Hierbij wat foto's van mijn Trophy (645 Jaune Sirius) van zaterdag, dag van aflevering, en vandaag bij 'Wacht am Rhein (Buderich, Wesel). Hij is nu al lekker ingereden met 420km op de teller.
Nu nog op winterbanden met Borbet LV5 velgen en Michelin Alpin PA3. Straks op de originele velgen met de Potenza banden.
Met name in de zon komt die kleur helemaal tot zijn recht!
Abel schreef:mooie foto's van een hele mooie auto!
Dank je wel Abel!
Realiseerde me vanaf het begin al dat deze kleur (Jaune Sirius) in feite DÉ kleur is voor een Renault Sport..
Ergens was ik een idioot om al na een jaar mijn RS (Gris Casiopée) te verkopen, maar deze biedt zoveel meer: kon al meteen merken dat deze RS beter aan het gas hangt.. acceleratie is geweldig. Hij heeft inderdaad een betere ademhaling.
Nu had mijn oude RS al een Fastchip tuning gehad, maar voel dat deze RS een mooie start is voor de nieuwe RS die in april komt! Hoop dan dat ze de Trophy dan als concept zien voor de nieuwe uitvoering!
DennisT schreef: Heel veel veilige kilometers ermee en ik kom wel een keer kwijlen op een meeting
Hallo DennisT.. Kwijl er maar lekker over heen hoor... Deed ik ook al.. haha... Gelukkig zit er nu een Waxoyl coating overheen.. Maar ben er in ieder geval op 15 april! Seeyah!
Dank je wel Abel!
Realiseerde me vanaf het begin al dat deze kleur (Jaune Sirius) in feite DÉ kleur is voor een Renault Sport..
Ergens was ik een idioot om al na een jaar mijn RS (Gris Casiopée) te verkopen, maar deze biedt zoveel meer: kon al meteen merken dat deze RS beter aan het gas hangt.. acceleratie is geweldig. Hij heeft inderdaad een betere ademhaling.
Nu had mijn oude RS al een Fastchip tuning gehad, maar voel dat deze RS een mooie start is voor de nieuwe RS die in april komt! Hoop dan dat ze de Trophy dan als concept zien voor de nieuwe uitvoering!
Groet!
had je dan niet willen wachten voor de nieuwe die dan in april komt? en waar komt die betere ademhaling dan van? motor is natuurlijk grotendeels het zelfde
Dank je wel Abel!
Groet!
had je dan niet willen wachten voor de nieuwe die dan in april komt? en waar komt die betere ademhaling dan van? motor is natuurlijk grotendeels het zelfde
Ademhaling komt van een betere invoer van de luchtinlaat.. Tja.. ken de bouwtekeningen ook niet.. Maar met accelereren dan regaeert ie in ieder geval een stuk directer.. Ook hoor je de turbo wat meer gieren..
Je voelt en hoort duidelijker hoe de motor zijn werk doet.. Renault Sport heeft met een aantal aanspassingen een betere motor gemaakt..
Wist bij de aankoop nog niet dat er een nieuwe versie komt.. Maar we moeten maar afwachten of die ook met de kleur Jaune Sirius kan worden afgeleverd.... ennuh: voor welke prijs! Voor een RS met kleur Jaune Sirius moet je rekenen op 2000 euro extra..
Deze Trophy is voor mij nu de ultieme RS.. Op een foto komt ie aardig over.. maar in het echt!... Dan weet je niet wat je ziet.. Sorry voor mijn enthousiasme!
Leuk dat je aanwezig was op zaterdag! Geniet van de foto's die je al eerder hebt gemaakt van mijn Trophy! Professioneel en met een heerlijk enthousiasme voor Renault Sport!
Van harte met je aankoop! Ik heb hier nog niet eerder gepost en zal me een dezer dagen eens netjes voorstellen op de juiste plek hier op het forum. Lees een paar weken al aandachtig mee aangezien ik ook de aankoop overwoog van een RS. Wel handig zo wat informatie te vergaren. Ik heb afgelopen zaterdag ook mijn Megane RS250 opgehaald bij de dealer! Heb dus ook ongeveer een weekend als jij achter de rug...
Mijne lijkt op jouw oude RS, Casiopee grijs, echter heb ik wel gelijk de Recaro's, Cup Chassis en de 19'' wielen op de auto zitten. Wielen heb ik wel gelijk zwart laten poedercoaten, kan zeggen dat ie zo erg naar mn zin is! Ook al aardig wat km's gemaakt afgelopen twee dagen.
Van harte met je aankoop! Ik heb hier nog niet eerder gepost en zal me een dezer dagen eens netjes voorstellen op de juiste plek hier op het forum. Lees een paar weken al aandachtig mee aangezien ik ook de aankoop overwoog van een RS. Wel handig zo wat informatie te vergaren. Ik heb afgelopen zaterdag ook mijn Megane RS250 opgehaald bij de dealer! Heb dus ook ongeveer een weekend als jij achter de rug...
Mijne lijkt op jouw oude RS, Casiopee grijs, echter heb ik wel gelijk de Recaro's, Cup Chassis en de 19'' wielen op de auto zitten. Wielen heb ik wel gelijk zwart laten poedercoaten, kan zeggen dat ie zo erg naar mn zin is! Ook al aardig wat km's gemaakt afgelopen twee dagen.
Veel plezier met je nieuwe wagen,
Peter
Dank voor je reactie.. Inderdaad: Ik dacht dat ik met wat meer luxe beter af zou zijn.. en dat is ook wel zo..
Maar de RS hoort eigenlijk een beetje hardcore te zijn.. Die stoelen mag je best wel in de heupen voelen en dat huppelen van de auto op een wat slechter wegdek.. Wat zou het heh? Ben benieuwd naar jouw auto.. Foto's dus..
Veel plezier ook met jouw RS.. Nu nog een mooi voorjaar en zomer..!
PeteRS250 schreef:
Dank voor je reactie.. Inderdaad: Ik dacht dat ik met wat meer luxe beter af zou zijn.. en dat is ook wel zo..
Maar de RS hoort eigenlijk een beetje hardcore te zijn.. Die stoelen mag je best wel in de heupen voelen en dat huppelen van de auto op een wat slechter wegdek.. Wat zou het heh? Ben benieuwd naar jouw auto.. Foto's dus..
PeteRS250 schreef:
Goeie tip die slotbouten! had ik eigenlijk nog niet aangedacht...
Merk je nu veel verschil met je 'oude' RS en de Trophy? Jouw oude heb je toch een 'PK-kuurtje' gegeven? Is de Trophy dan nu niet een stap terug in prestaties? Je geeft aan dat ie beter adem haalt en dus soepeler is met wegrijden ofzo?
PeteRS250 schreef:Goeie tip die slotbouten! had ik eigenlijk nog niet aangedacht...
Merk je nu veel verschil met je 'oude' RS en de Trophy? Jouw oude heb je toch een 'PK-kuurtje' gegeven? Is de Trophy dan nu niet een stap terug in prestaties? Je geeft aan dat ie beter adem haalt en dus soepeler is met wegrijden ofzo?
De Trophy krijgt pas een pk-kuurtje als ie goed is ingereden.. dus na een 1000-1500 km.. De Trophy lijkt net zo veel prestaties te hebben als de standaard RS met kuur.
Ja.. met acceleren is het net of de Trophy geen tijd nodig heeft om de turbo op gang te krijgen.. de respons is veel directer.. De RS heeft nu al duidelijk een kuur ondergaan bij de technici van Renault Sport..
Een stage 1 bij Fastchip is voor mij dan ook een mooie aanvulling.
tutuur schreef:In Maart kun je vast wel terecht. Dan staat die 1500km er wel op
Ben benieuwd of ze bv ook de koppeling nog iets ge-upgrade hebben.
Heb geen idee of de koppeling nog is veranderd.. Hij voelt aan als de de koppeling in de 'oude' RS.. Nu nog wat hakerig, maar die wordt in ieder geval soepeler na een tijdje.. de RS heeft tijd nodig en de nodige kilometers om ingereden te worden.. Vroeger.. en dan heb ik het over de jaren 1950-1980 moest een auto echt worden ingereden.. Dan had je pas dat alles 'klopte'. Renault Sport maakt de RS blijkbaar nu ook zo dat het inrijden een voorwaarde is om tot goed prestaties te komen.. Merkte dat al bij mijn vorige RS: na 15.000 km loopt niet alleen de motor soepeler, maar ook de andere zaken als de versnellingsbak bijvoorbeeld schakelt beter. Nu nog rustig inrijden en veel schakelen.. Remmen op de motor.. Zo nu en dan (als de motor goed warm is) de motor uittesten. Ik merk wel dat deze Trophy qua instellingen en motor anders is.. Hangt beter aan het gas.. en het motorgeluid is veel meer aanwezig. Hothatch pur sang!
Laatst gewijzigd door Case_RS op do 19 jan 2012 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
ARNO16V schreef: Heel gaaf in deze kleur, je hebt zeker iets aparts nu met deze Megane III RS!
Merci Arno16V.. Ik kan er alleen maar enthousiast over blijven.. Hoop dat de nieuwe RS ook leverbaar wordt met Jaune Sirius.. Hij is missschien wel erg opvallend, maar zie nu dan ook dat het wagenpark in Nederland wel erg neutraal van kleur is..: grijs, zwart, beetje blauw.. beetje rood.. groen? paars.. zucht.. Beetje extravagante (mooie) kleur is wel zo leuk!
Volgens mij valt dat inrijden wel mee, na het honen worden de microscopisch zichtbare heuvels al weggeborsteld. Ook olie zal niet anders reageren dan na een olie servicebeurt.
Zoals alle serieuze tuners zeggen: laat hem een paar keer aan temperatuurs wisselingen wennen en trap hem daarna op zijn staart.
Enige verschil aan flink trappen en rustig rijden is de thermische belasting. Kan het materiaal van 2011 gerust hebben!
tutuur schreef:Volgens mij valt dat inrijden wel mee, na het honen worden de microscopisch zichtbare heuvels al weggeborsteld. Ook olie zal niet anders reageren dan na een olie servicebeurt.
Zoals alle serieuze tuners zeggen: laat hem een paar keer aan temperatuurs wisselingen wennen en trap hem daarna op zijn staart.
Enige verschil aan flink trappen en rustig rijden is de thermische belasting. Kan het materiaal van 2011 gerust hebben!
Je hebt de juiste vertaling gevonden.. De tuner zeggen dan : de eerste 100km zijn het belangrijkste.. Daarna is het nog wat oneffenheden wegborstelen.. Laten wennen aan het baasje.. De komende weken hou ik hem wel aan het lijntje.. Ik voel al aan dat ie gehoorzaamt! Haha...
Adinsx schreef:Jullie fleuren de boel mooi op inderdaad.
Ik doe het maar met 'saai' zwart hè
De ZWARTE Trophy was al verkocht.. maar als ik een (nieuwe 2012) RS zou kopen dan was dat toch wel mijn 'tweede' kleur... als de Jaune Sirius niet te krijgen zou zijn.. Ik heb geluk gehad.. Ondanks dat JS een flinke meerprijs heeft..
Wat heet een flinke meerprijs? Ik gok meer dan €1000 terwijl het aan verfkosten nooít meer dan 500 extra kan kosten, laat staan de helft daarvan. Pppfff marketing
tutuur schreef:Wat heet een flinke meerprijs? Ik gok meer dan €1000 terwijl het aan verfkosten nooít meer dan 500 extra kan kosten, laat staan de helft daarvan. Pppfff marketing
2000 euro extra.. Het is niet alleen metalllic... maar een hele aparte metallic laag en lak.. je ziet alle kleuren in de laag zitten.. tot groen toe... ik maak nog wel een macro opname als de zon weer eens op de lak schijnt..
Tot nu toe alleen in Dieppe wordt de de carosserie van deze kleur voorzien.. VKV heeft het erover dat de robots ( in Palencia, Spanje neem ik aan) dit nu ook kunnen.. Even afwachten of de nieuwe RS 2012 dit kleurtje ook mag krijgen.. Maar echt goedkoop wordt het niet. Als je de Trophy met die kleur ziet dan vergeet je de prijs die je ervoor moet betalen.. SLIK... mmm... nou ja.. vergeten...