ACT: Algemeen Chat Topic
Soms moet je vooraf nadenken om een leuk leven te houden...Willeon de Zoete schreef:tutuur schreef: Ik zeg niet dat het me niks uit maakt. Ik heb alleen geen zin om me er druk over te maken.
Heb wel andere dingen aan m'n hoofd. Als we alles in twijfel moeten gaan trekken en overal onze neus in stoppen heb je dan nog een leuk leven?
En zo ist ook wel weer!![]()

-
Precies! Net wat je zegt: 'soms'...Merijn schreef:Soms moet je vooraf nadenken om een leuk leven te houden...Willeon de Zoete schreef:tutuur schreef: Ik zeg niet dat het me niks uit maakt. Ik heb alleen geen zin om me er druk over te maken.
Heb wel andere dingen aan m'n hoofd. Als we alles in twijfel moeten gaan trekken en overal onze neus in stoppen heb je dan nog een leuk leven?
En zo ist ook wel weer!![]()

ik heb een nieuwe ID kaart gekregen en moest 4! vingerafdrukken inleveren voordat ik een ID kaart krijgt.. nu kan je mij niet vertellen dat die gegevens niet allang ergens bij de amerikanen in een db staan 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
voor jou hebben ze het speciaal naar monsieur Hollande toegestuurd 

kom ik straks frankrijk niet meer in zeker 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
En dat is dus gelul...Tim schreef:Je veranderd er toch niets aan. Komt de informatie niet linksom, dan wel rechtsom

-
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Contacteer:
Vandaar hadden we vroeger met een stel vrienden altijd de AH bonuskaart uitwissel systeemMerijn schreef: En dat is dus gelul...In sommige gevallen ontkom je er niet aan om je gegevens achter te laten, maar er zijn zoveel voorbeelden waar mensen moedwillig, vaak voor een kleine korting of cadeautje, al hun privacygevoelige informatie prijs geven. Juist daarbij geldt dat je moet nadenken, voor je je gegevens afgeeft. De korting waar je voor kiest, betaal je in mijn ogen dubbel terug op andere vlakken. Maar misschien is mijn privacy me iets meer waard dan voor anderen.

-
Waarschijnlijk niet.
Dat is vast zijn alter ego.
Dat is vast zijn alter ego.

Tot op zekere hoogte kun je het voorkomen ja, dat snap ik ook.Merijn schreef:En dat is dus gelul...Tim schreef:Je veranderd er toch niets aan. Komt de informatie niet linksom, dan wel rechtsomIn sommige gevallen ontkom je er niet aan om je gegevens achter te laten, maar er zijn zoveel voorbeelden waar mensen moedwillig, vaak voor een kleine korting of cadeautje, al hun privacygevoelige informatie prijs geven. Juist daarbij geldt dat je moet nadenken, voor je je gegevens afgeeft. De korting waar je voor kiest, betaal je in mijn ogen dubbel terug op andere vlakken. Maar misschien is mijn privacy me iets meer waard dan voor anderen.
Alleen om even bij je voorbeeld te blijven.. Die korting die samen gaat met het achterlaten van mijn gegevens, ik zie daar het grote probleem niet zo in. Reclame/post die ik kan krijgen maar verder?
Overigens ben ik niet zo van het overal m'n gegevens invullen maar dat terzijde

ik vraag me af of Merijn facebook heeft?
Haha... Tuurlijk niet!tutuur schreef:ik vraag me af of Merijn facebook heeft?

Je bekijkt het weer op kleine schaal, zoals iedereen dat doet. Er zijn echter in Nederland maar een klein aantal bedrijven actief, vaak internationale spelers, die achter deze bonus/kortings/klantenkaarten zit. De informatie van al je aankopen bij heel veel winkels en bedrijven komt in veel gevallen bij elkaar in 1 database, waarmee een soort profiel van je wordt samengesteld. Enerzijds kunnen ze daar heel specifieke marketing op toepassen (log maar eens in op AH.nl of Albert.nl, of gebruik de AH app), maar anderzijds kunnen die gegevens ook voor andere doeleinden gebruikt worden. Sterker nog, deze gegevens worden al gebruikt door binnenlandse en internationale veiligheidsdiensten, ook om een profiel samen te stellen. Dat wordt gedaan door computers... En zoals we allemaal weten, maken computers makkelijk fouten, omdat ze niet functioneren als mensen en niet goed in staat zijn verbanden te leggen of te weerleggen. Met alle gevolgen van dien...Tim schreef:Tot op zekere hoogte kun je het voorkomen ja, dat snap ik ook.
Alleen om even bij je voorbeeld te blijven.. Die korting die samen gaat met het achterlaten van mijn gegevens, ik zie daar het grote probleem niet zo in. Reclame/post die ik kan krijgen maar verder?
Overigens ben ik niet zo van het overal m'n gegevens invullen maar dat terzijde
Daarnaast vind ik het misschien nog wel belangrijker om te vertellen dat al je gegevens in een database terecht komt, die te hacken is! Aangezien al die informatie enorm waardevol is, kijk naar de waarde van het concern Facebook, zal dat ook absoluut geprobeerd worden. Als iemand deze informatie verkrijgt en met verkeerde bedoelingen mee aan de slag gaat, dan kan het zomaar zijn dat je identiteit wordt gestolen (Google maar eens op identity theft) en dan heb je serieuze problemen... Aangezien het wereldwijde rechtsysteem hier niet op ingesteld is en je best wel eens veroordeeld kan worden voor delicten die je niet gepleegd hebt.
Ik snap dat dit allemaal heel ver gaat en voor veel mensen weggewuifd zal worden, maar dit is de harde realiteit... Doe er vooral lacherig over en maak me uit voor wat je maar wil, dat maakt me niks uit.

@Merijn, ik denk dat je er toch niet aan ontkomt. Tenzij je in een doos gaat wonen zonder identiteit, pinpas/telefoon en met afgesleten vingertoppen etc. Soort enemy of the state idee in metale kooi met een zelf destruct systeem als je ontdekt wordt 
Het is wel zo dat het steeds meer zo wordt dat wat je doet op Inet gelogd wordt en in een profiel wordt bijgehouden om daar klant specifieke content voor te tonen. het is nu zelf zo dat als je bv met een mac hotelkamers wil boeken je andere prijzen te zien krijgt dan met je eigen pc omdat mac gebruikers vaak 'rijker' zijn dan pc gebruikers.

Het is wel zo dat het steeds meer zo wordt dat wat je doet op Inet gelogd wordt en in een profiel wordt bijgehouden om daar klant specifieke content voor te tonen. het is nu zelf zo dat als je bv met een mac hotelkamers wil boeken je andere prijzen te zien krijgt dan met je eigen pc omdat mac gebruikers vaak 'rijker' zijn dan pc gebruikers.
Je ontkomt er niet aan, nee... Maar om je daarom maar nergens meer om te bekommeren gaat me wat ver. Blijf bewust van waar je mee bezig bent en durf kritisch te zijn. Dan komt het wel goed...PaulM schreef:@Merijn, ik denk dat je er toch niet aan ontkomt. Tenzij je in een doos gaat wonen zonder identiteit, pinpas/telefoon en met afgesleten vingertoppen etc. Soort enemy of the state idee in metale kooi met een zelf destruct systeem als je ontdekt wordt

ja daarom is het ook zo fijn dat je gedwongen wordt om er aan mee te doen, maar als het mis gaat mag je het zelf uitzoeken...
ik krijg een OV chipkaart deja vuHaas schreef:ja daarom is het ook zo fijn dat je gedwongen wordt om er aan mee te doen, maar als het mis gaat mag je het zelf uitzoeken...

-
- Car: Renault Clio III RS
Omdat ik het niet in het bestaande topic kan melden..
Is de Clio rs met kenteken 25-fd-kh al bekend? Misschien van iemand hier? Ik heb nog een test liggen die afkomstig is uit de heilige koe (April 2000).
Edit: Zelfde geld voor de clio v6 met kenteken 90-hn-dg
Is de Clio rs met kenteken 25-fd-kh al bekend? Misschien van iemand hier? Ik heb nog een test liggen die afkomstig is uit de heilige koe (April 2000).
Edit: Zelfde geld voor de clio v6 met kenteken 90-hn-dg
-
- Moderator
- Car: Megane
Ja is bekend in het register hoor. IS de demo auto van renault NL geweest en staat in veel testen. Ook autoweek enz..antoine schreef:Omdat ik het niet in het bestaande topic kan melden..
Hij stond laatst te koop bij Veban Rijswijk. En ik heb hem recent gespot dus ik weet waar hij nu staat.
-
- Moderator
- Car: Megane
Ik weet niet of het ergens al gepost is maar kwam er net achter dat de rs monitor ook te downloaden is voor je android smartphone. Weet niet of hij goed werkt maar zal hem morgens is proberen.
-
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Contacteer:
Klopt hoor patrick! Werkt het?
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
iemand bekend met het bedrijf Street Performance in Tilburg mbt bestellen/verzenden onderdelen? 

-
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Contacteer:
Ik heb daar ooit zo'n raceland spruitstuk voor de GTT gehaald.
Het bedrijfje is ok, alleen dat spruitstuk was knudde. Ik heb het toen wel zelf opgehaald dus over de versturing kan ik weinig zeggen...
Het bedrijfje is ok, alleen dat spruitstuk was knudde. Ik heb het toen wel zelf opgehaald dus over de versturing kan ik weinig zeggen...
Ik ga de Belgen even bijvallen : wat zijn Nederlanders toch een klootjesvolk als het om geld gaat. Echt iéderéén denkt voor 2 duppies op de eerste rij te zitten........ gadverdamme 

Interieur? Ik word schijtziek van gasten waarmee je afspraken maakt maar nooit op komen dagen...
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
+1Haas schreef:Ik ga de Belgen even bijvallen : wat zijn Nederlanders toch een klootjesvolk als het om geld gaat. Echt iéderéén denkt voor 2 duppies op de eerste rij te zitten........ gadverdamme