[Haas&Merijn's Clio] Problems! En hulp gevraagd

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik heb al 10 sites gehad en elke keer staat er wat anders... :) De kans dat er een flinke bui valt is in elk geval groot, maar dat maakt het ook wel weer leuk. :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

eau rouge is gewoon vol gas he homo's :grin: :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:eau rouge is gewoon vol gas he homo's :grin: :D
Als ze niet volgas gaan rijden ze achteruit de bult af. :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Haha

Het stuk daarna gaat ook behoorlijk omhoog, al lijkt dat in de auto mee te vallen, moet je eens gaan lopen :smile:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik vrees dat we in de 3e versnelling de bult op moeten... ;)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Terug naar de 1 kan altijd nog, pik ;-)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

8000rpm cup chipje dr is en idd naar de 1.

Kan een cup chipje hoe dan ook aanraden op een f7p, niet om nou altijd 8000 rpm te trappen maar je hoeft nooit meer halverwege een bocht te schakelen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

vol in 4 en boven terug naar 3 denk ik
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

doe maar beneden voluit in 5, curb vol nemen om de snelheid erin te houden en halfweg/boven terug naar 4 indien nodig.

cupchip ?8000 rpm's ? Waar is den toog hier ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Haal je dat jo?
in vijf? zo lang is het stukje naar beneden niet.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Nieuwe rijden (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Luco/Alpine-racer schreef:Haal je dat jo?
in vijf? zo lang is het stukje naar beneden niet.
dat haal je als je de ballen hebt om die curb vol te nemen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

vol in zijn 5 met wheelspin he, voor minder doet jo het niet :smile:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

En opschakelen naar 6.....
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

We hebben het overleefd! En de Clio ook... :)

Het was vandaag erg druk! Veel drukker dan ik verwacht had. Heel veel dikke auto's. Porsches, veel BMW's, Caterhams, 3 Peugeots 205 GTI, een Ferrari en Lambo hier en daar en nog een hoop meer leuk spul. Natuurlijk was de RTC ook vertegenwoordigd door Banjo en wij. Daan2D was erbij als toeschouwer.

Op een paar druppels na hebben we het droog gehouden en de Clio heeft zich zeer netjes gedragen. Geen rare geluiden, geen noemenswaardig olieverbruik, alleen wat gekooi met de banden. Ze werden op een gegeven moment te heet en gingen ontzettend smeren. Eenmaal op de paddock de bandenspanning gemeten en die zat op alle 4 de banden rond de 2,4 Bar. Na de bandenspanning wat naar beneden te brengen ging het al wat beter, maar we hadden eigenlijk geen idee wat normaal is en wat we als bandenspanning moeten aanhouden. Iemand advies?

We hebben de hele middag lekker rond kunnen knallen en ik heb met Trackmaster alles gelogd. Zodra alle gegevens gesynct zijn, zal ik er 1 en ander van uploaden.

Nu eerst douchen en pitten... Ik ben gesloopt! :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

En hoe was eau rouge?

Persoonlijk vind ik pouhon veel mooier

Waren denk ik ook veel (d)sc teams aan het testen, die moeten dit weekend daar rijden.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Eau Rouge kan gewoon volgas, als je 'm goed aansnijdt, en is daarom eigenlijk al leuk! Maar Pouhon is inderdaad heel erg vet. Ik vind dat wel een erg moeilijke bocht, met die dubbele apex erin. Vaak zat ik al veel te vroeg aan de binnenkant in de 2e knik. Moeilijk te temmen, dus... Maar dat zegt misschien meer over mij dan over de bocht. ;)

Er reden wel wat teams, ja... Geen idee of ze van DSC waren, maar er stond voor een aardig vermogen aan materiaal in de paddock!
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Er zullen wel een 15 tal 458 italia's, een leuke mercedes, mooie lotus, austin martin en wat porsche's gestaan hebben. Daarnaast alle deelnemers aan de SC en dat is ook een heel mooi startveld.

Foto's van de vorige wedstrijd in Duitsland

Is er nog veel schade gereden Merijn? Ik zag op facebook een golf/astra die rolschade had en een BMW met schade aan de bumper. Fijn dat jullie je hebben vermaakt en dat er geen schade gereden is.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Het was echt vet ! >)
Ik ken de layout van Spa natuurlijk op mijn broekzak van de beelden, spellen, enz, maar als je er dan zelf rijdt is het echt heel wat anders. Heel wat bochten liggen off-camber (Rivage en Pouhon) terwijl je dat A. niet verwacht en B. niet gewend bent en ook de hobbels zijn toch anders dan je verwacht. Wel echt superveel plezier gehad en lekker rond kunnen knallen, vooral het stuk van Les Combes tot aan Stavelot is erg leuk om te rijden, zelfs met ons karretje. We missen wel wat vermogen om Kemmel en Blanchimont lekker uitdagend te maken, maar goed, dat wisten we van tevoren.
Eau Rouge is ook erg vet om te rijden, als je La Source vlot neemt kom je onderaan aan in de 4 tegen de 6500 rpm, links curbs flink meepakken en met de gasklep open de berg op. Rechts tot aan de curbs, links even goed mikken, want die zie je natuurlijk niet.
Weet iemand wat leuke rondetijden te staan? ik ben wel benieuwd of ik ze openbaar durf te maken :P

Bandjes waren inderdaad wel ff wennen, met de Kumho's en Bridgestones waar we hiervoor mee reden kon je gewoon vlammen tot je ging glijden. Dan wist je dat je te ver ging en ging de volgende bocht weer gewoon goed, met deze merk je gewoon dat ze veel te warm worden als je ze te veel mishandelt en smeren ze als de neten. Zeker met Merijn aan het stuur, he, oude kartkoning (B)
Toen we de bandenspanning terug hebben gezet ging het al veel beter, maar ik weet niet of we het optimale nu wel bereikt hebben. Ze zaten bij binnenrijden pits warm op 2.2 voor en 2.1 achter ongeveer, koud ongeveer 2.0 a 1.9.
Goed of fout? :)

Er reed erg veel (erg) snel spul mee maar ook veel rechtuitracers (corvette's, R8's, Lambo's) en als ik het zo in kan schatten onervaren mensen met teveel (dag)geld die niet kunnen/durven rijden of de boel kortrijden.
Alles bij elkaar denk ik toch wel voor een tonnetje de vangrails in zien gaan, wat toch aardig wat is voor 4 baansluitingen.

Echt een geslaagde dag gehad ! :D

(Ook nog, erg verrassend, een oud RTC-er tegen het lijf gelopen. Hij had onze Clio al zien staan en liep ons later tegen het lijf. Erg leuk! Wie gaat het goed raden? Hints: Clio, BBS, FX-ZP)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Frits

:p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik heb de gegevens van Trackmaster binnen... :)

Niet zo heel accuraat, maar wel lachen om te zien. Laat het commentaar maar komen op de rondetijden... (0)

KLIK!

Dit is overigens de laatste stint van de dag, met Haasje aan het stuur. Is ook direct de snelste ronde die we gisteren gereden hebben.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Das nog bijna 1 minuut te langzaam :grin: :grin: :grin:

Die haas rijdt wel heel veel door het bos en naast de baan :smoke: (0) :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Jochem de Haas schreef:Frits

:p
Register? ;)
Luco/Alpine-racer schreef:Das nog bijna 1 minuut te langzaam :grin: :grin: :grin:

Die haas rijdt wel heel veel door het bos en naast de baan :smoke: (0) :lol:
ik hou wel van een stukje offroad :beer:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Tuurlijk....ben niet zo'n idioot die alle kentekens onthoud
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

een idioot ben je wel, maar dan op een ander vakgebied

:smile:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Als je naar die "hoogte" waardes kijk dan is dat weinig accuraat volgens mij. Als de rest ook zulke afwijkingen heeft?

Van de andere kant, boeiend. Als het maar leuk was (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Hoogte is altijd veel minder accuraat als de positie, dat is inherent aan de werking van gps.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

mooi dat het goed is gegaan heren! :)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Martijn Kool schreef:een idioot ben je wel, maar dan op een ander vakgebied

:smile:
Bedankt he............euh welk vakgebied ?
Banjo RS
Berichten: 138
Lid geworden op: zo 1 apr 2012 8:39
Locatie: Denhaag

Was idd een leuk dagje en mekaar gesproken te hebben.
Mijn andere maatje had vorig jaar hetzelfde probleem met de R1-R op Spa.
Hij heeft ze toen in 1 dag compleet afgeschreven en opgereden.(Clio 2 RS)
Hij rijdt nu met Federal RS-R en daar is hij veel meer over te spreken!
Uiteindelijk hielden de R1-R zich beter met een hogere spanning:
+-2,3 koud en +-2,7 warm.
In den toekomst kan je beter gaan voor 195/50r15 Toyo R888 of Kumho V70,met echte semis kan je zoveel meer,kostten alleen wat meer ;-)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik denk dat er hierna R888's onder komen...

En ik ben heel benieuwd hoe deze het doen op de Ring. Als ze er ook zo aan toe zijn na een rondje of 3, dan zullen we snel nieuwe moeten halen. ;)

Volgende keer zou ik graag eens een rondje met je mee rijden, Banjo! (Y)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Als je semi's zoekt, Erwin van Trackdaygadgets.com is al een tijd de goedkoopste, haal ze daar ook altijd weg. wordt altijd netjes op tijd geleverd :)

Heb daar geen aandelen ofzo maar als het om vlotte levering van semi's gaat krijgt ie toch wel de credits, heb al eens 4 maand op een setje zitten wachten uit Engeland.. nooit weer..
Banjo RS
Berichten: 138
Lid geworden op: zo 1 apr 2012 8:39
Locatie: Denhaag

Op de Ring zullen de R1-R het echt veel beter doen.
Op echt circuit hebben ze het al snel niet meer naar der zin.
Rijd 4/7 op CPZ met DF!
Zit zelf al jaren in de banden dus heb ook zeer goede connecties voor semis :)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Banjo RS schreef:Op de Ring zullen de R1-R het echt veel beter doen.
Op echt circuit hebben ze het al snel niet meer naar der zin.
Rijd 4/7 op CPZ met DF!
Zit zelf al jaren in de banden dus heb ook zeer goede connecties voor semis :)
Laat maar weten als je een mooi prijsje kan regelen. ;-)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

@Haas&Merino, die R1R blijven een stuk beter heel op de ring, ik heb toch ook wel een dikke 80 ronden met 1 set gedaan denk ik.
Op een normaal circuit beer je ze binnen no time af, splinternieuw had ik ze in 3x20 minuten al half kaal. Krijg je van die mooi schuin opgerulde profielvlakjes van...
De R1R is ook ontwikkeld voor Streetcross, soort korte slaloms waar je een zachte band voor nodig hebt die niet echt warmgereden hoeft te worden. Dus niet geschikt voor lange hete stints.

Als ze op zijn, geen R888 kopen maar lekker een set Federal RS-R, rijd ik nu toch al een langere tijd mee en zijn hun geld beter waard dan R888, die voor een tracktool een beetje overpriced zijn imho.
Plaats reactie