[Merijn's GTT] Een APK'tje verder...
Als je hulp nodig hebt, hoor ik het wel 

Ultimate rommel...? 
Edit: huh? Dit heb ik hier niet gepost...

Edit: huh? Dit heb ik hier niet gepost...

Laatst gewijzigd door Haas op do 8 mar 2012 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Rommel? Geen idee...heb er niet zoveel mee gereden.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
klopt zwarte, die hebben wij ook wel eens op bezoek gehadcoupe16v schreef:Volgens mij een zwarte.Merijn schreef:Ken je 'm?
Rijden zoveel van die dingen is Oss tegenwoordig.
De velgen komen iig bekend voor

Ik ben net terug van een vakantie en ik verwacht dat de nieuwe veren afgelopen week op mijn werk zijn afgeleverd. Morgen eens even bekijken en dan een moment plannen om de boel weer onder de auto te hobby'en.
Ik hoop volgend weekend meer nieuws te hebben!
Ik hoop volgend weekend meer nieuws te hebben!

Hmmz... Er is nieuws, maar vooralsnog geen echt goed nieuws. 
De veren zijn vorige week aangekomen in Nederland, maar ze hebben ze naar mijn huisadres gestuurd, in plaats van het afleveradres wat ik had doorgegeven. Aangezien ik op vakantie was heb ik ze niet kunnen aannemen. Gisteren gebeld naar DPD waar ik ze op kan halen, vertellen ze me doodleuk dat ze alweer onderweg terug naar de afzender zijn, omdat er een week overheen is gegaan, voordat ik had gebeld...
Dus nu maar weer afwachten wanneer ze nogmaals verstuurd gaan worden.

De veren zijn vorige week aangekomen in Nederland, maar ze hebben ze naar mijn huisadres gestuurd, in plaats van het afleveradres wat ik had doorgegeven. Aangezien ik op vakantie was heb ik ze niet kunnen aannemen. Gisteren gebeld naar DPD waar ik ze op kan halen, vertellen ze me doodleuk dat ze alweer onderweg terug naar de afzender zijn, omdat er een week overheen is gegaan, voordat ik had gebeld...

Dus nu maar weer afwachten wanneer ze nogmaals verstuurd gaan worden.

Zo... De nieuwe veren zijn binnen!
[img]http://img9.imageshack.us/img9/6608/imag0440medium.jpg[/img]
Morgen gaan we de boel er weer eens onder schroeven en kijken of het de oplossing is.
Morgenavond weer een update, maar het kan zijn dat ik het op een zuipen zet, als het weer niet werkt. Dan horen jullie volgende week pas iets.
[img]http://img9.imageshack.us/img9/6608/imag0440medium.jpg[/img]
Morgen gaan we de boel er weer eens onder schroeven en kijken of het de oplossing is.
Morgenavond weer een update, maar het kan zijn dat ik het op een zuipen zet, als het weer niet werkt. Dan horen jullie volgende week pas iets.

last time I checked nederlands ook niet... 

Nou, het zit eronder... En het blijft er ook onder. Maar een schroefsetje is het niet, vind ik. Ja, je kunt schroeven naar standje tractor, maar echt veel variatie is er niet bij. In de laagste stand staat hij net iets lager dan mijn Koni's met -35 mm verlagingsveren. Dat valt dus een beetje tegen. Maar ik laat het even zo en ik hoop dat de veren nog een centimeter (of 2) inzakken.
De foto's volgen morgen even. Nu geen tijd!
De foto's volgen morgen even. Nu geen tijd!

De hoofdveren moeten gewoon korter...
Nog korter? Ze zijn al 2" korter dan de 8 inchers die je bij de slamshocks zitten. Maar het probleem zit 'm vooral in de dikte van de veerpoot en de positie van de stelschroef. Door de dikte van de veerpoot zit de boel veel dichter bij de wielen en door de positie van de stelschroef is er minder schroefdraad voorhanden voor de hoogtestelling.
Het is wel echt kwaliteit, trouwens...
Het is wel echt kwaliteit, trouwens...

en onder de laagste stand versta jij, draai de stelring tot aan bovenzijde band?
Ik heb nog nooit een schroefset gehad waar je met die stand echt laag kwam te liggen. Dat is ook bijna ondoenlijk icm een beetje fatsoenlijke veerweg.
Monteer eens een spacer en zorg dat die ring veel verder naar beneden kan
Ik heb nog nooit een schroefset gehad waar je met die stand echt laag kwam te liggen. Dat is ook bijna ondoenlijk icm een beetje fatsoenlijke veerweg.
Monteer eens een spacer en zorg dat die ring veel verder naar beneden kan

Helaas, Haas... Dat gaat niet. Ik hoop dat de foto's duidelijk genoeg zijn.
[img]http://img196.imageshack.us/img196/674/ ... medium.jpg[/img]
Zo dicht zit de stelring nu tegen de band aan. En je ziet wat er nog over is aan draad. Hooguit 2 centimeter.
Met deze afstelling staat hij er zo bij.
[img]http://img861.imageshack.us/img861/7645 ... medium.jpg[/img]
[img]http://img694.imageshack.us/img694/6595 ... medium.jpg[/img]
Een echt forse verlaging kan het dus nooit worden. Ook niet met spacer!
[img]http://img196.imageshack.us/img196/674/ ... medium.jpg[/img]
Zo dicht zit de stelring nu tegen de band aan. En je ziet wat er nog over is aan draad. Hooguit 2 centimeter.
Met deze afstelling staat hij er zo bij.
[img]http://img861.imageshack.us/img861/7645 ... medium.jpg[/img]
[img]http://img694.imageshack.us/img694/6595 ... medium.jpg[/img]
Een echt forse verlaging kan het dus nooit worden. Ook niet met spacer!
-
- Moderator
- Car: Megane
Ik vind hem er netjes bij staan hoor
Zo kan je tenminste nog normaal over een drempel

Zo kan je tenminste nog normaal over een drempel

Ik ook wel... En als de veren nog een centimetertje zakken ben ik helemaal tevreden. Maar dit is niet waar je een schroefset voor koopt. Die moet toch lager kunnen, zou je zeggen.
Als de voorkant nog verder gezakt is, gaat de achterkant nog een tikkie zakken en dan vind ik het wel prima.
De instelling van de dempers is trouwens wel echt top. Gewoon van buiten te verstellen en in de zachtste stand is ie gewoon lekker comfortabel. In de hardste stand is het ook echt spijkerhard.
Als de voorkant nog verder gezakt is, gaat de achterkant nog een tikkie zakken en dan vind ik het wel prima.
De instelling van de dempers is trouwens wel echt top. Gewoon van buiten te verstellen en in de zachtste stand is ie gewoon lekker comfortabel. In de hardste stand is het ook echt spijkerhard.

Laatst gewijzigd door Merijn op zo 8 apr 2012 5:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je nu die APK veer er nog tussen uit haalt win je ook alweer 2cm 

-
Ik vind 'm geslaagd hoor!
Mooie verhouding, goeie vulling van de wielkasten.
En nog mooi rijdbaar zonder de boel aan bonken te rijden.
Mooie verhouding, goeie vulling van de wielkasten.

En nog mooi rijdbaar zonder de boel aan bonken te rijden.
klopt dat is de juiste manier .DennisT schreef:Koop voor die paar tientjes nou gewoon een paar phase I topschotels en camberbouten, dan kun je het gewoon helemaal naar je zin instellen eigenwijs
heb zelf ph 2 set .
ph1 schotels
ph1 fusee gaten gebruikt met camber bouten .
dus onderste demper gat een sleuf van gemaakt.
resultaat is van dennis en mijn gtt is bekend dacht ik zo.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Geef dan ook eens een bestelnummer voor die camberbouten
Waar hebben jullie ze gehaald?

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Uit m'n hoofd, magic camber MC12 van Monroe, te krijgen bij elke materialenboer of ergens op inet.
Enige puntje wat ik wel wil aanmerken, is dat de veerpoot destijds meer rechtop is gezet voor de fase 2 voor de betere stuureigenschappen, dus als het niet hoeft zou ik het ook niet doen.
Met een 5mm spacertje kun je nog wel een halve cm zakken als ik het zo zie. Kun je ook nog mooi op de originele bouten doen en kost ook weinig verder.
Dat zou ik eerder doen dan die schotels omgooien.
Enige puntje wat ik wel wil aanmerken, is dat de veerpoot destijds meer rechtop is gezet voor de fase 2 voor de betere stuureigenschappen, dus als het niet hoeft zou ik het ook niet doen.
Met een 5mm spacertje kun je nog wel een halve cm zakken als ik het zo zie. Kun je ook nog mooi op de originele bouten doen en kost ook weinig verder.
Dat zou ik eerder doen dan die schotels omgooien.
Zal Merijn het verschil in wegligging merken?