ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

die engelsen zijn ook echt helemaal knettergek :p
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Lees ik nou goed dat hij "maar" 280 Nm koppel heeft?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

280 ft/lbs ;-) 380nm dus :D
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ah dan is het wel veel :D
Karp
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 17:28
Locatie: Gouda

Florus schreef:'t beste is 195/45/15 onder een Gt, met 195/45/16 ben je 12,5mm hoger en loopt zeker weten aan!

195/40/16 gaat prima ;-)
Oke, bedankt allen. Ik had eerst al 195/50/15 en dat liep idd al aan.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

voorlaatste graffiek, mapsensor kan het niet lezen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ook gewoon lekker 8k draaien met een C1J :D
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Karp schreef:Ik was van mening dat er een aantal hier zijn welke met 16" onder hun GT Turbo rijden, welke bandenmaat hebben jullie?
165/40/16 (0)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Ik heb 195/40/16 :)
Mrtn = Maarten
Karp
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 17:28
Locatie: Gouda

Nog een vraagje, hoe zit het met het geluid van een GTT.
Ik heb er nu een Remus einddemper, dit is geen pan.

Nu is mijn uitlaat aan reparatie toe (lees doormidden) en wil ik eigenlijk
gelijk die remus pijp weg halen. Ik zat er over te denken om een
middendemper ertussen te prakken en geen einddemper te gebruiken.

Ik wil wel wat extra geluid, en op deze manier kan ik het eindstuk simpel
zelf bepalen. Maar is dat extra geluid gelijk extreem?
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

De turbo dempt heel veel. Ik heb overigens nog een originele middenpijp met middendemper in goede staat liggen. Dus mocht je interesse hebben. :smile:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Dat ligt aan je middendemper ;-)

Omdat je een turbo hebt wordt het geluid al flink gedempt, wil je meer geluid kan ik je aanraden om een compleet 2,5 inch rvs systeem te kopen. De kosten zijn redelijk te overzien en dan ben je ook gelijk klaar. Wil je echt nog meer herrie moet je voor een sidepipe gaan :bang:
Karp
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 17:28
Locatie: Gouda

Ja ik heb nu helemaal geen middendemper. Sidepipe gaat niets worden, loop nu al met de middenpijp tegen een hobbeltje hier op de parkeerplaats. Is daardoor denk ik ook kapot gegaan.

Middendemper die ik ertussen zou willen doen, zou een hele smalle moeten worden ivm hoogte. Ik moet nog even precies kijken hoeveel ruimte ik heb.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Zoek even op Simmons uitlaat delen. Goed betaalbare dempers in allerlei maten. Dan moet je alleen nog iemand vinden die knap kan lassen en je kunt je uitlaat maken hoe je wilt :)
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Ik heb zelf een 2,5" RVS uitlaat in elkaar gebakken, dat ding maakt erg veel herrie, binnen in de auto is het al hinderlijk eigenlijk.
In eerste instantie had ik alleen een devil einddemper, later heb ik er nog een simmons tussendemper bij gedaan maar dat scheelt maar een heel klein beetje herrie...
r5gttcup
Berichten: 1
Lid geworden op: za 7 apr 2012 11:05
Contacteer:

Aangezien mensen hier ook weleens opzoek zijn naar een GTT voor de race en er op marktplaats een staat waar ik naar ben wezen kijken.
EN daar aangekomen de wagen een sloper a opknapper met kapot blok bleek te zijn Terwijl de koppakking net vervangen zou zijn |: wou ik dit even met jullie delen.

[img]http://i769.photobucket.com/albums/xx33 ... /foto1.jpg[/img]

Ding staat als oud vuil buiten.
En was aan de telefoon verteld was goed lopende wagen 163 wiel pk`s.
Daar aangekomen ding even starten nou ding had op 2 cilinders geen compressie, verder geen choke aangesloten, dus stationair laten lopen
was geen optie.
Hup de kap open, dat was schrikken wat een puinhoop.
oftewel leuk voor de kooi enz of als opknapper? Maar in ieder geval is de prijs veel te hoog die 1500,-
|: |: |:
turbo5
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
Locatie: Hooge zwaluwe / breda

Hoe weet je of hij geen compressie heeft?

Ik heb veel aan deze auto gesleuteld en wat er nu aan mankeert is dat de kleppen gesteld moeten worden en de ontsteking afgesteld. voor de rest is het een leuke auto..
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ontsteking afstellen? hoe dan?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

turbo5 schreef:Hoe weet je of hij geen compressie heeft?

Ik heb veel aan deze auto gesleuteld en wat er nu aan mankeert is dat de kleppen gesteld moeten worden en de ontsteking afgesteld. voor de rest is het een leuke auto..

Nou ik ben gisteren ook naar dat ding gaan kijken samen met vriend van me
Die al een cup heeft.
Maar beide delen we de mening van r5gttcup
Als r5gttcup dit eerder gepost had waren we niet eens komen
Kijken. 4 uur voor niks gereden en doen we een bod,
Waarop een tegen bod mag komen. Krijg je een domme reactie |:

Overigens is het niet kleppestellen want ding had geen compressie 2
Ding had ontiegelij carterdruk. En diegene waar ik mee mee was heeft een eigen garage
Dus heeft verstand van autos wat jij naar eigen zeggen niet had.
En wat martijn zegt ontsteking afstelle bij een gtt?
En gaan racen met ee gtt 2cilinder dan ben je goed bezig |:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Als hij dan de geest geeft kun je op de andere twee gaan rijden (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
turbo5
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
Locatie: Hooge zwaluwe / breda

ja ontsteking afstellen als in; verdraaiing van verdeler.

Dat de auto geen choke-klep heeft zal geen verrassing zijn voor een circuit auto. Ja de auto is de mooiste niet, maar rijden deed ie als de beste totdat de koppakking de geest gaf..

Als je een auto zoekt die geen roest heeft en enorm glimt; ga dan zeker niet kijken.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

dat gaat niet bij een 5je, de ontsteking is niet af te stellen :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
turbo5
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
Locatie: Hooge zwaluwe / breda

ik dacht dat door het verdraaien van de verdelerkap toch echt de ontsteking verzet. Maar als ik het fout heb... tja dat kan.
MaLa
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 3 apr 2009 15:47
Locatie: Heerhugowaard

Er zit geen gever onder de verdeler zoals bij andere merken met puntjes of hall sensor, dus verdaaien heeft geen invloed voor t tijdstip inderdaad.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Maareh waarom zijn de kleppen niet gesteld? bij montage koppakking?
is 10min werk, en dan hoef je geen 2 cilinder te verkopen |:
Als dat alles zou zijn?
En aan de telefoon zeggen ja hij loop t goed sorry hoor,
en neej ik heb geen verstand van auto`s en ik heb alles laten doen? En nou ineens wel zelf alles gedaan hebben |:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Martijn Kool schreef:dat gaat niet bij een 5je, de ontsteking is niet af te stellen :)
dus als je die houder incl. verdelerkap verdraaid draaid de rotor mee?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

tutuur schreef:
Martijn Kool schreef:dat gaat niet bij een 5je, de ontsteking is niet af te stellen :)
dus als je die houder incl. verdelerkap verdraaid draaid de rotor mee?
heeft een vast punt als goed is
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

indd. via een tandwiel op de nokkenas, als je de houder met verdelerkap dus draaid verdraaid deze tov de rotor en veranderd dus je timing (I)
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

tutuur schreef:indd. via een tandwiel op de nokkenas, als je de houder met verdelerkap dus draaid verdraaid deze tov de rotor en veranderd dus je timing (I)
dat gedeelte heeft toch ook vast punt en is dus toch niet te verdraaien?
timming word dmv bdp-sensor bepaalt bij een gtt toch die weer aan gesloten zit op de renix
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Oh zo bedoel je, ik dacht dat die wel íets te verdraaien is?
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Ik krijg van bovenstaande posts een beetje het gevoel van; "even mijn gram halen.." Jammer.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

en wij maar klooien met injectie op de 1.4

B18FT... what else ?
turbo5
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
Locatie: Hooge zwaluwe / breda

Sprak net me de man die hem wilde verkopen "marco" en blijkbaar zaten ze 250 euro uitelkaar en cup5gtt wilde perse niet meer betalen dan 1250.. als hij echt zooooo slecht was had hij niet eens geboden toch? Vooral dat hij effe een account aanmaakt en zn gal gaat spugen... :( :(

Waarom de kleppen niet gesteld zijn; men heeft de koppaking destijds bij een Nissan specialist gebracht welke niet helemaal wist hoe hij de koppakking bij een 5gt moest doen.. want hij heeft dus onsteking eraf gehaald enz enz. Nu ga ik binnenkort hem helpen om de auto weer goed draaiend te krijgen, want lopen deed ie goed.

Agh genoeg gezegd...
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het lijkt me sterk dat dat verhaal klopt, gezien de vraagprijs...

http://www.speurders.nl/overzicht/f_par ... q=gt+turbo

;)
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Telefonisch was 1000,- voor een goedlopende wagen afgesproken. zijn wij er vrijdag heen gegaan en 750 euro geboden ivm dat dat ding onder de kap er niet eruit ziet en op 2 cilinders loopt.
en dan vraagd de verkoper aan zn maat wat vind jij ervan doen of?zegt zn maat dan neem ik hem voor 1000,- over. Toen hadden wij zoiets laat ons dan daag eerst liegen over dat ding perfect loopt, en als we bod doen dan zo`n reactie geven. tja sorry....

En dan klik ik nu de link aan die merijn geeft,
staat er bod gevraagd in de buurt van 1000,- had dan een tegen bedrag genoemd of ben ik nou gek?
Maar het bod staat nog dus als ie er echt vanaf wil

verder ga ik er geen woorden meer aan vuil maken en ik denk r5gttcup ook niet nadat ik hem vanmorgen gesproken heb.
Merijn schreef:Het lijkt me sterk dat dat verhaal klopt, gezien de vraagprijs...

http://www.speurders.nl/overzicht/f_par ... q=gt+turbo

;)
;-)
Plaats reactie