Project r5gtt pg-rh-86 - Na 7 jaar uit z'n winterslaap -
Wat ik op de foto's kan zien -> Succes, is goed te doen joh!
Haal je even 2 complete dorpels, is het makkelijkste. Je hoeft het niet helemaal te doen maar dan heb je wel de plaat in de goeie vorm enzo. Daarna goed coaten en afwerken en je kan weer jaren vooruit.
Ik heb ze veel erger gezien
Haal je even 2 complete dorpels, is het makkelijkste. Je hoeft het niet helemaal te doen maar dan heb je wel de plaat in de goeie vorm enzo. Daarna goed coaten en afwerken en je kan weer jaren vooruit.
Ik heb ze veel erger gezien

Oke dan dankjewel, maareh als ik het dashbord er uit haal zijn al die draden verbonden met stekkertjes die je makkelijk kan loskoppelen of moet ik me voor gaan bereiden op een hoop knipwerk, priegelwerk en kroonsteentjes, m.a.w. is het ingewikkeld om het dashboard netjes te verwijderen???
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Dit is redelijk intressant om te lezen roy .....veel suc6 met je dashRoy schreef:Alle kabelbomen zitten met stekkers aan elkaar vast dus het is redelijk simpel om je dash te verwijderen

Dit is gat is normaal. Dat plaatje hoort daar (lijkt wel vervangen te zijn gezien de kleur). Daar zit normaal de Anti-perculatie ventilator. Die koelt de brandstof leidingen naar de carb. Dacht ik...Wat is dit gat in dit scherm waar nu dat grijze plaatje voor is gepopnageld is dat altijd of is dat raar?

Verder nog suc6 met het werk.
Zooo... Tijdje niks meer gepost maar toch wel hard gewerkt af en toe.
Zoals je ziet bij de foto's is de roest aan de dorpels weg. Alleen je houdt zo weinig staal over.
Ik heb eerst een gedeelte van de dorpels weggeslepen (was helemaal rot) en daarna de dorpel zelf helemaal kaal geslepen. Ik heb nu alleen geen idee hoe ik verder moet. Ik wil eigenlijk op de sloop bij een andere 5 de dorpel eruit slijpen en deze weer hieraan lassen. Wat denken jullie? en heb ik nog wel genoeg staal over om uberhaupt iets aan vast te lassen????
De voorschermen heb ik al roestvrij gemaakt en weer opnieuw in de primer gezet.
Dan nog een vraag, ik wil een andere achterklep maar dan moet eerst deze eraf. Heb alles al losgemaakt en eraf gehaald. Hij zit nu alleen nog vast bij de scharnieren boven bij het dak. Hoe krijg ik hem hier los???
Zoals je ziet bij de foto's is de roest aan de dorpels weg. Alleen je houdt zo weinig staal over.

De voorschermen heb ik al roestvrij gemaakt en weer opnieuw in de primer gezet.
Dan nog een vraag, ik wil een andere achterklep maar dan moet eerst deze eraf. Heb alles al losgemaakt en eraf gehaald. Hij zit nu alleen nog vast bij de scharnieren boven bij het dak. Hoe krijg ik hem hier los???
Ga je de dorpels uit een sloop 5 slijpen? Harde dorpels zal je op de sloop niet vinden. Het beste is om ff nieuwe te kopen zodat je er weer een paar jaar tegenaan kan.
De achterklep zit van binnenuit vast geschroeft met 2 torx boutjes.
De achterklep zit van binnenuit vast geschroeft met 2 torx boutjes.

Dankjewel voor de tips. Maar zijn die imitatiedorpels wel lang genoeg? Bedekken die gewoon heel het afgeslepen stuk? Mij werd verteld dat als je imitatie dorpels besteld dat je een halve dorpel krijgt die vastzit aan een achterscherm. Maar het zou wel relaxed zijn als ik voor 2x 30= 60 van het gezeik af zou zijn! Iemand een adres/telefoonnummer voor mij??
@ roy: Torxboutjes dus? Ik zoek me constant rot naar die krengen heel die auto zit er vol mee!
@ roy: Torxboutjes dus? Ik zoek me constant rot naar die krengen heel die auto zit er vol mee!
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
ff in je kofferbak gaan zitten dus.. 

die prijs is uiteraard afhankelijk waar je ze haalt........bij de brezan zijn ze iig rond de 60 euro per stuk, autoplaat drachten waren ze rond de 35 a 40 euro per stuk.pierre schreef:imitatiedorpels zijn aanzienlijk goedkoper als originele, iets van 30 euro of zo.
sloopdorpel is geen optie, veel werk en daarna nog veel meer werk.
R 5 Convertible Rulezz
-
- Berichten: 948
- Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
- Locatie: S'nisse
7751 626 971
dit is het bestelnummer
dit is het bestelnummer
Zo en toen was het 7 jaar stil na mijn laatste post
Toen ik de GTT kocht had ik een flinke ambitie om in korte tijd de complete auto zelf te restaureren. Achteraf bleek dat ambities op zich goed zijn, maar het was niet echt realistisch. Ik had het veel te druk met studeren, bier drinken en andere belangrijke zaken, de GTT belandde onderaan het to-do lijstje. Daarnaast had ik als student niet echt geld over en aan deze auto moest echt wel heel veel gebeuren....
Inmiddels ben ik geen student meer, heb een fijne garage bij het huis (:worship:) en kan nu de GTT opknappen, want deze auto heeft me niet losgelaten. Vrienden en familie verklaarden me al jaren voor gek dat de auto al zolang in de opslag staat en vroegen wanneer die door de shredder gaat, maar ik ben er ooit aan begonnen en wil dit project dan ook afmaken.
Vandaag heb ik de auto opgehaald uit de opslag en door een autotransport thuis af laten zetten
Eerste keer in 7 jaar weer buiten:
[img]http://gp1.pinkbike.org/p3pb9213839/p3pb9213839.jpg[/img]
Rondje om de auto, veel stof en muizen:-(
[img]http://gp1.pinkbike.org/p3pb9213841/p3pb9213841.jpg[/img]
Op transport
[img]http://gp1.pinkbike.org/p3pb9213844/p3pb9213844.jpg[/img]
Jahoe!
[img]http://gp1.pinkbike.org/p3pb9213821/p3pb9213821.jpg[/img]
Zo we kunnen beginnen
[img]http://gp1.pinkbike.org/p3pb9213819/p3pb9213819.jpg[/img]
Vandaag al druk geweest; dashboard eruit gehaald en benzinetank er onder uit geschroefd. Gelukkig krijg ik hulp bij het aanpakken van het chassis; een vriend van me is schadehersteller en gaat de nieuwe stukken (dorpels, parafan, accubak etc) inlassen.
Alle losse onderdelen (motor, plaatwerk, interieur etc) heb ik een paar maanden terug al overgehuisd. Toen heb ik het interieur een flinke schoonmaakbeurt gegeven de bumpers, skirts, spatbordverbreders etc voorbewerkt, geschuurd en spuitklaar gemaakt, dus dat is achter de rug.
De bedoeling is om de auto in zoveel mogelijk originele staat terug te brengen wellicht met wat meer pk's dan origineel, maar das echt nog ver weg als ik zo de foto's zie:) Moet zeggen dat ik mijn handen jeuken om eraan te beginnen.
Hoop veel aan jullie kennis en enthousiasme te hebben!

Toen ik de GTT kocht had ik een flinke ambitie om in korte tijd de complete auto zelf te restaureren. Achteraf bleek dat ambities op zich goed zijn, maar het was niet echt realistisch. Ik had het veel te druk met studeren, bier drinken en andere belangrijke zaken, de GTT belandde onderaan het to-do lijstje. Daarnaast had ik als student niet echt geld over en aan deze auto moest echt wel heel veel gebeuren....
Inmiddels ben ik geen student meer, heb een fijne garage bij het huis (:worship:) en kan nu de GTT opknappen, want deze auto heeft me niet losgelaten. Vrienden en familie verklaarden me al jaren voor gek dat de auto al zolang in de opslag staat en vroegen wanneer die door de shredder gaat, maar ik ben er ooit aan begonnen en wil dit project dan ook afmaken.
Vandaag heb ik de auto opgehaald uit de opslag en door een autotransport thuis af laten zetten

Eerste keer in 7 jaar weer buiten:
[img]http://gp1.pinkbike.org/p3pb9213839/p3pb9213839.jpg[/img]
Rondje om de auto, veel stof en muizen:-(
[img]http://gp1.pinkbike.org/p3pb9213841/p3pb9213841.jpg[/img]
Op transport
[img]http://gp1.pinkbike.org/p3pb9213844/p3pb9213844.jpg[/img]
Jahoe!
[img]http://gp1.pinkbike.org/p3pb9213821/p3pb9213821.jpg[/img]
Zo we kunnen beginnen
[img]http://gp1.pinkbike.org/p3pb9213819/p3pb9213819.jpg[/img]
Vandaag al druk geweest; dashboard eruit gehaald en benzinetank er onder uit geschroefd. Gelukkig krijg ik hulp bij het aanpakken van het chassis; een vriend van me is schadehersteller en gaat de nieuwe stukken (dorpels, parafan, accubak etc) inlassen.
Alle losse onderdelen (motor, plaatwerk, interieur etc) heb ik een paar maanden terug al overgehuisd. Toen heb ik het interieur een flinke schoonmaakbeurt gegeven de bumpers, skirts, spatbordverbreders etc voorbewerkt, geschuurd en spuitklaar gemaakt, dus dat is achter de rug.
De bedoeling is om de auto in zoveel mogelijk originele staat terug te brengen wellicht met wat meer pk's dan origineel, maar das echt nog ver weg als ik zo de foto's zie:) Moet zeggen dat ik mijn handen jeuken om eraan te beginnen.
Hoop veel aan jullie kennis en enthousiasme te hebben!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Nee sorry, de kennis is vervlogen.
Enthousiasme ? Nee al jaren niet meer ....sorry.
Gaaf dat je de draad weer oppakt....de meeste zouden hem niet 7 jaar bewaard hebben.
Suc6 en we zien de foto's wel....
Enthousiasme ? Nee al jaren niet meer ....sorry.

Gaaf dat je de draad weer oppakt....de meeste zouden hem niet 7 jaar bewaard hebben.
Suc6 en we zien de foto's wel....
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Haha top!
Na 7 jaar weer verder. Succes 


Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
Leuk dat je het 5je weer oppakt! Gaaf!
Heel veel succes met je project, hou ons op de hoogte! 
Voor onderdelen kan Johan's database erg handig zijn:
http://5gt.nl/bb/viewtopic.php?t=269


Voor onderdelen kan Johan's database erg handig zijn:
http://5gt.nl/bb/viewtopic.php?t=269
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Mooi dat je het oppakt na 7jaar! Heel veel succes! 

-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Respect!
Aan de ruimte en de handige connecties zal 't niet liggen zie ik!
Succes met het eerherstel!
Aan de ruimte en de handige connecties zal 't niet liggen zie ik!
Succes met het eerherstel!

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Succes met het opknappen en gaaf dat je 'm al die jaren toch bewaard hebt. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Haha top al die reacties, leuk om te lezen!
Vandaag weer verder gegaan, deurbekleding eruit gehaald, spiegeltje verwijderd en nog wat kleine dingen. Ook de plaatwerker is geweest en we gaan volgende week beginnen met slijpen en andere voorbereidingen voor het lassen.
De supercinq is goed krokant, denk dat Fred Flinstone jaloers is op deze gaten. Wat foto's van de aangetaste zaken
[img]http://gp1.pinkbike.org/p3pb9215673/p3pb9215673.jpg[/img]
[img]http://gp1.pinkbike.org/p3pb9215670/p3pb9215670.jpg[/img]
[img]http://gp1.pinkbike.org/p3pb9215731/p3pb9215731.jpg[/img]
Hier heb ik ooit zelf wat stukken proberen in te lassen. Jammer dat ik niet kan lassen...... Het hangt meer aan elkaar van plamuur dan van het lassen zelf, dus dit gaan we schoonmaken en opnieuw aanpakken:
[img]http://gp1.pinkbike.org/p3pb9215668/p3pb9215668.jpg[/img]
Ook meteen 2 vragen:
- Hoe krijg ik de deuren eruit? Heb het Haynes handboek erbij gepakt en daarin wordt verteld dat de scharnieren er met een stiftje uitgetikt moeten worden. Nou, ik tik me me een ongeluk maar krijg die stiften niet uit de scharnieren. Iemand nog een simpele tip?
- Waar kan ik het beste dorpels en ander plaatwerk bestellen? Ik deed dat bij Autoplaat Drachten, maar zie dat zij hun site veranderd hebben en heb opeens een inlogcode nodig.

Vandaag weer verder gegaan, deurbekleding eruit gehaald, spiegeltje verwijderd en nog wat kleine dingen. Ook de plaatwerker is geweest en we gaan volgende week beginnen met slijpen en andere voorbereidingen voor het lassen.
De supercinq is goed krokant, denk dat Fred Flinstone jaloers is op deze gaten. Wat foto's van de aangetaste zaken

[img]http://gp1.pinkbike.org/p3pb9215673/p3pb9215673.jpg[/img]
[img]http://gp1.pinkbike.org/p3pb9215670/p3pb9215670.jpg[/img]
[img]http://gp1.pinkbike.org/p3pb9215731/p3pb9215731.jpg[/img]
Hier heb ik ooit zelf wat stukken proberen in te lassen. Jammer dat ik niet kan lassen...... Het hangt meer aan elkaar van plamuur dan van het lassen zelf, dus dit gaan we schoonmaken en opnieuw aanpakken:
[img]http://gp1.pinkbike.org/p3pb9215668/p3pb9215668.jpg[/img]
Ook meteen 2 vragen:
- Hoe krijg ik de deuren eruit? Heb het Haynes handboek erbij gepakt en daarin wordt verteld dat de scharnieren er met een stiftje uitgetikt moeten worden. Nou, ik tik me me een ongeluk maar krijg die stiften niet uit de scharnieren. Iemand nog een simpele tip?
- Waar kan ik het beste dorpels en ander plaatwerk bestellen? Ik deed dat bij Autoplaat Drachten, maar zie dat zij hun site veranderd hebben en heb opeens een inlogcode nodig.
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Gaaf! Ben benieuwd! 
Ook al zo lekker krokant zoals de mijne

Ook al zo lekker krokant zoals de mijne

die pennen moet je er volgens mij gewoon uit kunnen slaan, maar ik kan me voorstellen dat dat n beetje vastzit na 7 jaar stilstaan en dichtzitten. Week ze eerst ff elke dag goed in met WD40 ofzo en probeer het komende week nog eens 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Die pennen gaan volgens mij maar een kant op. Dus heb je het al andersom geprobeerd?
Succes.
Succes.

Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
1 pen gaat er naar onder uit, de andere adersom. Ik heb ook zitten hufteren om ze eruit te krijgen. WD40 erop spuiten en even in laten trekken. Dan even met de deur wapperen zodat de WD40 ertussen gaat zitten. Daarna tik je ze er zo uit 
