
Geert - Clio Williams
Ga ik zeker doen patrick!
Ik gok dat het met 32mm williams kleppen wel goed gaat maar meten is weten.

wat is trouwens de standaard dikte van de koppakking. Deze koppakking is 1.3mm
ok wie geeft deze lutser een ban?
is dit iets van cometic ofzo ? Ik dacht dat je 2 standaard types kon krijgen, 1.2mm en 1.4mmGeert schreef:wat is trouwens de standaard dikte van de koppakking. Deze koppakking is 1.3mm
edit: check ;
http://www.mecaparts.com/Jointculasse/m ... rque=B-M-W
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
cosmetic, Ik dacht dat die in NL gemaakt worden http://www.wilmink-performance.com/come ... ts-59.html
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
die is het inderdaadjacques schreef:cosmetic, Ik dacht dat die in NL gemaakt worden http://www.wilmink-performance.com/come ... ts-59.html
kheb ook verhoogde comp. rijdt echter gewoon met standaard pakking.
blijft gewoon heel.
blijft gewoon heel.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
zojuist het blok weer ingebouwd. Het volgende is allemaal gebeurd
-kop 0.9mm gevlakt
-kleppen opnieuw ingeslepen
-klep spelling tot zuiger opgemeten
-nokkenas poulies opnieuw getimed
-kleppendeksel en nokkenaskap opnieuw gecoat
-injectoren gecleaned
-nieuwe mls koppakking
morgen of zaterdag afbouwen en weer lopen.
[img]http://imageshack.us/a/img842/7797/1369985481575.th.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img27/8103/1369985493108.th.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img32/5715/1370452198469.th.jpg[/img]
-kop 0.9mm gevlakt
-kleppen opnieuw ingeslepen
-klep spelling tot zuiger opgemeten
-nokkenas poulies opnieuw getimed
-kleppendeksel en nokkenaskap opnieuw gecoat
-injectoren gecleaned
-nieuwe mls koppakking
morgen of zaterdag afbouwen en weer lopen.
[img]http://imageshack.us/a/img842/7797/1369985481575.th.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img27/8103/1369985493108.th.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img32/5715/1370452198469.th.jpg[/img]
goed bezig geert
ik wacht ook op mijn kop (ruime geleiders)
moet nog veel doen voor zolder

ik wacht ook op mijn kop (ruime geleiders)
moet nog veel doen voor zolder
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
kijk das het betere sleutelwerk! 

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Oke, de pret was van korte duur. Er lekt olie tussen de kop en het onderblok naar buiten..... (Gelukkig niet in het koelwater)
Inmiddels alle bouten opnieuw aangetrokken zoals de handleiding dat ook adviseert maar ook dat mocht niet baten. Er blijft olie olie lekken langs het onderblok op de hoek bij de gasklep. kop is netjes gevlakt en het onderblok had geen tekenen van scheuren.
Wat doe ik verkeerd?!?!
Inmiddels alle bouten opnieuw aangetrokken zoals de handleiding dat ook adviseert maar ook dat mocht niet baten. Er blijft olie olie lekken langs het onderblok op de hoek bij de gasklep. kop is netjes gevlakt en het onderblok had geen tekenen van scheuren.
Wat doe ik verkeerd?!?!
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Op welke volgorde en waardes heb je de kop vastgetrokken?
Ik had bij mijn vorige koppakking een instructie die nooit kon kloppen en dus de laatste 2 stappen overgeslagen.
Meen dat dat 5min draaien en na trekken op zoveel graden.
Ik had bij mijn vorige koppakking een instructie die nooit kon kloppen en dus de laatste 2 stappen overgeslagen.
Meen dat dat 5min draaien en na trekken op zoveel graden.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
30nm
50 graden
3 min wachten en weer los
25nm
107 graden
en ik heb dus ook warm laten lopen en toen weer opnieuw nagetrokken zoals beschreven.
50 graden
3 min wachten en weer los
25nm
107 graden
en ik heb dus ook warm laten lopen en toen weer opnieuw nagetrokken zoals beschreven.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Ik doe altijd de zelfde stappen alleen dat warmdraaien en natrekken niet.
Dat doen ze in de fabriek ook niet. Is tot nu toe 3x goedgegaan.
Wel balen
Edit. Je hebt bij stap 3 toch niet alles losgegooit?
Ik doe bout oplossen en gelijk weer aandraaien naar juiste Nm en dan de volgende los en weer vast enz enz.
Dat doen ze in de fabriek ook niet. Is tot nu toe 3x goedgegaan.
Wel balen

Edit. Je hebt bij stap 3 toch niet alles losgegooit?
Ik doe bout oplossen en gelijk weer aandraaien naar juiste Nm en dan de volgende los en weer vast enz enz.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
f7r handleiding zegt stap 3 alles los (3 verschillende bronnen)
De kopbouten die ik heb gekregen waren f7p/f7r maar met een f7p procedure welke flink afwijkt.
De kopbouten die ik heb gekregen waren f7p/f7r maar met een f7p procedure welke flink afwijkt.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
wel vreemd, ik zelf denk dat het ligt aan het alles losgooien.
Ik heb dat iig niet gedaan.
Gewoon 1 los en gelijk weer vast en dan de volgende.
Ik heb dat iig niet gedaan.
Gewoon 1 los en gelijk weer vast en dan de volgende.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
nee zitten 2 pasdoppen in dacht ik.Tom schreef:geeft alles los geen groot risico op verschuiven van de kop?
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Lekkage voor 90% zeker gevonden. Dit luikje had ik opnieuw gemonteerd met vloeibare pakking. Echter zat er nog een klein stukje inlaatspruitstuk pakking tussen waardoor hij niet recht op de kop gemonteerd zat.
[img]http://imageshack.us/a/img404/5624/exuq.th.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img404/5624/exuq.th.jpg[/img]

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
clio dinsdag avond weer gemapt. Dit keer met een thermocontact in het spruitstuk en een 2e wideband lambda, dit alles om eventuele rare dingen te kunnen uitsluiten. Ook dit keer liepen we weer tegen het limiet van de injectoren aan. Uiteindelijk de brandstof druk moeten verhogen tot 3.5 bar om op top voldoende brandstof te krijgen.
Nu ben ik toch wel erg benieuwd hoeveel vermogen ik heb aangezien megane f7r injectoren ruim 190pk moeten kunnen hebben.
Vanmorgen de clio ff door de apk getrokken en uit de schorsing gehaald. Ik kan weer een jaartje!
Nu ben ik toch wel erg benieuwd hoeveel vermogen ik heb aangezien megane f7r injectoren ruim 190pk moeten kunnen hebben.
Vanmorgen de clio ff door de apk getrokken en uit de schorsing gehaald. Ik kan weer een jaartje!
jazeker, harder dan ooit.
Bedoel je dan de standaard gele 16v/williams injectoren? want die zijn 190cc/min. Mijn megane injectoren doen 220cc/min.-jo- schreef:zou best kunnen, vanaf 170 adw moeten we ook naar een maat groter.