Renault 19 16v ph2. (2 jaar stilstand)
Ik zal mijzelf eerst even voorstellen:
Remco, 26 jaar jong en getrouwd.
Woon in Gilze.
Ik heb pas als project een Renault 19 16v (ph2) gekocht die enkele jaren stil stond.
Tevens heb ik reeds 2x een renault 19 16v gehad (een ph1 en ph2).
Er dient nog veel gedaan te worden aan de wagen maar ik ben er weer helemaal weg van!
Zelf rijden we in een Renault Laguna station van 2000.
[img]http://imageshack.us/a/img854/3175/dsc0609r.jpg[/img]
Er moeten ook 4 nieuwe banden op (zoals te zien).
Banden zijn wel gevuld nu maar zijn zo vierkant als een doos helaas.
Remco, 26 jaar jong en getrouwd.
Woon in Gilze.
Ik heb pas als project een Renault 19 16v (ph2) gekocht die enkele jaren stil stond.
Tevens heb ik reeds 2x een renault 19 16v gehad (een ph1 en ph2).
Er dient nog veel gedaan te worden aan de wagen maar ik ben er weer helemaal weg van!
Zelf rijden we in een Renault Laguna station van 2000.
[img]http://imageshack.us/a/img854/3175/dsc0609r.jpg[/img]
Er moeten ook 4 nieuwe banden op (zoals te zien).
Banden zijn wel gevuld nu maar zijn zo vierkant als een doos helaas.
Laatst gewijzigd door Remco86 op di 16 apr 2013 15:01, 5 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Welkom en waar zijn de foto's



Dankje, ja klopt idd.
Alles nog vrij orgineel.
Mist wel een mistlampje enzo maar die heb ik al gekocht. (Geel) Vind geel ook het mooiste staan.
Verders moeten er wel wat dingen vervangen/gangbaar gemaakt worden.
Er zaten zelfs ook al stickers op van Renault tuning club (op de nummerplaten).
Dus misschien wel bekend hier?
Alles nog vrij orgineel.
Mist wel een mistlampje enzo maar die heb ik al gekocht. (Geel) Vind geel ook het mooiste staan.
Verders moeten er wel wat dingen vervangen/gangbaar gemaakt worden.
Er zaten zelfs ook al stickers op van Renault tuning club (op de nummerplaten).
Dus misschien wel bekend hier?
Even wat meer fotos geschoten.
Ook gelijk even gewassen en in de was gezet.
[img]http://imageshack.us/a/img855/4522/dsc0652zv.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img708/3756/dsc0649zs.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img29/8862/dsc0645p.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img854/4632/dsc0639z.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img9/3315/dsc0643x.jpg[/img]
Ook gelijk even gewassen en in de was gezet.
[img]http://imageshack.us/a/img855/4522/dsc0652zv.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img708/3756/dsc0649zs.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img29/8862/dsc0645p.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img854/4632/dsc0639z.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img9/3315/dsc0643x.jpg[/img]
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Welkom hier, ziet er inderdaad nog als een knappe 19 16v uit
Dat je de orginele drie delige lip mist is gelijk een goed excuus om er een laguna lip onder te zetten

Dat je de orginele drie delige lip mist is gelijk een goed excuus om er een laguna lip onder te zetten

Anything worth doing is worth doing right!.
Haha, moet nog even kijken wat ik daarmee ga doen.
Heb me handen er vol aan dus duurt even voordat hij goed weg waardig is.
oa:
Alle remmen vervangen/gangbaar maken.(leidingen,blokken/schijven, klauwen)
4 nieuwe banden.
Grote beurt geven(bougies,verdeelkap,olie,luchtfilter)
Remvloeistof verversen.
Nieuwe Accu.
Uitlaat (er zit al een demperloze middenpijp op) maar de standaard achterdemper is ver op.
Handrem afstellen, etc en veel kleine dingetjes nog doen.
Dus de lip moet even wachten haha.
Heb me handen er vol aan dus duurt even voordat hij goed weg waardig is.
oa:
Alle remmen vervangen/gangbaar maken.(leidingen,blokken/schijven, klauwen)
4 nieuwe banden.
Grote beurt geven(bougies,verdeelkap,olie,luchtfilter)
Remvloeistof verversen.
Nieuwe Accu.
Uitlaat (er zit al een demperloze middenpijp op) maar de standaard achterdemper is ver op.
Handrem afstellen, etc en veel kleine dingetjes nog doen.
Dus de lip moet even wachten haha.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
De klauwen achter willen nog wel eens gaar worden na al die jaren, ook maak je ze weer gangbaar dan nog gaan ze vaak weer vrij snel aanlopen na een korte tijd heeft de ervaring mij geleerd
Moet binnenkort ook op mijn 19 16v alle klauwen vervangen, gezien 3 van de 4 nu wel op hun eind lopen, gelukkig heb ik vier goede klauwen klaar liggen en aan voorkant meteen upgraden naar Clio 2 RS klauwen+280mm schijven met een nieuwe grotere hoofdremcilinder.

Moet binnenkort ook op mijn 19 16v alle klauwen vervangen, gezien 3 van de 4 nu wel op hun eind lopen, gelukkig heb ik vier goede klauwen klaar liggen en aan voorkant meteen upgraden naar Clio 2 RS klauwen+280mm schijven met een nieuwe grotere hoofdremcilinder.
Anything worth doing is worth doing right!.
Welkom! 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Bedankt!,
En ik heb de standaard einddemper niet gemonteerd, die hing er al onder.
Ik ga zelf een uitlaat netjes pas maken (sportuitlaat).
1 die niet al te veel herrie maakt maar wel goed klinkt.
Ik heb vandaag even de remmen snel nagekeken en het bleek dat rechtsachter totaal niets deed.
Deze heb ik gelijk gedemonteerd en gangbaar gemaakt, doet het weer uitstekend! Alleen heb ik idd ook het id dat deze snel weer vastloopt.
Dus nieuwe klauwen staan zeker op de lijst.
Ik dacht ook dat de accu dood was....
Een aantal keer nu op de lader gehad en wat blijkt....
Hij houdt minimaal 5 dagen stroom!
En dat terwijl de accu niet vol is geladen.
Misschien toch nog hoop voor de accu, ik zal het vanzelf wel zien.
En ik heb de standaard einddemper niet gemonteerd, die hing er al onder.
Ik ga zelf een uitlaat netjes pas maken (sportuitlaat).
1 die niet al te veel herrie maakt maar wel goed klinkt.
Ik heb vandaag even de remmen snel nagekeken en het bleek dat rechtsachter totaal niets deed.
Deze heb ik gelijk gedemonteerd en gangbaar gemaakt, doet het weer uitstekend! Alleen heb ik idd ook het id dat deze snel weer vastloopt.
Dus nieuwe klauwen staan zeker op de lijst.
Ik dacht ook dat de accu dood was....
Een aantal keer nu op de lader gehad en wat blijkt....
Hij houdt minimaal 5 dagen stroom!
En dat terwijl de accu niet vol is geladen.
Misschien toch nog hoop voor de accu, ik zal het vanzelf wel zien.
Zo, heb de velgen goud gespoten (persoonlijke smaak en jeugsentiment).
De banden zijn hier en daar wel geraakt maar hier komen toch 4 nieuwe banden op.
Zaterdag een Remus einddemper halen en monteren.
Tevens een PVC buis op maat gemaakt voor de openluchtfilter en gemonteerd. Hangt nu helemaal voorin en wat naar beneden zodat de warmte wat verder weg blijft.
Alleen nog een kleurtje geven.
Daarna is de motor aan de beurt maar dat is voor over een aantal weken.
[img]http://imageshack.us/a/img442/2227/dsc0669oa.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img515/7390/dsc0665sv.jpg[/img]
De banden zijn hier en daar wel geraakt maar hier komen toch 4 nieuwe banden op.
Zaterdag een Remus einddemper halen en monteren.
Tevens een PVC buis op maat gemaakt voor de openluchtfilter en gemonteerd. Hangt nu helemaal voorin en wat naar beneden zodat de warmte wat verder weg blijft.
Alleen nog een kleurtje geven.
Daarna is de motor aan de beurt maar dat is voor over een aantal weken.
[img]http://imageshack.us/a/img442/2227/dsc0669oa.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img515/7390/dsc0665sv.jpg[/img]
waag het niet om er williams stickers op te plakken he! 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:

ik zou een project topic maken 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Welkom hier!
Heb niet alles doorgelezen, maar heb je deze auto toevallig van Ivo gekocht?
Heb niet alles doorgelezen, maar heb je deze auto toevallig van Ivo gekocht?
Vandaag is het eindelijk weer zover!
Kreeg weer een aantal nieuwe onderdelen binnen en ben dus lekker aan de gang gegaan.
Helaas heb ik met mijn stomme kop 1 van de bougiekabels 'onbruikbaar' gemaakt, om het netjes te zeggen.
Eigenlijk zou vandaag de dag zijn van het eindelijk starten.... Niet dus.
Ben nu dus opzoek naar een bougiekabel omdat de rest nog gewoon goed is.
(heb al een advertentie geplaatst).
Tevens nog wat slechter nieuws... Mijn vrouw en ik hebben 2!! x een aanrijding gehad in 4 dagen met onze eigen wagen.
Dat verzin je toch niet!
2x ook niet fout.
Maar nu zijn we erg bang dat de laguna financieel total los is.
Gelukkig geen gewonden, we moesten alleen even naar het ziekenhuis omdat mijn vrouw 29 weken zwanger is en de verloskundige wilde toch zekerheid hebben. Alles was goed gelukkig.
Niet veel schade ook aan de wagen maar toch....
Nu ook nog meer slecht nieuws helaas...
Daardoor moet misschien een vroeg einde komen aan mijn project, en voortijdig de verkoop in.
Maar het is nog niet zover, eerst de verzekering afwachten.
Kreeg weer een aantal nieuwe onderdelen binnen en ben dus lekker aan de gang gegaan.
Helaas heb ik met mijn stomme kop 1 van de bougiekabels 'onbruikbaar' gemaakt, om het netjes te zeggen.
Eigenlijk zou vandaag de dag zijn van het eindelijk starten.... Niet dus.
Ben nu dus opzoek naar een bougiekabel omdat de rest nog gewoon goed is.
(heb al een advertentie geplaatst).
Tevens nog wat slechter nieuws... Mijn vrouw en ik hebben 2!! x een aanrijding gehad in 4 dagen met onze eigen wagen.
Dat verzin je toch niet!

Maar nu zijn we erg bang dat de laguna financieel total los is.
Gelukkig geen gewonden, we moesten alleen even naar het ziekenhuis omdat mijn vrouw 29 weken zwanger is en de verloskundige wilde toch zekerheid hebben. Alles was goed gelukkig.
Niet veel schade ook aan de wagen maar toch....
Nu ook nog meer slecht nieuws helaas...
Daardoor moet misschien een vroeg einde komen aan mijn project, en voortijdig de verkoop in.
Maar het is nog niet zover, eerst de verzekering afwachten.
dat is mooi klote, fijn dat er geen gewonden zijn! foto's van de schade?
volgens mij heb ik van mijn oude clio 16v nog de bougiekabel set liggen (heb ik toen preventief vervangen door magnecor blauw). Mag je van mij voor niks hebben.
volgens mij heb ik van mijn oude clio 16v nog de bougiekabel set liggen (heb ik toen preventief vervangen door magnecor blauw). Mag je van mij voor niks hebben.
Laatst gewijzigd door PaulM op ma 29 apr 2013 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Zal idd kut zijn voor de auto idd maar je kunt er juist toch een slagje uit slaan. Neem aan dat de schade van de eerste x nog niet gemaakt was.
We hebben trouwens net bericht gehad van de verzekering.
Bedrag is al uitgekeerd!
Ze hadden hem vorige week laten taxeren (schade) en wat naar beneden gedaan omdat anders de auto total los was (financieel) hoor ik net.
En dan kregen we bijna niks, nu krijgen we een stuk meer gelukkig.
Schade voor was: voorscherm, bumper + lamp een beetje ontzet.
Het vreemde was dat er ook in de motor ruimte 2 bouten afgebroken waren van de motorsteun
.
Dit was erg vreemd, want zo hard ging het niet.... kan ook toeval geweest zijn. Het was op de snelweg en er was een Porsche cayenne die over de verdrijvingsvlak reed en zo naar ons kwam, knal! in onze zijkant linksvoor.
De andere reed achterop bij de stoplichten zo op de trekhaak, niks krom ook niet de trekhaak. De andere (nieuwe passat) had wel wat schade.
Maar gelukkig is het echt super snel geregeld. (nog nooit schade gereden en hoorde dat het altijd lang duurde) binnen een paar dagen alles geregeld.
En we gaan opzoek naar een andere Renault, ff goed zoeken dus, met wat geluk houden we de 19 dus wel
, maar daar moeten we over praten.
En schade viel echt heel erg mee!....
Dat zwarte is btw gerafeld (band andere auto).
[img]http://imageshack.us/a/img842/4532/dsc0700p.jpg[/img]
(er zit btw vogelschijt op de koplamp(op de foto) toevallig die dag erop gekomen)
[img]http://imageshack.us/a/img854/5946/dsc0698fr.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img850/3232/dsc0699mf.jpg[/img]
Bedrag is al uitgekeerd!
Ze hadden hem vorige week laten taxeren (schade) en wat naar beneden gedaan omdat anders de auto total los was (financieel) hoor ik net.
En dan kregen we bijna niks, nu krijgen we een stuk meer gelukkig.
Schade voor was: voorscherm, bumper + lamp een beetje ontzet.
Het vreemde was dat er ook in de motor ruimte 2 bouten afgebroken waren van de motorsteun

Dit was erg vreemd, want zo hard ging het niet.... kan ook toeval geweest zijn. Het was op de snelweg en er was een Porsche cayenne die over de verdrijvingsvlak reed en zo naar ons kwam, knal! in onze zijkant linksvoor.
De andere reed achterop bij de stoplichten zo op de trekhaak, niks krom ook niet de trekhaak. De andere (nieuwe passat) had wel wat schade.
Maar gelukkig is het echt super snel geregeld. (nog nooit schade gereden en hoorde dat het altijd lang duurde) binnen een paar dagen alles geregeld.
En we gaan opzoek naar een andere Renault, ff goed zoeken dus, met wat geluk houden we de 19 dus wel

En schade viel echt heel erg mee!....
Dat zwarte is btw gerafeld (band andere auto).
[img]http://imageshack.us/a/img842/4532/dsc0700p.jpg[/img]
(er zit btw vogelschijt op de koplamp(op de foto) toevallig die dag erop gekomen)
[img]http://imageshack.us/a/img854/5946/dsc0698fr.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img850/3232/dsc0699mf.jpg[/img]
De bouten heb ik inmiddels zelf gerepareerd.
Alleen 1 bout moet uitgeboord worden en dan moet of de motor eruit (nouja ergens op laten hangen, of het remreservoir even weghalen)
Maar hangt nu goed op 2 bouten.
We gaan hem inruilen. Tenzij iemand anders interesse heeft? haha.
1.8 16v RXI.
bouwjaar 2000, 283000km, wel volledig dealeronderhouden tot de laatste km's.
Airco etc werkt goed. Apk Jan-2014, nieuwe banden voor, achter goede michelins.
Nieuwe koppeling en andere versnellingsbak.
Hopelijk krijgen we toch 500 terug met de schade qua inruil.
Alleen 1 bout moet uitgeboord worden en dan moet of de motor eruit (nouja ergens op laten hangen, of het remreservoir even weghalen)
Maar hangt nu goed op 2 bouten.
We gaan hem inruilen. Tenzij iemand anders interesse heeft? haha.
1.8 16v RXI.
bouwjaar 2000, 283000km, wel volledig dealeronderhouden tot de laatste km's.
Airco etc werkt goed. Apk Jan-2014, nieuwe banden voor, achter goede michelins.
Nieuwe koppeling en andere versnellingsbak.
Hopelijk krijgen we toch 500 terug met de schade qua inruil.