
Interessante meuk op marktplaats
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Hmm, dan liever een Twingo II diesel met chippie van Fastchip.
+30 pk en 50 nm op een gewicht van 955 kg......hoef je op zeker niks af te dragen aan mr de Jager.
+30 pk en 50 nm op een gewicht van 955 kg......hoef je op zeker niks af te dragen aan mr de Jager.
Waar zit het omslagpunt?Adinsx schreef:Hm... met de kilometers die ik nu zakelijk aan het maken ben zou het haast rendabel worden zo'n dhiezol
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
ja in NL zijn ze niet te vinden, maar gelukkig in midden Frankrijk welArco schreef:Je moet 'm alleen nog ff invoeren .... Wat zal je aan BPM nog moeten afdragen aan Jan-Kees de Jager ?![]()
Wel een goede uitvoering. 3-drs, xenon, navigatie, leuke pijp en Recaro's.


Dat rood vind ik ook wel erg dik staan op een Megane RS
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Kan je toch niet met elkaar vergelijken, zo'n Twingo zit en is lang niet zo fijn als een Megane.Arno17 schreef:Hmm, dan liever een Twingo II diesel met chippie van Fastchip.
+30 pk en 50 nm op een gewicht van 955 kg......hoef je op zeker niks af te dragen aan mr de Jager.
Waar zit het omslagpunt?Adinsx schreef:Hm... met de kilometers die ik nu zakelijk aan het maken ben zou het haast rendabel worden zo'n dhiezol
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Valt nog mee (als dat zo is).Wouter schreef:Moet je nog rond de 2000 euro aftikken aan BPM voor dat ding?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dat is ook leuk ja. Twingo DCi. Alleen de zit en ruimte zijn minder.Arno17 schreef:Hmm, dan liever een Twingo II diesel met chippie van Fastchip.
+30 pk en 50 nm op een gewicht van 955 kg......hoef je op zeker niks af te dragen aan mr de Jager.
Waar zit het omslagpunt?Adinsx schreef:Hm... met de kilometers die ik nu zakelijk aan het maken ben zou het haast rendabel worden zo'n dhiezol
Maar voor 16.365 heb je wel een nieuwe Dynamique met panormadak en nog een rits aaridge goodies.... en dan nog langs Henk.
Omslagpunt met de huidige dieselprijs en wegenbelasting voor de Megane ? Bij zo'n 10.000 km per jaar volgens http://www.omslagpuntberekening.nl/ met een verbruik van 11l/100km voor de benzine en 9l/100km voor de diesel. Valt mij heel erg mee trouwens.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
9ltr/100km? is dat niet een beetje veel........
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Zou best zo'n Twingo dCi gaan rijden...helaas nog te weinig op de markt voor een betaalbaar bedrag. Zou een goede opvolger zijn voor de Clio.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Gezien de sportieve rijstijl van Adinges niet ...coupe16v schreef:9ltr/100km? is dat niet een beetje veel........



Rij je zuiniger, dan is het omslagpunt dus nog eerder.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
In la France heb je een 10/2008-er authentique met 104.000 km en een 65 pk torretje voor zo'n 3600 euro's ...MartijnG schreef:Zou best zo'n Twingo dCi gaan rijden...helaas nog te weinig op de markt voor een betaalbaar bedrag. Zou een goede opvolger zijn voor de Clio.
Of een 102pk uit 10/2010 met 20.500km voor 6850.

http://www.autoscout24.fr/Details.aspx? ... 2380000000
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Tja, dat is de vraag .. Stoelen en onderstel Twingo II en Clio II zijn hetzelfde dus dat scheelt ... 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Het rijdt best goed zo'n twingo II, je moet wel een beetje een uitvoering hebben met goede stoelen maar het onderstel is echt prima en de zijwind gevoeligheid valt ook heel erg mee. Torretje draait bij 120 ook weinig toeren, dus om veel te rijden met een twingo II is echt geen straf.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Klopt, heb zelf een RS gehad, reed lekker op snelweg asfalt.
Zo'n diesel met 85 pk gaat echt lekker van de plek, heb gereden in zo'n auto van een vriendin.
En zag op site van Fastchip na behandeling iets van 30 pk en 50 nm winst.
Kom je op 115 pk en 250 nm op 955 kg....
Volgens globale input kom je dan op:
0-60mph: 8.3 sec
Dus net zo snel/traag als de RS uitvoering.....wegenbelasting vrij
Zo'n diesel met 85 pk gaat echt lekker van de plek, heb gereden in zo'n auto van een vriendin.
En zag op site van Fastchip na behandeling iets van 30 pk en 50 nm winst.
Kom je op 115 pk en 250 nm op 955 kg....
Volgens globale input kom je dan op:
0-60mph: 8.3 sec
Dus net zo snel/traag als de RS uitvoering.....wegenbelasting vrij

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Megane rs op de veiling!
https://www.bva-auctions.com/auction/lot/5816/2548983
https://www.bva-auctions.com/auction/lot/5816/2548983
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Stond eerder voor 11.950 te koop bij Hyundai dealer Schippers:
http://webcache.googleusercontent.com/s ... =firefox-a
http://webcache.googleusercontent.com/s ... =firefox-a
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
hij staat toch nog steeds bij schippers?Adinsx schreef:Stond eerder voor 11.950 te koop bij Hyundai dealer Schippers:
http://webcache.googleusercontent.com/s ... =firefox-a
Project: GTT Blue Sport
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
IS trouwens een import r25 en de enige r25 in NL in de kleur zwart zover ik weet.
Heb begrepen dat hij niet super netjes is.
Maar goed als je hem onder de 8 kan kopen heb je denk ik wel een leuke koop.
Heb begrepen dat hij niet super netjes is.
Maar goed als je hem onder de 8 kan kopen heb je denk ik wel een leuke koop.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Bod staat al op 5300 ... Niete slechte ... 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
De import BPM was vrij laag bij deze auto:Patrick.B schreef: Heb begrepen dat hij niet super netjes is.
Maar goed als je hem onder de 8 kan kopen heb je denk ik wel een leuke koop.
Historisch BPM € 2378
Had dus denk ik best wat schade voor invoer in 2009.
Maargoed, voor onder de 8k heb je dan wel een R25 met niet heel veel kilometers.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
er komen op zon veiling nogal wat kosten bij toch?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Had ik ook al even naar lopen zoeken inderdaad. Maar die kun je pas zien als je inlogd en een bod doet. Dan zie je de andere kosten en kun je je bod echt doordoen of intrekken.
Edit: ah, Wouter heeft het gevonden. Maar geldt de BTW wel? Gezien die al is voldaan op de auto door de eerste eigenaar?
Edit: ah, Wouter heeft het gevonden. Maar geldt de BTW wel? Gezien die al is voldaan op de auto door de eerste eigenaar?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Ja je koopt gewoon iets, daarop is BTW van toepassing.Adinsx schreef:Edit: ah, Wouter heeft het gevonden. Maar geldt de BTW wel? Gezien die al is voldaan op de auto door de eerste eigenaar?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Hm... ik twijfel er over omdat de auto natuurlijk niet nieuw is, en er al eens BTW is afgedragen. Bij nieuwe spullen komt er natuurlijk BTW bij, maar hier ook?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Spullen zijn toch in beslag genomen dan begint de riedel weer opnieuw he, de belasting, makkelijker kunnen we het niet maken, wel duurderAdinsx schreef:Hm... ik twijfel er over omdat de auto natuurlijk niet nieuw is, en er al eens BTW is afgedragen. Bij nieuwe spullen komt er natuurlijk BTW bij, maar hier ook?

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Tja, de belastingdienst. Enige moment dat ik ze mag is na het opmaken van de jaaropgaaf en dan genieten van de de renteaftrek. Maar verder?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
+1 hier hetzelfde i.v.m. dat ik de hypotheek rente aftrek per jaar doe, verder haat ik die blauwe enveloppen.Adinsx schreef:Tja, de belastingdienst. Enige moment dat ik ze mag is na het opmaken van de jaaropgaaf en dan genieten van de de renteaftrek. Maar verder?
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

Ik zou er best 1 willen hebben... Maar wat zijn ze zwaar en vebruiken ze een hoop. Reparaties en onderhoud nog buiten beschouwing gelaten

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"