ACT: Velgen en velgmaten
-
- Car: 5 GTT phase 1; R14
MAar is er niemand die uit ervaring kan zeggen dat een 15inch/6.5J/ET35 velg met 195/45/15 banden past op een Clio II en een GTT?
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Past. Geen probleem.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Car: 5 GTT phase 1; R14
ok dank!Arco schreef:Past. Geen probleem.
zojuist heb ik mijn Clio 3 de deur uit gedaan, en een Megane 2 gekocht.
voor mijn Clio had ik winterbanden in de maat 185/65/15 op 6 J velgen.
in het boekje staat in dat de megane ook geleverd is op 15 inch, alleen dan met 6.5 J.
maar toch passen de winterbanden (van de clio) niet.
Want hij komt tegen de remlauw aan, volgens mij ligt het niet aan de velgbreedte.
Dus wat kan het zijn? of verschilt de remlauwen van de megane's?
in het boekje staat in dat de megane ook geleverd is op 15 inch, alleen dan met 6.5 J.
Want hij komt tegen de remlauw aan, volgens mij ligt het niet aan de velgbreedte.
Goed... als de winterbanden eronderuit mogen binnenkort, wil ik een licht metalen setje onder mijn Modus gooien. Wie kan mij vertellen wat er wel en niet past? Mijn voorkeur gaat uit naar 16" of 17", standaard heeft ie 15" staal voor de zomersloffen en"er zitten nu 14"wintersloffen onder.
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Alles met 4x100 en een ET-waarde die redelijk in de buurt blijft moet toch passen lijkt mij.
Naafgat zal wel 60.1 zijn?
Naafgat zal wel 60.1 zijn?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
165? Wat een fietsband hee 
Nouja in principe is het vrij makkelijk uit te meten met een centimeter wat je nog over hebt aan ruimte in de wielkast.
http://www.205gti.com/techtyrecalc.htm
Helpt wel met een passende maat vinden, 17" met een 40/45 wang gaat nog prima.
165 naar bijv. 215 is 2,5 cm breder per kant. Meestal liggen die wielen vaak diep genoeg om dit nog wel te kunnen opvangen in de wielkast.
Durf te wedden dat elke beetje gangbaar 17" wiel wel zal passen.
Alleen kom je er daarna vaak achter dat je 'm toch ook wel iets wilt verlagen

Nouja in principe is het vrij makkelijk uit te meten met een centimeter wat je nog over hebt aan ruimte in de wielkast.
http://www.205gti.com/techtyrecalc.htm
Helpt wel met een passende maat vinden, 17" met een 40/45 wang gaat nog prima.
165 naar bijv. 215 is 2,5 cm breder per kant. Meestal liggen die wielen vaak diep genoeg om dit nog wel te kunnen opvangen in de wielkast.
Durf te wedden dat elke beetje gangbaar 17" wiel wel zal passen.
Alleen kom je er daarna vaak achter dat je 'm toch ook wel iets wilt verlagen

Een twingo heeft 165/65/14 maar daar kan ook 205/40/17 onder.
Die 165 banden zijn puur berust op functionaliteit. Laag gewicht en laag verbruik...
Die 165 banden zijn puur berust op functionaliteit. Laag gewicht en laag verbruik...
SOMMIGE Clio3 (en modus) heeft hele hoge ETwaarde geloof 50 megane zal gewoon 36 hebben waardoor de velg dus 1,4cm dieper je wielkast in valt en tegen de remklauw komt.JordyT schreef:zojuist heb ik mijn Clio 3 de deur uit gedaan, en een Megane 2 gekocht.
Of die 15inch uit het boekje van de megane is met andere motorvariant met kleinere remmen.
Hebben megane 3 rs velgen dezelfde waardes als de megane 2 rs?
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Nee helaas niet.
De steek van de III is groter dan die van de II. Hier valt niets in uit te wisselen, zonder adapter etc.
De steek van de III is groter dan die van de II. Hier valt niets in uit te wisselen, zonder adapter etc.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Oké, dat is jammer! Bedankt voor de info adinsx
past onder mijn clio rs een velg 16x7,5 4x100 met et35?
dan gaat het mij vooral om de 16x7,5. Want er ik wil de auto ook nog een cm of 4/5 verlagen. nu rijd ik op ik geloof 15x7. gaat dat aanlopen?
dan gaat het mij vooral om de 16x7,5. Want er ik wil de auto ook nog een cm of 4/5 verlagen. nu rijd ik op ik geloof 15x7. gaat dat aanlopen?
ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen dat het past maar ik schrik niet van de maat...
Iemand ervaring met velgen van het merk Effezeta. Ik was vandaag bij Velgenland en vond de velgen er mooi uitzien. Het is voor mij een onbekend merk. Op het moment dat je vraagt naar bekende merken bv. Dotz of BSA dan gaat de kassa veel hader lopen.
Zo op het oog ziet het er wel goed uit en ik lees geen slechte recensies op google.
Zo op het oog ziet het er wel goed uit en ik lees geen slechte recensies op google.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
velgen zat hier, wat zoek je? 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
- Daan2D
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Het merk ken ik niet, van belang is waar ze gemaakt worden. Italie uitstekend alu, duitsland net zo. Maar de velgen uit azie zijn over het algemeen een stuk mindere kwaliteit aluminium gemaakt. Meestal ook wel aan de prijs te zien.
Op het werk vaker velgen gezien met serieuze scheuren op de meest uit eenlopende plaatsen. Nu weet ik niet hoe de velgen gebruikt zijn door de klanten maar het hoort niet te scheuren op zo een manier.
Op het werk vaker velgen gezien met serieuze scheuren op de meest uit eenlopende plaatsen. Nu weet ik niet hoe de velgen gebruikt zijn door de klanten maar het hoort niet te scheuren op zo een manier.
Racing is the best way to convert money into noise
-
- Moderator
- Car: Megane
Ja past, had ik ook onder mijn oude clio rs. 16 inch 7.5 j breed met banden maat 215 breedKelvinRS schreef:past onder mijn clio rs een velg 16x7,5 4x100 met et35?
[img]http://img39.imageshack.us/img39/4933/30gfxt5.jpg[/img]
Ze komen wel iets meer naar buiten. Nu vond ik dat persoonlijk wel dik

Ik kan voor een prikke twee vrijwel nieuwe 245/40/R18 Pirelli's overnemen, ik heb ze gereserveerd tot vanavond. Ik heb inmiddels diverse fora afgezocht, maar tot dusver niet kunnen vinden of 245 past. Heeft iemand hier ervaring mee?
-
- Moderator
Ik denk het wel. Sander heeft ook 245:TsaArno schreef:Ik kan voor een prikke twee vrijwel nieuwe 245/40/R18 Pirelli's overnemen, ik heb ze gereserveerd tot vanavond. Ik heb inmiddels diverse fora afgezocht, maar tot dusver niet kunnen vinden of 245 past. Heeft iemand hier ervaring mee?
http://auto.marktplaats.nl/renault/5414 ... grijs.html
hoeveel J is een clio 1 16v ph2 speedline velg? (die met die metale center kap erop) 6? of 6,5?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Waarom zou je niet gewoon je kenteken intikken? Dan krijg je NAP check en dat verkoopt veel makkelijker... (voordehand liggend antwoord...)Patrick.B schreef: Ik denk het wel. Sander heeft ook 245:
http://auto.marktplaats.nl/renault/5414 ... grijs.html
-
- Moderator
Tsja geen idee. Het is niet mijn auto
Volgens mij kloppen de kmers dus ik zou het ook niet weten

Volgens mij kloppen de kmers dus ik zou het ook niet weten

Iemand van jullie die weet of er achter kan komen wat het onderdeelnummer is van de onderstaande velg?
Heb al geïnformeerd bij die lokale dealer alleen de komen er niet uit, omdat die modellen officieel niet in NL geleverd worden.
Deze zit standaard op de speciale edities van de Clio III Phase 2 RS. De Ange et Demon en de Red Bull editie RB7
18" Interlagos velg:
[img]http://img41.imageshack.us/img41/9157/dsc08476p.jpg[/img]
Heb al geïnformeerd bij die lokale dealer alleen de komen er niet uit, omdat die modellen officieel niet in NL geleverd worden.
Deze zit standaard op de speciale edities van de Clio III Phase 2 RS. De Ange et Demon en de Red Bull editie RB7
18" Interlagos velg:
[img]http://img41.imageshack.us/img41/9157/dsc08476p.jpg[/img]
-
- Moderator
Volgens mij het zelfde als die van de r26 R Daar zaten ze voor het eerst op.
Dus via een een kenteken van de r26 r moeten ze toch wel te vinden zijn
Dus via een een kenteken van de r26 r moeten ze toch wel te vinden zijn