
ACT: Algemeen Chat Topic
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Vergeet even niet dat 't niet goedkoop is om met een Amerikaan te rijden, al helemaal niet als 't een 4x4 pick-up is, met een verbruik van 1 op 3 houd het wel op als je je gedraagd en heb deze auto zeker niet omdat het goedkoop is. Ik rijd er weinig mee omdat er mee rijden gewoon goed geld kost en als het belastingvrij is dan kan dat, ik heb ruimte om 'm neer te zetten en af en toe op zondagmiddag er een rondje mee te touren. Als ik dan ineens 180 euro per maand moet gaan betalen dan houd het al snel op natuurlijk. Daarbij praat je over een paar duizend euro dat je over de balk gooit qua waarde als de belastingvrijstelling er af gaat.
En ik ben niet de enige, ik heb genoeg mensen om mij heen die tientallen Amerikaanse auto's hebben staan en er sporadisch een rondje mee rijden. Die auto's zijn stuk voor stuk niets meer waard straks. Om dat ook maar even niet te vergeten.
Als mensen dagelijks willen rijden met een oldtimer moeten ze dat zelf weten, ik heb voor dagelijks liever een auto die het gewoon doet en waar ik niet aan hoef te sleutelen en daar betaal ik gewoon netjes de volle mep belasting voor.
En ik ben niet de enige, ik heb genoeg mensen om mij heen die tientallen Amerikaanse auto's hebben staan en er sporadisch een rondje mee rijden. Die auto's zijn stuk voor stuk niets meer waard straks. Om dat ook maar even niet te vergeten.
Als mensen dagelijks willen rijden met een oldtimer moeten ze dat zelf weten, ik heb voor dagelijks liever een auto die het gewoon doet en waar ik niet aan hoef te sleutelen en daar betaal ik gewoon netjes de volle mep belasting voor.
Dat is inderdaad de beste oplossing. Maar wacht, dat hebben we toch al? Kijk eens naar de brandstofprijzenMerijn schreef:We moeten in NL eens kappen met het belasten van het hebben van de auto, maar meer belasten op het gebruik van de auto. Gebruik je 'm veel, dan betaal je daarvoor. Gebruik je 'm niet, betaal je niks/weinig. Dat is in mijn ogen veel eerlijker.

-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ik ben een voorstander van een eerlijke vorm van rekening rijden. Maar weet je nog hoe nl daar op reageerde..............?
Grote probleem met nu is dat het gewoon niet eerlijk is.
Grote probleem met nu is dat het gewoon niet eerlijk is.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
De keuze voor Frankrijk gaat bij mij steeds meer de positieve kant op ...
Afgezien van een hoop andere zaken hebben ze daar geen MRB want dat zit al in de brandstofprijs verwerkt
En is daar de brandstof duurder ? Nee.
Zelfde geldt voor de levering van energie aldaar. Geen rare heffingen of toeslagen, transportkosten en belasting op een al geheven belasting e.d.
Zorg is daar ook nog eens stukje overzichtelijker ...
Breizh Da Viken !
Afgezien van een hoop andere zaken hebben ze daar geen MRB want dat zit al in de brandstofprijs verwerkt


Zelfde geldt voor de levering van energie aldaar. Geen rare heffingen of toeslagen, transportkosten en belasting op een al geheven belasting e.d.
Zorg is daar ook nog eens stukje overzichtelijker ...
Breizh Da Viken !

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Hier, dit is waar de fehac voor staat.
95% van de auto's die nu belastingvrij rondrijden voldoen hier absoluut niet aan, voor die overige 5% mag er best een uitzondering komen.
95% van de auto's die nu belastingvrij rondrijden voldoen hier absoluut niet aan, voor die overige 5% mag er best een uitzondering komen.
De FEHAC (Federatie Historische Automobiel- en Motorfietsclubs) stelt zich vanaf haar oprichting (in 1976) ten doel de belangen te behartigen van de eigenaren en houders van voertuigen welke uit historisch oogpunt in stand worden gehouden. Het gaat als regel om voertuigen van 25 jaar en ouder. De FEHAC telt ruim 200 leden, Nederlandse verenigingen en stichtingen die samen circa 70.000 personen vertegenwoordigen. Al deze mensen spannen er zich er voor in om de historische voertuigen die zij bezitten in stand te houden, met inzet van kennis, kunde en tijd, en volledig uit eigen middelen. Aldus zorgen zij er voor, ondersteund door een hele bedrijfstak, dat er in Nederland een rijke en gevarieerde collectie voertuigen behouden blijft; niet alleen personenauto’s, maar onder meer ook bromfietsen, motorfietsen, autobussen, bedrijfsvoertuigen, legervoertuigen, aanhangwagens en tractoren. In haar 35 jarig bestaan is de FEHAC uitgegroeid tot dé gesprekspartner van de overheid op dit gebied. De FEHAC is aangesloten bij de FIVA (Féderation Internationale des Véhicules Anciens) en vertegenwoordigt de sector wegvoertuigen in de stichting Mobiele Collectie Nederland.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
en wat kan dat schelen. de meeste mensen die een oldtimer als object hebben om hem in de zomer 2 maandjes te gebruiken schorsen hem toch. En ik wil wel graag van als die MB dieselboten af. echt niet normaal hoeveel er nu weer van die bakken rondreiden. Hier in groningen staan ze er in iedere straat... en als je er achter rijd word je weer misselijk van de olie lucht. Weg met die dingen! Dat heeft 0,00000000.0 procent te maken met liefhebbers maar 100% met centen kakkers.
Kijk, als de overheid je de mogelijkheid biedt, dan ben je vrij om gebruik te maken van die voordelen. Ik snap het heel goed! Als ik geen leasert zou hebben, dan had ik het zelf ook overwogen.
Maar eerst geven ze je de mogelijkheid en ineens wordt het weer afgenomen? Dat klopt niet...
Da's een beetje hetzelfde als het afnemen van de HRA, nadat je net gezegd hebt dat je er niet aan zal tornen.
Maar eerst geven ze je de mogelijkheid en ineens wordt het weer afgenomen? Dat klopt niet...
Da's een beetje hetzelfde als het afnemen van de HRA, nadat je net gezegd hebt dat je er niet aan zal tornen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Onder welke steen kom jij vandaanMerijn schreef:Kijk, als de overheid je de mogelijkheid biedt, dan ben je vrij om gebruik te maken van die voordelen. Ik snap het heel goed! Als ik geen leasert zou hebben, dan had ik het zelf ook overwogen.
Maar eerst geven ze je de mogelijkheid en ineens wordt het weer afgenomen? Dat klopt niet...
Da's een beetje hetzelfde als het afnemen van de HRA, nadat je net gezegd hebt dat je er niet aan zal tornen.


De roverheid is al zolang ze bestaan de meest onbetrouwbare partner die er is, er is al jaren gemorrel over die oldtimervrijstelling en hra.
Dan geloof je echt nog in sprookjes als je denkt dat ze dat ongemoeid zullen laten.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tuurijk geloof ik dat niet en persoonlijk vind ik het ook onverantwoord om HRA intact te laten.
Evenals de MRB voor oldtimers, zoals die nu is.
Ik wil alleen maar aangeven dat dit soort zaken vaak ondoordacht worden besloten en de burger uiteindelijk met de problemen wordt opgezadeld.

Ik wil alleen maar aangeven dat dit soort zaken vaak ondoordacht worden besloten en de burger uiteindelijk met de problemen wordt opgezadeld.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Klopt Merijn, maar dat zou je toch niet meer vreemd moeten vinden, zolang de politiek nergens ter verantwoording wordt geroepen zal dit blijven bestaan.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
door wie zou die dan ter verantwoording moeten worden geroepen? de politiek, dat zijn we toch zelf? zolang 1 partij niet een meerderheid haalt wordt het altijd een coalitie en dus gewoon koehandel
wil je iets doen zul je toch meer moeten doen dan eens in de 4 jaar een papiertje in een gleuf drukken
wil je iets doen zul je toch meer moeten doen dan eens in de 4 jaar een papiertje in een gleuf drukken
Trust me. I know what I'm doing.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Juist, dus eigenlijk hebben ze een vrijbrief om maar aan te knoeien, en dan na 4 jaar gaat het roer weer om omdat een andere partij dan weer meer zieltjes heeft gewonnen.Xabre schreef:door wie zou die dan ter verantwoording moeten worden geroepen? de politiek, dat zijn we toch zelf? zolang 1 partij niet een meerderheid haalt wordt het altijd een coalitie en dus gewoon koehandel
wil je iets doen zul je toch meer moeten doen dan eens in de 4 jaar een papiertje in een gleuf drukken
Wat mij betreft mag het hele politieke stelsel op de schop, het land moet een duidelijke visie hebben en een meerjarenplanning, of het nu links, rechts of het midden is, maar iig een duidelijk beleid wat voor langere tijd uitgestippeld wordt, zodat iedereen zich daaraan aan kan passen, moet je eens kijken wat dat bespaart
1 voorbeeldje
wel jsf
geen jsf
wel jsf
geen jsf
wel jsf
geen jsf
nu is jsf weer in beeld
inmiddels zijn we tig miljard verder
Ze gooien miljarden weg terwijl ze een begrotingstekort hebben en wat doen ze?
Ze gaan niet bezuinigen, nee ze wringen iedereen nog even uit zodat ze hun eigen molentjes aan de gang kunnen houden, ze leren niet van hun fouten, maar maken er steeds meer en zal er dus steeds meer geharkt moeten worden.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Dat zeg ik, stoppen met belasting betalen....
Dan moeten ze maar ff kijken waar ze geld vandaag halen voor al die nuttelozen dingen....onderzoek hier onderzoek daar enz..
" Ik betaald geen cent meer"
turbo
Dan moeten ze maar ff kijken waar ze geld vandaag halen voor al die nuttelozen dingen....onderzoek hier onderzoek daar enz..
" Ik betaald geen cent meer"

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Griekenland geeft alvast het goede voorbeeld v.w.b. het niet betalen van belasting 

BOTS Jonguh.. Allemaal een dikke Manta kopuh. Oh nee die zijn ook niet meer mrb-vrij..Jochem de Haas schreef:Dat zeg ik, stoppen met belasting betalen....
Dan moeten ze maar ff kijken waar ze geld vandaag halen voor al die nuttelozen dingen....onderzoek hier onderzoek daar enz..
" Ik betaald geen cent meer"turbo

5 GT Turbo '88 GT5
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Die mrb is niet het grootste probleem, ik zou eens kijken wat de zorgpremie gaat worden.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Er komt een tijd, als die er al niet is......dat er maar weinig mensen zijn die hun lasten kunnen betalen....
En wat gaan de heren dan doen in den haag....?
En wat gaan de heren dan doen in den haag....?
die europese APK zit toch ook nog in de pijpleiding. Dat lijkt me helemaal een doomidee, niet dat ze straks belgische trekjes krijgen bij de keuring 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Die zorgpremie maak ik mij nog niet zo druk om, als ik nou 3x modaal binnen kreeg elke maand was 't een ander verhaal. Of ik het er mee eens ben? NEE, als je de grens op 70.000 euro legt bereik je juist de mensen niet die je wilt bereiken. En alle werklozen in Nederland krijg je zo helemaal niet meer aan het werk.. Want ja, als je rond kan komen zonder te werken en je daardoor ook nog eens minder premie hoeft te betalen? Waarom zou je dan nog gaan werken?Luco/Alpine-racer schreef:Die mrb is niet het grootste probleem, ik zou eens kijken wat de zorgpremie gaat worden.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Nou 19000 bruto is niet zoveel, en juist daarna gaat het hard omhoog, kon je wel eens meer gaan kosten dan de mrb, voor de meesten dan bij jouw is het wel extreem.Ronald1916V schreef:Die zorgpremie maak ik mij nog niet zo druk om, als ik nou 3x modaal binnen kreeg elke maand was 't een ander verhaal. Of ik het er mee eens ben? NEE, als je de grens op 70.000 euro legt bereik je juist de mensen niet die je wilt bereiken. En alle werklozen in Nederland krijg je zo helemaal niet meer aan het werk.. Want ja, als je rond kan komen zonder te werken en je daardoor ook nog eens minder premie hoeft te betalen? Waarom zou je dan nog gaan werken?Luco/Alpine-racer schreef:Die mrb is niet het grootste probleem, ik zou eens kijken wat de zorgpremie gaat worden.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Wat ik me meer afvraag is wat er gebeurd als we weer uit de recessie zijn.
Tot nu toe zijn alle verhogingen een beetj verdedigd als 'als we nu met z'n allen inleveren komt het later weer goed'.
Dat gedeelte dat de kosten weer omlaag gaan mis ik alleen, de roverheid raakt gewend aan de huidige inkomsten dus terug is bijna onmogelijk.
Tot nu toe zijn alle verhogingen een beetj verdedigd als 'als we nu met z'n allen inleveren komt het later weer goed'.
Dat gedeelte dat de kosten weer omlaag gaan mis ik alleen, de roverheid raakt gewend aan de huidige inkomsten dus terug is bijna onmogelijk.
+1 Die MRB is tientjes werk voor de meesten. Voor de rest is het hobby.Luco/Alpine-racer schreef:Die mrb is niet het grootste probleem, ik zou eens kijken wat de zorgpremie gaat worden.
Je zorgverzekering moet je betalen. Ik dacht dat alleen de hoge inkomens meer gingen betalen. Net ff een berekening gedaan, je slaat steil achterover.. Zou ruim het dubbele moeten gaan betalen. En dat als simpele timmerman..

Je kan beter stoppen met werken, bijstand aanvragen en ergens 3 hoog achter op een flatje gaan wonen als godverdomme elke dag naar je werk en proberen je hoofd boven water te houden..

5 GT Turbo '88 GT5
Een paar jaar geleden met Balkenende aan het roer was het'Nu het zuur daarna het zoet'tutuur schreef:Wat ik me meer afvraag is wat er gebeurd als we weer uit de recessie zijn.
Tot nu toe zijn alle verhogingen een beetj verdedigd als 'als we nu met z'n allen inleveren komt het later weer goed'.
Dat gedeelte dat de kosten weer omlaag gaan mis ik alleen, de roverheid raakt gewend aan de huidige inkomsten dus terug is bijna onmogelijk.
Het was zuur en het wordt alleen maar zuurder. Behalve als je steuntrekker bent, dan komt alles goed..

5 GT Turbo '88 GT5
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Niet als mij en vele anderen met een amerikaanse auto, als ik wegenbelasting moet gaan betalen voor mijn "hobby" kost mij dat 180 euro per maand.. 18 tientjes bedoel je ?Roy schreef:+1 Die MRB is tientjes werk voor de meesten. Voor de rest is het hobby.Luco/Alpine-racer schreef:Die mrb is niet het grootste probleem, ik zou eens kijken wat de zorgpremie gaat worden.
No offence Ronald, maar die pickup kun je gewoon schorsen, kost ie niks meer. Dat de verkoopprijs nu ineens naar beneden pleurt is inderdaad kut, maar dat ding was alleen zoveel waard omdat er een oldtimer regeling op zit.
Je zorgverzekering moet je gewoon elke maand afdragen anders volgt een boete. Je kan niet je zorgverzekering schorsen en alleen betalen als je er gebruik van wilt maken.
Check de verzekeringssite eens, dan zie je wat je basispremie gaat worden. Dan zie je wat ik bedoel..
Je zorgverzekering moet je gewoon elke maand afdragen anders volgt een boete. Je kan niet je zorgverzekering schorsen en alleen betalen als je er gebruik van wilt maken.
Check de verzekeringssite eens, dan zie je wat je basispremie gaat worden. Dan zie je wat ik bedoel..
5 GT Turbo '88 GT5
We kunnen het ook anders doen. De verplichte zorgverzekering afschaffen, een kassa bij de deur van 't ziekenhuis en de huisarts en een taximeter in de ambulance. Verder voor mensen die zich dan nog wel een zorgverzekering kunnen veroorloven de inkomstenbelasting ter compensatie verlagen. Voor modaal deze juist verhogen.
De zorgkosten zullen significant dalen. Beproeft systeem in Amerika.
De zorgkosten zullen significant dalen. Beproeft systeem in Amerika.

Trust me. I know what I'm doing.
Dat is weer het andere uiterste. Op zich hebben we hier in NL best een goed systeem.
Maar dat willen ze nu veranderen. Als je een laag inkomen hebt of steuntrekker bent wordt je premie €20,- Terwijl juist die bevolkingsgroepen het meest gebruik maken van de zorg. Omgekeerde wereld...
Maar dat willen ze nu veranderen. Als je een laag inkomen hebt of steuntrekker bent wordt je premie €20,- Terwijl juist die bevolkingsgroepen het meest gebruik maken van de zorg. Omgekeerde wereld...

5 GT Turbo '88 GT5
ik snap die verzekerings reclames ook niet "Waarom meer betalen dan je gebruikt". Ja als je dus ziek bent betaal je alles zelf, daar komt het dan op neer. In mijn opzicht spreek je dan niet meer van "verzekeren".
Iedereen die dus 100% gezond is betaald 0% en iemand die ziek is 100%. Zo simpel is het nou eenmaal. En daar gaan we naar toe.
Iedereen die dus 100% gezond is betaald 0% en iemand die ziek is 100%. Zo simpel is het nou eenmaal. En daar gaan we naar toe.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Nee ronald op benzine kost het een stuk minderRonald1916V schreef:Niet als mij en vele anderen met een amerikaanse auto, als ik wegenbelasting moet gaan betalen voor mijn "hobby" kost mij dat 180 euro per maand.. 18 tientjes bedoel je ?Roy schreef:+1 Die MRB is tientjes werk voor de meesten. Voor de rest is het hobby.Luco/Alpine-racer schreef:Die mrb is niet het grootste probleem, ik zou eens kijken wat de zorgpremie gaat worden.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Dit heeft niks met de recessie te maken maar met een roverheid die al 30 jaar structureel meer uitgeeft dan er binnenkomt vanwege incompetentie, het begrotingstekort loopt ondanks deze maatregelen nog steeds op.tutuur schreef:Wat ik me meer afvraag is wat er gebeurd als we weer uit de recessie zijn.
Tot nu toe zijn alle verhogingen een beetj verdedigd als 'als we nu met z'n allen inleveren komt het later weer goed'.
Dat gedeelte dat de kosten weer omlaag gaan mis ik alleen, de roverheid raakt gewend aan de huidige inkomsten dus terug is bijna onmogelijk.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Probleem volgens mij is dat dat hele zorggebeuren hier totaal uit de klauwen is gelopen. Peperdure operaties voor mensen met een nog maar kort te verwachten levensduur. Wachtkamers van huisartsenposten die 's avonds of in het weekend voor 90% gevuld zit met mensen die er totaal niks te zoeken (consult 3 tot 10x zo duur) hebben of iets wat prima tot de volgende werkdag kan wachten, allerlei mislukte ict projecten, specialisten en managers met idiote salarissen, steeds meer mensen met een ongezonde levensstijl, reclame voor ongezond voer, etc etc. Ik durf te wedden dat de zorg gigantisch goedkoper kan en net zo goed als we eens kappen met deze bullshit.Roy schreef:Dat is weer het andere uiterste. Op zich hebben we hier in NL best een goed systeem.
Maar dat willen ze nu veranderen. Als je een laag inkomen hebt of steuntrekker bent wordt je premie €20,- Terwijl juist die bevolkingsgroepen het meest gebruik maken van de zorg. Omgekeerde wereld...
Laatst gewijzigd door Xabre op wo 31 okt 2012 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Trust me. I know what I'm doing.