En het ergste is nog dat niemand tegenwoordig nog voor (degelijk) nieuws wil betalen, waardoor er bijna geen onafhankelijke kranten zijn. Men wil blijkbaar voor de gek gehouden worden...

Helemaal als je leest wat er in het artikeltje zelf staat, daar staat gewoon beschreven dat de productie over de jaren meer naar het buitenland verplaatst zal worden. lekker sensatie zoekend artikel hoofd, zieligLuco/Alpine-racer schreef:Ze doen net alsof ze op het punt van omvallen staan.
Jij maakt steeds de vergelijking met dat moderne seat hok van je. Gaat niet op, hier is het ouwe meuk wat de klok slaat.Luco/Alpine-racer schreef:Ligt eraan wat het kost, en 10w60 is echt niet zo goed als men denkt, veel slijtage bij koude start.
jah, je rijd dan ook met een sloom straathok. Daar gooi ik ook 10w40 of iets dergelijks in.Geert schreef:check de viscositeit maar eens, die is bij 10w60 toch dikker dan bij 10w40. Je zou denken dat de 10 het zelfde zou betekenen maar het lijkt wel of deze in verhouding staat met het 2e getal.
Ik rijd zelf met 5w50 en dit bevalt erg goed. koud geen lagere druk, warm (110+) scheelt het een bar.
precies !PtrGte schreef:wat is dan beter aan 10W40 bij koude start?
Jo met alle respect hoor, maar waar staat dat ik het met de seat vergelijk?-jo- schreef:Jij maakt steeds de vergelijking met dat moderne seat hok van je. Gaat niet op, hier is het ouwe meuk wat de klok slaat.Luco/Alpine-racer schreef:Ligt eraan wat het kost, en 10w60 is echt niet zo goed als men denkt, veel slijtage bij koude start.
Test was heel duidelijk, dat mensen er niks mee doen is niet mijn probleem, maar cijfers liegen nietGeert schreef:haha luco, weet waar je aan begint
Dit heb ik ook per pm laten weten, ik heb inmiddels inderdaad gekozen voor een andere oplossing.-jo- schreef:ik lees net in een ander topic (Jankees) dat je niet naar de dynodag komt ?Geert schreef:haha
Ik moet de eerste renault nog zien met dat vermogen-jo- schreef:nee hoor, het boeit me niet. Zoals ik al zei, wat iemand anders doet maakt me niks uit al wordt er frituur olie ingepleurt.
ps @ Luco: ik heb die test's die je destijds gepost hebt gelezen maar kan ook een andere test gaan posten die weer iets anders zegt. Dit ging dan weer over apparaten met minimaal 650 pony's en 800 trekkende newtons.
weet je dat zeker ? De laatste pm die ik van je terug vind gaat over injectoren.Geert schreef: Dit heb ik ook per pm laten weten, ik heb inmiddels inderdaad gekozen voor een andere oplossing.
Gaat weer lekker subtiel allemaal of niet.. Alles van een ander is weer kut omdat er geen te grote turbo op zit? Beetje jammer weer..-jo- schreef:Jij maakt steeds de vergelijking met dat moderne seat hok van je. Gaat niet op, hier is het ouwe meuk wat de klok slaat.Luco/Alpine-racer schreef:Ligt eraan wat het kost, en 10w60 is echt niet zo goed als men denkt, veel slijtage bij koude start.
jah, je rijd dan ook met een sloom straathok. Daar gooi ik ook 10w40 of iets dergelijks in.Geert schreef:check de viscositeit maar eens, die is bij 10w60 toch dikker dan bij 10w40. Je zou denken dat de 10 het zelfde zou betekenen maar het lijkt wel of deze in verhouding staat met het 2e getal.
Ik rijd zelf met 5w50 en dit bevalt erg goed. koud geen lagere druk, warm (110+) scheelt het een bar.![]()
precies !PtrGte schreef:wat is dan beter aan 10W40 bij koude start?
praktijk ondervindelijk gebruik ik uitsluitend 10w60 edge. Wat iemand anders erin pleurt maakt me geen hol uit, al was het frituurolie.