Het lijkt erop dat de stelschroef voor de hardheid incl. de dikte van de veerpoot het probleem veroorzaken. De lengte is wel goed, lijkt me. Hij is zelfs koster dan de GHA-set van MartijnG. De stelringen kunnen gewoonweg niet zo ver naar beneden.
Edit: Of een setje kortere veren? Zou dat een oplossing kunnen zijn?
Laatst gewijzigd door Merijn op za 3 mar 2012 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Die hoogte van de stelknop neemt gewoon ongeveer 3 cm schroeflengte weg. Dan nog, ik denk dat de stelringen lager moeten wat inderdaad problemen geeft met je banden...zijn het geen 7,5J velgen die je hebt?
MartijnG schreef:Die hoogte van de stelknop neemt gewoon ongeveer 3 cm schroeflengte weg. Dan nog, ik denk dat de stelringen lager moeten wat inderdaad problemen geeft met je banden...zijn het geen 7,5J velgen die je hebt?
Klopt, 7,5J maar wel 195 banden.
En laten we eerlijk zijn... Al zouden de stelringen helemaal naar beneden gaan, dan nog komt hij nooit écht laag.
Laatst gewijzigd door Merijn op za 3 mar 2012 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij mij was het met de FK set ook aanlopen omdat de stelringen compleet naar beneden zaten en dat was met 7J en 185 banden. Weet niet hoe mensen zoals Dennis dat dan doen.
Maargoed, conclusie is gewoon dat deze set niet echt nuttig is
De veren zijn idd gewoon te lang. Bij mijn 9 zitten de schotels net onder de 17" banden en dan ligt de topschotel al bijna op de 1cm dikke bumpstop.
Een 5 zou op deze stand het subframe al aan de grond hebben...
Ik kan morgen wel ff mijn gaz gha veren voor je opmeten, dan heb je een idee.
Dus idd of de veren die te sterk zijn waardoor ze niet inzakken en/of te lang zijn...
Probeer eens een setje phase 1 schotels erop te zetten Merijn, dat scheelt ook al een heel eind. Als ik mijn set volledig naar beneden zou draaien heb ik nog maar 4 cm ofzo over tussen de voorbumper en het wegdek. Ik heb dan ook wel wat plattere bandjes, 165-45/15.
sieger everts schreef:je kunt er zo te zien geen draad bij laten tappen. dan toch maar golf 1 dempers , dan kan hij zo laag dat het subframe op de grond staat
Het gaat me niet om extreem laag te kunnen. Ik wil gewoon lager dan dit en fatsoenlijk spul. Als ik alleen maar laag zou willen dan had ik ook de GHA set kunnen bestellen (al is dat natuurlijk ook zeker geen rommel!).
Zoek eens naar foto's in mijn topic, met phase 2 schotels kwam die van mij ook niet enorm laag. Gewoon een setje phase 1 schotels kopen bij de dealert (30 euro per stuk ofzo) en 2 camberbouten, dan gaat het helemaal goed komen
In overleg met Gaz gaan ze me nieuwe, kortere veren opsturen, samen met een paar 'helper springs' om te zorgen dat ze niet los komen te hangen. Hopelijk krijgen we de problemen daarmee opgelost!