Arthur's R9-R > Jan's R9-R

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

k-tec ? op ebay.co.uk staan ook nog wat items

mooi naadje idd, maar soms zit het mee, meestal tegen..
B18FT... what else ?
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Ik heb daar mijn uitlaatspruitstuk en turbo gehaald. Oscar heette hij volgens mij en ik heb 2 Oscars in mijn email account staan :~

Wel mooi k@t, zeker omdat ik ook de originele koppakking ertussen heb (0)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

"schroefie, schroefie .... plof" :p

Zonde van het werk, maar goed... het valt "relatief" mee ... Klote van de arbeid... Maar goed, door schade & schande wordt men wijs ;-)

Een betere koppakking zal wel zo gevonden zijn (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Reichard in Dld heeft ook versterkte koppakkingen 1,0 1,2 1,4 en 1,6mm dik.

Wel duur 158 euro http://www.reichhard-motorsport.com/

Die man die pas onderdelen aanbood van een F7P turbo kwam uit Alphen aan den Rijn. (meer weet ik niet)
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

:worship: my type of man!

ik zou het ook gewoon zo gedaan hebben :grin:

klaarmaken dat ding (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Moet wel goed komen denk ik zo, die MP link is ook een originele pakking dus dat schiet ook niet op!

Ik had er ook meteen een versterkte tussen kunnen proppen maar ik was gewoon benieuwd wat ie kon hebben.

De kopbouten fietste ik trouwens ook zo met een ratel los terwijl ik ze toch echt 25nm +170 graden na heb getrokken na het hele riedeltje wat er voor hoort. Dat word dus ff zoeken naar 12.9 bouten die passen!

Denk er trouwens over na om gelijk de rest er ook nog even uit te trekken. Aangezien de krukaskeerring nogsteeds lekt....

Cilinder boringen zien er ook nogsteeds goed grof uit, alhoewel er wel een paar wat glad gepoetste plekken hebben van ietwat kantelende zuigers, zal wel loslopen denk ik dan :)
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Zonde van de koppakking zeg... wel gaaf dat je het direct aanpakt. Hopelijk ben je er bij in Gronau (Y)
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

tutuur schreef:Dat word dus ff zoeken naar 12.9 bouten die passen!
op RTOC hebben ze 12.9 bouten voor de b18ft voor weinag, volgens mij passen die ook op de 16 V

edit:
Cylinder Head Bolts M12 x 110mm 1.5mm pitch for the Volvo Engine
£25.20
B18FT... what else ?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

GerryTT schreef:Ik heb daar mijn uitlaatspruitstuk en turbo gehaald. Oscar heette hij volgens mij en ik heb 2 Oscars in mijn email account staan :~

Wel mooi k@t, zeker omdat ik ook de originele koppakking ertussen heb (0)
Als jij nou ff op had geschoten met je blokje had ik van jou kunnen leren :D
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

sieger everts schreef:
tutuur schreef:Dat word dus ff zoeken naar 12.9 bouten die passen!
op RTOC hebben ze 12.9 bouten voor de b18ft voor weinag, volgens mij passen die ook op de 16 V

edit:
Cylinder Head Bolts M12 x 110mm 1.5mm pitch for the Volvo Engine
£25.20
Net de bouten even opgemeten, hetzelfde idd! Ben benieuwd of bouten voor een gtt hetzelfde zijn?

Daar heb ik nog een nieuw setje 12.9's van liggen ergens...
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Pat; originele koppakking
Jo; originele koppakking
Glenn; originele koppakking
anti; originele koppakking
Menno; (dacht ook) originele koppakking
Jochem; ?

dus ... ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

stront aan de knikker
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

kop of onderblok niet vlak?
bouten toch niet vast genoeg getrokken?

turodruk meter geeft te weinig druk aan?????

gewoon weer opbouwen en gaan.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Of erger...pingelen
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

dat word dus niet vrijdag naar leiden Tuur (0)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

hoezo, tuur is al weer aan het afbouwen, dadelijk eerste testrondje.

Toch? ;)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

haha nee, heb beloofd vandaag met m'n vriendin door te brengen :)

heb net ook even met een engelse gast contact gehad (Coops) en die gebruikt ook originele koppakking met originele kopbouten :(

is het dan gewoon domme pech geweest?
ik heb de bougies na gekeken maar nergens tekenen van pingelen te zien!
onderblok én kop zijn gevlakt door mijzelf, nergens scheuren oid te zien.

de schade ziet er ook niet uit alsof hij niet strak genoeg heeft gezeten, als je goed kijkt is het gewoon midden door een ring heen gegaan :~

ik probeer nu toch wel een mls pakking te gebruiken met 12.9 bouten, just to be sure....
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

kan het zijn dat deze tehard is vastgedraaid? het is toch wel vreemd dat die daar aan de rand stuk gaat.

als je de koppakking te stijf vast draait gaan de ringen namelijk stuk die gaan dan op bepaalde plekken rimpelen.

speedy heeft hier ook een hele discussie gehad over c1j met verstekte bouten en sterke koppakking. om dat er gasten waren die dan riepen 100NM vastdraaien en gaan! terwijl dat echt niet kan.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Sja, ik heb het precies volgens het papiertje gedaan :( ik denk persoonlijk gewoon domme pech, fabricagefout oid....
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

wellicht heb je inderdaad net een slechte te pakken gehad die zonder overdruk prima had gefungeerd?
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

dan denk ik idd ook dat je net een slechte pakking te pakken hebt (N)
hopelijk blijft de nieuwe wel heel :smile:
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Wilmink is wel de enige die aangeeft dat de pakking ook geschikt is voor "forged induction"
Text leverancier:
Multi-layered Steel. 3 layers of stainless steel, with outer layer Viton rubber compound coating. Suitable for forced induction, supercharged & turbocharged engines. Excellent sealing when the clamping pressure fluctuates due to combustion pressures. Resistance to corrosion at very high temperatures. Resistance to relaxation in the embossed regions. No re-torque necessary.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik had het ook al gelezen. Denk overigens dat ik er gewoon weer een originele tussen steek.

Genoeg mensen die dit gebruiken dus het moet bij mij ook werken. Echter twijfel ik nog of ik de kopbouten wel nog een keer na moet trekken. De pakking ziet er aardig plat gedrukt uit waardoor die rand miss wel te scherp word....

Niet voor niks dat het natrekken niet meer in de procedures van Renault en Haynes staat. (bij de bouten stond het er wel bij)
Tenzij ik een setje 12.9's kan regelen morgen, dan zet ik ze op 80nm en klaar...
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Arthur heb je de kopbouten in de laatste fase 107 of 170 graden doorgedraaid Ik las bij jou 170, maar dat moet volgens mij 107 zijn.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 9387fd.jpg[/img]

Volgende doe ik gewoon tot 107 en sla ik de laatste stap over....
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

die laatste stap van 170 graden heb ik nooit eerder gezien. volgens mij moet deze ook 107 zijn na een tijdje warmlopen.

edit: die 170 graden is je probleem. Lees op verschillende fora het volgende of vergelijkbaar

Stage 1 30nm
Stage 2 angle tighten by 51 degrees +- 3 degrees
Stage 3 wait for 3 minutes minimum
Stage 4 loosen all bolts completely
Stage 5 25 nm
Stage 6 angle tighten by 108 degrees +- 3 degrees

Vindt het knap dat 170 graden gelukt is. Ik had al problemen met 108 graden. ik hoop dat je kop nog recht is....
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik ben bang dat je door de rekgrens van de bouten bent gegaan en dan is het net rubber.

[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... koppel.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door jacques op do 17 mei 2012 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Losdraaien tussendoor wel gedaan? :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Tom schreef:Losdraaien tussendoor wel gedaan? :smile:
Espere tres minutos?

Even een meer belangrijke opmerking:

Ik heb de fases 6 t/m 9 uit jouw handleiding niet gebruikt.

Ik vind het een moeilijk punt om voorgespannen bouten weer te lossen.

zie http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... r&start=70

berichten 19 en 20 juni 2011
Laatst gewijzigd door jacques op do 17 mei 2012 19:26, 4 keer totaal gewijzigd.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

jacques schreef:
Tom schreef:Losdraaien tussendoor wel gedaan? :smile:
Espere tres minutor?

Wacht drie minuten
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Zou best kunnen. Ik dacht er goed aan te doen de handleiding te volgen.

Ben benieuwd wat Jo dan doet. Die had het ook over natrekken....
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Die vraag werd gesteld, ik volg gewoon de voorschriften. Zoals ik al zei, die std koppakkingen kunnen aardig wat hebben.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Die handleiding van Tutuur is gewoon 3 stappen langer. En omvat 2x het losdraaien. Dat losdraaien omschrijven ze bij Jacques alleen weer als -180gr.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Tom schreef:Die handleiding van Tutuur is gewoon 3 stappen langer. En omvat 2x het losdraaien. Dat losdraaien omschrijven ze bij Jacques alleen weer als -180gr.
Plus geen warmrijden
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie