Vandaag aan de slag gegaan met de auto. Op het programma stonden de motorsteunen en de Gaz schroefset.
Helaas is niet alles naar tevredenheid gegaan.
Rob en ik zijn eerst begonnen met de motorsteunen van Vibra-Technics en dat ging, op een klein uitboor-puntje na, erg goed. De motor kantelt nog maar nauwelijks en hij geeft flink wat trillingen door aan het interieur. Daar had ik me op voorbereid, dus da's geen probleem. Doet het goed!
Toen was de schroefset aan de beurt. En zoals je begrijpt aan de hand van bovenstaande opmerking, ging dat niet zoals gepland.
Eerst de Koni's er onderuit, niks aan de hand. Veerschotels eraf en overzetten op de schroefset. Schroefset eronder en op het gevoel op hoogte gezet, ongeveer halverwege de schroefdraad. Naar beneden en het leek wel een tractor! Hij was zeker 5 cm hoger dan de Koni's met -35mm veren, die ongeveer overeenkomen met originele rijhoogte.
WIelen er weer af, effe schroeven, maar aan de hand van de hoeveelheid schroefdraad die we over hadden, vermoedde ik al dat hij nooit echt laag zou kunnen komen te liggen. En inderdaad...
In de laagste stand, zonder dat de veren los kwamen te liggen (met de wielen los van de grond) was hij zelfs nog hoger dan de Koni's!
Foto's zeggen meer dan 1000 woorden.
Stand van de schroefringen:
[img]
http://img594.imageshack.us/img594/3118 ... medium.jpg[/img]
Als ik lager zou willen gaan, dan zouden de stelringen tegen de band dreigen te komen:
[img]
http://img13.imageshack.us/img13/7232/i ... medium.jpg[/img]
Na het zakken van de auto en een paar keer op de veerkoker te hebben gehangen:
[img]
http://img4.imageshack.us/img4/9043/imag0348medium.jpg[/img]
En ter vergelijk de hoogte toen de Koni's er weer onder zaten:
[img]
http://img685.imageshack.us/img685/3381 ... medium.jpg[/img]
Jullie begrijpen dat ik not amused ben en ik nu met Gaz kan gaan mailen over een oplossing, als die er al is...
