Help! Hele koude voeten in mijn clio uit 1993

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Thera
Contacteer:

Gisteren was ik op weg in mijn Clio en het viel me toen pas echt op dat de verwarming bij mijn voeten echt totaal niet warm wordt... Sterker nog, als ik de blower aan heb, ijskoude lucht... aan de passagierskant doet de verwarming het wel en ook als ik de stand aanpas naar boven doet ie het gewoon....

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Want geloof me, het was gisteren echt geen pretje voor mijn voeten... :D
jacques

Welkom hier! Ik dacht even dat het aan je kachelradiator zou liggen, maar je schrijft dat een deel van de kachel wel warmte geeft. Gezien de leeftijd van je auto kan het best zijn dat er ergens en luchtslang vanaf je kachel zoek is.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Thera
Contacteer:

en waar vind ik die dan? of is dat een kwestie van een nieuwe kopen en erop zetten? is de grote vraag natuurlijk: waar zet ik die dan op? of is dat een kwestie van het boekje erbij pakken? :D
Tom
Moderator
Car: MB

Je hebt wel warmte dus maar niet overal. Dan zijn er denk ik twee opties. Of de knop met het stelmechanisme is niet goed of de luchtgeleiding mankeert iets aan.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
PaulM

volgens mij blaast hij wel bij de voeten maar koude lucht ipv warme en blaast ie op de andere plekken wel warme lucht?
jacques

Weet je zeker dat je kachel wel iets doet. Bij zowel de R19 als de Clio is het namelijk een kwaal dat het kachelradiatortje dichtslibt.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Thera
Contacteer:

Er is overal warme lucht, behalve bij mijn voeten... daar is de lucht, zeker met deze temperaturen ijskoud...
Plaats reactie