[Daniël's R5TL-T] 02-09: 2019 nog iets

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Daniël W.
Car: 5TL-T

Foto's...

[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images/boom.JPG[/img]

Deze foto de ochtend erna genomen; is maar goed dat we de auto hadden verplaatst; die dikke tak op de voorgrond zou ongeveer zijn geland op de auto ter hoogte van de achterste zijruiten...

[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images/deuken.JPG[/img]

(U) Deuken zijn (vind ik) niet goed te zien op de foto, zit op de motorkap boven de koplamp 2 twee kleintjes, en boven het wiel ook. Bij elkaar € 925 schade; woensdag wordt er nog door een schade expert naar gekeken.

edit: Nog op de terugweg uit Deventer een kapotte waterslang mogen meemaken; en weer een engeltje op mijn schouder denk ik...rechterkant (op de waterpomp) slang gescheurd. Ik had het zelf niet in de gaten, en had slechts het geluk dat ik onderweg naar huis nog even met mijn broer had afgesproken samen naar mijn huis toe te rijden. Sja, hij zag het dus (reed voor me) en motorschade is gelukkig uitgebleven :worship:

Ik denk maar niet meer aan het 'als als' verhaal, ik heb gewoon geluk gehad :bonk: :p :D mag ook een keer, rij tenslotte renault :lol:
-PAZ-
Über-Spammer

Das mooi kut van die schade, maar aan de andere kant ook een geluk dat het niet erger is afgelopen. Kan je die stormschade op iets of iemand verhalen???

In elk geval succes met de reparatie en afhandeling (Y) (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
HenkW
Car: Renault 5

Hey bro' that's a lot of firewood, don't tell Amanda :lol: Gelukkig hoeven we geen grapjes te maken over je type plaatje...;) Wees lief voor m'n AXje-

Even it was so fated, the glass remains half full...
Daniël W.

Hé.

Schade wordt volledig gedekt door de verzekering, de auto gaat maandag terug naar de spuiter voor, eh, spuiten ja. APK erop en nog wat 'dingetjes' maar dat zien we vanzelf nog verschijnen hier 8)

Oja, BDP sensor nog vervangen, altijd leuk als je voor je werk ergens in Leusden moet zijn en hij kapt ermee :~ houdt je van de straat he :lol:
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Daniël W.

Voor degenen die nog niet op de hoogte waren; hebben we in de familie nu wéér een GTT erbij, maar nu een echte:

[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 403451.JPG[/img]

[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 403452.JPG[/img]

Standaard ph2 uit '87, gekocht zonder dat ie liep (zou een brandstof probleem moeten zijn). Getrailerd vanuit Woerden helemaal naar Friesland toe :P Inmiddels het volgende aan gedaan:
-startmotor gedemonteerd, uit elkaar gehaald, alles schoongemaakt en gesmeerd; zag er verder gewoon goed uit. Tevens een nieuwe startmotor hitteschild gemonteerd (die dus ontbrak :S). Kabelbreuk gerepareerd van de signaalkabel (de reden dat ie niet liep)
-ontsteking verplaatst naar de goeie kant van het schutbord
-Magnecor 80's+verdeelkap+rotor vervangen
-nog wat kleinigheden; nieuwe parafaanplastic, olie ververst, moet nog even het luchtfilter reinigen (K&N vervangings filter).
-snelheidsmeter werkend gemaakt, evenals de oliepeil+oliedrukmeter

Kwam erachter dat er bij 2 bougies lucht lekte; 1 omdat het er scheef in was geramd, 1 omdat de bus die erin was gedraaid niet strak sluit. Met dat laatste zijn we nog bezig; de eerste kon nog gered worden met een tap.

In ieder geval, de auto staat nu bij de garage voor dus die bougie, en nog even de dynamo doormeten (laadt niet bij, waarschijnlijk de spanningsregelaar) +APK. Oók mist het element uit het luchtfilterhuis (dat klepje met thermostaat), en nog wat kleinigheidjes. Wél heeft ie nieuwe remmen+lagers rondom, nieuwe Apex dempers rondom, nieuwe accu, turbo heeft zo'n 45dkm gelopen, vrij nieuwe uitlaat met praktisch nieuwe sebring auspuff. Interieur is erg netjes, afgezien van het welbekende instapschade. Van buiten hier en daar plekjes, heeft nog een nieuwe voorruit nodig t.z.t., en een bak tectyl :wink: Ooit voorschade gehad, dus ding heeft een nieuwe voorbumper+koplampen+grill etc. Cosmetisch gezien kan er nog wel wat aan gebeuren; laatstgenoemde bumper is ook maar overgeblazen...komt nog wel! Eerst technisch in orde maken.

Na het pinksteren komt mijn auto weer aan de beurt; achterremklauwen reviseren, nieuw potje op het hoofdremcilinder monteren, cup stand, kijken of we de achteras kunnen verlagen, mogelijk gelijk een aparte oliekoeler, het is nog even afwegen wat er eerst gaat komen (schokdempers wil ik binnenkort ook vervangen). Ook ga ik met het interieur bezig, voor de afwisseling :p

Nog een plaatje om het af te sluiten:

[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... TT/3x5.JPG[/img]

8) 8)
Droes Junior
Car: R5 Alpine Turbo

Das een bekende, van EBSbaccara (CC) toch hé?

Ziet er nog een strakke GTT uit.. veel succes ermee (Y)
Mark van Nierop
Contacteer:

Mooi turboootje hoor :)
Renault 19 1.8 16V Cabrio
ARNO16V
Contacteer:

Mooie verzameling zo zeg! :p
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Kleine tip ...zoek ff goed naar de roest
Heb wel wat plekjes gezien...............
Daniël W.

Ja heeft wel wat plekken ja...maar ik zie het altijd zo: als het nog niet is gelast, zal het nog moeten :wink: Dus ja, achterzijruitjes, achterklep, rond de voorruit, dorpels...aan het voorfront is ook wat laswerk verricht, maar er zit geen verf op of wat ook (S) Dus ja qua kas ook wel wat werk :) Al vind ik dat ie over het algemeen er goed uitziet (Y) Maar dat komt allemaal goed, komende week even op de brug, inventariseren en wat tectyleren 8)
Daniël W.

Woei das wel even geleden zeg...

Als eerste wat over de turbo van mn broer:

[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... eling2.JPG[/img]

Frisse koppeling gekregen (Y)

Bij mij de achterremklauwen gereviseerd:

[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... kstyle.JPG[/img]

[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... omhoog.JPG[/img]

Nouja...in ieder geval 1tje gereviseerd (nieuwe rubbers/afdichtingen etc., ontluchtingsnippel losgemaakt), bij de rechter sneuvelde het ontluchtingsnippel, en heb ik daar uiteindelijk gewoon een nieuwe klauw gemonteerd.

Bij het ontluchten raakte een leiding lek bij de achterbrug :S (geluk dat het voor het huis gebeurde natuurlijk), en hebben we gelijk besloten alle leidingen te vervangen:

[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... mhoog2.JPG[/img]

Tevens een nieuwe remvloeistofpotje erop, cupstand gerealiseerd, en de wastegate bijgesteld (liep te klepperen bij gas los). Ik draai nu veilig op 0,45 onder de gasklep :P

Ik heb nu ook weer een volwaardig interieur, CRX kuipjes erin gezet (4pt'ers gehouden), achterbank, org stoffen hoedenplank, beetje audio. Overigens wat dingen op de lange baan gezet; achterkant omlaag, heb een baccara bumperkitje liggen, GTT spoiler, andere spiegels. Wat dingen vernieuwen, een paar extra meters erin, andere uitlaat+lambda en zeitronix. Dán pas ga ik met het blokje bezig; betere koeling (nwe rad+spal fan+olie koeler), aangepaste carb+druk omhoog, later nog een fmic+grotere turbo...misschien dan een nwe blok opbouwen :)

Op de lange baan i.v.m. het openen van een eigen zaak...dus de tijd+financien ontbreken een beetje momenteel, maar het gaat er nog zeker van komen :beer:
Daniël W.

*knip*
Laatst gewijzigd door Daniël W. op ma 8 mar 2010 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
ARNO16V
Contacteer:

Jammer zeg!! Wat gaat ervoor terug komen dan? :)
Daniël W.

*kuch*
Daniël W.

Fotos zeggen meer dan woorden:

[img]http://farm9.staticflickr.com/8445/8006854813_bdc5c83a84_c.jpg[/img]

2 jaar op stalling geweest..

[img]http://farm9.staticflickr.com/8318/8006854735_9ae5776c22_c.jpg[/img]

Op de auto ambulance naar huis!

[img]http://farm9.staticflickr.com/8312/8006859098_18e48c9d2f_c.jpg[/img]

Eerst de achteras maar eens losweken (=rammen). Rechts kwam er relatief makkelijk uit. Links de draad er één keer uitgetrokken, opnieuw getapt en met voorspanning van onder de auto eruit getikt.

[img]http://farm9.staticflickr.com/8295/8006859168_e39679f4da_c.jpg[/img]

Paar shinies toegevoegd..

[img]http://farm9.staticflickr.com/8323/8080552512_b7567ac306_c.jpg[/img]

(voorlopig) eindresultaat!

Wat er o.a. allemaal aan is gedaan de afgelopen paar jaar...

- achteras losgemaakt & verlaagd
- nieuwe aandrijfassen
- 4 nwe Rainsports, 195/45/15 om RG2 replicas in wit, ET36...valt precies in de wielkast achter met GTT as zonder GTT verbreders (krijg je geen vinger tussen!)
- GTX skirts & ph2 voor en achterbumper, spiegels van binnenuit verstelbaar, witte mistlampen voor. Alle panelen zijn nu voorzien van een laagje lak
- Ktec 2,5" stainless incl 2,5" downpipe
- wideband lambda (innovate)
- nieuwe oliedruk en watertemp. meter bijgevoegd (heb nu op dash olie temp, olie druk, water temp, over/onderdruk, AFR)

Zodra ik tijd heb (en het weer het toelaat...) de hele auto eens detailen voor de winter & meer fotos plaatsen..

Wat er nog op de loer ligt:
- schroefset
- bleedvalve aansluiten & afstellen
- kofferbak bekleding & diverse kleine interieur aanpassingen
- vaste kuipen & nwe gordels
- linkerdorpel vervangen
- voorfront vervangen + motorruimte spuiten & kabelboom opfrissen
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

[Welkom terug!]

Zoals ie er op het laatste plaatje bij staat.... (L) :worship: Erg gaaf!
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Willeon de Zoete

Geweldig mooi zo clean en lekker vers in de lak! Wieltjes staan er goed onder! :worship:

Maar waarom heb je niet meteen de dorpel en het voorfront vervangen?
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Blijft een gaaf ding! Leuk dat je hem nog hebt! :worship:

Was hem eigenlijk alweer vergeten... Hoe zat het nou ook alweer, je broer(tje) had er toch ook 1?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Daniël W.

:) bedankt!

Even gewassen met de laatste mooie dagen van het jaar:

[img]http://farm9.staticflickr.com/8183/8116713671_63bb29177b_c.jpg[/img]

[img]http://farm9.staticflickr.com/8196/8116713491_52f8702575_c.jpg[/img]

Vandaag 2 stukjes kabelboom opgehaald tbv de mistlampen, ligt het er straks mooi origineel in (Y). Meteen kofferbakbekleding en een GTT pookknop+hoes mee, evenals een dubbeldin console. Laatstgenoemde krijgt nog een laklaagje, maar daar zit even geen haast achter...eerst de kofferbak maar eens in orde maken.

Bleedvalve er tussen gezet, draait nu op 0,6 onder de klep (was zo'n 0,35... :X )

@ Willeon: dorpel is nu dichtgebakken, maar zal denk ik volgend jaar, uiterlijk het jaar daarop vervangen worden...heb er nu zoveel aan gedaan dat ik het wel even goed vond :ja: . Voor het front haal ik ook het blok eruit & gebeurt er nog wel meer mee...maar dat komt nog!

@ Chris: M'n broer heeft zijn turbo inderdaad nog steeds, loopt nog steeds als een trein (Y)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Wat een dik ding!!
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Heel erg gaaf met die GTX bumperset (Y) Een keer wat anders dan de GTT set.
Haas
Car: Megane RS

:worship:
Willeon de Zoete

Willem-Jan schreef:Heel erg gaaf met die GTX bumperset (Y) Een keer wat anders dan de GTT set.
+1
:worship:
ARNO16V
Contacteer:

Heel gaaf! Kan het kloppen dat ik de 5 van je broer (Henk) nog af en toe spot in Zwolle? :)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Willeon de Zoete

Ik kom Henk wel eens tegen in/bij Havelte! :D
Daniël W.

Bedankt voor de reacties :) Hij is me nu al behoorlijk naar t zin optisch, eindelijk :D

@Will&Arno: hij werkt in Zwolle, dus dat kan heel goed kloppen!
Daniël W.

Zit te kijken om m'n vermoeide ophanging te vernieuwen...ik had een schroefset in gedachten (Ktec/GAZ). Wat voor voordelen kan ik verwachten tov een 'gewoon' Apex setje met -35/-50 bijv? Ervaringen? Scheelt in ieder geval rustig 300e in aanschaf, maar als het de moeite waard is heb ik het er wel voor over..

Any tips (Y)
Tom
Moderator
Car: MB

Schroefset kan iig tot op de mm. naar jou wens op hoogte gezet worden. Dat is wel wat waard vind ik.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Je zou eventueel ook een schroefset van een Golf 1 kunnen ombouwen. Als het goed is hoef je maar 1 van de 2 gaten per kant iets te verplaatsen.
En die zijn een stuk goedkoper dan origineel Renault 5.
tutuur
Clubsponsor

En dan heb ik nog wel 2 splinternieuwe FK poten voor je liggen :beer:
DennisT
Moderator

Ik heb zelf de set van GAZ, ben hier erg tevreden over (Y) Kost inderdaad wel een paar centen, maar ik wilde ook laag gaan :beer: Heb je gewone phase 1 topschotels of phase 2?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Willem-Jan schreef:Je zou eventueel ook een schroefset van een Golf 1 kunnen ombouwen. Als het goed is hoef je maar 1 van de 2 gaten per kant iets te verplaatsen.
En die zijn een stuk goedkoper dan origineel Renault 5.
Klinkt mooier dan het is. Heb hier ook een set liggen. Maar voor mn GT ga ik straks weer voor een schroefset voor een GT ipv die van een golf.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Het 'betere' beunwerk? ;)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

DennisT schreef:Ik heb zelf de set van GAZ, ben hier erg tevreden over (Y) Kost inderdaad wel een paar centen, maar ik wilde ook laag gaan :beer: Heb je gewone phase 1 topschotels of phase 2?
gewone 5jes zijn alleen met fase 1 topschotels geleverd. ;-)
DennisT
Moderator

Gerald schreef:
DennisT schreef:Ik heb zelf de set van GAZ, ben hier erg tevreden over (Y) Kost inderdaad wel een paar centen, maar ik wilde ook laag gaan :beer: Heb je gewone phase 1 topschotels of phase 2?
gewone 5jes zijn alleen met fase 1 topschotels geleverd. ;-)
Weet ik, maar misschien heeft hij er wel een gtt onderstel onder geschoefd :)
Plaats reactie