Willem-Jan's Daily's
-
Balen dat je nu ook weer met die 20 aan de slag moet! 

- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
het zou zo zonde geweest zijn als die was afgevoerd. Nu kan hij weer een tijdjeChris schreef:Erg leuk dat je het 5je van Martijn ook onder je hoede genomen hebt.

-
leuke kleurstelling ook . groene auto met die oranje velgen!! zie ik op de foto nou ook nog een 480 staan? een turbo toevallig?
yep zijn eerste auto
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
- Willem-Jan
- Bestuurslid
Klopt, voor een prikje terug kunnen kopen. Veel werk aan gehad maar is nu net APK-klaar. Mijn moeder gaat er in rijden 
Hier in betere tijden:
[img]http://imageshack.us/a/img210/6088/imag0001is.jpg[/img]

Hier in betere tijden:
[img]http://imageshack.us/a/img210/6088/imag0001is.jpg[/img]
-
ik zoek ook nog zo'n auto voor een prikkie voor mijn 19 project... maar vind ze maares onder de 500 euro pffff bijna onmogelijk...
leuk voor je dat je je eerste auto terug gekocht hebt!!

leuk voor je dat je je eerste auto terug gekocht hebt!!
- Willem-Jan
- Bestuurslid
Stond ik vanavond bij Gabri's nieuwe huis op te scheppen dat de vijf zo mooi heel blijft...houdt net de dynamo er mee op. Morgen dus maar in de EBS naar het werk. Jammer dat het geen cabrioweer is
Zaterdag staat ook de grote operatie op het programma; de versnellingsbak gaat onder de 20 vandaan om te kijken waar het olielek vandaan komt. Het lijkt er sterk op dat het de krukaskeerring is.
En dus een nieuwe dynamo voor de groene vijf

Zaterdag staat ook de grote operatie op het programma; de versnellingsbak gaat onder de 20 vandaan om te kijken waar het olielek vandaan komt. Het lijkt er sterk op dat het de krukaskeerring is.
En dus een nieuwe dynamo voor de groene vijf

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Eindelijk een technisch mankement aan de 5...dat heeft best lang geduurd

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
- Willem-Jan
- Bestuurslid
Jup, 13.000 kmMartijnG schreef:Eindelijk een technisch mankement aan de 5...dat heeft best lang geduurd![]()

ff op de dynamo een andere gelijkrichter zekken met goede borstels. zo kan die iedergeval een mooi tijdje weer mee met minimale inspanning.
die dingen ziten op iedere renault van voor 2000, en waarschijnlijk op meer als de helft tot 2010
die dingen ziten op iedere renault van voor 2000, en waarschijnlijk op meer als de helft tot 2010
toch mooi he die simpele oude techniek! mijn 100 euro winter 5 heeft het wel 30dkm volgehouden zonder enig gezeik voordat er een gtt motor in gingWillem-Jan schreef:Jup, 13.000 kmMartijnG schreef:Eindelijk een technisch mankement aan de 5...dat heeft best lang geduurd![]()
- Willem-Jan
- Bestuurslid
Update!
Het vijfje is alweer gefixt. Zo'n dynamo is gelukkig snel vervangen.
Dan de 20. Zondag de 20 van de stalling naar de loods van een maat van me gesleept en op de brug gezet.
Eerst de assen gedemonteerd en gisteravond de bak er achter vandaan getrokken.
![Afbeelding]()
De oorzaak van de lekkage is direct duidelijk. Ongeveer een centimeter radiale speling op de price-as. Sorry van de crappy telefoonfoto's.
![Afbeelding]()
De koppeling zelf lijkt aardig droog, maar mogelijk zweet de krukaskeerring ook. Ik zal de koppelingsplaat ook even goed bekijken, want ald ie olie kan niet heel goed zijn.
![Afbeelding]()
Het vijfje is alweer gefixt. Zo'n dynamo is gelukkig snel vervangen.
Dan de 20. Zondag de 20 van de stalling naar de loods van een maat van me gesleept en op de brug gezet.
Eerst de assen gedemonteerd en gisteravond de bak er achter vandaan getrokken.
De oorzaak van de lekkage is direct duidelijk. Ongeveer een centimeter radiale speling op de price-as. Sorry van de crappy telefoonfoto's.
De koppeling zelf lijkt aardig droog, maar mogelijk zweet de krukaskeerring ook. Ik zal de koppelingsplaat ook even goed bekijken, want ald ie olie kan niet heel goed zijn.
Laatst gewijzigd door Willem-Jan op di 27 aug 2013 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Car: R19.R
Gewoon vervangen die koppeling, je kan er nu toch bij en als hij toch gaat slippen omdat er olie inzit kan alles weer los.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
Dat is ook het plan. Ik zit nog even met de bak zelf. Omdat er zoveel ruimte zit op de price-as ben ik bang dat er veel meer vervangen moet worden.Maarten-Jan schreef:Gewoon vervangen die koppeling, je kan er nu toch bij en als hij toch gaat slippen omdat er olie inzit kan alles weer los.
Ik maak hem in elk geval open om te kijken en kijk ondertussen om me heen voor een goede bak. Gelukkig heb ik wel wat opties wat dat betreft.
-
Is het een vierbak? Dan switchen naar een vijfbak natuurlijk 

-
Airride... 

- Willem-Jan
- Bestuurslid
Het is al een vijfbak, dus dat scheelt.
Tsjah verlagen, ik heb de mogelijkheden al even bekeken. Uitgangspunt is dat het eenvoudig weer om te bouwen is naar origineel.
Airride zit er even niet in, budget gaat op aan het weer in orde krijgen van de techniek. Een schroefset is voor wel aardig om te bouwen. Achter zijn het losse veren met een gigantische schokdemper, dus dat is nog de grootste uitdaging.
Velgen vinden is ook erg lastig. Ten eerste, steek is 4x160 dus niets past. Ten tweede, vind maar eens wielen die bij die auto passen. Ik zit nu te denken aan Porsche Hackmesser/ cookie cutters...
Tsjah verlagen, ik heb de mogelijkheden al even bekeken. Uitgangspunt is dat het eenvoudig weer om te bouwen is naar origineel.
Airride zit er even niet in, budget gaat op aan het weer in orde krijgen van de techniek. Een schroefset is voor wel aardig om te bouwen. Achter zijn het losse veren met een gigantische schokdemper, dus dat is nog de grootste uitdaging.

Velgen vinden is ook erg lastig. Ten eerste, steek is 4x160 dus niets past. Ten tweede, vind maar eens wielen die bij die auto passen. Ik zit nu te denken aan Porsche Hackmesser/ cookie cutters...

- Willem-Jan
- Bestuurslid
Dat doet iedereen alXabre schreef:Lekker orgineel laten.

Origineel kan altijd nog wel

-
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Contacteer:
Goede keus!

Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
Stukkie omlaag met dikke wielen (wel uit dezelfde tijd
) is niets mis mee 

- Willem-Jan
- Bestuurslid
Ondertussen rijd ik nog steeds in de groene vijf rond. De keerringen in de bak bleken nogal lek te zijn. Nu heb ik de afdichtingen van de price-as al weten te vinden, maar ik ben nog op zoek naar een pakkingset en as-afdichtingen.
Het gaat om een 369-00 bak. Dit is een vijf-bak die geleverd is vanaf 1979 op de Renault 20.
De dealer kan het niet meer leveren en Reinier (cannonball) helaas ook niet. Wie weet een adres waar het wel kan?
Het gaat om een 369-00 bak. Dit is een vijf-bak die geleverd is vanaf 1979 op de Renault 20.
De dealer kan het niet meer leveren en Reinier (cannonball) helaas ook niet. Wie weet een adres waar het wel kan?
Keerringen uitzoeken uit het SKF boek of een ander boek over oliekeerringen. Ik heb toen ter tijd bij de restauratie van een 70 jaar oude motorfiets een boek geleend bij een professioneel bedrijf in toeleveringsproducten voor de machinebouw en daar keerringen uitgezocht. Pakkingen kun je in geval van nood zelf knippen en gaatjes uitkloppen met perforator of holpijpje.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Contacteer:
Ha ja zo heb ik ooit papieren pakkingen leren maken op LTS met holpijpjesjacques schreef:Keerringen uitzoeken uit het SKF boek of een ander boek over oliekeerringen. Ik heb toen ter tijd bij de restauratie van een 70 jaar oude motorfiets een boek geleend bij een professioneel bedrijf in toeleveringsproducten voor de machinebouw en daar keerringen uitgezocht. Pakkingen kun je in geval van nood zelf knippen en gaatjes uitkloppen met perforator of holpijpje.

Oude pakking neerleggen, overtrekken op pakking papier, uitknippen gaatjes maken met holpijpjes en gaan, zo maaket ik ook ooit de voetpakking van de cilinder voor mijn Honda MT-5 brommer

Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Contacteer:
Dat doe ik nog dagelijks hoor
Werkt goed.

Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
- Willem-Jan
- Bestuurslid
Dat knippen kan altijd nog, maar ik heb het liefst gewoon een passende set.
-
Als je goed knipt heb je ook een passende set 

-
http://www.renaultklassiek.nl/
Zij hebben wel een flink magazijn (voor de leden), wellicht dat zij dit nog wel hebben liggen ?
Zij hebben wel een flink magazijn (voor de leden), wellicht dat zij dit nog wel hebben liggen ?
- Willem-Jan
- Bestuurslid
Ik heb eindelijk de onderdelen gevonden. Siem, bedankt voor de tip
Hopelijk deze week binnen, dan kan de bak eindelijk weer in elkaar

Hopelijk deze week binnen, dan kan de bak eindelijk weer in elkaar

mijn kameraad ook langs geweest?
bij de SAAB man?
bij de SAAB man?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?