Het was echt vet !
Ik ken de layout van Spa natuurlijk op mijn broekzak van de beelden, spellen, enz, maar als je er dan zelf rijdt is het echt heel wat anders. Heel wat bochten liggen off-camber (Rivage en Pouhon) terwijl je dat A. niet verwacht en B. niet gewend bent en ook de hobbels zijn toch anders dan je verwacht. Wel echt superveel plezier gehad en lekker rond kunnen knallen, vooral het stuk van Les Combes tot aan Stavelot is erg leuk om te rijden, zelfs met ons karretje. We missen wel wat vermogen om Kemmel en Blanchimont lekker uitdagend te maken, maar goed, dat wisten we van tevoren.
Eau Rouge is ook erg vet om te rijden, als je La Source vlot neemt kom je onderaan aan in de 4 tegen de 6500 rpm, links curbs flink meepakken en met de gasklep open de berg op. Rechts tot aan de curbs, links even goed mikken, want die zie je natuurlijk niet.
Weet iemand wat leuke rondetijden te staan? ik ben wel benieuwd of ik ze openbaar durf te maken
Bandjes waren inderdaad wel ff wennen, met de Kumho's en Bridgestones waar we hiervoor mee reden kon je gewoon vlammen tot je ging glijden. Dan wist je dat je te ver ging en ging de volgende bocht weer gewoon goed, met deze merk je gewoon dat ze veel te warm worden als je ze te veel mishandelt en smeren ze als de neten. Zeker met Merijn aan het stuur, he, oude kartkoning

Toen we de bandenspanning terug hebben gezet ging het al veel beter, maar ik weet niet of we het optimale nu wel bereikt hebben. Ze zaten bij binnenrijden pits warm op 2.2 voor en 2.1 achter ongeveer, koud ongeveer 2.0 a 1.9.
Goed of fout?
Er reed erg veel (erg) snel spul mee maar ook veel rechtuitracers (corvette's, R8's, Lambo's) en als ik het zo in kan schatten onervaren mensen met teveel (dag)geld die niet kunnen/durven rijden of de boel kortrijden.
Alles bij elkaar denk ik toch wel voor een tonnetje de vangrails in zien gaan, wat toch aardig wat is voor 4 baansluitingen.
Echt een geslaagde dag gehad !
(Ook nog, erg verrassend, een oud RTC-er tegen het lijf gelopen. Hij had onze Clio al zien staan en liep ons later tegen het lijf. Erg leuk! Wie gaat het goed raden? Hints: Clio, BBS, FX-ZP)