Arthur's R9-R > Jan's R9-R

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

heb de mtech v4 ook gezien maar heb gekozen voor een microsquirt.

-ook smd gefabriceerd
-zelfde software (tunerstudio)
-ondersteund ook alles van een f7 motor (renix vliegwiel)
-menno kan hem ook mappen

maar met de volgende voordelen

+goedkoper
+forum support (geen illegale megasquirt)
+waterdicht
+klein
+enorm veel documentatie

en samen met een kabelboom voor minder dan een kdfi zonder kabelboom.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Interessant! Wat is de prijs daarvan dan?

De support maak ik me niet zo druk om aangezien ik een zeer goede tuner ken die er mee werkt. Tunerstudio kan vrijwel elke tuner wel afstellen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Nu dat schermpje nog (0) (0) (0) (0) (0) (0) (0) (0) (0) (0) (0) (0)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Welke benzinedrukregelaar gebruik je?
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

tuner studio is gratis te downloaden en KDFI draaid er ook op....

http://tunerstudio.com/index.php/tuner-studio
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Gewoon de originele rail...
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

tutuur schreef:Gewoon de originele rail...
...met originele bdr?

Ik heb een 3,5bar bdr, besteld op eBay. Grotere injectoren betekent toch ook meer dat je meer benzinedruk nodig hebt?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ja de originele. En nee grotere injectoren heb je niet meer bd voor nodig.

De werkdruk is gewoon 3 bar tov inlaat druk.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

tutuur schreef:Interessant! Wat is de prijs daarvan dan?

De support maak ik me niet zo druk om aangezien ik een zeer goede tuner ken die er mee werkt. Tunerstudio kan vrijwel elke tuner wel afstellen.
http://www.ebay.com/itm/110945975502?it ... ce&vxp=mtr
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ben benieuwd de 27e :D Maar waarom niet gelijk mappen dan? Dan weet je tenminste wel dat het goed en veilig loopt, als je de boel (weer) kapot rijdt kost het je meer geld :beer:
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ga je onderstel technisch ook nog wat doen of denk je dat je met de (langere) dci bak niet zo veel wielspin krijgt?

Voor de rest weer :worship: zag pas hoe groot die turbo was op de foto waar die naast de v-bak ligt (0)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Het gaat niet om wat het kost maar om wat je er van leert, dat is mijn/doel tenminste.

Anders had ik net zo goed meteen de gereviseerde forged f7r kunnen pakken die ik nog heb staan.

Voorlopig gaat de 9 iig omhoog en knappe banden er onder omdat het toch alleen nog maar regent. Tevens ivm de apk volgend jaar.

Wheelspin? Is toch mooi :p
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Even terug komend op de langere v-bak, vraag ik me af wat dat weer doet met de belasting op de aandrijfassen.
Kan me voorstellen dat bijvoorbeeld std aandrijfassen dan wel eens zouden kunnen knappen gezien ze voor iets minder heftige blokken bedoeld zijn :)

Gezien ik zelf ooit ook nog aan een turbo blok wil en langere versnellingen wil om zo de power (hopelijk) beter kwijt te raken was ik hier eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar.
Anything worth doing is worth doing right!.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Hoe langer de versnellinger hoe lager de belasting juist is op de aandrijflijn...
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

tutuur schreef:Hoe langer de versnellinger hoe lager de belasting juist is op de aandrijflijn...
Dacht juist met langere versnellingen dat de aandrijfassen dan weer meer last zouden krijgen van torderen. (kracht maal arm idee) door de langere versnellingen.
Anything worth doing is worth doing right!.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Volgens mij als je het met een fiets vergelijkt:

- lichte versnelling, je trapt heel makkelijk, dus je oefent veel kracht uit op de aandrijflijn
- zware versnelling, je hebt zelf heel moeilijk, de aandrijflijn heeft dan weer minder te verwerken.

Geen idee of het klopt :p
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Als je de ketting van de fiets bekijkt klopt dat juist weer niet volgens mij. Daar komt veel meer kracht op in een hoge versnelling als je je best doet.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Klopt, koppel sloopt de boel eerder dan rpm. Maar het probleem bij tuur is eerder de wheelspin denk ik, als je daarna weer grip krijgt krijgen de assen een opdonder.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Inderdaad. En dat wordt nog versterkt met (grotere) stuuruitslag.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Tom schreef:Als je de ketting van de fiets bekijkt klopt dat juist weer niet volgens mij. Daar komt veel meer kracht op in een hoge versnelling als je je best doet.
De ketting zal altijd dezelfde kracht te verduren krijgen alleen de duur is anders.

Aandrijfassen waren bij mij op een heel onverwacht moment gebroken, heb al meerdere keren al spinnend een kuil in gereden en dus van 0 naar 100% grip en er brak niks af.

Mijn vermoeden is dat het gewoon vermoeidheid geweest is. De assen hadden namelijk ook al een tijdje gedient als chassisbalk bewerkers...

Ik verbaas me er overigens ook over dat ik de circlip er nog niet uit geknald heb!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Met de cw waarde van een zeecontainer telt dat niet :D
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

hahaha :lol:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Idd, maar de 5de zal een leuke overdrive zijn :)

220 is al doodeng in dat ding...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Aandrijfassen slopen doe je eigenlijk alleen als je een sper hebt, anders heeft het weinig nut om dikkere te kopen.

Zie ook Luco, die reed die dingen pas stuk toen hij er een sper in had zitten.
Beetje wheelspin en wat klappen zijn eerder slecht voor je bak, dan dat je die assen ermee in 2en kan rijden.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Steven schreef:Aandrijfassen slopen doe je eigenlijk alleen als je een sper hebt, anders heeft het weinig nut om dikkere te kopen.

Zie ook Luco, die reed die dingen pas stuk toen hij er een sper in had zitten.
Beetje wheelspin en wat klappen zijn eerder slecht voor je bak, dan dat je die assen ermee in 2en kan rijden.
Juist met zeg 200pk en 4oonm sloop je veel eerder je bakken dan je assen, en ook met sper sloop je geen assen, wel gelaste assen :smile:
De op maat gemaakte assen van 72 euro heeft al 2 seizoenen dienst gedaan en is nog heel.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Maar net als wat je de vorige keer had dat een homokineet breekt.
Dat komt 100°/ zeker doordat ooit of toen de moer TE vast heeft gestaan waardoor het
materiaal rekt en aanzienlijk minder op afschuiving/wringing kan hebben.
Nieuwe moer op max 175Nm.

Veder wel gaaf hoe je het allemaal aanpakt (Y)
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
roadkill
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 8 aug 2012 15:21

292km/uur in een 9........ Dat wil ik zien (wel vanaf de kant als je het niet erg vind :smile: :smile: :smile:
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Nieuwe RS4 Avant doet 290 op top met 420pk, dus je moet flink aan het sleutelen Tuur.

[img]https://pbs.twimg.com/media/A5LZeTMCMAApSO9.jpg[/img]

*ik blijf ook wel even op een afstandje*
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Frontaal oppervlak van een 9 is wel wat kleiner... stroomlijn euhm, ... jah :p
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

:D
wat zijn jullie allemaal bang zeg!!!

ga er voor man! (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Man mijn 5 haalde ook gewoon 248 gps....
Einde 5 toerenbegrenzer....
Oke de ruitenwissers ging een eigen leven leiden ...detail.
En hoe mijn deuren eventueel kierden heb maar niet naar gekeken...handjes op t stuur, oogjes op de duitse autobaan
roadkill
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 8 aug 2012 15:21

RS4 is natuurlijk wel bijna 2 keer zo zwaar he.... :smile:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Boven een bepaalde snelheid is gewicht van veel minder belang dan luchtweerstand.

een alpine met maar 200pk loopt ook 260 km, puur door de lage luchtweerstand.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

zoals ik al zeg is 220 al eng in de 9, daarbij komt dat die nankang banden al niet over de 240 mogen, laat staan dat ik dat zou willen :D

zo heb ik een mooie overdrive dus ergens rond 3000tpm 130 rij :p

bak is van een dci 80
Laatst gewijzigd door tutuur op di 16 okt 2012 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie