[Merijn's GTT] Een APK'tje verder...

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Mooi setje,
maar zou je de auto niet eerst cormetich aanpakken, als ik die laatste foto's zo zie :(














:p
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Cormetich

zelfs de suggesties van google kan ik niets mee..


:p

:edit, wel jammer zulke mooie veerpoten onder zo'n oud wrak :smile:
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Wat een stelletje heerlijke zeikerds zijn we hier toch hè... :lol:

Mooi setje Merijn! Dit is de Gold versie toch? Is het enige verschil de hardheids-verstelknop op de zijkant van de voordempers? In plaats van bovenop?

Met die motorsteunen erbij zal 'ie wel veel stugger gaan voelen en rijden!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Er zitten wel meer verschillen tussen de GHA en Gold sets...

http://www.gaz-shocks.co.uk/product.html


Ik weet niet meer precies hoe de GHA set eruit ziet en heb ze nooit naast elkaar gezien, maar deze lijken een stukkie hoogwaardiger. Ze zijn ook dikker, volgens mij.

Het is een beetje over the top, als je ziet waarvoor ik ze ga gebruiken, maar ja. Beter te goed, dan niet tevreden. :P
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Das wel elke week de dempers eronderuit en het chrome poetsen he :smoke:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Elk half jaar, zul je bedoelen? De auto komt niet veel vaker buiten... :lol:
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Lekkere schroefset Merijn! Binnenkort maar weer eens meeten! Als ik je moet helpen met monteren dan hoor ik het wel :)
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Merijn schreef: Beter te goed, dan niet tevreden. :P
En zo is het! (Y)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Niels V Dijk schreef:Lekkere schroefset Merijn! Binnenkort maar weer eens meeten! Als ik je moet helpen met monteren dan hoor ik het wel :)
Ik hou het in gedachte! :D Heb je sleutelruimte?
coupe16v
Berichten: 610
Lid geworden op: vr 13 jun 2008 17:21
Contacteer:

Zoiets ;-)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Bij d'n dealert op de brug? :P
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ghetto in de goot. Of achter het station voor onze Merijn (0) :p
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
coupe16v
Berichten: 610
Lid geworden op: vr 13 jun 2008 17:21
Contacteer:

Garage van zijn broer wordt nogal eens gebruikt :smile:
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ghetto blijft het beste (Y) Zo heb ik gisteren nog een fusee van de Clio afgetrokken, die staat nu op een krik langs de weg :p :lol:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik zet de joker in... Veel te koud. :P
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Merijn schreef:Ik zet de joker in... Veel te koud. :P
gewoon je handen in je zakken houden :P

Je kunt trouwens mijn instrumenten houder wel overkopen als je interesse hebt
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Volgens mij houd Merijn zijn instrument het liefst gewoon met de hand vast :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Tom schreef:Volgens mij houd Merijn zijn instrument het liefst gewoon met de hand vast :lol:
:lol:
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

:lol:

Kan het wel eens navragen of er wat te regelen valt bij dn dealert ;-)
Roderik
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 10 mar 2003 16:48
Locatie: Oss

Tom schreef:Volgens mij houd Merijn zijn instrument het liefst gewoon met de hand vast :lol:
God, wat kent iedereen merijn toch goed hier.. :lol:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

(S) (U)


8)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Kan iemand me vertellen of het makkelijk is om de motorsteunen te vervangen met het blok er gewoon nog in? :)

Ik heb effe niet de gelegenheid om het te bekijken, maar wil er wel op korte termijn mee aan de slag. Er is vast wel iemand die dat weet! :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

De 2 voorste kom je wel makkelijk bij, de achterste zal lastig gaan...
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Hmm... Blok een paar centimeter optillen misschien. Zal dat helpen?
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

zorgen dat de motor niet meer op de steunen hangt
dus ff in een takel hangen.
als hij een paar cm los is dan ben je er al..

de voorste is peanuts.
de achterste is leuk voor de knokkels :p
tipje.
ga de achterste steun NIET splitsen
maar haal hem er in zn geheel uit
des te minder ruimte heb je nodig.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Bedankt voor de tips! Ik zorg wel dat ie vrij kom te hangen dan. Komt goed! :D
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Vandaag aan de slag gegaan met de auto. Op het programma stonden de motorsteunen en de Gaz schroefset.

Helaas is niet alles naar tevredenheid gegaan. :(

Rob en ik zijn eerst begonnen met de motorsteunen van Vibra-Technics en dat ging, op een klein uitboor-puntje na, erg goed. De motor kantelt nog maar nauwelijks en hij geeft flink wat trillingen door aan het interieur. Daar had ik me op voorbereid, dus da's geen probleem. Doet het goed! (Y)

Toen was de schroefset aan de beurt. En zoals je begrijpt aan de hand van bovenstaande opmerking, ging dat niet zoals gepland.

Eerst de Koni's er onderuit, niks aan de hand. Veerschotels eraf en overzetten op de schroefset. Schroefset eronder en op het gevoel op hoogte gezet, ongeveer halverwege de schroefdraad. Naar beneden en het leek wel een tractor! Hij was zeker 5 cm hoger dan de Koni's met -35mm veren, die ongeveer overeenkomen met originele rijhoogte.

WIelen er weer af, effe schroeven, maar aan de hand van de hoeveelheid schroefdraad die we over hadden, vermoedde ik al dat hij nooit echt laag zou kunnen komen te liggen. En inderdaad...

In de laagste stand, zonder dat de veren los kwamen te liggen (met de wielen los van de grond) was hij zelfs nog hoger dan de Koni's!

Foto's zeggen meer dan 1000 woorden.

Stand van de schroefringen:
[img]http://img594.imageshack.us/img594/3118 ... medium.jpg[/img]

Als ik lager zou willen gaan, dan zouden de stelringen tegen de band dreigen te komen:
[img]http://img13.imageshack.us/img13/7232/i ... medium.jpg[/img]

Na het zakken van de auto en een paar keer op de veerkoker te hebben gehangen:
[img]http://img4.imageshack.us/img4/9043/imag0348medium.jpg[/img]

En ter vergelijk de hoogte toen de Koni's er weer onder zaten:
[img]http://img685.imageshack.us/img685/3381 ... medium.jpg[/img]

Jullie begrijpen dat ik not amused ben en ik nu met Gaz kan gaan mailen over een oplossing, als die er al is...

(U)
Laatst gewijzigd door Merijn op za 3 mar 2012 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

WTF hoe kan dat in godsnaam. Zo'n GAZ zou juist smerig laag moeten kunnen gaan... (N)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik denk dat deze veerpoten gewoon echt niet bij deze auto horen of zo... :S Ik zou het anders ook niet weten. Ze passen wel netjes in de fusees.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik heb trouwens ook mijn nieuwe set wielen even gepast... Er moet hier en daar nog wat aangepast worden, maar dat mag geen naam hebben. ;)

[img]http://img196.imageshack.us/img196/3329 ... medium.jpg[/img]
coupe16v
Berichten: 610
Lid geworden op: vr 13 jun 2008 17:21
Contacteer:

Escalade :smile:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ken je 'm? ;)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Verwisseld met de Clio poten? Die zijn toch officieel langer, dat had Robbio destijds toch ook met zijn (GAZ) schroefset, die was eigenlijk te kort voor de clio omdat hij voor n 5 bedoeld was.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

De gaz veerpoten zijn maximaal 2cm korter dan de Koni poten dier onder zaten, er klopt geen zak van in ieder geval.
Onder de Clio had ik de slamshock set, dat is niet te vergelijken met de gold set denk ik...
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Plaats reactie