Oldtimer MRB overgangsregeling 2015 ?
-
- Über-Spammer
Opzich erg goed dat de regering hier iets aan wil gaan doen, alleen het argument milieu is grote onzin. Er is maar een ding dat telt: geld.
De zogenaamde oldtimers die momenteel dagelijks op de weg rijden en in matige toestand verkeren zijn in de meeste gevallen geen liefhebbersobjecten maar gewoon mensen die proberen te besparen op kosten. Uiteraard is het hun goed recht, maar als deze auto's niet goedkoop waren in mrb/verzekering begon je er gewoon niet aan.
Zoals Luco volgens mij al aangaf hoor je deze groep vrij snel nu, immers (te) dure auto gekocht om maar dat voordeel te krijgen. Het specifiek aanpakken van deze groep lijkt me dan ook goed bijvoorbeeld door:
Kentekens afgeven zoals in dld zodat je hem een half jaar kunt gebruiken, max km's, vanaf nu import auto's wel mrb laten betalen, verzekering ontwikkelen die je maar een paar dagen per jaar kunt gebruiken voor je oldtimer etc etc.
Van de andere kant hoor je de regering niet over moderne voertuigen welke ook als liefhebbersauto dienen. Er zijn hier zat mensen met een moderne auto welke ook zo goed als geen km's maakt. Ze willen de ene "straffen" door met milieubelasting te wapperen, maar dan moeten ze ook fair zijn en de mensen die een moderne auto hebben maar hem zelden gebruiken belonen door kosten te verlagen.
En met name dat kan dan uiteraard weer niet
Zo zie je hoe "krom" de regering is 
De zogenaamde oldtimers die momenteel dagelijks op de weg rijden en in matige toestand verkeren zijn in de meeste gevallen geen liefhebbersobjecten maar gewoon mensen die proberen te besparen op kosten. Uiteraard is het hun goed recht, maar als deze auto's niet goedkoop waren in mrb/verzekering begon je er gewoon niet aan.
Zoals Luco volgens mij al aangaf hoor je deze groep vrij snel nu, immers (te) dure auto gekocht om maar dat voordeel te krijgen. Het specifiek aanpakken van deze groep lijkt me dan ook goed bijvoorbeeld door:
Kentekens afgeven zoals in dld zodat je hem een half jaar kunt gebruiken, max km's, vanaf nu import auto's wel mrb laten betalen, verzekering ontwikkelen die je maar een paar dagen per jaar kunt gebruiken voor je oldtimer etc etc.
Van de andere kant hoor je de regering niet over moderne voertuigen welke ook als liefhebbersauto dienen. Er zijn hier zat mensen met een moderne auto welke ook zo goed als geen km's maakt. Ze willen de ene "straffen" door met milieubelasting te wapperen, maar dan moeten ze ook fair zijn en de mensen die een moderne auto hebben maar hem zelden gebruiken belonen door kosten te verlagen.
En met name dat kan dan uiteraard weer niet

Ik zou een KM heffing op oldtimers best een goeie vinden. Of idd een max aantal km per jaar, maar das vrij makkelijk te omzeilen door je km teller terug te draaien
-
- Car: R19.R
Gewoon 60 dagen kenteken invoeren, je geeft de dag vantevoren via internet (met DigiD) aan dat je de volgende dag of dagen gaat rijden en je kan gelijk zien hoeveel dagen je dit jaar overhoudt. Controle is dan eenvoudig, niet aangegeven dat je gaat rijden? Dan - ik noem maar wat - 90 euro boete.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ja das lekker....zeg ik ga met de alpine rijden meld hem een dag van te voren aan gaat ie kapot of hij start niet.... Weet je wat pak de turbo wel....onee kut dat kan niet heb hem niet van te voren aangemeld ....dag leuke tourrit.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Da's klote ja, maar wel een redelijk goede manier om het te controleren. Via DigID (wat bijna iedereen heeft) is dat de manier omdat je ook al via hun (& RDW) je eigen voertuiggegevens kan inzien.
Ik ben wel voor ja.
Ik ben wel voor ja.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Het grootste probleem zit hem in de controle. Stel je meld de auto niet aan, maar wordt die dag ook niet aangehouden. (kans is al zowat 0,0). Ik denk dat men de gok gaat nemen en een eventuele boete voor lief neemt.
Controle op kilometers kan ook, maar even de kilometerstand terugdraaien is bij oldtimers veelal erg gemakkelijk.
Ik ben voorstander voor een speciale regeling, maar hoe dit in de praktijk controleerbaar moet zijn lijkt me aardig lastig.
Controle op kilometers kan ook, maar even de kilometerstand terugdraaien is bij oldtimers veelal erg gemakkelijk.
Ik ben voorstander voor een speciale regeling, maar hoe dit in de praktijk controleerbaar moet zijn lijkt me aardig lastig.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik heb een idee .....laat het gewoon zoals het was.
Maar goed, ze willen geld zien zodat ze nutteloze dingen kunnen betalen.
Zoals bijv de jsf...of steun aan afganistan wat ze niet willen ...onderzoek naar iers wat toch niet meer terug te draaien valt.... De zoveelste budget rekenfouten...betuwelijn enz enz.
Makkelijk geld om uitgeven....enkel onder de noemer belasting de mensen overal voor laten betalen....
De middeleeuwen waren minder erg....
Over alles wat je doet in je leven betaald je belasting.....belasting op je eten en drinken en ook belasting omdat je je eten en drinken uitscheid...enz
Gewoon alles is belast.....en waarom ?
Zoals bijv de jsf...of steun aan afganistan wat ze niet willen ...onderzoek naar iers wat toch niet meer terug te draaien valt.... De zoveelste budget rekenfouten...betuwelijn enz enz.
Makkelijk geld om uitgeven....enkel onder de noemer belasting de mensen overal voor laten betalen....
Over alles wat je doet in je leven betaald je belasting.....belasting op je eten en drinken en ook belasting omdat je je eten en drinken uitscheid...enz
[img]http://i47.tinypic.com/312z035.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Digid transacties staan gelijk geregistreerd, dus je kan 1 seconde voor je gaat rijden hem aanmelden.Jochem de Haas schreef:Ja das lekker....zeg ik ga met de alpine rijden meld hem een dag van te voren aan gaat ie kapot of hij start niet.... Weet je wat pak de turbo wel....onee kut dat kan niet heb hem niet van te voren aangemeld ....dag leuke tourrit.
Pakkans is tegenwoordig redelijk groot, kwestie van de kentekenherkenningscameras aan het werk krijgen die al op heel veel plaatsen hangen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Car: R19.R
Wat Luco zegt, je hoeft maar langs een flitscontrole te rijden en je wordt al gecontroleerd (Catch-ken). Pakkans is dan zeker niet 0.
En als het dan inderdaad gelijk geregistreerd dan kan het idd net zo goed gewoon 1 seconde van tevoren aanmelden, probleem opgelost
En als het dan inderdaad gelijk geregistreerd dan kan het idd net zo goed gewoon 1 seconde van tevoren aanmelden, probleem opgelost

vergeet de successiebelasting niet over je erfenis als je overlijdJochem de Haas schreef:Ik heb een idee .....laat het gewoon zoals het was.

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Blackbox in de auto laten zetten.. Via GPS je km registratie bijhouden
Ik zou zeggen, auto's die 25jaar in NL op kenteken staan belastingvrij.
Evt toeslag betalen voor diesel en lpg
Evt toeslag betalen voor diesel en lpg
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Het gaat helemaal niet om het milieu, ze hebben pecunia nodig en dit is makkelijk en goedkoop in te voeren.
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Het schiet lekker op mensen, tekenen graag! 26.000 stuks al.
http://www.knac.nl/petitie/
http://www.knac.nl/petitie/
-
- Contacteer:
Mijn naam verschijnt niet op de site, heb daar wel toestemming voor gegeven. Mogelijk heeft de KNAC dus meerdere registraties (door overbelasting van de server???) verloren?
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Heb je de e-mail met de bevestiging wel gekregen ? Ik weet wel dat het onderste deel van de lijst er niet op staat, maar dat is waarschijnlijk omdat de site niet meer aan kan. (27.000+ stuks nu al inmiddels)renault15.17 schreef:Mijn naam verschijnt niet op de site, heb daar wel toestemming voor gegeven. Mogelijk heeft de KNAC dus meerdere registraties (door overbelasting van de server???) verloren?
-
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Contacteer:
Dat de profiteur/scheef rijder/belasting ontduiker aangepakt moet worden ben ik het helemaal mee eens.Steven schreef:Op zich wil ik best tekenen, maar het steekt nog wel dat er niets wordt gezegd over de dagelijkse profiteur van deze maatregel en ik vind dat daar toch echt wel iets aan gedaan mag worden.
Een manier omdat te doen is bijvoorbeeld een maximum aantal km's per jaar in te stellen, rijd men meer dan moet er alsnog wegenbelasting betaald worden.
Bij import klassiekers zou er gekeken moeten worden of de auto wel enige historische waarde heeft.
We snappen allemaal dat een diesel uit 1985 die redelijk afgeleefd is geen enkele historische waarde heeft.
Anything worth doing is worth doing right!.
Ja laat daar eerst eens een logisch voorstel voor komen, voorlopig heb ik nog geen aandrang om te tekenen zolang er nog geen maatregelen genomen worden.
Ik snap heel goed dat mensen als Ronald niet op dit soort geintjes zitten te wachten, maar vooralsnog zijn er ook geen duidelijk beperkende maatregelen die logisch of makkelijk in te voeren zijn.
Ik snap heel goed dat mensen als Ronald niet op dit soort geintjes zitten te wachten, maar vooralsnog zijn er ook geen duidelijk beperkende maatregelen die logisch of makkelijk in te voeren zijn.
Stond deze er al bij?
Zo ja, dan mijn excuses. Hoe meer handtekeningen hoe beter!
http://petities.nl/petitie/behoud-van-o ... astingvrij
Zo ja, dan mijn excuses. Hoe meer handtekeningen hoe beter!
http://petities.nl/petitie/behoud-van-o ... astingvrij
-
- Moderator
- Car: MB
Ik ben het wel met Steven eens
En zoals Roald hierboven zegt is gewoon veel te lastig bij te houden (dus duur) en fraude gevoelig. Die zoveel dagen kaart is dat wellicht ook wel en zal ook afvallen ben ik bang. Wat toch wel een goede oplossing kan zijn is denk ik de volgende: Enkel nog auto's belastingvrij laten worden die 25 (of 30) jaar in Nederland belasting betaald hebben. En dan enkel voor de brandstof benzine. Diesel en LPG moet een klein deel voor betaald worden.
Maar ja, voor iedere regel geldt dat er voor en nadelen aanzitten.

En zoals Roald hierboven zegt is gewoon veel te lastig bij te houden (dus duur) en fraude gevoelig. Die zoveel dagen kaart is dat wellicht ook wel en zal ook afvallen ben ik bang. Wat toch wel een goede oplossing kan zijn is denk ik de volgende: Enkel nog auto's belastingvrij laten worden die 25 (of 30) jaar in Nederland belasting betaald hebben. En dan enkel voor de brandstof benzine. Diesel en LPG moet een klein deel voor betaald worden.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
In principe is dat de regel die nu geldt. op die 25 jaar na in nederland dan.Tom schreef:Ik ben het wel met Steven eens![]()
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Wat wil je dan doen met de importklassiekers die wel als liefhebbersauto geimporteerd zijn?Tom schreef:Precies. Maar je bent dan van de import stinkers af.
-
- Moderator
- Car: MB
nog belasting laten betalen totdat dit 25 jaar gedaan is? Van de ene kant gezien wel het meest eerlijke. Maar er zal altijd een catagorie zijn die benadeeld wordt. Nu is dat feitelijk jan modaal die eerlijk zijn belasting jaar in jaar uit betaald. Dus nu mag een ander de pineut zijn 

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Enige logische optie is dat 60 dagen kenteken en dat met de DigiD, zodat je dat altijd live aan- en uit kan zetten. Vooral voor Jochems weigerende rommel hehe.
De controle op kentekens is al verscherpt om leaserijders in de gaten te houden, dus die kun je ook mooi hier op toepassen, ook trajectcontroles zijn hier wel op aan te passen, dus financieel best uitvoerbaar.
Je moet alleen dus wel eigen terrein hebben om je auto te stallen, maar voor de echte liefhebber is dat geen probleem.
En wat mij betreft dan ook voor youngtimers, waarbij je dan alleen wegenbelasting betaald over die 60 dagen, is het voor mn clio ook leuk
De controle op kentekens is al verscherpt om leaserijders in de gaten te houden, dus die kun je ook mooi hier op toepassen, ook trajectcontroles zijn hier wel op aan te passen, dus financieel best uitvoerbaar.
Je moet alleen dus wel eigen terrein hebben om je auto te stallen, maar voor de echte liefhebber is dat geen probleem.
En wat mij betreft dan ook voor youngtimers, waarbij je dan alleen wegenbelasting betaald over die 60 dagen, is het voor mn clio ook leuk

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Bedankt he...t was maar een voorbeeld 

En voor mensen die dagelijks willen rijden, zorgen dat ze die opcenten gaan betalen of iets gereduceerder tarief, anders blijf je nog n hoop benzinestokers houden die wb vrij zijn.
Klinkt mij toch als n eerlijke regel.
En nu niet denken dat ik idealistisch ben, ik wilde ook wel een E28 op lpg voor mn studerende vriendin, dat gaat dan ook niet meer door.
En die nieuwe wegenbelastingvrije krengen mogen ook wel weer met opcenten worden belast dan.
Klinkt mij toch als n eerlijke regel.
En nu niet denken dat ik idealistisch ben, ik wilde ook wel een E28 op lpg voor mn studerende vriendin, dat gaat dan ook niet meer door.
En die nieuwe wegenbelastingvrije krengen mogen ook wel weer met opcenten worden belast dan.
Tom schreef:nog belasting laten betalen totdat dit 25 jaar gedaan is? Van de ene kant gezien wel het meest eerlijke. Maar er zal altijd een catagorie zijn die benadeeld wordt. Nu is dat feitelijk jan modaal die eerlijk zijn belasting jaar in jaar uit betaald. Dus nu mag een ander de pineut zijn
Mooi dan kan ik nog ff €43500,- aan wegen belasting gaan dokken

Betaal gelukkig nog niet genoeg belastingen....

Laten ze eerst eens alle wegenbelasting tarieven van alle provincies gelijk trekken, dat zou ook een stuk eerlijker zijn....
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Heb je 30 autos staan dan ofzoFlorus schreef:Tom schreef:nog belasting laten betalen totdat dit 25 jaar gedaan is? Van de ene kant gezien wel het meest eerlijke. Maar er zal altijd een catagorie zijn die benadeeld wordt. Nu is dat feitelijk jan modaal die eerlijk zijn belasting jaar in jaar uit betaald. Dus nu mag een ander de pineut zijn
Mooi dan kan ik nog ff €43500,- aan wegen belasting gaan dokken![]()
.