Geert - Clio Williams

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Ga ik zeker doen patrick! (Y) Ik gok dat het met 32mm williams kleppen wel goed gaat maar meten is weten.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

32 of 33 maakt niet uit, het gaat over de lift. De diepgang van de klep, ff checken of hij niet tegen de zuiger beukt.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

wat is trouwens de standaard dikte van de koppakking. Deze koppakking is 1.3mm
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ok wie geeft deze lutser een ban?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

IK! :D

Edit: Post is weg en user geband.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Geert schreef:wat is trouwens de standaard dikte van de koppakking. Deze koppakking is 1.3mm
is dit iets van cometic ofzo ? Ik dacht dat je 2 standaard types kon krijgen, 1.2mm en 1.4mm

edit: check ;
http://www.mecaparts.com/Jointculasse/m ... rque=B-M-W
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

cosmetic, Ik dacht dat die in NL gemaakt worden http://www.wilmink-performance.com/come ... ts-59.html
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

jacques schreef:cosmetic, Ik dacht dat die in NL gemaakt worden http://www.wilmink-performance.com/come ... ts-59.html
die is het inderdaad
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

kheb ook verhoogde comp. rijdt echter gewoon met standaard pakking.
blijft gewoon heel.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Hoe staat her hiermee? Rijd dat ding onderhand alweer?

:p
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

zojuist het blok weer ingebouwd. Het volgende is allemaal gebeurd

-kop 0.9mm gevlakt
-kleppen opnieuw ingeslepen
-klep spelling tot zuiger opgemeten
-nokkenas poulies opnieuw getimed
-kleppendeksel en nokkenaskap opnieuw gecoat
-injectoren gecleaned
-nieuwe mls koppakking

morgen of zaterdag afbouwen en weer lopen.

[img]http://imageshack.us/a/img842/7797/1369985481575.th.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img27/8103/1369985493108.th.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img32/5715/1370452198469.th.jpg[/img]
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

goed bezig geert (Y)

ik wacht ook op mijn kop (ruime geleiders)

moet nog veel doen voor zolder
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Netjes (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

(Y)

Kwam nog een filmpje van bj tegen van de adac rally, beamer komt ook wel van de plek zeg :worship:
Racing is the best way to convert money into noise
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

kijk das het betere sleutelwerk! (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

:worship:
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Oke, de pret was van korte duur. Er lekt olie tussen de kop en het onderblok naar buiten..... (Gelukkig niet in het koelwater)

Inmiddels alle bouten opnieuw aangetrokken zoals de handleiding dat ook adviseert maar ook dat mocht niet baten. Er blijft olie olie lekken langs het onderblok op de hoek bij de gasklep. kop is netjes gevlakt en het onderblok had geen tekenen van scheuren.

Wat doe ik verkeerd?!?!
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Op welke volgorde en waardes heb je de kop vastgetrokken?
Ik had bij mijn vorige koppakking een instructie die nooit kon kloppen en dus de laatste 2 stappen overgeslagen.
Meen dat dat 5min draaien en na trekken op zoveel graden.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

30nm
50 graden
3 min wachten en weer los
25nm
107 graden

en ik heb dus ook warm laten lopen en toen weer opnieuw nagetrokken zoals beschreven.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Ik doe altijd de zelfde stappen alleen dat warmdraaien en natrekken niet.
Dat doen ze in de fabriek ook niet. Is tot nu toe 3x goedgegaan.
Wel balen :discrunt:

Edit. Je hebt bij stap 3 toch niet alles losgegooit?
Ik doe bout oplossen en gelijk weer aandraaien naar juiste Nm en dan de volgende los en weer vast enz enz.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

f7r handleiding zegt stap 3 alles los (3 verschillende bronnen)

De kopbouten die ik heb gekregen waren f7p/f7r maar met een f7p procedure welke flink afwijkt.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

wel vreemd, ik zelf denk dat het ligt aan het alles losgooien.
Ik heb dat iig niet gedaan.
Gewoon 1 los en gelijk weer vast en dan de volgende.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

geeft alles los geen groot risico op verschuiven van de kop?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Tom schreef:geeft alles los geen groot risico op verschuiven van de kop?
nee zitten 2 pasdoppen in dacht ik.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

oja, tuurlijk (effe vergeten). :(
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

1 per 1 los en terug vast, niet eerst allemaal loszetten en dan terug vast.

of

gewoon vast zoals beschreven en NIET meer lossen. Ook al diverse keren gedaan, gaat steeds goed.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Lekkage voor 90% zeker gevonden. Dit luikje had ik opnieuw gemonteerd met vloeibare pakking. Echter zat er nog een klein stukje inlaatspruitstuk pakking tussen waardoor hij niet recht op de kop gemonteerd zat.

[img]http://imageshack.us/a/img404/5624/exuq.th.jpg[/img]
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

(Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

clio dinsdag avond weer gemapt. Dit keer met een thermocontact in het spruitstuk en een 2e wideband lambda, dit alles om eventuele rare dingen te kunnen uitsluiten. Ook dit keer liepen we weer tegen het limiet van de injectoren aan. Uiteindelijk de brandstof druk moeten verhogen tot 3.5 bar om op top voldoende brandstof te krijgen.

Nu ben ik toch wel erg benieuwd hoeveel vermogen ik heb aangezien megane f7r injectoren ruim 190pk moeten kunnen hebben.

Vanmorgen de clio ff door de apk getrokken en uit de schorsing gehaald. Ik kan weer een jaartje!
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Nice. rijd ook weer goed?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

jazeker, harder dan ooit.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

zou best kunnen, vanaf 170 adw moeten we ook naar een maat groter.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

-jo- schreef:zou best kunnen, vanaf 170 adw moeten we ook naar een maat groter.
Bedoel je dan de standaard gele 16v/williams injectoren? want die zijn 190cc/min. Mijn megane injectoren doen 220cc/min.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

std tot net voor 170 adw, daarboven zetten we er 802's in
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Plaats reactie