en ga de dialoog aan, stuur een pm, of bel me op, en kom niet met een zwak antwoord/vraag aan van "is er een misverstand dan?"
En dat is niet de 1ste keer dat het gebeurt.
Ik geef netjes antwoord op een vraag van iemand, en vermeld daar alvast bij waar het gebeurt is (die vraag kan tenslotte ook gesteld worden)
Voor de rest zie je echt geen linkjes e.d. of andere aanbiedingen/reklame, dus vandaar dat er wel op word gereageerd als zijnde "in het verkeerde keelgat"
Post ik of Mark, nou iedere dag of week iets waar de firma naam in voor komt, tja dan snap ik het zelf ook wel.
Aan de andere kant, de RTC heeft het achter de schermen ook niet voor elkaar.
Maar als je zo mensen wilt weren van een forum, dan ben je op de goede weg denk ik.... en het is al zo doods aan het worden hierzo!
Zelfs op een harstikke mooie toertocht met barbeknoei en overnachting word niet gereageerd, is praktisch geen animo voor.
Ik weet dat WJ enorm z'n best doet, maar volgensmij is hij 1 van de weinige, "trekken aan een dood paard" noemen ze dat ook wel.
Politieagenten zat, maar mensen die echt wat willen en gaan doen voor de club die zijn er heel erg weinig meer volgensmij.
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Amen....
En nu allemaal lekker gaan slapen. Door dit warme weer raken we een beetje oververhit...
En nu allemaal lekker gaan slapen. Door dit warme weer raken we een beetje oververhit...

Heb een hele nette PM van Merijn ontvangen omtrent de vorige postings, en de meningsverschillen/onduidelijkheden zijn hiermee de wereld uit geholpen.
Netjes opgelost zo, nogmaals bedankt Merijn
Netjes opgelost zo, nogmaals bedankt Merijn

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Top!


Weet iemand of de pijp van de achterdemper van een Coupé en een Break dezelfde zijn?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Qua diameter?
Bij de Coupé loopt de pijp schuin, maar recht. Bij een break zit er een knikje in.
Bij de Coupé loopt de pijp schuin, maar recht. Bij een break zit er een knikje in.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Alleen de middenpijp is anders dacht ik.
Maar nu ik erover nadenk, zal de eindpijp ook anders zijn omdat de break na de achteras iets langer is....
ff searchen via www.uitlaatdiscounter.nl ?
Maar nu ik erover nadenk, zal de eindpijp ook anders zijn omdat de break na de achteras iets langer is....
ff searchen via www.uitlaatdiscounter.nl ?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
1.9 dci break
http://www.uitlaatdiscounter.nl/renault ... terdemper/
1.9 dci coupe
http://www.uitlaatdiscounter.nl/renault ... terdemper/
2 verschillende onderdeelnummers dus.
http://www.uitlaatdiscounter.nl/renault ... terdemper/
1.9 dci coupe
http://www.uitlaatdiscounter.nl/renault ... terdemper/
2 verschillende onderdeelnummers dus.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Het gaat eigenlijk alleen om de pijp tot aan de achterdemper zelf. Dus vanaf het koppelstuk van de middenpijp tot aan de achterdemper...
Projectje
Projectje

Weet iemand misschien het nummer van de thermostaathuis pakking? 2.0 16v 1996
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
ronde : 77 00 718 380Nenad16v schreef:Weet iemand misschien het nummer van de thermostaathuis pakking? 2.0 16v 1996
ovale : 77 01 040 739
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Thnx 

Waar zit bij een Coupé ph II het pompje van de ruitenwissersproeier? Onder de parafan tegen het schutbord aan?
Het reservoir is vol, het pompje draait voor zowel voor als achterruit, maar op beide ramen helaas weinig actie... Voor had hij al langer moeite mee (langer pompen voor er wat uitkwam), maar nu is achter er ook mee genokt.
Is dat een kwestie van schoonmaken of kan ik beter meteen n nieuwe bestellen?
Het reservoir is vol, het pompje draait voor zowel voor als achterruit, maar op beide ramen helaas weinig actie... Voor had hij al langer moeite mee (langer pompen voor er wat uitkwam), maar nu is achter er ook mee genokt.
Is dat een kwestie van schoonmaken of kan ik beter meteen n nieuwe bestellen?
Uit het verre verleden herinner ik me iets achter/bij het rechter voorscherm.
Edit: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=7592.0
Edit: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=7592.0
Er zit een soort klepje(met rubbers) in de pomp die zorgt dat achter óf voor bediend wordt. Deze heeft bij mijn Clio na het vullen met antivries zichzelf vol gezogen en sloot dus beide kanten af. Dit zou bij jou ook wel eens het geval kunnen zijn...
hmz.. dat had de Clio van mijn zus vorig jaar ook inderdaad! Heb dat ding eerst nog helemaal schoongemaakt, maar het resultaat daarna was nog steeds niet fantastisch, al kwam er wel weer gewoon vloeistof uit de sproeiers. Uiteindelijk dus maar een nieuwe ingezet, aangezien dat ding een paar tientjes kostte..
Denk dat ik hetzelfde euvel heb, want heb er een paar weken geleden vloeistof ingeknikkerd. Ik had alleen niet goed gekeken en kwam er later achter dat het puur was en niet verdund..
Denk dat ik hetzelfde euvel heb, want heb er een paar weken geleden vloeistof ingeknikkerd. Ik had alleen niet goed gekeken en kwam er later achter dat het puur was en niet verdund..
zowiezo niet fijn voor de rubbers van je wisserbladen, dus dat rubber ringetje in dat pompje kan er vast ook niet lekker tegen... Had t ook kunnen weten ... 

Nooit geweten! Bij toeval dat ik nog nooit onverdunde vloeistof gekocht heb en dat het dus goed gegaan is. Ik dacht dat het vooral gewoon lekker agressief was en je ruiten mooi schoon kreeg en dat het aanlengen vooral ervoor zorgde dat je meer vloeistof krijgt maar het is dus gewoon schadelijk voor je rubbers.
hang maar een keer met je snufferd boven zo'n kan onverdund en neem maar eens een diepe snuif.... daar gaan je ogen van tranen 

Vorige week een keer stil gevallen met mijn Megane en vanmorgen weer.. Auto start en rijdt zonder problemen, maar na ongeveer 10 minuten rijden (stukje stad en kort stukje snelweg) kom ik bij een stoplicht uit. Vorige week viel de motor zonder aankondiging uit toen ik de koppeling intrapte. Na veel starten en gehannes met mijn gaspedaal toch weer met moeite aan de praat gekregen. Motor liep daarna prima, maar na een minuut of 2 a 3 rijden zat er een paar keer een hik in. Daarna niks meer van gemerkt. Vanmorgen hetzelfde verhaal, weliswaar hikte hij 2x wat bij stationair lopen, maar bleef hij wel aan (met wat extra gas). Helaas viel hij 1 stoplicht later wel meteen uit .... en kon ik starten wat ik wilde, maar aanslaan ho maar. Auto weggeduwd en na veel start + gaspedaalpogingen sloeg hij met veel pijn en moeite aan, al bleef hij stationair niet aan. Na even op 3000+ rpm te hebben gelopen, deed hij dat wel weer. Maar weer op pad gegaan en binnen 5 minuten 3x een hik, waarbij de motor uitviel tijdens het rijden. Contact eraf en erop bleek de oplossing, want alle 3 de keren sloeg hij meteen weer aan.
Nu de vraag : Wat is het probleem?
Ik heb links en rechts wat reacties gezien over het diesel opvoerpompje onder de voetenruimte van de passagier, maar die lijkt in orde, aangezien hij netjes draait als ik er handmatig 12V op zet.
Daarbij gaat het voorgloeilampje me te vaak/lang branden, wat me de gaspedaalsensor doet vermoeden (heb dit bij mijn Clio II dci ook gehad).
Nu de vraag : Wat is het probleem?

Ik heb links en rechts wat reacties gezien over het diesel opvoerpompje onder de voetenruimte van de passagier, maar die lijkt in orde, aangezien hij netjes draait als ik er handmatig 12V op zet.
Daarbij gaat het voorgloeilampje me te vaak/lang branden, wat me de gaspedaalsensor doet vermoeden (heb dit bij mijn Clio II dci ook gehad).
Onlangs met een benzine uitvoering een zelfde storing gehad.
Na flink speurwerk bleek er een draadbreuk in de kabelboom te zitten ter hoogte van de rechter veertoren daar waar de kabelboom onder het inlaatspruitstuk doorgaat.
Misschien kun je er wat mee, al weet ik niet hoe het bij een diesel gemonteerd zit.
Succes
Na flink speurwerk bleek er een draadbreuk in de kabelboom te zitten ter hoogte van de rechter veertoren daar waar de kabelboom onder het inlaatspruitstuk doorgaat.
Misschien kun je er wat mee, al weet ik niet hoe het bij een diesel gemonteerd zit.
Succes
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
BDP / nokkenas sensor ? Kun je m uitlezen?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ik kan m zelf niet uitlezen helaas.....
De gaspedaalsensor kost bij de dealer ongev. 150 ex BTW, dus dat is ook niet echt een 'gokwaardige' prijs.....
De gaspedaalsensor kost bij de dealer ongev. 150 ex BTW, dus dat is ook niet echt een 'gokwaardige' prijs.....
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Langskomen dan met die Megane!
Gokken kan altijd nog

Gokken kan altijd nog

Andere vraag, wat kost het als ik een 2e sleutel bij de auto wil?
Gaat om een sleutel met 1 knop voor een coupé uit 1998 1.6e
Gaat om een sleutel met 1 knop voor een coupé uit 1998 1.6e
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77