Marcel's Ring Clio 16v

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Mooie upgrade! Past omdat het vast van een clio 2 cup auto afkomt :p
Ga je ook nog wat doen met de poly plaatwerk delen?
Racing is the best way to convert money into noise
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Fusees heb ik wel liggen voor je, rdv ook (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nice spul, vooral als je met serieus rubber rijd als High performance of (semis), dan geloof ik best dat je daar echt voordeel uit haalt.

Btw, watvoor merk veren heb jij op je cup-poten zitten? Ik begin de mijne toch serieus slap te vinden als ik naar de bodyroll kijk.

Ik probeer eigenlijk een serieus stuggere veer te zoeken, iets tussen een straat- en volledige cupveer in, daar standaard verlagingsveer van een Apex of watdanook toch 'straatcomfortabel' moet zijn.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

kan je dan niet beter dikkere stabistang zoeken?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou de veer demper combi die ik heb matcht ook slecht, volgens mij zijn die veren die ik heb nog slapper dan de doorsnee cupdemper rijder, met name als je kijkt naar de bodyroll die ik heb met dat ding, ik schaam me kapot voor die ringfotos :p

Nu rijd ik ook wel wat harder dan de gemiddelde tourist, maar Marcel heeft tegenwoordig de snellere sokken aan :)
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

@ steven, ik rij ook gewoon met apex veren. Maar als ik inderdaad de foto's zie zou ik zeggen dat bij jou de stijfheid er een beetje uit is.
Heb jij ook al andere rubbers gemonteerd in de stabistang?

@ JP - PM.

@ Daniel, Poly kofferklep komt er wel op maar stop nu liever me geld in andere upgrades en moet toch ook wel is een keer sparen voor een huisje.
Motorkap komt er waarschijnlijk niet op ivm slechte pasvorm.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Banjo RS
Berichten: 138
Lid geworden op: zo 1 apr 2012 8:39
Locatie: Denhaag

Mooie spulletjes weer gekocht....suc6 met bouwen (Y)
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

De Cup Speedline's worden overigens gewoon weer wit.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Oei sparen voor n huis? Nu nog n vriendin ver weg en je kan m net zo goed in de wilgen hangen ;)

Kep laatst wel de rubbers met origineel vervangen op de buitenzijde, maar dat deed weinig.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Steven schreef:Oei sparen voor n huis? Nu nog n vriendin ver weg en je kan m net zo goed in de wilgen hangen ;)

Kep laatst wel de rubbers met origineel vervangen op de buitenzijde, maar dat deed weinig.
19 16V stabistang monteren doet wonderen. :)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

op papier zijn deze het zelfde als een willie stabi maar heb er laatst een onder een clio gebouwd en toen viel me op dat hij maar net paste (hij leek ietsje langer)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Klopt Geert, om goed te zijn moet er aan beide zijden 7 mm af. Heb het zelf ook gedaan.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Haha is gelijk geen r19 16v meer te vinden straks.
Zijn die van een 19 dikker dan?
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

jups
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

megane coupe 2.0 16v is nog dikker
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

R19 16V is 21 of 22mm
Megane 2.0 16V 25mm

Zo iets staat me bij. Ik had al eens uitgezocht met Martijn in de tijd van de R5.
(Je hebt die stab.stang toen bij mijn zwager opgehaald)
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Bij een 19 heb je ook 2 maten, 23 en 25 mm, vandaar je steeds de gewenste dikte moet doorgeven wanneer je powerflex of iets dergelijks besteld. De R21T heeft dat probleem ook (2 verschillende maten)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Allemaal bedankt voor deze info.
Mocht ik ook iets dikker willen kan ik nog kiezen ook (Y)
Williams dikte is toch al 22mm?
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Klopt, 22mm
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

En we zijn weer terug van een lang weekend Daun.
Op de heenweg bij J-P nog RS fusee's en een Cup RDV opgehaald.
Vrijdag avond gelijk maar de ring op gedoken en 2 rondes gedaan.
Zaterdag ochtend eerst RCN gekeken en om half 2 gelijk de baan op voor 9 rondes en nu besefte ik pas de de Clio 16v echt een heel stuk sneller is
zowel op vermogen en op wegligging.
Na het avond eten nog even een rondje met de megane Coupe 1.4TCE van me ouders een rondje gadaan. :grin:

[img]http://imageshack.us/a/img88/8315/img6401t.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img12/5218/img4510d.jpg[/img]

Volgend weekend dan maar weer met de 16v.
Heeft iemand nog een setje Clio 1 (16v/williams) Naven liggen?
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik heb nog wel 2 complete fusees met lagers, evt. ook wel zonder lagers mee te nemen, ik heb nog n set...
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

sorry, Maar ik ga ze al nieuw kopen. (0)
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ik heb nieuwe skf lagers liggen voor wenig..

pm me maar bij interesse
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Even een velg voor de auto gezet.
Auto ziet er gelijk weer een stuk beter uit zo.
[img]http://imageshack.us/a/img515/1668/39729234859757856743210.jpg[/img]
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

[youtube]ngwGLFEH9gc&feature=plcp[/youtube]
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

:worship: heel erg nette ronden en nog op het einde de Porsche die eraf ligt (U)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Leuk filmpje!
Ik kan wel meteen mooi zien waar een 16v het aflegt tegen een Williams motor op gebied van trekkracht onderin. Je rijdt ook erg veel in 3 en 4 valt me op, ik zit toch zeker een keer of 4 in de 2... Dat zal zeker met baankennis te maken hebben en het onderstel van je auto, want een paar punten die jij gewoon doorrost, lift/rem ik toch echt wel ff.

Goed inspiratiemateriaal! (Y)
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

lag geen porsche af. die was al eerder wegens oververhitting afgevoerd
zoals elke GT3 RS ('s middags ree die weer)
Daar in de bocht lag weer een bromfietser te snurken.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Haas schreef:Leuk filmpje!
Ik kan wel meteen mooi zien waar een 16v het aflegt tegen een Williams motor op gebied van trekkracht onderin. Je rijdt ook erg veel in 3 en 4 valt me op, ik zit toch zeker een keer of 4 in de 2... Dat zal zeker met baankennis te maken hebben en het onderstel van je auto, want een paar punten die jij gewoon doorrost, lift/rem ik toch echt wel ff.

Goed inspiratiemateriaal! (Y)
bedankt (Y)
Je hoeft ook met een 16v nooit terug naar 2.
Ik hou hem inderdaad veel in 4 op plekken waar je in zijn 3 sneller ben maar gewoon omdat het wat rustiger rijd en het materiaal blijft gespaard.
+ qua tijd scheeld het misschien 5-10 sec. maar het is toch geen wedstrijd.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

derbimarcel schreef: bedankt (Y)
Je hoeft ook met een 16v nooit terug naar 2.
Ik hou hem inderdaad veel in 4 op plekken waar je in zijn 3 sneller ben maar gewoon omdat het wat rustiger rijd en het materiaal blijft gespaard.
+ qua tijd scheeld het misschien 5-10 sec. maar het is toch geen wedstrijd.
Weer een uitdaging dus, meer in 3 dan in 2. Bergwerk neem ik vaak nog in 2, maar das meer een gevoelskwestie, je moet daar dan al weer heel snel door naar 3 idd. Carrousel neem ik wel in 2, als ik dat in 3 doe, kom ik die bocht echt voor geen meter uit.. maar misschien spaar ik het materiaal wel teveel in de Carrousel door een lagere snelheid te houden.
Het verschil in vermogen en trekkracht merk je wel vooral het lange stuk bij/na Flugplatz en uitkomen Berkwerk en het stuk daarna. Daar trek jij veel harder en langer door, onze 16V komt daar met pijn en moeite aan het eind op de 165 uit...
Stuk na flugplatz is een ander verhaal, daar heb ik gister ruim de 190 gepakt (toch een persoonlijke :grin: ), je merkt dat het daar veel vlakker ligt en de motor het makkelijker heeft.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Flugplats nam ik met de 16V al met 165 net voor schwedenkreuz zat ik op de 210
Nu met het willy spul doe ik het zelfe maar bij 210 gaat die in de begrenzer :grin:
Alleen bergwerk omhoog red ik nu 185.
Met de 16v was dat idd 160

Ik rij overigens wel met de kortste jb bak. 048.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

derbimarcel schreef:Daar in de bocht lag weer een bromfietser te snurken.
hahaha :lol:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

toen we op de zandvlakte stonden te kijken tegen het eind van de middag hebben we er twee af zien stuiteren. De eerste ging min of meer knullig rechtdoor, kon net niet zien of hij de vangrail raakte. De tweede kwam echt het beeld binnenschuiven. Heeft nog een tijdje een ambulance bijgestaan..
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zeer nette ronde Marcel, goeie rust in de auto (Y)

Net wat Martijn al over zichzelf aangeeft, je laat je snel opjagen door teveel hoog in toeren te hangen, vaak kun je met eerder doorschakelen ook veel beter op je lijn concentreren en zo vloeiender rijden.

Moet zeggen dat ik zelf ook nog wel eens laat verleiden tot het ragwerk in de 2e versnelling, maar af en toe is een beetje sensatie ook wel leuk :smile:
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Mwehh. (U)
Vrijdag avond begonnen met het monteren van de 286gr. assen en verstelbare pulleys. Na wat schroefwerk een nieuwe d-riem en de nodige afsteltijd stonden de assen op tijd. in. 2,50mm lift en uitlaat 1,94mm lift in BDP. Na een aantal rotaties met de hand had ik na een laatste check had ik er de volle vertouwen in.
Klepdeksel en distributie kappen er weer op en starten.
Dit was helaas was dit van korte duur en stond de startmotor binnen een seconde stil (N)
hmm.... even aan de krukas draaien en die liep vast.
toch maar de nokkenas deksel eraf, Nokkenassen en riem staan nog goed.
Huh? de assen staan goed maar de zuiger staat beneden? dat hoort niet!
Wat er nou gebeurd is, en Patrick Biggelaar heeft me nog een half jaar geleden gewaarschuwd. (helaas was ik het vergeten)
Nokkenas pulleys zijn na 90 graden klemgelopen op de distributiekap waarna de krukas +- 180 graden doorgedraaid is.(niks aan de riem te zien op het streepje na). Ja dan houd het gauw op.

Na alles weer op tijd te hebben gezet even met de endoscoop gekeken maar zag niet veel maar na een compressietest blijkt dat van cil. 1 de kleppen krom staan. (nokkenassen staan goed want nu raakte hij niks :smile: )
Nu breng ik maandag de kop naar Biggelaar voor nieuwe geleiders en gaan we weer bouwen.
[img]http://imageshack.us/a/img707/9707/nokkenassen.jpg[/img]

Ach, we worden er nooit dommer van.
Wel balen aangezien ik 27 oktober op de bank moest en dat helaas niet door kan gaan maar probeer de volgende datum te halen.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Plaats reactie