Restauratie Renault 5 Alpine Turbo '82 *PAINTJOB DONE*

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Vette kleur zeg! (Y) :worship:
Droes Junior
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
Car: R5 Alpine Turbo
Locatie: België

Iemand ervaring met Dinitrol?
tips and tricks? ;-)
5 Alpine Turbo
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Heb je dit niet eerder gevraagd? Of was het iemand anders?

Ik kan er heel kort over zijn: dikke vette baggerbende. Imo niet doen dus!
Droes Junior
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
Car: R5 Alpine Turbo
Locatie: België

Was iemand anders en had toen ook je antwoord gelezen.. heb het spul nou wel al gekocht..
zo'n dikke vette baggerbende zal dan ook wel goed beschermen of..? dat het geen leuk werkje zal worden dat kon ik al raden.
alternatief?
5 Alpine Turbo
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Over 3 jaar wederom een project..... :p
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Dinitrol of gewoon een paar spuitbussen ML maakt weinig verschil in mijn ogen. Als de basis goed is aan de binnenzijde kwa plaatwerk beschermt het beide redelijk tot goed. Het houd roest niet tegen als het er al zit ...

Wel geregeld controleren en eventueel voorzien van een nieuwe behandeling. (zie ook de site http://www.gosliga.com Doet veel met oldtimers)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

echt een mooi kleurtje succes met de opbouw verder (Y)
Droes Junior
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
Car: R5 Alpine Turbo
Locatie: België

Jochem de Haas schreef:Over 3 jaar wederom een project..... :p
Zo'n slechte ervaring mee dan Haas??
tis nou wel niet de bedoeling de auto dagelijks te gaan gebruiken en veel regen of nattigheid zal hij ook niet zien.

enneuh.. zie maar dat jouw AT uberhaupt klaar is binnen 3 jaar :p

Arco: thx voor de link (Y)
5 Alpine Turbo
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Droes Junior schreef: zo'n dikke vette baggerbende zal dan ook wel goed beschermen of..?
Over 3 jaar weer zo'n project.....
Zo bedoelde ik het :p



Mijn AT komt te koop...
Droes Junior
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
Car: R5 Alpine Turbo
Locatie: België

owké (S) :beer:

haja? sjah je rijdt dan ook alles stuk hé, werk genoeg :p ;-)
5 Alpine Turbo
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ik zou elke twee a drie jaar gewoon de dinitrol in de kokerbalken laten lopen en twee dagen uit laten lekken, of lijnolie erin, blijft ook kruipen aan de binnenkant van de balken.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

das echt veel te vaak als je enkel een keer met mooi weer rijdt wordt 1 grote plakbak dan.

zelfs voor dagelijks rijden is het nog erg vaak mijns inziens.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Droes Junior schreef:owké (S) :beer:

haja? sjah je rijdt dan ook alles stuk hé, werk genoeg :p ;-)
Tja t lijk er wel op.....
Zo jammer dat t zoveel geld kost.
Droes Junior
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
Car: R5 Alpine Turbo
Locatie: België

had ook al gelezen dat het teveel aanbrengen toch ook niet goed is, dus ik ga het 1x goed doen en alles in het oog houden met de loop der jaren..
nu nog maar is tijd vinden om eraan te beginnen, alles is er buiten tijd.. |:
5 Alpine Turbo
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

mark 5t schreef:das echt veel te vaak als je enkel een keer met mooi weer rijdt wordt 1 grote plakbak dan.

zelfs voor dagelijks rijden is het nog erg vaak mijns inziens.
Nou we hebben de gtt nu 4 jaar niet gedaan en de eerste plekjes zijn al zichtbaar :-(
Dus deze winter weer een aanpak, en het eerdere model is nog roestgevoeliger.

Kijk de zichtplekken kan je doen wanneer nodig, dat zie je, maar de niet zichtplekken, daar gaat het om.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Droes Junior
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
Car: R5 Alpine Turbo
Locatie: België

Hoi, door privé omstandigheden heeft het project lange tijd stil gelegen.

Vandaag toch maar is verder kunnen doen. Wat stond er op de planning:

- Benzinetank volledig afwerken met Hammerit, 2e laag + nog wat onderdelen bezetten.
- Dan werd het hoogtijd om de auto met Dinitrol te gaan behandelen, als ik mij niet haast heb ik weer roestvorming, vooral onderaan de AT.
Eerst maar is begonnen met in de motorruimte en in de wagen zelf alles af te plakken zodat er geen hopen dinitrol terug te vinden is waar het niet nodig is (wat n troep!)
sjongejonge, hoeveel gaatjes zijn er wel niet in Oer 5-jes!?
Het was misschien niet nodig om alle gaatjes dicht te doen maar eens je dan toch bezig bent.. tsjah..

En ook wat foto's erbij...

[img]http://img593.imageshack.us/img593/7845/pict8143.jpg[/img]

[img]http://img835.imageshack.us/img835/5892/pict8144.jpg[/img]

[img]http://img140.imageshack.us/img140/8324/pict8145.jpg[/img]

[img]http://img685.imageshack.us/img685/721/pict8146.jpg[/img]

[img]http://img832.imageshack.us/img832/8502/pict8147.jpg[/img]

1e laag
[img]http://img827.imageshack.us/img827/6421/pict8149.jpg[/img]

[img]http://img580.imageshack.us/img580/9820/pict8152.jpg[/img]

2e laag
[img]http://img225.imageshack.us/img225/9084/pict8157s.jpg[/img]

[img]http://img842.imageshack.us/img842/5251/pict8159.jpg[/img]

[img]http://img225.imageshack.us/img225/9610/pict8156.jpg[/img]

Al bij al een namiddag werk.. nog 3 kanten te doen + onderkant, een hoop werk!
Moest ik het product spuiten zou het veel rapper gaan, maar daarvoor heb ik niet de juist werkmiddelen en ook geen brug, dus dan maar met de hand.

grts
5 Alpine Turbo
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Is Dinitrol een tectyl die je alleen kunt kwasten?

Of ook in spuitbus te verwerken?

Puik werkje hoor, echt een serieus aangepakt project! (Y)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ziet er goed uit....
Tip. Laat de plakkers niet te lang zitten...anders overal lijmrestjes op je verse lak.
Droes Junior
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
Car: R5 Alpine Turbo
Locatie: België

Willeon, Dinitrol wordt vooral gebruikt om te spuiten, maar zoals je kan zien kan het ook via de kwast ;-)

Jochem, de plakkers gaan er idd asap vanaf.. zelfs vandaag nog.
5 Alpine Turbo
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Poeh! Een flinke klus, maar wel met resultaat.
Dat kan er wel ff tegen lijkt me!
Droes Junior
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
Car: R5 Alpine Turbo
Locatie: België

Vandaag was de onderkant van de AT aan de beurt, toch maar de kwast aan de kant laten liggen en het spuitmateriaal bovengehaald.
Ging vlotjes :)
Zoals je kan zien begon het kreng alweer te roesten, het werd dus hoogtijd voor een Dinitrol behandeling.

[img]http://img594.imageshack.us/img594/5278/pict8197.th.jpg[/img]
[img]http://img38.imageshack.us/img38/9118/pict8198.th.jpg[/img]
[img]http://img195.imageshack.us/img195/8669/pict8204.th.jpg[/img]
[img]http://img51.imageshack.us/img51/3947/pict8205.th.jpg[/img]
[img]http://img705.imageshack.us/img705/2122/pict8207.th.jpg[/img]
[img]http://img688.imageshack.us/img688/7381/pict8210.th.jpg[/img]
[img]http://img706.imageshack.us/img706/4458/pict8212.th.jpg[/img]
[img]http://img193.imageshack.us/img193/7835/pict8213.th.jpg[/img]
[img]http://img818.imageshack.us/img818/8654/pict8216.th.jpg[/img]
[img]http://img207.imageshack.us/img207/9909/pict8221.th.jpg[/img]

Dit was laag 1, er volgt sowieso nog een 2e..

Ik wist het, mijn carrossier wist en toch zijn we het vergeten |:
Toen de AT op de brug stond, was er een gat bedekt net op de plaats was de kas op rustte.. jep vergeten lassen dus!
[img]http://img52.imageshack.us/img52/2176/pict8223.th.jpg[/img]

Komt goed..
5 Alpine Turbo
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Zou je geen nadenkit gebruiken op al die lasnaden??? Zo kan er nog makkelijk vocht en rommel inkruipen...
Droes Junior
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
Car: R5 Alpine Turbo
Locatie: België

ben daar een beetje koppig in geweest, heb me laten vertellen om de nadenkit eerst te gebruiken en nadien dinitrol te zetten.
Ik heb nu eerst dinitrol gezet, dan nadenkit en dan een 2e laag.. ik wou dat er onder de nadenkit ook dinitrol zat ipv bloot metaal.. (nadenkit is trouwens te gebruiken op de dinitrol dus dat is ok)

In de wielkasten is er ook nadenkit gebruikt hoor, heb er alleen geen foto's van ;-)
5 Alpine Turbo
MICHEL11GTE
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 9:31
Locatie: Purmerend

Nadenkit hecht het best op blank metaal daarna kun je alles behandelen met wat je wil. Dit is best belangrijk anders heb je zo weer narigheid aan je koets dat is zonde gezien hoe goed je alles aanpakt (Y)
Droes Junior
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
Car: R5 Alpine Turbo
Locatie: België

maar wat met het vuil en toch al terug roest die rond de lasnaden zit? Die behandel je dan niet met Dinitrol?
5 Alpine Turbo
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Goed bezig hoor, op deze manier blijft de auto nog wel een tijd bestaan (Y)
Yazz
Berichten: 1
Lid geworden op: di 3 jul 2012 16:00
Contacteer:

Onder fabriek kitnaden kom je ook vaak roest tegen .
je kan het boven wel afkitten maar dan kan het dr van onderen nog bij.
dus na mij idee ook
voor het lassen randjes in de zinkspray dan lassen stralen coaten en dan pas kitten. :dj:
Droes Junior
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
Car: R5 Alpine Turbo
Locatie: België

Er komt terug wat beweging in het project.
Diverse onderdelen die nog niet aangepakt waren worden gekuist, ontvet, geverfd,..

Momenteel vooral motorische onderdelen en randapparatuur aan het zoeken/verzamelen.
Inlaatcolletor 5 Alpine gevonden (2 nieuwe zelfs :) )om injectie op te gaan bouwen.

[img]http://imageshack.us/a/img577/4869/pict8225.jpg[/img]

Ergens volgende week is er een afspraak bij carrossier om motorruimte te laten aanpassen voor inbouw injectie.
5 Alpine Turbo
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Amai.....
Iedereen aan de injectie op de AT
Droes Junior
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
Car: R5 Alpine Turbo
Locatie: België

Jo en Carbu's gaan niet samen :grin:
vind het best... :)
5 Alpine Turbo
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Tja....wie niet :p
Droes Junior
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
Car: R5 Alpine Turbo
Locatie: België

De meeste renovatiewerken zijn thuis afgerond, we kunnen terug verder met de AT.
Motorruimte is ondertussen al aangepast aan een 5A collector.
Voorlopig al begonnen met het plaatsen van de kabelboom en een beetje randapparatuur.
De bat komt achteraan in de koffer terecht.
En de voedingskabel van 35mm² is in bestelling en kan dan onmiddellijk in de kabelboom verwerkt worden.
Zodanig dat de oude voedingskabel verwijdert kan worden.
Ook zijn de nieuwe rubbers in de draagarmen geperst. Deze kunnen er dan ook ondergepuzzeld worden.

[img]http://imageshack.us/a/img14/4717/res0.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img96/2849/6e0x.jpg[/img]

Iemand die nog beide asjes en buisjes heeft voor de voorste ophanging??
Voor de beide kanten.

[img]http://imageshack.us/a/img21/6118/h0jg.jpg[/img]
5 Alpine Turbo
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Goed bezig Droes (Y) :worship: :beer:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Droes Junior schreef:Jo en Carbu's gaan niet samen :grin:
vind het best... :)
Uh ? Wat ? Khad het niet eens gezien. Efi all the way !
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Plaats reactie