Arthur's R9-R > Jan's R9-R
heb de mtech v4 ook gezien maar heb gekozen voor een microsquirt.
-ook smd gefabriceerd
-zelfde software (tunerstudio)
-ondersteund ook alles van een f7 motor (renix vliegwiel)
-menno kan hem ook mappen
maar met de volgende voordelen
+goedkoper
+forum support (geen illegale megasquirt)
+waterdicht
+klein
+enorm veel documentatie
en samen met een kabelboom voor minder dan een kdfi zonder kabelboom.
-ook smd gefabriceerd
-zelfde software (tunerstudio)
-ondersteund ook alles van een f7 motor (renix vliegwiel)
-menno kan hem ook mappen
maar met de volgende voordelen
+goedkoper
+forum support (geen illegale megasquirt)
+waterdicht
+klein
+enorm veel documentatie
en samen met een kabelboom voor minder dan een kdfi zonder kabelboom.
Interessant! Wat is de prijs daarvan dan?
De support maak ik me niet zo druk om aangezien ik een zeer goede tuner ken die er mee werkt. Tunerstudio kan vrijwel elke tuner wel afstellen.
De support maak ik me niet zo druk om aangezien ik een zeer goede tuner ken die er mee werkt. Tunerstudio kan vrijwel elke tuner wel afstellen.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Nu dat schermpje nog

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Contacteer:
tuner studio is gratis te downloaden en KDFI draaid er ook op....
http://tunerstudio.com/index.php/tuner-studio
http://tunerstudio.com/index.php/tuner-studio
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Gewoon de originele rail...
Ja de originele. En nee grotere injectoren heb je niet meer bd voor nodig.
De werkdruk is gewoon 3 bar tov inlaat druk.
De werkdruk is gewoon 3 bar tov inlaat druk.
http://www.ebay.com/itm/110945975502?it ... ce&vxp=mtrtutuur schreef:Interessant! Wat is de prijs daarvan dan?
-
- Car: R19.R
Ga je onderstel technisch ook nog wat doen of denk je dat je met de (langere) dci bak niet zo veel wielspin krijgt?
Voor de rest weer
zag pas hoe groot die turbo was op de foto waar die naast de v-bak ligt 
Voor de rest weer

Het gaat niet om wat het kost maar om wat je er van leert, dat is mijn/doel tenminste.
Anders had ik net zo goed meteen de gereviseerde forged f7r kunnen pakken die ik nog heb staan.
Voorlopig gaat de 9 iig omhoog en knappe banden er onder omdat het toch alleen nog maar regent. Tevens ivm de apk volgend jaar.
Wheelspin? Is toch mooi
Anders had ik net zo goed meteen de gereviseerde forged f7r kunnen pakken die ik nog heb staan.
Voorlopig gaat de 9 iig omhoog en knappe banden er onder omdat het toch alleen nog maar regent. Tevens ivm de apk volgend jaar.
Wheelspin? Is toch mooi

-
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Contacteer:
Even terug komend op de langere v-bak, vraag ik me af wat dat weer doet met de belasting op de aandrijfassen.
Kan me voorstellen dat bijvoorbeeld std aandrijfassen dan wel eens zouden kunnen knappen gezien ze voor iets minder heftige blokken bedoeld zijn
Gezien ik zelf ooit ook nog aan een turbo blok wil en langere versnellingen wil om zo de power (hopelijk) beter kwijt te raken was ik hier eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar.
Kan me voorstellen dat bijvoorbeeld std aandrijfassen dan wel eens zouden kunnen knappen gezien ze voor iets minder heftige blokken bedoeld zijn

Gezien ik zelf ooit ook nog aan een turbo blok wil en langere versnellingen wil om zo de power (hopelijk) beter kwijt te raken was ik hier eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar.
Anything worth doing is worth doing right!.
Hoe langer de versnellinger hoe lager de belasting juist is op de aandrijflijn...
-
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Contacteer:
Dacht juist met langere versnellingen dat de aandrijfassen dan weer meer last zouden krijgen van torderen. (kracht maal arm idee) door de langere versnellingen.tutuur schreef:Hoe langer de versnellinger hoe lager de belasting juist is op de aandrijflijn...
Anything worth doing is worth doing right!.
-
Volgens mij als je het met een fiets vergelijkt:
- lichte versnelling, je trapt heel makkelijk, dus je oefent veel kracht uit op de aandrijflijn
- zware versnelling, je hebt zelf heel moeilijk, de aandrijflijn heeft dan weer minder te verwerken.
Geen idee of het klopt
- lichte versnelling, je trapt heel makkelijk, dus je oefent veel kracht uit op de aandrijflijn
- zware versnelling, je hebt zelf heel moeilijk, de aandrijflijn heeft dan weer minder te verwerken.
Geen idee of het klopt

Klopt, koppel sloopt de boel eerder dan rpm. Maar het probleem bij tuur is eerder de wheelspin denk ik, als je daarna weer grip krijgt krijgen de assen een opdonder.
De ketting zal altijd dezelfde kracht te verduren krijgen alleen de duur is anders.Tom schreef:Als je de ketting van de fiets bekijkt klopt dat juist weer niet volgens mij. Daar komt veel meer kracht op in een hoge versnelling als je je best doet.
Aandrijfassen waren bij mij op een heel onverwacht moment gebroken, heb al meerdere keren al spinnend een kuil in gereden en dus van 0 naar 100% grip en er brak niks af.
Mijn vermoeden is dat het gewoon vermoeidheid geweest is. De assen hadden namelijk ook al een tijdje gedient als chassisbalk bewerkers...
Ik verbaas me er overigens ook over dat ik de circlip er nog niet uit geknald heb!
Idd, maar de 5de zal een leuke overdrive zijn
220 is al doodeng in dat ding...

220 is al doodeng in dat ding...
Aandrijfassen slopen doe je eigenlijk alleen als je een sper hebt, anders heeft het weinig nut om dikkere te kopen.
Zie ook Luco, die reed die dingen pas stuk toen hij er een sper in had zitten.
Beetje wheelspin en wat klappen zijn eerder slecht voor je bak, dan dat je die assen ermee in 2en kan rijden.
Beetje wheelspin en wat klappen zijn eerder slecht voor je bak, dan dat je die assen ermee in 2en kan rijden.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Juist met zeg 200pk en 4oonm sloop je veel eerder je bakken dan je assen, en ook met sper sloop je geen assen, wel gelaste assenSteven schreef:Aandrijfassen slopen doe je eigenlijk alleen als je een sper hebt, anders heeft het weinig nut om dikkere te kopen.

De op maat gemaakte assen van 72 euro heeft al 2 seizoenen dienst gedaan en is nog heel.
-
- Car: Clio 16V 2.0
Maar net als wat je de vorige keer had dat een homokineet breekt.
Dat komt 100°/ zeker doordat ooit of toen de moer TE vast heeft gestaan waardoor het
materiaal rekt en aanzienlijk minder op afschuiving/wringing kan hebben.
Nieuwe moer op max 175Nm.
Veder wel gaaf hoe je het allemaal aanpakt
Dat komt 100°/ zeker doordat ooit of toen de moer TE vast heeft gestaan waardoor het
materiaal rekt en aanzienlijk minder op afschuiving/wringing kan hebben.
Nieuwe moer op max 175Nm.
Veder wel gaaf hoe je het allemaal aanpakt

Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Nieuwe RS4 Avant doet 290 op top met 420pk, dus je moet flink aan het sleutelen Tuur.
[img]https://pbs.twimg.com/media/A5LZeTMCMAApSO9.jpg[/img]
*ik blijf ook wel even op een afstandje*
[img]https://pbs.twimg.com/media/A5LZeTMCMAApSO9.jpg[/img]
*ik blijf ook wel even op een afstandje*
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
Frontaal oppervlak van een 9 is wel wat kleiner... stroomlijn euhm, ... jah 

wat zijn jullie allemaal bang zeg!!!
ga er voor man!

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Man mijn 5 haalde ook gewoon 248 gps....
Einde 5 toerenbegrenzer....
Oke de ruitenwissers ging een eigen leven leiden ...detail.
En hoe mijn deuren eventueel kierden heb maar niet naar gekeken...handjes op t stuur, oogjes op de duitse autobaan
Einde 5 toerenbegrenzer....
Oke de ruitenwissers ging een eigen leven leiden ...detail.
En hoe mijn deuren eventueel kierden heb maar niet naar gekeken...handjes op t stuur, oogjes op de duitse autobaan
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Boven een bepaalde snelheid is gewicht van veel minder belang dan luchtweerstand.
een alpine met maar 200pk loopt ook 260 km, puur door de lage luchtweerstand.
een alpine met maar 200pk loopt ook 260 km, puur door de lage luchtweerstand.
zoals ik al zeg is 220 al eng in de 9, daarbij komt dat die nankang banden al niet over de 240 mogen, laat staan dat ik dat zou willen
zo heb ik een mooie overdrive dus ergens rond 3000tpm 130 rij
bak is van een dci 80

zo heb ik een mooie overdrive dus ergens rond 3000tpm 130 rij

bak is van een dci 80
Laatst gewijzigd door tutuur op di 16 okt 2012 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.