Marcel's Ring Clio 16v

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

als het aanloopt kan je eens kijken naar mcracingsa voorschermen. Deze leveren +1 inch voorschermen van polyester.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou ik heb Marcel nog niet horen klagen dattie geen scherm meer over heeft en ik weet dat wel meerdere mensen 't hebben, Bart V reed ook met iets van 2cm breder met lichte aanpassingen.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Dat moet bijna wel. De cupdempers met ast topmounts liggen nog een cm extra lager en hebben mijn schermen aardig uitgeslepen. De extra spoorbreedte helpt daar ook niet bij :p
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Ik heb de dempers nog wat afgedraaid dus sta zelfs nog een cm extra lager dan hoe geert reed. Spoorbreede is idd +- 25mm breder per kant en heb dus nu ook 2 gebroken voorschermen en een bumper van 1mm dik :beer:

Zal binnenkort wel wat foto's posten

@geert die schermen zijn wel interessant thx voor de tip
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Hier zie je goed dat hij behoorlijk breder is geworden.
@steven. Camber was ongeveer -2,7 met telefoon gemeten :D
Topmounts en fussee's staan op minimaal camber maar door de RS fussee's kan het niet minder dan dit.
[img]http://img845.imageshack.us/img845/1636/img1510g.jpg[/img]

[img]http://img855.imageshack.us/img855/9445/page294334e7beec2206543.jpg[/img]

Heb inmiddels ook al een tijd de bouten voor de achteras om daar ook wat negatief camber op te krijgen.

Edit: hier zijn de schermen nog heel |:
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Wat een vette kar!! :worship: :worship:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

derbimarcel schreef:Ik heb de dempers nog wat afgedraaid dus sta zelfs nog een cm extra lager dan hoe geert reed. Spoorbreede is idd +- 25mm breder per kant en heb dus nu ook 2 gebroken voorschermen en een bumper van 1mm dik :beer:

Zal binnenkort wel wat foto's posten

@geert die schermen zijn wel interessant thx voor de tip
25 mm? waar haal jij die 5-6 [mm] extra nog vandaan als een fusee ca. 10 [mm] geeft en die ET waarde (officieel) 9 [mm]?
Heb jij je assen ook uitgevuld met carroserieringen of heb je ook echt langere assen?

Ik hoef overigens niet lager, je voelt het bumpsteer effect nu al genoeg ;)
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Marcel heeft het opgevuld met ringen, hij heeft de assen en fusees van mijn oude 16v racer. Werkte perfect en is noodzakelijk

Het is dan wel echt breed, bij mij waren de schermen en bumper ook binnen no time een stuk uitgesleten door de banden
Racing is the best way to convert money into noise
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Het makkelijkste zijn gewoon de clio rs assen icm 23 spiebanen in je wielnaven. Rs assen zijn per kant 1cm langer dan williams.

Met 21 banige naven: linker as van een kangoo (6mm langer dan williams) en recht van een megane 1.6 (6mm langer dan williams).
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

@steven: Omdat ik 3mm extra op de Bell van de schijf pak (als spacer)
(totaal is dan 22/23mm)
Ik rij inderdaad met opgevulde willy assen. Daniel zijn willy assen liggen hier ook nog.

@JP, bedankt voor de asmaten, Die van de RS zijn neem ik aan dan van een Ph. 1? aangezien de Ph.2 een steunlager gebruikt in de lange as.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Mega vette Clio blijft het. Zag je met het ring weekend nog opladen zag het zelf ff te laat en vergat te zwaaien. :bye:
Handige info btw over de assen (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ok thnx, zit ff te twijfelen, met een 15mm spacer voor en achter kun je ws. nog net leuk uitvullen met 3 graden camber op de voorzijde.

En idd je clio staat er nog knap bij (Y)
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Ik ree vorig jaar met willy breedte en 12mm spacers op een 6, 5 et 36 velg.
Dat ging goed (liep wel aan maar niet te erg)
Je moet ook zoiezo het opstaande randje van je schermen weghalen.

@luuk, bedankt clio ziet er op de 2 scheuren na indd nog goed uit.
Paul (106 GTi) kwam jou nog tegen bij de pizzeria (grijze 106 met kooi)
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

2 weken terug de voorschermen weer aan elkaar geplakt met polyester wat redelijk goed gelukt is. Ook de spoorverbreders er maar weer afgehaald omdat het gewoon te breed is. Auto weer nagekeken en weer verse olie erin aangezien dat weer +- 1bar scheelt t.o.v. oude olie.

30 mei t/m 2 juni naar de ring geweest en uiteraard weer niet zonder rare dingen. :~
Op donderdag rond 12:00 uur de baan opgegaan en er alleen af geweest om te tanken en te eten. Heerlijk rustig op de baan alleen wel een apart gevoel in de auto en ook de remdruk viel langzaam weg en moest op ten duur echt 1x pompen voordat ik volle druk had. Na 12 rondes durfte ik niet veder te rijden en ben richting de camping gegaan. Wat blijkt aandrijfas moer is losgelopen en de fusseekogelbouten aan de draagarm zaten los.
(allemaal nieuwe borgmoeren) Fijn :@ alles weer vastgezet en voelde weer goed aan.

Vrijdag 6 rondes in bizarre ala 24u regen gereden, in de kuilen hoefde je niet eens te remmen daar zorgde de aquaplanning wel voor :worship: vanaf 16:00 werd het droog en vanaf 5 uur nog 6 kurkdroge rondes gereden zonder ook maar iemand tegen te komen op de baan.

zaterdag was de ring dicht ivm RCN en hebben we eigenlijk niks gedaan behalve dat we 3 uur door een bos hebben gelopen omdat we verdwaald waren. (D)

Zondag waren we al om half 10 op de ring. Heel lekker weer en HEEEEL erg druk (U) na 1,5 ronde aangehouden door een man van de TÛV.
na een grondige inspectie en een hoop vragen kwam er alleen uit dat ik niet met draadeindes mocht rijden ipv wielbouten. Helaas mocht ik niet meer verder rijden en was dus klaar voor die dag.

totaal toch nog 25,5 rondje gereden op 200ml olie.
al met al was dit echt het beste ringweekend wat ik heb meegemaakt.

[img]http://img7.imageshack.us/img7/5016/310513img8094.jpg[/img]

[img]http://img268.imageshack.us/img268/7108/img5650j.jpg[/img]
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Leuk verslag Marcel het begint bij mij steeds meer te kriebelen voor een Clio 1 racer nu de ruimte ervoor nog
Tiemen
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 10:58
Contacteer:

Kick wagentje zo! Wel apart dat je niet met die draadeindes mag rijden, zijn toch wagens die daar standaard mee geleverd worden?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ik denk meer omdat ze uitsteken. Net als clips voor de motorkap, die mogen ook niet.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

LuukRS schreef:Leuk verslag Marcel het begint bij mij steeds meer te kriebelen voor een Clio 1 racer nu de ruimte ervoor nog
Mooie Williams kopen? :p
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

De jouwe is al klaar maar zeker niet slecht ofzo maar ik zoek TZT een sleutel project waar de cas nog knap van is en motorisch ook niet al te slecht maar de rest wil ik graag zelf doen.

Oja zit die sleutel er nog tussen je rubber Steven :smile:
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

LuukRS schreef:De jouwe is al klaar maar zeker niet slecht ofzo maar ik zoek TZT een sleutel project waar de cas nog knap van is en motorisch ook niet al te slecht maar de rest wil ik graag zelf doen.

Oja zit die sleutel er nog tussen je rubber Steven :smile:
Als ik jou was zou ik dan gewoon een clio 2 RS kopen.

Geen last van roest, sterkere motor veel cup spul voor te krijgen.
Alleen model van clio 2 vind ik zelf minder als een clio 1.

Prijs van de RS zijn af en toe zo laag dat je voor 2/3000 een vrij nette koop. en voor dat geld koop je echt geen roestvrije williams of 16v. die hebben altijd wel ergens roest.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

ben ik wel met je eens Marcel hoop voor Clio 2 te krijgen maar ook 2 keer zo duur als spul voor Clio 1
en als racer vind ik Clio 1 toch net even wat meer hebben
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ga dan wel direct voor de 2.0 F7R, want het verschil met een F7P is groot... Erg groot, als je het mij vraagt! Ook de ophanging van een Williams is beter dan van een gewone 16V. Ombouwen kan, maar is ook best kostbaar.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Het verschil tussen een F7P en F7R vond ik vies tegenvallen, alleen nu met die nokkenassen is het een stuk beter.
Onderstel. Tja, ik vind het wel meevallen tuurlijk schilt het iets maar met een setje 12mm spacers en wat negatief camber heb je al een goed sturende 16v. (Zoniet beter)
Ik vond de unibal topmounts icm de cupdempers echt de beste upgrade.
Ook de remmen zijn een hele verbetering.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dan heb je wellicht een goede F7P gehad... Of wij hebben een slechte. :lol: Toen ik bij Steven instapte, na de rondjes met onze eigen Clio merkte ik direct flink verschil! Maar goed, elk blok is natuurlijk verschillend.

Spacers is misschien wel een ideetje voor onze Clio! (Y)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

zeker op het circuit zou het verschil kleiner zijn als op de weg. Op het circuit zit je meestal in het ideale toeren gebied van een f7p. Daarom is de f7r hoofdzakelijk gebruikt in de rally en zijn ze in de cup bij de f7p's gebleven.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Nou, ik vind ons blokkie echt niet langzaam, zeker niet als je kijkt naar de heen- en terugweg naar de Ring. Tis niet zo dat die van Steven wegtrekt als een dolle.
Ik zal die cupcomputer er eens aanzwengelen, kijken hoe het dan gaat.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ik heb nog een hele leuke chip liggen, zal hem met het ardennenweekend even meebrengen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Haas schreef:Nou, ik vind ons blokkie echt niet langzaam, zeker niet als je kijkt naar de heen- en terugweg naar de Ring. Tis niet zo dat die van Steven wegtrekt als een dolle.
Ik zal die cupcomputer er eens aanzwengelen, kijken hoe het dan gaat.
Dan moeten we ook 98 gaan tanken, he. ;)

Ik vond (en vind) het verschil wel groot. Zeker onderin mist de F7P echt veel ten opzichte van de F7R.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

hoger in toeren houden dan ;)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

F7R is een wereld van verschil zeker in mijn circuitbak
rijdt na 1,5 jaar geen circuit meer gezien te hebben ineens 9 seconden sneller tov een F7P

en het kan nog harder :D
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Vandaag na 1,5 jaar eindelijk aan de Cambermodificatie begonnen voor de achteras. Zag er zwaar tegenop maar was uit eindelijk een fluitje van een cent.

Eerst de remankerplaat eraf.
[img]http://img507.imageshack.us/img507/95/df.jpg[/img]

Daarna de astap eruit geslagen en de pasrand weggezaagd.
De oude M8 gaten opboren naar 8,5 en een M10 tap erdoor.
[img]http://img94.imageshack.us/img94/8443/s6ir.jpg[/img]

Even de astap en remankerplaat opgeboord naar 10mm ivm 4xm10 ipv 3x bij een RS.
Gemonteerd met alle camber/sporing shims.
[img]http://img163.imageshack.us/img163/4418/5pbw.jpg[/img]

[img]http://img4.imageshack.us/img4/6981/re8x.jpg[/img]

[img]http://img43.imageshack.us/img43/9578/u82q.jpg[/img]

Dit alles geeft ook weer 10-15mm verbreding (geen idee hoeveel precies.)

Nu zit ik alleen over de afstelling in mijn hoofd. Ik heb per kant 3 shims.
10' 20'en 30'
dit zijn neem ik aan minuten en 60minuten is 1 graden?
Ik heb nu 50 minuten camber en 10 minuten toespoor.
is dit raar? aangezien het net lijkt alsof ze op heeeeeel veel toespoor staan :(
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Toespoor is zowiezo raar bij een fwd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Luco/Alpine-racer schreef:Toespoor is zowiezo raar bij een fwd.
Zo kwam het van de oude Cup as af.
wat raad jij aan? neutraal of iets uitspoor en hoeveel camber?
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Martijn effe vragen?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ik zou ietsje uitspoor zetten, stuurt het kontje een klein beetje mee, hij wordt dan wel ietsje losser in de kont.
Camber zou ik op 1,5 beginnen(je rijdt toch ook nog op straat)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie