Marcel's Ring Clio 16v
als het aanloopt kan je eens kijken naar mcracingsa voorschermen. Deze leveren +1 inch voorschermen van polyester.
Dat moet bijna wel. De cupdempers met ast topmounts liggen nog een cm extra lager en hebben mijn schermen aardig uitgeslepen. De extra spoorbreedte helpt daar ook niet bij 

-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Ik heb de dempers nog wat afgedraaid dus sta zelfs nog een cm extra lager dan hoe geert reed. Spoorbreede is idd +- 25mm breder per kant en heb dus nu ook 2 gebroken voorschermen en een bumper van 1mm dik
Zal binnenkort wel wat foto's posten
@geert die schermen zijn wel interessant thx voor de tip

Zal binnenkort wel wat foto's posten
@geert die schermen zijn wel interessant thx voor de tip
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Hier zie je goed dat hij behoorlijk breder is geworden.
@steven. Camber was ongeveer -2,7 met telefoon gemeten
Topmounts en fussee's staan op minimaal camber maar door de RS fussee's kan het niet minder dan dit.
[img]http://img845.imageshack.us/img845/1636/img1510g.jpg[/img]
[img]http://img855.imageshack.us/img855/9445/page294334e7beec2206543.jpg[/img]
Heb inmiddels ook al een tijd de bouten voor de achteras om daar ook wat negatief camber op te krijgen.
Edit: hier zijn de schermen nog heel
@steven. Camber was ongeveer -2,7 met telefoon gemeten

Topmounts en fussee's staan op minimaal camber maar door de RS fussee's kan het niet minder dan dit.
[img]http://img845.imageshack.us/img845/1636/img1510g.jpg[/img]
[img]http://img855.imageshack.us/img855/9445/page294334e7beec2206543.jpg[/img]
Heb inmiddels ook al een tijd de bouten voor de achteras om daar ook wat negatief camber op te krijgen.
Edit: hier zijn de schermen nog heel

Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
25 mm? waar haal jij die 5-6 [mm] extra nog vandaan als een fusee ca. 10 [mm] geeft en die ET waarde (officieel) 9 [mm]?derbimarcel schreef:Ik heb de dempers nog wat afgedraaid dus sta zelfs nog een cm extra lager dan hoe geert reed. Spoorbreede is idd +- 25mm breder per kant en heb dus nu ook 2 gebroken voorschermen en een bumper van 1mm dik![]()
Zal binnenkort wel wat foto's posten
@geert die schermen zijn wel interessant thx voor de tip
Heb jij je assen ook uitgevuld met carroserieringen of heb je ook echt langere assen?
Ik hoef overigens niet lager, je voelt het bumpsteer effect nu al genoeg

- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Marcel heeft het opgevuld met ringen, hij heeft de assen en fusees van mijn oude 16v racer. Werkte perfect en is noodzakelijk
Het is dan wel echt breed, bij mij waren de schermen en bumper ook binnen no time een stuk uitgesleten door de banden
Het is dan wel echt breed, bij mij waren de schermen en bumper ook binnen no time een stuk uitgesleten door de banden
Racing is the best way to convert money into noise
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Het makkelijkste zijn gewoon de clio rs assen icm 23 spiebanen in je wielnaven. Rs assen zijn per kant 1cm langer dan williams.
Met 21 banige naven: linker as van een kangoo (6mm langer dan williams) en recht van een megane 1.6 (6mm langer dan williams).
Met 21 banige naven: linker as van een kangoo (6mm langer dan williams) en recht van een megane 1.6 (6mm langer dan williams).
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
@steven: Omdat ik 3mm extra op de Bell van de schijf pak (als spacer)
(totaal is dan 22/23mm)
Ik rij inderdaad met opgevulde willy assen. Daniel zijn willy assen liggen hier ook nog.
@JP, bedankt voor de asmaten, Die van de RS zijn neem ik aan dan van een Ph. 1? aangezien de Ph.2 een steunlager gebruikt in de lange as.
(totaal is dan 22/23mm)
Ik rij inderdaad met opgevulde willy assen. Daniel zijn willy assen liggen hier ook nog.
@JP, bedankt voor de asmaten, Die van de RS zijn neem ik aan dan van een Ph. 1? aangezien de Ph.2 een steunlager gebruikt in de lange as.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Ik ree vorig jaar met willy breedte en 12mm spacers op een 6, 5 et 36 velg.
Dat ging goed (liep wel aan maar niet te erg)
Je moet ook zoiezo het opstaande randje van je schermen weghalen.
@luuk, bedankt clio ziet er op de 2 scheuren na indd nog goed uit.
Paul (106 GTi) kwam jou nog tegen bij de pizzeria (grijze 106 met kooi)
Dat ging goed (liep wel aan maar niet te erg)
Je moet ook zoiezo het opstaande randje van je schermen weghalen.
@luuk, bedankt clio ziet er op de 2 scheuren na indd nog goed uit.
Paul (106 GTi) kwam jou nog tegen bij de pizzeria (grijze 106 met kooi)
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
2 weken terug de voorschermen weer aan elkaar geplakt met polyester wat redelijk goed gelukt is. Ook de spoorverbreders er maar weer afgehaald omdat het gewoon te breed is. Auto weer nagekeken en weer verse olie erin aangezien dat weer +- 1bar scheelt t.o.v. oude olie.
30 mei t/m 2 juni naar de ring geweest en uiteraard weer niet zonder rare dingen.
Op donderdag rond 12:00 uur de baan opgegaan en er alleen af geweest om te tanken en te eten. Heerlijk rustig op de baan alleen wel een apart gevoel in de auto en ook de remdruk viel langzaam weg en moest op ten duur echt 1x pompen voordat ik volle druk had. Na 12 rondes durfte ik niet veder te rijden en ben richting de camping gegaan. Wat blijkt aandrijfas moer is losgelopen en de fusseekogelbouten aan de draagarm zaten los.
(allemaal nieuwe borgmoeren) Fijn
alles weer vastgezet en voelde weer goed aan.
Vrijdag 6 rondes in bizarre ala 24u regen gereden, in de kuilen hoefde je niet eens te remmen daar zorgde de aquaplanning wel voor
vanaf 16:00 werd het droog en vanaf 5 uur nog 6 kurkdroge rondes gereden zonder ook maar iemand tegen te komen op de baan.
zaterdag was de ring dicht ivm RCN en hebben we eigenlijk niks gedaan behalve dat we 3 uur door een bos hebben gelopen omdat we verdwaald waren.
Zondag waren we al om half 10 op de ring. Heel lekker weer en HEEEEL erg druk
na 1,5 ronde aangehouden door een man van de TÛV.
na een grondige inspectie en een hoop vragen kwam er alleen uit dat ik niet met draadeindes mocht rijden ipv wielbouten. Helaas mocht ik niet meer verder rijden en was dus klaar voor die dag.
totaal toch nog 25,5 rondje gereden op 200ml olie.
al met al was dit echt het beste ringweekend wat ik heb meegemaakt.
[img]http://img7.imageshack.us/img7/5016/310513img8094.jpg[/img]
[img]http://img268.imageshack.us/img268/7108/img5650j.jpg[/img]
30 mei t/m 2 juni naar de ring geweest en uiteraard weer niet zonder rare dingen.

Op donderdag rond 12:00 uur de baan opgegaan en er alleen af geweest om te tanken en te eten. Heerlijk rustig op de baan alleen wel een apart gevoel in de auto en ook de remdruk viel langzaam weg en moest op ten duur echt 1x pompen voordat ik volle druk had. Na 12 rondes durfte ik niet veder te rijden en ben richting de camping gegaan. Wat blijkt aandrijfas moer is losgelopen en de fusseekogelbouten aan de draagarm zaten los.
(allemaal nieuwe borgmoeren) Fijn

Vrijdag 6 rondes in bizarre ala 24u regen gereden, in de kuilen hoefde je niet eens te remmen daar zorgde de aquaplanning wel voor

zaterdag was de ring dicht ivm RCN en hebben we eigenlijk niks gedaan behalve dat we 3 uur door een bos hebben gelopen omdat we verdwaald waren.

Zondag waren we al om half 10 op de ring. Heel lekker weer en HEEEEL erg druk

na een grondige inspectie en een hoop vragen kwam er alleen uit dat ik niet met draadeindes mocht rijden ipv wielbouten. Helaas mocht ik niet meer verder rijden en was dus klaar voor die dag.
totaal toch nog 25,5 rondje gereden op 200ml olie.
al met al was dit echt het beste ringweekend wat ik heb meegemaakt.
[img]http://img7.imageshack.us/img7/5016/310513img8094.jpg[/img]
[img]http://img268.imageshack.us/img268/7108/img5650j.jpg[/img]
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Kick wagentje zo! Wel apart dat je niet met die draadeindes mag rijden, zijn toch wagens die daar standaard mee geleverd worden?
ik denk meer omdat ze uitsteken. Net als clips voor de motorkap, die mogen ook niet.
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
De jouwe is al klaar maar zeker niet slecht ofzo maar ik zoek TZT een sleutel project waar de cas nog knap van is en motorisch ook niet al te slecht maar de rest wil ik graag zelf doen.
Oja zit die sleutel er nog tussen je rubber Steven
Oja zit die sleutel er nog tussen je rubber Steven

-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Als ik jou was zou ik dan gewoon een clio 2 RS kopen.LuukRS schreef:De jouwe is al klaar maar zeker niet slecht ofzo maar ik zoek TZT een sleutel project waar de cas nog knap van is en motorisch ook niet al te slecht maar de rest wil ik graag zelf doen.
Oja zit die sleutel er nog tussen je rubber Steven
Geen last van roest, sterkere motor veel cup spul voor te krijgen.
Alleen model van clio 2 vind ik zelf minder als een clio 1.
Prijs van de RS zijn af en toe zo laag dat je voor 2/3000 een vrij nette koop. en voor dat geld koop je echt geen roestvrije williams of 16v. die hebben altijd wel ergens roest.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Ga dan wel direct voor de 2.0 F7R, want het verschil met een F7P is groot... Erg groot, als je het mij vraagt! Ook de ophanging van een Williams is beter dan van een gewone 16V. Ombouwen kan, maar is ook best kostbaar.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Het verschil tussen een F7P en F7R vond ik vies tegenvallen, alleen nu met die nokkenassen is het een stuk beter.
Onderstel. Tja, ik vind het wel meevallen tuurlijk schilt het iets maar met een setje 12mm spacers en wat negatief camber heb je al een goed sturende 16v. (Zoniet beter)
Ik vond de unibal topmounts icm de cupdempers echt de beste upgrade.
Ook de remmen zijn een hele verbetering.
Onderstel. Tja, ik vind het wel meevallen tuurlijk schilt het iets maar met een setje 12mm spacers en wat negatief camber heb je al een goed sturende 16v. (Zoniet beter)
Ik vond de unibal topmounts icm de cupdempers echt de beste upgrade.
Ook de remmen zijn een hele verbetering.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Dan heb je wellicht een goede F7P gehad... Of wij hebben een slechte.
Toen ik bij Steven instapte, na de rondjes met onze eigen Clio merkte ik direct flink verschil! Maar goed, elk blok is natuurlijk verschillend.
Spacers is misschien wel een ideetje voor onze Clio!

Spacers is misschien wel een ideetje voor onze Clio!

zeker op het circuit zou het verschil kleiner zijn als op de weg. Op het circuit zit je meestal in het ideale toeren gebied van een f7p. Daarom is de f7r hoofdzakelijk gebruikt in de rally en zijn ze in de cup bij de f7p's gebleven.
Nou, ik vind ons blokkie echt niet langzaam, zeker niet als je kijkt naar de heen- en terugweg naar de Ring. Tis niet zo dat die van Steven wegtrekt als een dolle.
Ik zal die cupcomputer er eens aanzwengelen, kijken hoe het dan gaat.
Ik zal die cupcomputer er eens aanzwengelen, kijken hoe het dan gaat.
Dan moeten we ook 98 gaan tanken, he.Haas schreef:Nou, ik vind ons blokkie echt niet langzaam, zeker niet als je kijkt naar de heen- en terugweg naar de Ring. Tis niet zo dat die van Steven wegtrekt als een dolle.
Ik zal die cupcomputer er eens aanzwengelen, kijken hoe het dan gaat.

Ik vond (en vind) het verschil wel groot. Zeker onderin mist de F7P echt veel ten opzichte van de F7R.
hoger in toeren houden dan 

F7R is een wereld van verschil zeker in mijn circuitbak
rijdt na 1,5 jaar geen circuit meer gezien te hebben ineens 9 seconden sneller tov een F7P
en het kan nog harder
rijdt na 1,5 jaar geen circuit meer gezien te hebben ineens 9 seconden sneller tov een F7P
en het kan nog harder

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Vandaag na 1,5 jaar eindelijk aan de Cambermodificatie begonnen voor de achteras. Zag er zwaar tegenop maar was uit eindelijk een fluitje van een cent.
Eerst de remankerplaat eraf.
[img]http://img507.imageshack.us/img507/95/df.jpg[/img]
Daarna de astap eruit geslagen en de pasrand weggezaagd.
De oude M8 gaten opboren naar 8,5 en een M10 tap erdoor.
[img]http://img94.imageshack.us/img94/8443/s6ir.jpg[/img]
Even de astap en remankerplaat opgeboord naar 10mm ivm 4xm10 ipv 3x bij een RS.
Gemonteerd met alle camber/sporing shims.
[img]http://img163.imageshack.us/img163/4418/5pbw.jpg[/img]
[img]http://img4.imageshack.us/img4/6981/re8x.jpg[/img]
[img]http://img43.imageshack.us/img43/9578/u82q.jpg[/img]
Dit alles geeft ook weer 10-15mm verbreding (geen idee hoeveel precies.)
Nu zit ik alleen over de afstelling in mijn hoofd. Ik heb per kant 3 shims.
10' 20'en 30'
dit zijn neem ik aan minuten en 60minuten is 1 graden?
Ik heb nu 50 minuten camber en 10 minuten toespoor.
is dit raar? aangezien het net lijkt alsof ze op heeeeeel veel toespoor staan
Eerst de remankerplaat eraf.
[img]http://img507.imageshack.us/img507/95/df.jpg[/img]
Daarna de astap eruit geslagen en de pasrand weggezaagd.
De oude M8 gaten opboren naar 8,5 en een M10 tap erdoor.
[img]http://img94.imageshack.us/img94/8443/s6ir.jpg[/img]
Even de astap en remankerplaat opgeboord naar 10mm ivm 4xm10 ipv 3x bij een RS.
Gemonteerd met alle camber/sporing shims.
[img]http://img163.imageshack.us/img163/4418/5pbw.jpg[/img]
[img]http://img4.imageshack.us/img4/6981/re8x.jpg[/img]
[img]http://img43.imageshack.us/img43/9578/u82q.jpg[/img]
Dit alles geeft ook weer 10-15mm verbreding (geen idee hoeveel precies.)
Nu zit ik alleen over de afstelling in mijn hoofd. Ik heb per kant 3 shims.
10' 20'en 30'
dit zijn neem ik aan minuten en 60minuten is 1 graden?
Ik heb nu 50 minuten camber en 10 minuten toespoor.
is dit raar? aangezien het net lijkt alsof ze op heeeeeel veel toespoor staan

Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Toespoor is zowiezo raar bij een fwd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Zo kwam het van de oude Cup as af.Luco/Alpine-racer schreef:Toespoor is zowiezo raar bij een fwd.
wat raad jij aan? neutraal of iets uitspoor en hoeveel camber?
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Martijn effe vragen?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ik zou ietsje uitspoor zetten, stuurt het kontje een klein beetje mee, hij wordt dan wel ietsje losser in de kont.
Camber zou ik op 1,5 beginnen(je rijdt toch ook nog op straat)
Camber zou ik op 1,5 beginnen(je rijdt toch ook nog op straat)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.