ACT: Algemeen Chat Topic

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Alle sites nemen tegenwoordig nieuws exact over van de nieuwshuizen zoals Reuters, maken er een headline met een pakkende kop van en hoppa, je hebt een nieuwssite. Geen diepgang, geen eigen onderzoek. Gewoon simpel knip en plak werk.

En het ergste is nog dat niemand tegenwoordig nog voor (degelijk) nieuws wil betalen, waardoor er bijna geen onafhankelijke kranten zijn. Men wil blijkbaar voor de gek gehouden worden... :gaap:
Roald
Car: 19 16v PhII 2.0T
Contacteer:

+1 Merijn (Y)
Anything worth doing is worth doing right!.
Steven
Car: M536

De media heeft veels teveel macht en er is niemand die het corrigeert.

Weerberichten waar de weermensen al bijna voor afgeschoten worden, strandtenten die dan weermensen gaan aanklagen. Waar is de nuchtere kijk van de mens?
Megane Estate III GT

Wereldwijd ligt de economie op z'n gat. Dit is gewoon weer zo'n sensatiezoekende headline om ons er ff op te laten 'klikken'. Zijn zij ook weer blij. De gehele autobranche heeft het zwaar.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Stap 1 in de goede richting voor renault?
http://www.autoblog.nl/daimler-en-renau ... ntwikkelen
Maarten-Jan
Car: R19.R

Luco/Alpine-racer schreef:Ze doen net alsof ze op het punt van omvallen staan.
(N)
Helemaal als je leest wat er in het artikeltje zelf staat, daar staat gewoon beschreven dat de productie over de jaren meer naar het buitenland verplaatst zal worden. lekker sensatie zoekend artikel hoofd, zielig (N)
Haas
Car: Megane RS

mensen worden gewoon veel te gemakzuchtig.. Een groot gedeelte van de bevolking gaat er maar klakkeloos van uit dat iedereen het beste met ze voor heeft..
Iedereen moet tegen zichzelf in bescherming worden genomen, er moet overal een vangnet voor zijn, enz. "Denk zelf eens na bij wat je aan het doen bent en maak dan een afweging" is erg lastig...
Merijn
Über-Spammer

Om het privacy-vraagstuk nog maar eens aan te halen... Een grappig filmpje! :)

Tim
Car: E36 M3

Geinig :-)
Geert
Contacteer:

Iemand enig idee wat voor type stekker dit is? Ik wil graag een losse stekker hebben waar ik zelf de draden nog aan kan knijpen/solderen.

[img]http://www.ilricambio.org/images/820064 ... 673202.jpg[/img]
Jean-Paul-S
Über-Spammer

De naam ken ik niet, maar waarom gebruik je niet gewoon een std BDP waarvan je de draden met mannetje-vrouwtje aanelkaar maakt?
Roy
Moderator

De stekker is los verkrijgbaar zonder de sensor. De blauwe versie is een verbeterde versie om storing te voorkomen. Van mijn megane heb ik hem toen ook vervangen.
5 GT Turbo '88 GT5
mark 5t
Contacteer:

iemand die veel verstand van olie heeft?
ik kan aan een 60L drum komen 10W60 van onderstaand merk
echter heb ik niet veel kaas gegeten van al die specificaties.

http://www.chiefoil.com/producten.html
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Geert
Contacteer:

Die specs zeggen eigenlijk niet heel veel. Alleen dat ze aan de huidige standaard voldoen. Maar lijkt me prima olie.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Ligt eraan wat het kost, en 10w60 is echt niet zo goed als men denkt, veel slijtage bij koude start.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
PtrGte
Contacteer:

wat is dan beter aan 10W40 bij koude start?
Geert
Contacteer:

check de viscositeit maar eens, die is bij 10w60 toch dikker dan bij 10w40. Je zou denken dat de 10 het zelfde zou betekenen maar het lijkt wel of deze in verhouding staat met het 2e getal.

Ik rijd zelf met 5w50 en dit bevalt erg goed. koud geen lagere druk, warm (110+) scheelt het een bar.
-jo-

Luco/Alpine-racer schreef:Ligt eraan wat het kost, en 10w60 is echt niet zo goed als men denkt, veel slijtage bij koude start.
Jij maakt steeds de vergelijking met dat moderne seat hok van je. Gaat niet op, hier is het ouwe meuk wat de klok slaat.
Geert schreef:check de viscositeit maar eens, die is bij 10w60 toch dikker dan bij 10w40. Je zou denken dat de 10 het zelfde zou betekenen maar het lijkt wel of deze in verhouding staat met het 2e getal.

Ik rijd zelf met 5w50 en dit bevalt erg goed. koud geen lagere druk, warm (110+) scheelt het een bar.
jah, je rijd dan ook met een sloom straathok. Daar gooi ik ook 10w40 of iets dergelijks in. :p
PtrGte schreef:wat is dan beter aan 10W40 bij koude start?
precies !

praktijk ondervindelijk gebruik ik uitsluitend 10w60 edge. Wat iemand anders erin pleurt maakt me geen hol uit, al was het frituurolie.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Haas
Car: Megane RS

dat ruikt wel lekker (0)
tutuur
Clubsponsor

kan een oude Honda 4T brommer makkelijk hebben :smile:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

-jo- schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:Ligt eraan wat het kost, en 10w60 is echt niet zo goed als men denkt, veel slijtage bij koude start.
Jij maakt steeds de vergelijking met dat moderne seat hok van je. Gaat niet op, hier is het ouwe meuk wat de klok slaat.
Jo met alle respect hoor, maar waar staat dat ik het met de seat vergelijk?
Ik heb al eens een test hier neergezet met de diverse oleien in een aantal auto;s en niet alleen moderne meuk, dat waren dezelfde autos met de diverse soorten olie.

Daaruit blijkt gewoon dat 10w60 de meeste slijtage geeft bij koude starts en warm niet significant beter is.
Als allerbeste kwam de 5w50 uit die test, daarna de 10w40 en toen pas de 10w60.
Geert
Contacteer:

haha luco, weet waar je aan begint :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Geert schreef:haha luco, weet waar je aan begint :p
Test was heel duidelijk, dat mensen er niks mee doen is niet mijn probleem, maar cijfers liegen niet :D
-jo-

nee hoor, het boeit me niet. Zoals ik al zei, wat iemand anders doet maakt me niks uit al wordt er frituur olie ingepleurt.

ps @ Luco: ik heb die test's die je destijds gepost hebt gelezen maar kan ook een andere test gaan posten die weer iets anders zegt. Dit ging dan weer over apparaten met minimaal 650 pony's en 800 trekkende newtons.
-jo-

Geert schreef:haha :p
ik lees net in een ander topic (Jankees) dat je niet naar de dynodag komt ?
Geert
Contacteer:

-jo- schreef:
Geert schreef:haha :p
ik lees net in een ander topic (Jankees) dat je niet naar de dynodag komt ?
Dit heb ik ook per pm laten weten, ik heb inmiddels inderdaad gekozen voor een andere oplossing.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

-jo- schreef:nee hoor, het boeit me niet. Zoals ik al zei, wat iemand anders doet maakt me niks uit al wordt er frituur olie ingepleurt.

ps @ Luco: ik heb die test's die je destijds gepost hebt gelezen maar kan ook een andere test gaan posten die weer iets anders zegt. Dit ging dan weer over apparaten met minimaal 650 pony's en 800 trekkende newtons.
Ik moet de eerste renault nog zien met dat vermogen :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

Nee hoor, iedereen moet zelf weten wat die erin gooit, maar mensen doen vaak lyrisch over een 10 w 60 terwijl voor 98% van de autoeigenaren allemaal overkill is en meer schade doet dan goed.
-jo-

Geert schreef: Dit heb ik ook per pm laten weten, ik heb inmiddels inderdaad gekozen voor een andere oplossing.
weet je dat zeker ? De laatste pm die ik van je terug vind gaat over injectoren.
mark 5t
Contacteer:

ik rijd al jaren met 10W60 in mijn race clio en 5gtt
beide probleemloos.
ik ga ook zeker niet veranderen bevalt me gewoon goed.

beide autos zijn fun autos en maken zeer weinig km`s en koude starts enkel race gebruik.

ik kan gewoon 60l van dat spul goedkoop kopen vandaar de vraag of de specs goed zijn.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

-jo- schreef:
Geert schreef:check de viscositeit maar eens, die is bij 10w60 toch dikker dan bij 10w40. Je zou denken dat de 10 het zelfde zou betekenen maar het lijkt wel of deze in verhouding staat met het 2e getal.

jah, je rijd dan ook met een sloom straathok. Daar gooi ik ook 10w40 of iets dergelijks in. :p
PtrGte schreef:wat is dan beter aan 10W40 bij koude start?
precies !

praktijk ondervindelijk gebruik ik uitsluitend 10w60 edge. Wat iemand anders erin pleurt maakt me geen hol uit, al was het frituurolie.
Gaat weer lekker subtiel allemaal of niet.. Alles van een ander is weer kut omdat er geen te grote turbo op zit? Beetje jammer weer..
-jo-

dat heb ik toch helemaal niet gezegd ? Mark (als voorbeeld) rijd atmo en gebruikt ook 10w60. Het ging er gewoon om dat de ene test de andere tegenspreekt en visa versa. Dat koudstart verhaal is ook zoiets apart 10w40 vs 10w60 maar plots gaat het dan weer over 5w50. Deze is dan plots weer niet schadelijk bij koudstart ? Beetje krom allemaal vind je niet ? Zoals ik reeds 2x zei, iedereen gebruikt wat hij wil maar om zomaar te gaan roepen dat het schadelijk is vind ik persoonlijk bs.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Ik doelde meer op een "Seat hok" en een "traag straathok", beetje sneu allemaal, alsof iedereen met 300 onhandelbare wielpk's het circuit op moet om wat te compenseren op de rechte stukjes omdat er enig gebrek aan stuurmanskunst aanwezig is..
-jo-

hok, ketel, gebraad, als dat de enige reden moet zijn waarom je zo aangebrand reageert ...jij je zin hoor. Al een geluk voor je dat die periode in de maand maar een week duurt. (F)
Maarten-Jan
Car: R19.R

Volgens mij is het allemaal niet lullig bedoeld hoor zoals Jo het brengt, gewoon een beetje ouwehoeren.

ontopic, wij gooien ook al jaren 10W60 (Elf racing) in de alpine turbo coupe, gaat ook prima.
Merijn
Über-Spammer

Leuke, volwassen discussie... :lol:

Misschien beter om hier verder te discussieren? :)

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=945
Plaats reactie