Eindelijk m'n RS2 erop
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
ppppfffff....wat een klote auto om aan te werken zeg.....even inlaatje erop zetten....not!
èèn bout waar ik niet bij kon...bijna de halve voorkant eraf gehaal, inc dynamo.....
Duidelijk geen klusje voor een beginner (ik dus).
Maar goed dat was het gezeik...hij zit er nu onder!
klinkt hemels!...maar goed dat kan ook met een luchtfilter.
As zaterdag op de rollenbank bij Tomavi om door Henk te laten mappen, ik hoop op een koppelkromme zo plat als een pannekoek!
èèn bout waar ik niet bij kon...bijna de halve voorkant eraf gehaal, inc dynamo.....
Duidelijk geen klusje voor een beginner (ik dus).
Maar goed dat was het gezeik...hij zit er nu onder!
klinkt hemels!...maar goed dat kan ook met een luchtfilter.
As zaterdag op de rollenbank bij Tomavi om door Henk te laten mappen, ik hoop op een koppelkromme zo plat als een pannekoek!
Ik be n benieuwd naar het resultaat man!
geen idee waar het over gaat 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik denk t inlaatspruitstuk van een clio 2 ph2 op een clio 2 ph 1
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Of een audi RS2 spruitstuk? 

nee over een speciaal spruitstuk voor een clio rs.
http://www.stone-automotive.com/index.p ... -rs2-inlet
http://www.stone-automotive.com/index.p ... -rs2-inlet
Een mooie tussenstap tussen itb's en origineel.
Gewoon een gasklep alleen dan inwendig in het spruitstuk trompetjes net als itb's
Gewoon een gasklep alleen dan inwendig in het spruitstuk trompetjes net als itb's
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Een van de weinigen in NL denk ik. Wel erg gaaf!
Ik ben er zaterdag ook, dus ben erg benieuwd naar het resultaat!
Waar hoop je op? 170/180 pk aan de wielen oid?

Ik ben er zaterdag ook, dus ben erg benieuwd naar het resultaat!
Waar hoop je op? 170/180 pk aan de wielen oid?
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Amai, dat ziet er zelfs op de foto van de site al moeilijk uit. 

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Meer dan itb's? Nieuwe?
Het hele grote voordeel is dat het plug & play is en zelf ongemapt al betere resultaten geeft....
170-180 adw is wel iets té enthousiast! Denk aan 190 aan de krukas met een hele mooie koppel vlakte
Het hele grote voordeel is dat het plug & play is en zelf ongemapt al betere resultaten geeft....
170-180 adw is wel iets té enthousiast! Denk aan 190 aan de krukas met een hele mooie koppel vlakte

-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Ik heb geen idee. Mijn clio had 156.7 adw zonder noemenswaardige upgrades dus ik verwacht dan toch wel wat van deze set. We weten het zaterdag 

-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
idd het is plug and play.......voor ervaren monteurs
maar idd je gebruikt alle originele sensoren en het originele management. en je hoeft nergens in te zagen oid.
als ik tussen de 160 en 170 aan de wielen heb ben ik happy, en natuurlijk een pannekoek als koppelverloop.

maar idd je gebruikt alle originele sensoren en het originele management. en je hoeft nergens in te zagen oid.
als ik tussen de 160 en 170 aan de wielen heb ben ik happy, en natuurlijk een pannekoek als koppelverloop.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik wou zeggen, een setje Jenvey ITB's begint ook bij 1800 euro met alles er op en er aan. en dan komen er ook nog wel wat aanpassingen om de hoek kijken.tutuur schreef:Meer dan itb's? Nieuwe?
Het hele grote voordeel is dat het plug & play is en zelf ongemapt al betere resultaten geeft....
170-180 adw is wel iets té enthousiast! Denk aan 190 aan de krukas met een hele mooie koppel vlakte

Jou rs is dan een uitzonderlijk geval! Zelf veel 182's komen niet verder dan 175...Christiaan schreef:Ik heb geen idee. Mijn clio had 156.7 adw zonder noemenswaardige upgrades dus ik verwacht dan toch wel wat van deze set. We weten het zaterdag
Zoals je in de link kunt zien staan er heel wat dyno uitdraaien, Allen met vermogen in de 190pk en een koppel van 200nm van 2500-6500 iig
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
Ja en nee nu ongemapped wil hij bij het optrekken nog wel eens hikken, maar bij doortrekken is het glorieus!!!!!!tutuur schreef:en zelf ongemapt al betere resultaten geeft....

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ik begrijp dat deze op de bank gaat zaterdag? Ben benieuwd of het resultaat zo rooskleurig als ze op die site beloven. In elk geval wel een vet spruitstuk 

-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
ik hoop het ook, op cliosport.net zijn de resultaten redelijk consequent rond de 190Pk aan de krukas en 200Nm all the waaayy... 

wast heeft een standaard 172 voor nm`s dan?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
200 Nm maar over een minder breed toerenbereik.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Jo was lovend over dit onderdeel, dat is wat ik er van weet.Bakkums schreef:Nou, wat was het resultaat?
Weet ook dat de Clio meer pk's had dan de gemiddelde daar op de bank.....wat er uiteindelijk uit is gekomen na de mapping weet ik niet
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Staat op pagina 3 van het dyno topic.
167 adw wat uitgaande van 15% verlies 196pk is
167 adw wat uitgaande van 15% verlies 196pk is

uirdraai willen we zien!
dit gaat toch over en RS met die andere inlaat er op?
verder geen andere nokkenassen enz?
dit gaat toch over en RS met die andere inlaat er op?
verder geen andere nokkenassen enz?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Dat haal je met carbs ooktutuur schreef:Staat op pagina 3 van het dyno topic.
167 adw wat uitgaande van 15% verlies 196pk is


Wel een mooi resultaat

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Dal zal alleen een heel stuk minder driveable zijn.
Wat we nog vergeten zijn is dat de cruise control ook blijft werken...
Wat we nog vergeten zijn is dat de cruise control ook blijft werken...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Hoezo minder drivable?
200nm vanaf 3000 tot toerenbegrenzer
200nm vanaf 3000 tot toerenbegrenzer
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Carbs reageren niet op temperatuurswisselingen, vocht in de lucht, stationairloop etc.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Nooit last van gehad, loopt zomers en swinters prima, ik heb liever carbs dan al die elektronica.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
wat een onzinvergelijk luco. het slaat helemaal nergens op.
ik snap dat je geilt op je dikke webers, maar in een rs ga je geen webers stouwen, kun je er net zo goed een c1j blok in hangen, ook uit het jaar kruik.
ik snap dat je geilt op je dikke webers, maar in een rs ga je geen webers stouwen, kun je er net zo goed een c1j blok in hangen, ook uit het jaar kruik.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Mag jij vinden, ik vind carbs tov injectie niks minder, en niet alleen omdat die in de racevijf zitten, ik heb met carbs auto's swinters stukken minder problemen dan al die moderne auto's met injectie en elektronica die alles bijregelt en ze daardoor als ze koud zijn vaak beroerd starten en lopen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
167 adw, zonder verdere motorische aanpassingen. Zo zie je ze niet veel.
@Luco, wat zit jij nou te lullen met je carbs ? Tis geen race-auto, daily incl kinderstoeltje.
Uitspraken ivm testresultaten zijn genoeg te vinden in de dynotopics. De meeste 172's zitten vooraan in de 140 adw met af en toe een uitschieter naar 150+.
De clio van benzinemonster was ook een hele goeie met 160 adw, al weet ik niet wat de aanpassingen zijn.
even editten: je kan geen vergelijk maken met F7-motoren of C1's, daar heeft Kool een punt. Carb is en blijft negentienhonderdnoa technologie. Trouwens, F7-motoren die dat vermogen halen zijn al dik geladen met nokkenassen, hoge comp-zuigers en andere shizzle. (Kris 165, Bertram 171, mijn ex 176). Ze zijn niet stupide bij renault...
@Luco, wat zit jij nou te lullen met je carbs ? Tis geen race-auto, daily incl kinderstoeltje.

Uitspraken ivm testresultaten zijn genoeg te vinden in de dynotopics. De meeste 172's zitten vooraan in de 140 adw met af en toe een uitschieter naar 150+.
De clio van benzinemonster was ook een hele goeie met 160 adw, al weet ik niet wat de aanpassingen zijn.
even editten: je kan geen vergelijk maken met F7-motoren of C1's, daar heeft Kool een punt. Carb is en blijft negentienhonderdnoa technologie. Trouwens, F7-motoren die dat vermogen halen zijn al dik geladen met nokkenassen, hoge comp-zuigers en andere shizzle. (Kris 165, Bertram 171, mijn ex 176). Ze zijn niet stupide bij renault...
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Niemand leest schijnbaar
Volgens mij zeg ik ook een mooi resultaat
Ik ben nu eenmal carb fan, behalve bij de gtt

Volgens mij zeg ik ook een mooi resultaat

Ik ben nu eenmal carb fan, behalve bij de gtt

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Niet iedereen heeft zoveel tijd om te lezen zoals jij momenteel




-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ja erg zatJochem de Haas schreef:Niet iedereen heeft zoveel tijd om te lezen zoals jij momenteel![]()
![]()


Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.