[Haas' Clio II]Engineprobs?

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Dat carterventilatiepotje:

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... ilatie.jpg[/img]
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Haas
Car: Megane RS

misschien nog maar eens open maken om te kijken of die besmeurd raakt. Hij was nogal vies er zat een dikke zwarte drab op dat membraan.
Tim
Car: E36 M3

Haas schreef:Nog niet aan de compressietest toegekomen, maar het valt me wel op dat als ik een klaverblad rijd (een lange bocht rechtsom dus) het lijkt of de motor daarna een rookpluim geeft.
ik kan het niet helemaal onderbouwen, maar ik heb het idee dat de blauwe rook er is, als ik rechter bochten maak; links lijkt niks uit te maken.
Vanzelfsprekend is dat koud de auto af en toe eens een flinke pluim geeft, maar het is niet constant, dat vind ik het rare eraan. Ik kan er niet de vinger op leggen wat het zou kunnen zijn.
Er zit zo'n 'doos' in de carterontluchtingsleiding met een veer erin, deze zal als afsluiter dienen bij turbodruk? Ik heb deze open gehad en schoongemaakt, deze was nogal vies, maar hoe weet ik of die nog wel functioneert?
Met dit verhaal moet ik gelijk aan Kloes denken am ring. Mooie momenten waren dat. Iedereen in de ankers en de RTC-ers plankgas door de mist omdat we wisten hoe laat het was :lol: :D
Maarten-Jan
Car: R19.R

tutuur schreef:Wel eens aan een moderne VW gesleuteld? Duitse degelijkheid noemen ze dat dan |:
Nee heb wel zo'n ding als leaseauto, net 2 maand, in 1 maand 2 keer stuk :lol: rij al 10 jaar in oude renault meuk en gaat zelden stuk maar een gloednieuwe vw binnen een maand :p
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

En Haas, al verbeteringen?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Haas

uh.. ja en nee... Af en toe wil er nog een pluim uitkomen, maar het is echt significant minder dan met de 5W40. Waar hij toen echt altijd rookte, komt er nu af en toe nog wat uit, maar alleen als die koud is.
Ik moet nog actie ondernemen met de compressietest, das nog niet helemaal gelukt.
Haas

Ik houd nog 3 opties over mbt het olieverbruik van de Clio, al moet ik zeggen dat het echt enorm is afgenomen met de 10w40 ;
- carterventilatie blijft open staan
- vastzittende zuigerve(e)r(en)
- versleten zuigerveren

Carterventilatie kan ik nog steeds niks raars in vinden. Het traject is gewoon open en de afsluitklep lijkt goed te werken.

Er is een reiniger te bestellen bij de dealer om vastzittende zuigerveren los te weken, echter staat er in de werkinstructie deze 15min te laten draaien met warme motor en dan olie+filter te vervangen. Kan het kwaad om hier bijvoorbeeld een dag mee te rijden (ong 150 km) om het effect te verbeteren? Normaal gesproken zou ik zeggen, instructie volgen, maar er zijn wat stemmen die zeggen dat je daar rustig even mee kunt rijden. Ik ben er huiverig voor...
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Als je er zo huiverig voor bent, waarom zou je je dan niet gewoon aan de werkinstructie houden? ;-)
jacob

Gewoon busje forte erin. Heeft bij mij een keer echt geholpen.
Had laatst ook dat de turbo in de noodloop liep van de golf tdi maar na dat spul en goed rijden wast het roet wat de schoepen (vts) dicht liet slibben weg en hij kan nu weer door rijden zonder storing.
Haas

Gerald schreef:Als je er zo huiverig voor bent, waarom zou je je dan niet gewoon aan de werkinstructie houden? ;-)
omdat ik maximaal resultaat wil hebben ;)
Haas

ik heb nog even zitten zoeken; stel dat ik de zuigerveren toch wil vervangen, zou dat van onder dan kunnen??
Onderstaande foto heb ik genomen toen de motor er 3 jaar geleden uit is geweest.
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009409.jpg[/img]
Ik weet alleen niet hoe de sproeier voor de zuigerbodemkoeling eraf moeten?
En... zou je met de zuiger langs de krukas op kunnen?
Mijn idee was namelijk om de motor gewoon te laten zitten, subframe eronder weg halen, carterpan eraf en dan vervangen. Bak, krukas, enz moeten dus blijven zitten..
tutuur
Clubsponsor

Die krijg je niet onderlangs weg, je zal de kop moeten liften...
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Dat gaat je nooit lukken, daarbij zal je de cilinders moeten honen omdat de nieuwe veren nooit gaan inlopen in het oude patroon (als dat er nog in zit)

Bij een F7P/R krijg je de zuigers zelfs zonder krukas er niet uit onderlangs omdat de zuiger dan vastloopt tegen een rand van het onderblok. :)

Daarbij zou ik gewoon het blok er uit halen en helemaal uit elkaar trekken als je het goed wil doen en er nog even mee vooruit wil en dan de cilinders even na(laten)meten, nieuwe veren op ovale cilinders heeft ook weinig nut. :)
derbimarcel
Car: Clio 16V 2.0

Haas schreef:Ik houd nog 3 opties over mbt het olieverbruik van de Clio, al moet ik zeggen dat het echt enorm is afgenomen met de 10w40 ;
- carterventilatie blijft open staan
- vastzittende zuigerve(e)r(en)
- versleten zuigerveren

Carterventilatie kan ik nog steeds niks raars in vinden. Het traject is gewoon open en de afsluitklep lijkt goed te werken.

Er is een reiniger te bestellen bij de dealer om vastzittende zuigerveren los te weken, echter staat er in de werkinstructie deze 15min te laten draaien met warme motor en dan olie+filter te vervangen. Kan het kwaad om hier bijvoorbeeld een dag mee te rijden (ong 150 km) om het effect te verbeteren? Normaal gesproken zou ik zeggen, instructie volgen, maar er zijn wat stemmen die zeggen dat je daar rustig even mee kunt rijden. Ik ben er huiverig voor...
ik zou er zelf niet mee gaan rijden. is gewoon een halve liter 'öntvetter' dat je door je olie gooit. Beter lekker een half uurtje met warme motor laten draaien en af en toe beetje gas tot de 2500 rpm.
Steven
Car: M536

Nouja een rustig blokje om zal ook wel kunnen om het te verbeteren, maar ff 150km is wel een factor 10 teveel zou ik zeggen.

Verder zul je dat spul onder turbodruk ws. ook weinig kans geven om tot aan de zuigerveren te komen, beste lijkt me toch wat Marcel zegt rustig stationair met af en toe wat gas.
Plaats reactie