tja en qua tijd moet je niet vergeten he. zelf kleppen vervangen zonder goed gereedschap is bijna onmogelijk met die 16V motoren.
de kleppen inslijpen met de hand kost je een godsgruwelijke tijd en een hoop blaren
dus ik vind dat je het goed hebt gedaan. je had vast ook niet zelf de distributie riem vervangen.. die kosten heb je nu ook bespaard.. dus al met al valt het me echt reuze mee..
en trouwens ,, weet je nu de oorzaak al van het kapotlopen? multiriem ertussen gekomen omdat? dynamopoelie wel gecontroleerd? zou jammer zijn als je motor straks weer in de soep draait omdat je vergat toch eens de poelie te controleren !!
Dynamo poelie was goed, die hebben we nog gecontroleerd.
Geen overdreven speling of wat dan ook.
En de oorzaak, tja een steentje zoals de garage zei? geen idee.
We hadden zelf het idee dat het misschien de bovenste poelie van de dynamo riem zou kunnen zijn geweest, daar zat wel wat speling op.
Het heeft niet lang goed mogen gaan.
Vanmorgen afgezet op mn werk door mn vriendin.
Goed een kwartier bezig, gaat mn telefoon, mn vriendin, helemaal overstuur dat er iets mis was met de auto.
Met een auto van mijn werk naar haar toe gereden, wat bleek, ze was ergens over gereden.
Blijkt het een disselslot te zijn (misschien van een vrachtwagen?).
Was iig vrij zwaar en stevig gemaakt.
Even onder de auto gekeken en dat zag er al niet te al te best uit.
Gelukkig zit er een renault garage in de buurt, dus die de auto naar daar laten slepen en gelijk op de brug gezet.
Van wat ik zo vlug heb kunnen zien was er toch wel redelijk wat schade:
-voorbumper
-radiator staat iets naar binnen
-radiator/condensator (geen idee hoe dat precies heet) van de airco achter de normale radiator staat ook iets naar binnen
-gat in de voorkant van het subframe
-rubberen steun van de uitlaat afgescheurd
-gat in de bodem (ongeveer waar de achterbank zit)
-benzine leiding afgescheurd
-nog wat diverse kleine plekjes
Volgens hun zou het rond de 2800 euro uitkomen (grove schatting)
Alleen zijn hun niet aangesloten bij de verzekering wat betreft schade herstel.
Dus de auto naar een schadeherstelbedrijf even verderop gesleept.
Nu is het dus even afwachten wat de expert daar gaat zeggen.
Gelukkig zijn we all-risk verzekerd en word alles vergoed incl. de vervangauto.
Enige minpuntje, ze hebben het nu verschrikkelijk druk bij de schade herstel.
Wel begrijpelijk ook met dit weer, dus het kan makkelijk 3 weken of langer duren voordat de auto gemaakt is, maar omdat de vervangauto toch vergoed word is dat eigenlijk geen probleem
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Dan kan ik ook alle transport bedrijven in de buurt gaan bellen, dat is onbegonnen werk, kan van iedereen geweest zijn.
T is wel gebeurd op de brug van Sluiskil, over t kanaal van Gent naar Terneuzen.
Dus met een beetje geluk staat het misschien op camera.
Maar dat is voor de verzekering om dat uit te zoeken.
Wat de auto betreft gaat het geen lang verhaal worden, werd vandaag gebeld door het schade bedrijf dat de auto total-loss is verklaard.
Dus we kunnen opzoek naar wat anders.....
De auto gaat naar een opkoper en dan is voor ons het verhaal klaar.
Blok is idd goed voor een donor, maar ik heb echt geen zin om lang met dat ding te gaan lopen zeulen en doen.
Na het kleine uitstapje naar Ford mag ik me vanaf volgende week vrijdag weer Renault rijder noemen.
Eigenlijk was het de bedoeling om vandaag alleen ff te kijken wat we terug kregen voor de ford, maar we kwamen thuis met een koop overeenkomst voor een megane 2 van 2003.
Het is een 1.6 16v Dynamique met 78.000km.
Gefeliciteerd met de aanschaf
Ik heb gisteren mijn Mégane ingeleverd (zelfde model, maar dan 5-deurs). Ik heb er 6 jaar mee gereden en vond het echt een zalige wagen om mee te rijden.
Vanwege de goede ervaringen heb ik nu weer een Mégane, maar dan het nieuwste model