
ACT: 5 GT Turbo
die engelsen zijn ook echt helemaal knettergek 

280 ft/lbs
380nm dus 


Nog een vraagje, hoe zit het met het geluid van een GTT.
Ik heb er nu een Remus einddemper, dit is geen pan.
Nu is mijn uitlaat aan reparatie toe (lees doormidden) en wil ik eigenlijk
gelijk die remus pijp weg halen. Ik zat er over te denken om een
middendemper ertussen te prakken en geen einddemper te gebruiken.
Ik wil wel wat extra geluid, en op deze manier kan ik het eindstuk simpel
zelf bepalen. Maar is dat extra geluid gelijk extreem?
Ik heb er nu een Remus einddemper, dit is geen pan.
Nu is mijn uitlaat aan reparatie toe (lees doormidden) en wil ik eigenlijk
gelijk die remus pijp weg halen. Ik zat er over te denken om een
middendemper ertussen te prakken en geen einddemper te gebruiken.
Ik wil wel wat extra geluid, en op deze manier kan ik het eindstuk simpel
zelf bepalen. Maar is dat extra geluid gelijk extreem?
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
De turbo dempt heel veel. Ik heb overigens nog een originele middenpijp met middendemper in goede staat liggen. Dus mocht je interesse hebben. 

Dat ligt aan je middendemper
Omdat je een turbo hebt wordt het geluid al flink gedempt, wil je meer geluid kan ik je aanraden om een compleet 2,5 inch rvs systeem te kopen. De kosten zijn redelijk te overzien en dan ben je ook gelijk klaar. Wil je echt nog meer herrie moet je voor een sidepipe gaan

Omdat je een turbo hebt wordt het geluid al flink gedempt, wil je meer geluid kan ik je aanraden om een compleet 2,5 inch rvs systeem te kopen. De kosten zijn redelijk te overzien en dan ben je ook gelijk klaar. Wil je echt nog meer herrie moet je voor een sidepipe gaan

Ja ik heb nu helemaal geen middendemper. Sidepipe gaat niets worden, loop nu al met de middenpijp tegen een hobbeltje hier op de parkeerplaats. Is daardoor denk ik ook kapot gegaan.
Middendemper die ik ertussen zou willen doen, zou een hele smalle moeten worden ivm hoogte. Ik moet nog even precies kijken hoeveel ruimte ik heb.
Middendemper die ik ertussen zou willen doen, zou een hele smalle moeten worden ivm hoogte. Ik moet nog even precies kijken hoeveel ruimte ik heb.
Zoek even op Simmons uitlaat delen. Goed betaalbare dempers in allerlei maten. Dan moet je alleen nog iemand vinden die knap kan lassen en je kunt je uitlaat maken hoe je wilt 

-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Ik heb zelf een 2,5" RVS uitlaat in elkaar gebakken, dat ding maakt erg veel herrie, binnen in de auto is het al hinderlijk eigenlijk.
In eerste instantie had ik alleen een devil einddemper, later heb ik er nog een simmons tussendemper bij gedaan maar dat scheelt maar een heel klein beetje herrie...
In eerste instantie had ik alleen een devil einddemper, later heb ik er nog een simmons tussendemper bij gedaan maar dat scheelt maar een heel klein beetje herrie...
Aangezien mensen hier ook weleens opzoek zijn naar een GTT voor de race en er op marktplaats een staat waar ik naar ben wezen kijken.
EN daar aangekomen de wagen een sloper a opknapper met kapot blok bleek te zijn Terwijl de koppakking net vervangen zou zijn
wou ik dit even met jullie delen.
[img]http://i769.photobucket.com/albums/xx33 ... /foto1.jpg[/img]
Ding staat als oud vuil buiten.
En was aan de telefoon verteld was goed lopende wagen 163 wiel pk`s.
Daar aangekomen ding even starten nou ding had op 2 cilinders geen compressie, verder geen choke aangesloten, dus stationair laten lopen
was geen optie.
Hup de kap open, dat was schrikken wat een puinhoop.
oftewel leuk voor de kooi enz of als opknapper? Maar in ieder geval is de prijs veel te hoog die 1500,-

EN daar aangekomen de wagen een sloper a opknapper met kapot blok bleek te zijn Terwijl de koppakking net vervangen zou zijn

[img]http://i769.photobucket.com/albums/xx33 ... /foto1.jpg[/img]
Ding staat als oud vuil buiten.
En was aan de telefoon verteld was goed lopende wagen 163 wiel pk`s.
Daar aangekomen ding even starten nou ding had op 2 cilinders geen compressie, verder geen choke aangesloten, dus stationair laten lopen
was geen optie.
Hup de kap open, dat was schrikken wat een puinhoop.
oftewel leuk voor de kooi enz of als opknapper? Maar in ieder geval is de prijs veel te hoog die 1500,-



Hoe weet je of hij geen compressie heeft?
Ik heb veel aan deze auto gesleuteld en wat er nu aan mankeert is dat de kleppen gesteld moeten worden en de ontsteking afgesteld. voor de rest is het een leuke auto..
Ik heb veel aan deze auto gesleuteld en wat er nu aan mankeert is dat de kleppen gesteld moeten worden en de ontsteking afgesteld. voor de rest is het een leuke auto..
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ontsteking afstellen? hoe dan?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
turbo5 schreef:Hoe weet je of hij geen compressie heeft?
Ik heb veel aan deze auto gesleuteld en wat er nu aan mankeert is dat de kleppen gesteld moeten worden en de ontsteking afgesteld. voor de rest is het een leuke auto..
Nou ik ben gisteren ook naar dat ding gaan kijken samen met vriend van me
Die al een cup heeft.
Maar beide delen we de mening van r5gttcup
Als r5gttcup dit eerder gepost had waren we niet eens komen
Kijken. 4 uur voor niks gereden en doen we een bod,
Waarop een tegen bod mag komen. Krijg je een domme reactie

Overigens is het niet kleppestellen want ding had geen compressie 2
Ding had ontiegelij carterdruk. En diegene waar ik mee mee was heeft een eigen garage
Dus heeft verstand van autos wat jij naar eigen zeggen niet had.
En wat martijn zegt ontsteking afstelle bij een gtt?
En gaan racen met ee gtt 2cilinder dan ben je goed bezig

ja ontsteking afstellen als in; verdraaiing van verdeler.
Dat de auto geen choke-klep heeft zal geen verrassing zijn voor een circuit auto. Ja de auto is de mooiste niet, maar rijden deed ie als de beste totdat de koppakking de geest gaf..
Als je een auto zoekt die geen roest heeft en enorm glimt; ga dan zeker niet kijken.
Dat de auto geen choke-klep heeft zal geen verrassing zijn voor een circuit auto. Ja de auto is de mooiste niet, maar rijden deed ie als de beste totdat de koppakking de geest gaf..
Als je een auto zoekt die geen roest heeft en enorm glimt; ga dan zeker niet kijken.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
dat gaat niet bij een 5je, de ontsteking is niet af te stellen 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
Maareh waarom zijn de kleppen niet gesteld? bij montage koppakking?
is 10min werk, en dan hoef je geen 2 cilinder te verkopen
Als dat alles zou zijn?
En aan de telefoon zeggen ja hij loop t goed sorry hoor,
en neej ik heb geen verstand van auto`s en ik heb alles laten doen? En nou ineens wel zelf alles gedaan hebben
is 10min werk, en dan hoef je geen 2 cilinder te verkopen

Als dat alles zou zijn?
En aan de telefoon zeggen ja hij loop t goed sorry hoor,
en neej ik heb geen verstand van auto`s en ik heb alles laten doen? En nou ineens wel zelf alles gedaan hebben

dus als je die houder incl. verdelerkap verdraaid draaid de rotor mee?Martijn Kool schreef:dat gaat niet bij een 5je, de ontsteking is niet af te stellen
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
heeft een vast punt als goed istutuur schreef:dus als je die houder incl. verdelerkap verdraaid draaid de rotor mee?Martijn Kool schreef:dat gaat niet bij een 5je, de ontsteking is niet af te stellen
indd. via een tandwiel op de nokkenas, als je de houder met verdelerkap dus draaid verdraaid deze tov de rotor en veranderd dus je timing 

-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
dat gedeelte heeft toch ook vast punt en is dus toch niet te verdraaien?tutuur schreef:indd. via een tandwiel op de nokkenas, als je de houder met verdelerkap dus draaid verdraaid deze tov de rotor en veranderd dus je timing
timming word dmv bdp-sensor bepaalt bij een gtt toch die weer aan gesloten zit op de renix
Oh zo bedoel je, ik dacht dat die wel íets te verdraaien is?
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
en wij maar klooien met injectie op de 1.4
B18FT... what else ?
Sprak net me de man die hem wilde verkopen "marco" en blijkbaar zaten ze 250 euro uitelkaar en cup5gtt wilde perse niet meer betalen dan 1250.. als hij echt zooooo slecht was had hij niet eens geboden toch? Vooral dat hij effe een account aanmaakt en zn gal gaat spugen...
Waarom de kleppen niet gesteld zijn; men heeft de koppaking destijds bij een Nissan specialist gebracht welke niet helemaal wist hoe hij de koppakking bij een 5gt moest doen.. want hij heeft dus onsteking eraf gehaald enz enz. Nu ga ik binnenkort hem helpen om de auto weer goed draaiend te krijgen, want lopen deed ie goed.
Agh genoeg gezegd...


Waarom de kleppen niet gesteld zijn; men heeft de koppaking destijds bij een Nissan specialist gebracht welke niet helemaal wist hoe hij de koppakking bij een 5gt moest doen.. want hij heeft dus onsteking eraf gehaald enz enz. Nu ga ik binnenkort hem helpen om de auto weer goed draaiend te krijgen, want lopen deed ie goed.
Agh genoeg gezegd...
Het lijkt me sterk dat dat verhaal klopt, gezien de vraagprijs...
http://www.speurders.nl/overzicht/f_par ... q=gt+turbo

http://www.speurders.nl/overzicht/f_par ... q=gt+turbo

-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
Telefonisch was 1000,- voor een goedlopende wagen afgesproken. zijn wij er vrijdag heen gegaan en 750 euro geboden ivm dat dat ding onder de kap er niet eruit ziet en op 2 cilinders loopt.
en dan vraagd de verkoper aan zn maat wat vind jij ervan doen of?zegt zn maat dan neem ik hem voor 1000,- over. Toen hadden wij zoiets laat ons dan daag eerst liegen over dat ding perfect loopt, en als we bod doen dan zo`n reactie geven. tja sorry....
En dan klik ik nu de link aan die merijn geeft,
staat er bod gevraagd in de buurt van 1000,- had dan een tegen bedrag genoemd of ben ik nou gek?
Maar het bod staat nog dus als ie er echt vanaf wil
verder ga ik er geen woorden meer aan vuil maken en ik denk r5gttcup ook niet nadat ik hem vanmorgen gesproken heb.

en dan vraagd de verkoper aan zn maat wat vind jij ervan doen of?zegt zn maat dan neem ik hem voor 1000,- over. Toen hadden wij zoiets laat ons dan daag eerst liegen over dat ding perfect loopt, en als we bod doen dan zo`n reactie geven. tja sorry....
En dan klik ik nu de link aan die merijn geeft,
staat er bod gevraagd in de buurt van 1000,- had dan een tegen bedrag genoemd of ben ik nou gek?
Maar het bod staat nog dus als ie er echt vanaf wil
verder ga ik er geen woorden meer aan vuil maken en ik denk r5gttcup ook niet nadat ik hem vanmorgen gesproken heb.
Merijn schreef:Het lijkt me sterk dat dat verhaal klopt, gezien de vraagprijs...
http://www.speurders.nl/overzicht/f_par ... q=gt+turbo
