Arthur's R9-R > Jan's R9-R
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
k-tec ? op ebay.co.uk staan ook nog wat items
mooi naadje idd, maar soms zit het mee, meestal tegen..
mooi naadje idd, maar soms zit het mee, meestal tegen..
B18FT... what else ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
"schroefie, schroefie .... plof"
Zonde van het werk, maar goed... het valt "relatief" mee ... Klote van de arbeid... Maar goed, door schade & schande wordt men wijs
Een betere koppakking zal wel zo gevonden zijn

Zonde van het werk, maar goed... het valt "relatief" mee ... Klote van de arbeid... Maar goed, door schade & schande wordt men wijs

Een betere koppakking zal wel zo gevonden zijn

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Reichard in Dld heeft ook versterkte koppakkingen 1,0 1,2 1,4 en 1,6mm dik.
Wel duur 158 euro http://www.reichhard-motorsport.com/
Die man die pas onderdelen aanbood van een F7P turbo kwam uit Alphen aan den Rijn. (meer weet ik niet)
Wel duur 158 euro http://www.reichhard-motorsport.com/
Die man die pas onderdelen aanbood van een F7P turbo kwam uit Alphen aan den Rijn. (meer weet ik niet)
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak

ik zou het ook gewoon zo gedaan hebben

klaarmaken dat ding

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Moet wel goed komen denk ik zo, die MP link is ook een originele pakking dus dat schiet ook niet op!
Ik had er ook meteen een versterkte tussen kunnen proppen maar ik was gewoon benieuwd wat ie kon hebben.
De kopbouten fietste ik trouwens ook zo met een ratel los terwijl ik ze toch echt 25nm +170 graden na heb getrokken na het hele riedeltje wat er voor hoort. Dat word dus ff zoeken naar 12.9 bouten die passen!
Denk er trouwens over na om gelijk de rest er ook nog even uit te trekken. Aangezien de krukaskeerring nogsteeds lekt....
Cilinder boringen zien er ook nogsteeds goed grof uit, alhoewel er wel een paar wat glad gepoetste plekken hebben van ietwat kantelende zuigers, zal wel loslopen denk ik dan
Ik had er ook meteen een versterkte tussen kunnen proppen maar ik was gewoon benieuwd wat ie kon hebben.
De kopbouten fietste ik trouwens ook zo met een ratel los terwijl ik ze toch echt 25nm +170 graden na heb getrokken na het hele riedeltje wat er voor hoort. Dat word dus ff zoeken naar 12.9 bouten die passen!
Denk er trouwens over na om gelijk de rest er ook nog even uit te trekken. Aangezien de krukaskeerring nogsteeds lekt....
Cilinder boringen zien er ook nogsteeds goed grof uit, alhoewel er wel een paar wat glad gepoetste plekken hebben van ietwat kantelende zuigers, zal wel loslopen denk ik dan

- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Zonde van de koppakking zeg... wel gaaf dat je het direct aanpakt. Hopelijk ben je er bij in Gronau 

-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
op RTOC hebben ze 12.9 bouten voor de b18ft voor weinag, volgens mij passen die ook op de 16 Vtutuur schreef:Dat word dus ff zoeken naar 12.9 bouten die passen!
edit:
Cylinder Head Bolts M12 x 110mm 1.5mm pitch for the Volvo Engine
£25.20
B18FT... what else ?
Als jij nou ff op had geschoten met je blokje had ik van jou kunnen lerenGerryTT schreef:Ik heb daar mijn uitlaatspruitstuk en turbo gehaald. Oscar heette hij volgens mij en ik heb 2 Oscars in mijn email account staan![]()
Wel mooi k@t, zeker omdat ik ook de originele koppakking ertussen heb

Net de bouten even opgemeten, hetzelfde idd! Ben benieuwd of bouten voor een gtt hetzelfde zijn?sieger everts schreef:op RTOC hebben ze 12.9 bouten voor de b18ft voor weinag, volgens mij passen die ook op de 16 Vtutuur schreef:Dat word dus ff zoeken naar 12.9 bouten die passen!
edit:
Cylinder Head Bolts M12 x 110mm 1.5mm pitch for the Volvo Engine
£25.20
Daar heb ik nog een nieuw setje 12.9's van liggen ergens...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
stront aan de knikker
kop of onderblok niet vlak?
bouten toch niet vast genoeg getrokken?
turodruk meter geeft te weinig druk aan?????
gewoon weer opbouwen en gaan.
bouten toch niet vast genoeg getrokken?
turodruk meter geeft te weinig druk aan?????
gewoon weer opbouwen en gaan.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
hoezo, tuur is al weer aan het afbouwen, dadelijk eerste testrondje.
Toch?
Toch?

haha nee, heb beloofd vandaag met m'n vriendin door te brengen
heb net ook even met een engelse gast contact gehad (Coops) en die gebruikt ook originele koppakking met originele kopbouten
is het dan gewoon domme pech geweest?
ik heb de bougies na gekeken maar nergens tekenen van pingelen te zien!
onderblok én kop zijn gevlakt door mijzelf, nergens scheuren oid te zien.
de schade ziet er ook niet uit alsof hij niet strak genoeg heeft gezeten, als je goed kijkt is het gewoon midden door een ring heen gegaan
ik probeer nu toch wel een mls pakking te gebruiken met 12.9 bouten, just to be sure....

heb net ook even met een engelse gast contact gehad (Coops) en die gebruikt ook originele koppakking met originele kopbouten

is het dan gewoon domme pech geweest?
ik heb de bougies na gekeken maar nergens tekenen van pingelen te zien!
onderblok én kop zijn gevlakt door mijzelf, nergens scheuren oid te zien.
de schade ziet er ook niet uit alsof hij niet strak genoeg heeft gezeten, als je goed kijkt is het gewoon midden door een ring heen gegaan

ik probeer nu toch wel een mls pakking te gebruiken met 12.9 bouten, just to be sure....
kan het zijn dat deze tehard is vastgedraaid? het is toch wel vreemd dat die daar aan de rand stuk gaat.
als je de koppakking te stijf vast draait gaan de ringen namelijk stuk die gaan dan op bepaalde plekken rimpelen.
speedy heeft hier ook een hele discussie gehad over c1j met verstekte bouten en sterke koppakking. om dat er gasten waren die dan riepen 100NM vastdraaien en gaan! terwijl dat echt niet kan.
als je de koppakking te stijf vast draait gaan de ringen namelijk stuk die gaan dan op bepaalde plekken rimpelen.
speedy heeft hier ook een hele discussie gehad over c1j met verstekte bouten en sterke koppakking. om dat er gasten waren die dan riepen 100NM vastdraaien en gaan! terwijl dat echt niet kan.
Sja, ik heb het precies volgens het papiertje gedaan
ik denk persoonlijk gewoon domme pech, fabricagefout oid....

wellicht heb je inderdaad net een slechte te pakken gehad die zonder overdruk prima had gefungeerd?
Wilmink is wel de enige die aangeeft dat de pakking ook geschikt is voor "forged induction"
Text leverancier:
Multi-layered Steel. 3 layers of stainless steel, with outer layer Viton rubber compound coating. Suitable for forced induction, supercharged & turbocharged engines. Excellent sealing when the clamping pressure fluctuates due to combustion pressures. Resistance to corrosion at very high temperatures. Resistance to relaxation in the embossed regions. No re-torque necessary.
Text leverancier:
Multi-layered Steel. 3 layers of stainless steel, with outer layer Viton rubber compound coating. Suitable for forced induction, supercharged & turbocharged engines. Excellent sealing when the clamping pressure fluctuates due to combustion pressures. Resistance to corrosion at very high temperatures. Resistance to relaxation in the embossed regions. No re-torque necessary.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Ik had het ook al gelezen. Denk overigens dat ik er gewoon weer een originele tussen steek.
Genoeg mensen die dit gebruiken dus het moet bij mij ook werken. Echter twijfel ik nog of ik de kopbouten wel nog een keer na moet trekken. De pakking ziet er aardig plat gedrukt uit waardoor die rand miss wel te scherp word....
Niet voor niks dat het natrekken niet meer in de procedures van Renault en Haynes staat. (bij de bouten stond het er wel bij)
Tenzij ik een setje 12.9's kan regelen morgen, dan zet ik ze op 80nm en klaar...
Genoeg mensen die dit gebruiken dus het moet bij mij ook werken. Echter twijfel ik nog of ik de kopbouten wel nog een keer na moet trekken. De pakking ziet er aardig plat gedrukt uit waardoor die rand miss wel te scherp word....
Niet voor niks dat het natrekken niet meer in de procedures van Renault en Haynes staat. (bij de bouten stond het er wel bij)
Tenzij ik een setje 12.9's kan regelen morgen, dan zet ik ze op 80nm en klaar...
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 9387fd.jpg[/img]
Volgende doe ik gewoon tot 107 en sla ik de laatste stap over....
Volgende doe ik gewoon tot 107 en sla ik de laatste stap over....
die laatste stap van 170 graden heb ik nooit eerder gezien. volgens mij moet deze ook 107 zijn na een tijdje warmlopen.
edit: die 170 graden is je probleem. Lees op verschillende fora het volgende of vergelijkbaar
Stage 1 30nm
Stage 2 angle tighten by 51 degrees +- 3 degrees
Stage 3 wait for 3 minutes minimum
Stage 4 loosen all bolts completely
Stage 5 25 nm
Stage 6 angle tighten by 108 degrees +- 3 degrees
Vindt het knap dat 170 graden gelukt is. Ik had al problemen met 108 graden. ik hoop dat je kop nog recht is....
edit: die 170 graden is je probleem. Lees op verschillende fora het volgende of vergelijkbaar
Stage 1 30nm
Stage 2 angle tighten by 51 degrees +- 3 degrees
Stage 3 wait for 3 minutes minimum
Stage 4 loosen all bolts completely
Stage 5 25 nm
Stage 6 angle tighten by 108 degrees +- 3 degrees
Vindt het knap dat 170 graden gelukt is. Ik had al problemen met 108 graden. ik hoop dat je kop nog recht is....
Ik ben bang dat je door de rekgrens van de bouten bent gegaan en dan is het net rubber.
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... koppel.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... koppel.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door jacques op do 17 mei 2012 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Espere tres minutos?Tom schreef:Losdraaien tussendoor wel gedaan?
Even een meer belangrijke opmerking:
Ik heb de fases 6 t/m 9 uit jouw handleiding niet gebruikt.
Ik vind het een moeilijk punt om voorgespannen bouten weer te lossen.
zie http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... r&start=70
berichten 19 en 20 juni 2011
Laatst gewijzigd door jacques op do 17 mei 2012 19:26, 4 keer totaal gewijzigd.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
jacques schreef:Espere tres minutor?Tom schreef:Losdraaien tussendoor wel gedaan?
Wacht drie minuten
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Zou best kunnen. Ik dacht er goed aan te doen de handleiding te volgen.
Ben benieuwd wat Jo dan doet. Die had het ook over natrekken....
Ben benieuwd wat Jo dan doet. Die had het ook over natrekken....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Plus geen warmrijdenTom schreef:Die handleiding van Tutuur is gewoon 3 stappen langer. En omvat 2x het losdraaien. Dat losdraaien omschrijven ze bij Jacques alleen weer als -180gr.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.