[Daniël's R5TL-T] 02-09: 2019 nog iets

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Daniël W.
Car: 5TL-T

tutuur schreef:bij mij hebben ze nooit een db meting gedaan, zelfs niet nadat hij m'n homemade decibel killer half uit de pijp zag hangen :smile:
:lol:

@ de rest: (Y) voor de reacties, ik zal m'n setje helpers even afwachten voor ik de auto omlaag gooi...met een beetje mazzel lukt dat nog voor de openingsmeeting. K-tec kennende wordt dat ergens aan het eind van de zomer :~ Anders gewoon schroefie schroefie voor de opener...
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

En de volgende keer gewoon rechtstreeks via GAZ bestellen... :) Alles was bij mij binnen enkele dagen geregeld en de prijs was nagenoeg hetzelfde, volgens mij.
Daniël W.

Tsja inderdaad...dit scheelde mij uiteindelijk maar iets van 6-7 tientjes...ik mis zelfs één van de sleutels om de kragen vast te zetten (alleen de grote halve maan was meegeleverd). Niets tegen K-tec (service is verder (Y)), maar via het buitenland duurt het toch allemaal erg lang...
Daniël W.

[img]http://farm9.staticflickr.com/8524/8621 ... 2f8f_b.jpg[/img]

Overgenomen van een ph 1 zoals blijkt, vandaag papieren gekregen. Kleur is nu ook aangepast op kenteken (L)

GTT spoiler zit erop in kleur, voorkant wacht nog op hulpveren...dus nog even een paar weken met opgetrokken neus mensen het nakijken geven...jammer dat dat niet gelukt is voor de openingsmeeting, maar er zullen nog genoeg volgen ;)
tutuur
Clubsponsor

je kunt ze er toch ook vast onder zetten zonder de hulpveertjes? ff op het oog uitlijnen en vlammen met die handel 8)

mooi dat de papieren binnen zijn iig!

ik ga met de 9 dit jaar ook maar weer eens een bezoekje brengen aan Heerenveen. staat nog op 105kw maar dat klopt niet helemaal meer (0)
Daniël W.

Weet er iemand of het ph2 koelsysteem echt voordeel heeft tov ph1.5? Heeft dat swirlpotje enig nut?

Heb namelijk een aantal waterslangen die ik moet vervangen (ouderdom) en wilde dan maar gelijk ph2 erin leggen, nu zijn er van de originele ph2 slangen al 2 niet meer leverbaar, ph1 wordt nog naar gekeken...mocht het ph2 worden moet ik sowieso uitwijken naar silicone...
Abel
Über-Spammer

tja beter..... dat swirlpotje filtert de dampbellen er uit en die kunnen natuurlijk in zo'n opgefokt blokje wel ontstaan helemaal omdat dat swirlpotje in het circuit van de turbo zit en ik kan me nog wel herinneren dat bij goed turbo gebruik ik het water wel eens heb horen koken na het parkeren.

blub.blub ect..
Daniël W.

Zoals het nu lijkt heb ik weinig keus, de helft van de koelslangen van zowel ph1 als ph2 zijn via Renault niet langer leverbaar, silicone is uitsluitend ph2. Maandag contact met Biesheuvel/DPT/Autosportcompany oid over een setje silicone...

Mocht iemand een swirl pot & beugeltje en/of ph2 expansievat & beugel hebben pm me maar!
tutuur
Clubsponsor

kijk eens op ebay als je niet de helft van je portomonnee kwijt wilt :beer:
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

tutuur schreef:kijk eens op ebay als je niet de helft van je portomonnee kwijt wilt :beer:
http://Www.axcarparts.com of hoe heet het ook al weer. ;-)
Daniël W.

Vandaag m'n slangetjes binnengekregen:

[img]http://farm8.staticflickr.com/7318/8736 ... 2ac6_z.jpg[/img]

Komende tijd genoeg te doen onder de kap!
Abel
Über-Spammer

ziet er goed uit! geen gekleurde troep, maar door en door blauw.

dit is een volle fase 2 zo te zien, had je dat al?
Willeon de Zoete

Mooi setje slangen! (Y)
Daniël W.

Heb momenteel ph1 met watergekoelde turbo, gaat nu dus nog een swirl potje en een ander expansievat in komen.
GerryTT

Ik heb nog zo'n rvs set over.
Staat mooi bij blauw :p
cliogek

Mooi man, Artis zou er jaloers op worden, zoveel slangen!
:grin:
Daniël W.

Ben de afgelopen tijd tussen werk door druk bezig met de auto, zeker nu het weer wat mooier wordt, gezien ik alles buiten op straat moet doen. Ik heb ook eindelijk bijna alle onderdelen bij elkaar om onder de kap het één en ander aan te pakken:

- nieuwe waterpomp
- kabelboom opfrissen, her en der overbodige bedrading verwijderen en/of verplaatsen
- luchthoorn claxon monteren
- mistlampen aansluiten
- koelsysteem spoelen
- silicone slangen monteren
- olie temp. meter vervangen
- relais koelventilator + mistlampen verplaatsen, relais aanleggen claxon
- paar stukken oude vacuumslang vervangen

Van Gerry zijn Forge setje over kunnen nemen (Gerry nog bedankt (Y)), ben ik al druk bezig met polijsten. Slangklemmen van het koelsysteem vervang ik ook gelijk mee, nieuwe thermostaat, rad switch.

Zal nog kijken of ik een nette oplossing kan vinden voor m'n IC slangen & carb top, ze steken straks behoorlijk af tegen de rest van het motorruim :~ Komende dagen druk met werk, maar dit weekend verwacht ik het grootste deel van het werk af te hebben (=foto's!).

Ook komt er binnenkort wellicht (hopelijk) een nieuwe daily erbij...een iets ruimere R5...
Abel
Über-Spammer

ah een 5deur (Y) Heb ik jaren gehad en vind ik tot nu nog steeds mijn handigste auto ooit. Ik kon er altijd alles in vervoeren of op :p

Gebruik bij het pimpen van je motor compartiment geen rvs boutjes he! Lijkt mooi, maar aluminium kan er niet tegen.

Mooi project, ik wil het ook nog steeds doen met mijn tl
Daniël W.

Zeker geen rvs nee!

En de kogel is door de kerk, ik heb een GTX van 87 erbij. 5 deurs en met carburateur, in het wit. Kan ik s winters de turbo op stalling zetten (Y)
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Oeh, met carb. Dat wordt nog leuk :smile: Maar mooie winterkoning ipv de turbo (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

MartijnG schreef:Oeh, met carb. Dat wordt nog leuk :smile: Maar mooie winterkoning ipv de turbo (Y)
Ik heb ook swinters weinig problemen met de carburateur met mn witte trouwens. ;-)
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Zeg niet dat de winter het probleem is, alleen dat de GTX carbs nog al eens wat problemen geven (kromtrekken van de voet en dergelijke). Maar wel meer vermogen dan de injectie variant (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Daniël W.

Hehe we zullen zien 8) Gaat mij met name om het zout, de GTX krijgt deze zomer nog een tectyl beurtje. Overigens met de turbo swinters ook geen probs met starten, choke gebruik ik nooit met mn auto..zodra ik de auto heb opgehaald (ca 2 weken) komt er nog wel een uitgebreid verslag ;)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Die voet is best goed te vlakken. En als er te weinig vlees op de hoeken achter mocht blijven: minder vlakken en met vloeibare pakking een mooie flexibele pakking maken.

Ik heb er overigens nog 2 of 3 liggen die weg mogen :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
ARNO16V
Contacteer:

Die witte van Artvo gekocht?
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Daniël W.

ARNO16V schreef:Die witte van Artvo gekocht?
:D
Willeon de Zoete

Dacht ik ook al! (Y)
Daniël W.

Men neme:

[img]http://farm3.staticflickr.com/2878/9060 ... 5f0d_b.jpg[/img]

Men pakt:

[img]http://farm3.staticflickr.com/2833/9057 ... 1c18_b.jpg[/img]

Men verwijdert:

[img]http://farm3.staticflickr.com/2827/9057 ... f4c3_b.jpg[/img]

Ondertussen schroefies van de waterpomp schoonmaken voor hergebruik, voor en na:

[img]http://farm3.staticflickr.com/2853/9057 ... aa63_b.jpg[/img]

Vandaag eindelijk een mock up kunnen doen van het motorruim:

[img]http://farm3.staticflickr.com/2862/9060 ... 4ffa_b.jpg[/img]

Zo ziet de bekabeling er nu uit achter de rechterkoplamp (ligt verder nog niet vast):

[img]http://farm8.staticflickr.com/7391/9057 ... 1005_b.jpg[/img]

Dit is er tot nu toe gebeurd:
- draden bdp sensor omgeleid
- draden voor externe oliedruk/watertemp/olietemp meters samen met de originele kabelboom mee laten lopen door de rechter kokerbalk het interieur in
- relais+bedrading anti percolatie fan verwijderd
- bedrading achteruitrijlamp verwijderd
- gezekerd relais aangelegd voor groot licht, dimlicht, claxon, mistlampen
- relais radiateur fan verplaatst
- alle stekkers vervangen, aardepunten opgefrist etc.
- nieuwe waterpomp geplaatst
- luchthoorn geplaatst
- silicone slangen + ph2 spul geinstalleerd

Al met al behoorlijk wat werk aan de kabelboom gehad. Nog redelijk wat kleine klusjes te voltooien...bracket fabriceren voor de claxon, beugel van het kvs vat aanpassen, dynamo opfrissen, slangklemmen plaatsen, nieuwe t stukken carterventilatie bestellen (catchcan misschien ook maar direct aanleggen? Wat een prut komt daaruit de inlaat in (N) ). Ook komt er een bracket/behuizing voor alle relais achter de koplamp...nieuwe kapjes achterop de koplampen etc etc etc...zo blijf ik in ieder geval bezig :lol: (L)
Willeon de Zoete

:worship: :worship:
ARNO16V
Contacteer:

Ziet dr goed uit zeg!! :p
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Daniël W.

Vorige week opgehaald in Raalte:

[img]http://farm8.staticflickr.com/7394/9125 ... 36ba_b.jpg[/img]

Mooi wit is niet lelijk :D

1700 carb zonder kat, wil wel fijn van z'n plaats :worship: (Y) Vanaf volgende week vakantie, carb toch maar ff onder handen nemen...revisie & voet waarschijnlijk vlakken (WOT=fluiten). Maar wat een fijne bak! Strakker afgeveerd dan de TR die ik hiervoor had, maar niet zo hard als een GTT...al jeukt het wel om het autootje flink omlaag te gooien op ph2 GTT wieltjes...Devil eronder etc..
ARNO16V
Contacteer:

Hoor het alweer :D Goeie plannen d'r mee dus! :beer:
Abel
Über-Spammer

5deurs :yest:

mijn tr was ook een 5deur, heerlijk veel ruimte en super handig, al had de mijne een stoffen schuifdak die grote dingen vervoeren nog mallelijker maakte.

Veel plezier er mee en hou hem lekker origineel. je hebt al een scheur bakkie, en dan haal je het nut van je 2e auto een beetje om zeep :p
Daniël W.

Turbo'tje loopt weer, heeft ca. 2 maanden stilgestaan maar vandaag was het sleuteltje omdraaien en lopen! Ik zal morgen even een paar foto's plaatsen van hoe het motorruim er nu bij staat; waterslangen, elektra, relais doosje...alles is aangesloten en werkt naar wens.

Ik heb wel een klein..probleempje. Auto is bijzonder lastig te ontluchten, hij blijft belletjes blazen in het expansievat, en de rad fan wil niet aanslaan. Thermocontact is vernieuwd, bedrading is in orde (doorlussen en hij draait meteen), massa is goed etc etc. Vandaag hebben we de auto zo goed als we konden ontlucht verder, komt prima op temperatuur, geen temp schommelingen oid. Kachelradiateur is ook maar een paar jaar oud, radiateur is anderhalf jaar oud. Thermostaat is ook nieuw en afzonderlijk getest.

Wel hebben we een tijdje geleden een beetje olie residu in het expansievat gevonden, dat zou de koppakking kunnen betekenen...maar dat kan ik me niet voorstellen, gezien hoe ik de auto behandel & de druk die ik rij. Alles is mogelijk...maarja. Verder rijdt de auto als een tiet, ik blaas geen koelslangen eraf, niets uit de uitlaat, geen water in de olie etc. Ik trek de kop er liever niet af als ik het niet zeker weet, misschien zie ik iets over het hoofd..?
Abel
Über-Spammer

Een klein gaatje in de huis van de thermostaat doet wonderen met het ontluchten. En in de water slang naar de turbo moet een restrictie ik meen een doorlaat van 6mm, die zit standaard in een Renault slang.
Plaats reactie