Project r5gtt pg-rh-86 - Na 7 jaar uit z'n winterslaap -

Vertel hier alles over je project.
Matthieu
Berichten: 25
Lid geworden op: di 26 mar 2002 0:00
Locatie: Den Bosch/Maastricht

Jochem, om achter die isolatie mat te kijken moet ik zeker het dashboard weghalen of niet?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Wat ik op de foto's kan zien -> Succes, is goed te doen joh!

Haal je even 2 complete dorpels, is het makkelijkste. Je hoeft het niet helemaal te doen maar dan heb je wel de plaat in de goeie vorm enzo. Daarna goed coaten en afwerken en je kan weer jaren vooruit.

Ik heb ze veel erger gezien ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Matthieu schreef:Jochem, om achter die isolatie mat te kijken moet ik zeker het dashboard weghalen of niet?
Yep, maar ik zou het wel doen. Je hebt daar een mooie loze ruimte waar de roest z'n gang kan gaan
Matthieu
Berichten: 25
Lid geworden op: di 26 mar 2002 0:00
Locatie: Den Bosch/Maastricht

Oke dan dankjewel, maareh als ik het dashbord er uit haal zijn al die draden verbonden met stekkertjes die je makkelijk kan loskoppelen of moet ik me voor gaan bereiden op een hoop knipwerk, priegelwerk en kroonsteentjes, m.a.w. is het ingewikkeld om het dashboard netjes te verwijderen???
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Alle kabelbomen zitten met stekkers aan elkaar vast dus het is redelijk simpel om je dash te verwijderen :)
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Roy schreef:Alle kabelbomen zitten met stekkers aan elkaar vast dus het is redelijk simpel om je dash te verwijderen :)
Plus elk stekkertje is verschillend dus je kunt ze bijna niet verkeerd terug steken
Matthieu
Berichten: 25
Lid geworden op: di 26 mar 2002 0:00
Locatie: Den Bosch/Maastricht

Het is eigenlijk allemaal zo simpel he :)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Roy schreef:Alle kabelbomen zitten met stekkers aan elkaar vast dus het is redelijk simpel om je dash te verwijderen :)
Dit is redelijk intressant om te lezen roy .....veel suc6 met je dash :wink: :lol:
Profiler1
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 12:24
Locatie: Asten
Contacteer:

Wat is dit gat in dit scherm waar nu dat grijze plaatje voor is gepopnageld is dat altijd of is dat raar?
Dit is gat is normaal. Dat plaatje hoort daar (lijkt wel vervangen te zijn gezien de kleur). Daar zit normaal de Anti-perculatie ventilator. Die koelt de brandstof leidingen naar de carb. Dacht ik... :-)

Verder nog suc6 met het werk.
Matthieu
Berichten: 25
Lid geworden op: di 26 mar 2002 0:00
Locatie: Den Bosch/Maastricht

Zooo... Tijdje niks meer gepost maar toch wel hard gewerkt af en toe.

Zoals je ziet bij de foto's is de roest aan de dorpels weg. Alleen je houdt zo weinig staal over. :) Ik heb eerst een gedeelte van de dorpels weggeslepen (was helemaal rot) en daarna de dorpel zelf helemaal kaal geslepen. Ik heb nu alleen geen idee hoe ik verder moet. Ik wil eigenlijk op de sloop bij een andere 5 de dorpel eruit slijpen en deze weer hieraan lassen. Wat denken jullie? en heb ik nog wel genoeg staal over om uberhaupt iets aan vast te lassen????

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De voorschermen heb ik al roestvrij gemaakt en weer opnieuw in de primer gezet.

Dan nog een vraag, ik wil een andere achterklep maar dan moet eerst deze eraf. Heb alles al losgemaakt en eraf gehaald. Hij zit nu alleen nog vast bij de scharnieren boven bij het dak. Hoe krijg ik hem hier los???
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Ga je de dorpels uit een sloop 5 slijpen? Harde dorpels zal je op de sloop niet vinden. Het beste is om ff nieuwe te kopen zodat je er weer een paar jaar tegenaan kan.

De achterklep zit van binnenuit vast geschroeft met 2 torx boutjes. :)
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

imitatiedorpels zijn aanzienlijk goedkoper als originele, iets van 30 euro of zo.

sloopdorpel is geen optie, veel werk en daarna nog veel meer werk.
Matthieu
Berichten: 25
Lid geworden op: di 26 mar 2002 0:00
Locatie: Den Bosch/Maastricht

Dankjewel voor de tips. Maar zijn die imitatiedorpels wel lang genoeg? Bedekken die gewoon heel het afgeslepen stuk? Mij werd verteld dat als je imitatie dorpels besteld dat je een halve dorpel krijgt die vastzit aan een achterscherm. Maar het zou wel relaxed zijn als ik voor 2x €30= €60 van het gezeik af zou zijn! Iemand een adres/telefoonnummer voor mij??

@ roy: Torxboutjes dus? Ik zoek me constant rot naar die krengen heel die auto zit er vol mee!
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

aan de binnenzijde onder dat plastic afdek ding
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

ff in je kofferbak gaan zitten dus.. :)
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

pierre schreef:imitatiedorpels zijn aanzienlijk goedkoper als originele, iets van 30 euro of zo.

sloopdorpel is geen optie, veel werk en daarna nog veel meer werk.
die prijs is uiteraard afhankelijk waar je ze haalt........bij de brezan zijn ze iig rond de 60 euro per stuk, autoplaat drachten waren ze rond de 35 a 40 euro per stuk.
R 5 Convertible Rulezz
Matthieu
Berichten: 25
Lid geworden op: di 26 mar 2002 0:00
Locatie: Den Bosch/Maastricht

Heeft iemand voor mij het bestelnummer van een parafaan r5 gtturbo phase 2 1989????
Ik heb de search gebruikt maar kan niks vinden hier op de site.
Thx!
5gt8vturbo
Berichten: 948
Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
Locatie: S'nisse

7751 626 971

dit is het bestelnummer
Matthieu
Berichten: 25
Lid geworden op: di 26 mar 2002 0:00
Locatie: Den Bosch/Maastricht

dank je!
Matthieu
Berichten: 25
Lid geworden op: di 26 mar 2002 0:00
Locatie: Den Bosch/Maastricht

Zo en toen was het 7 jaar stil na mijn laatste post :grin:

Toen ik de GTT kocht had ik een flinke ambitie om in korte tijd de complete auto zelf te restaureren. Achteraf bleek dat ambities op zich goed zijn, maar het was niet echt realistisch. Ik had het veel te druk met studeren, bier drinken en andere belangrijke zaken, de GTT belandde onderaan het to-do lijstje. Daarnaast had ik als student niet echt geld over en aan deze auto moest echt wel heel veel gebeuren....

Inmiddels ben ik geen student meer, heb een fijne garage bij het huis (:worship:) en kan nu de GTT opknappen, want deze auto heeft me niet losgelaten. Vrienden en familie verklaarden me al jaren voor gek dat de auto al zolang in de opslag staat en vroegen wanneer die door de shredder gaat, maar ik ben er ooit aan begonnen en wil dit project dan ook afmaken.

Vandaag heb ik de auto opgehaald uit de opslag en door een autotransport thuis af laten zetten :foto:

Eerste keer in 7 jaar weer buiten:
[img]http://gp1.pinkbike.org/p3pb9213839/p3pb9213839.jpg[/img]

Rondje om de auto, veel stof en muizen:-(
[img]http://gp1.pinkbike.org/p3pb9213841/p3pb9213841.jpg[/img]

Op transport
[img]http://gp1.pinkbike.org/p3pb9213844/p3pb9213844.jpg[/img]

Jahoe!
[img]http://gp1.pinkbike.org/p3pb9213821/p3pb9213821.jpg[/img]

Zo we kunnen beginnen
[img]http://gp1.pinkbike.org/p3pb9213819/p3pb9213819.jpg[/img]

Vandaag al druk geweest; dashboard eruit gehaald en benzinetank er onder uit geschroefd. Gelukkig krijg ik hulp bij het aanpakken van het chassis; een vriend van me is schadehersteller en gaat de nieuwe stukken (dorpels, parafan, accubak etc) inlassen.

Alle losse onderdelen (motor, plaatwerk, interieur etc) heb ik een paar maanden terug al overgehuisd. Toen heb ik het interieur een flinke schoonmaakbeurt gegeven de bumpers, skirts, spatbordverbreders etc voorbewerkt, geschuurd en spuitklaar gemaakt, dus dat is achter de rug.

De bedoeling is om de auto in zoveel mogelijk originele staat terug te brengen wellicht met wat meer pk's dan origineel, maar das echt nog ver weg als ik zo de foto's zie:) Moet zeggen dat ik mijn handen jeuken om eraan te beginnen.

Hoop veel aan jullie kennis en enthousiasme te hebben!
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Nee sorry, de kennis is vervlogen.
Enthousiasme ? Nee al jaren niet meer ....sorry.
:p
Gaaf dat je de draad weer oppakt....de meeste zouden hem niet 7 jaar bewaard hebben.
Suc6 en we zien de foto's wel....
roadkill
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 8 aug 2012 15:21

Knap hoor dat je er na zoveel nog vol enthousiasme mee verder gaat! Als je nou elke week wat foto's post met de vooruitgang word dit weer een van de leuke topics om te volgen :D
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Haha top! (Y) Na 7 jaar weer verder. Succes :beer:
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Leuk dat je het 5je weer oppakt! Gaaf! :worship: Heel veel succes met je project, hou ons op de hoogte! (Y)

Voor onderdelen kan Johan's database erg handig zijn:

http://5gt.nl/bb/viewtopic.php?t=269
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Mooi dat je het oppakt na 7jaar! Heel veel succes! (Y)
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Dit is helemaal fantastisch! Mooie sleutelruimte ook (Y)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Respect!

Aan de ruimte en de handige connecties zal 't niet liggen zie ik!


Succes met het eerherstel! (Y)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Succes met het opknappen en gaaf dat je 'm al die jaren toch bewaard hebt. ^O^
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Succes met je project.
Eventueel nog een 2 kolomsbrug in je garage?
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ha zo heb ik ook nog een gt project (5 jaar nog maar).

de mijne is alleen op de scirts nog inelkaar en die moeten op een donor cas
Matthieu
Berichten: 25
Lid geworden op: di 26 mar 2002 0:00
Locatie: Den Bosch/Maastricht

Haha top al die reacties, leuk om te lezen! (Y)

Vandaag weer verder gegaan, deurbekleding eruit gehaald, spiegeltje verwijderd en nog wat kleine dingen. Ook de plaatwerker is geweest en we gaan volgende week beginnen met slijpen en andere voorbereidingen voor het lassen.

De supercinq is goed krokant, denk dat Fred Flinstone jaloers is op deze gaten. Wat foto's van de aangetaste zaken :foto:

[img]http://gp1.pinkbike.org/p3pb9215673/p3pb9215673.jpg[/img]

[img]http://gp1.pinkbike.org/p3pb9215670/p3pb9215670.jpg[/img]

[img]http://gp1.pinkbike.org/p3pb9215731/p3pb9215731.jpg[/img]

Hier heb ik ooit zelf wat stukken proberen in te lassen. Jammer dat ik niet kan lassen...... Het hangt meer aan elkaar van plamuur dan van het lassen zelf, dus dit gaan we schoonmaken en opnieuw aanpakken:

[img]http://gp1.pinkbike.org/p3pb9215668/p3pb9215668.jpg[/img]

Ook meteen 2 vragen:

- Hoe krijg ik de deuren eruit? Heb het Haynes handboek erbij gepakt en daarin wordt verteld dat de scharnieren er met een stiftje uitgetikt moeten worden. Nou, ik tik me me een ongeluk maar krijg die stiften niet uit de scharnieren. Iemand nog een simpele tip?

- Waar kan ik het beste dorpels en ander plaatwerk bestellen? Ik deed dat bij Autoplaat Drachten, maar zie dat zij hun site veranderd hebben en heb opeens een inlogcode nodig.
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Gaaf! Ben benieuwd! (Y)

Ook al zo lekker krokant zoals de mijne :D
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

die pennen moet je er volgens mij gewoon uit kunnen slaan, maar ik kan me voorstellen dat dat n beetje vastzit na 7 jaar stilstaan en dichtzitten. Week ze eerst ff elke dag goed in met WD40 ofzo en probeer het komende week nog eens (Y)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Die pennen gaan volgens mij maar een kant op. Dus heb je het al andersom geprobeerd?

Succes. (Y)
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

1 pen gaat er naar onder uit, de andere adersom. Ik heb ook zitten hufteren om ze eruit te krijgen. WD40 erop spuiten en even in laten trekken. Dan even met de deur wapperen zodat de WD40 ertussen gaat zitten. Daarna tik je ze er zo uit :)
Plaats reactie